Now Reading
«Ίωση» στις ναυτασφαλίσεις από τον Covid-19

«Ίωση» στις ναυτασφαλίσεις από τον Covid-19

  • Η πανδημία προκαλεί αυξήσεις στα ασφάλιστρα, με τον Κλάδο να επηρεάζεται για τουλάχιστον δύο έτη
cargo ship

Αυξήσεις στο κόστος των ναυτασφαλίσεων φέρνει η πανδημία του κορωνοϊού, με τα P&I Clubs και τις εταιρείες ασφάλισης πλοίου και μηχανής (Hull & Machinery) να ακολουθούν μια επιλεκτική, προφανώς δικαιότερη, πολιτική τιμολόγησης των κινδύνων που αναλαμβάνουν, ώστε να περιορίσουν την πιθανότητα οριζόντιων ανατιμήσεων.

Σε κάθε περίπτωση ο Κλάδος περνά σε περίοδο μείωσης των αποθεμάτων του, τα οποία ωστόσο θα διατηρηθούν σε καλό επίπεδο.

Τα ανωτέρω αναφέρει ο οίκος αναλύσεων Drewry, εκτιμώντας ότι οι όποιες επιπτώσεις στις ναυτασφαλίσεις λόγω του Covid-19, θα έχουν διάρκεια τουλάχιστον δύο έτη.

See Also
people-holding-white-paper-with-pandemic-covid19-text-asfalistikomarketing

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα συμπεραίνει η Drewry:

  • Οι αρνητικές εξελίξεις σχετικά με τον Covid-19 έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά προβλημάτων τα οποία αντιμετώπιζε ήδη ο ναυτιλιακός κλάδος από τον διεθνή εμπορικό «πόλεμο».
  • Η αύξηση του κόστους των ναυτασφαλίσεων λόγω της πανδημίας οδηγεί σε αύξηση και του κόστους λειτουργίας των πλοίων. Η συμμετοχή της ασφάλισης στο λειτουργικό κόστος των πλοίων υπολογίζεται στο 10%.
  • Ειδικότερα από τα P&I Clubs καταβάλλεται προσπάθεια ώστε κατά τις ανανεώσεις των ασφαλιστικών συμβάσεων οι μεταβολές στα ασφάλιστρα να μην είναι οριζόντιες. Για τις περισσότερες των περιπτώσεων εκτιμάται ότι θα κυμανθούν μεταξύ 0% και 7,5%.
  • Τα ποσοστά μεταβολών θα εξαρτηθούν από τα αποθεματικά του κάθε P&I Club, όπως και από τις ανάγκες ασφάλισης του εκάστοτε πλοιοκτήτη.
  • Αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα υποστούν κυρίως πλοιοκτήτες οι οποίοι κατά τις προηγούμενες χρονιές είχαν δηλώσει ζημίες, ενώ δεν αποκλείεται σε ορισμένες περιπτώσεις οι ανατιμήσεις να ξεπεράσουν και το 7,5%.
  • Για ανάλογες καλύψεις ζητούνται και επιπλέον ασφάλιστρα, τα οποία δεν είχαν αρχικά προβλεφθεί στις ισχύουσες συμβάσεις.
  • Το 2019 ήταν για τις ναυτασφαλίσεις μια θετική χρονιά που επιφύλαξε κέρδη για τον Κλάδο. Όλα δείχνουν ότι η φετινή χρήση θα είναι διαφορετική.
  • Η αγορά του International Group των P&I Clubs διατηρεί υγιή αποθέματα, αν και κατά την περσινή χρήση καταγράφηκε μείωση των αποθεματικών πάνω από 300 εκατ. δολάρια.
  • Υπάρχει έκδηλη ανησυχία ότι οι απαιτήσεις της φετινής χρονιάς, όπως και της επόμενης, θα οδηγήσουν και σε νέα μείωση των αποθεματικών.
  • Ιδιαίτερα κρίσιμοι θα είναι οι επόμενοι 12 μήνες, ενώ για τουλάχιστον δύο χρόνια οι ναυτασφαλίσεις θα επηρεαστούν από τα όσα συμβαίνουν σήμερα στη ναυτιλία λόγω της πανδημίας.
  • Στις ασφαλίσεις Hull & Machinery υπάρχουν ενδείξεις αλλαγής, καθώς οι ασφαλιστικές επανατοποθετούνται και στοχεύουν να είναι πολύ πιο επιλεκτικές όσον αφορά τη διαχείριση επιχειρηματικών και τιμολογιακών κινδύνων. Επί της ουσίας αυτό που επιδιώκουν είναι να διαμορφώσουν την τελική στρατηγική τους από το 2020 και μετά.
  • Η απόσυρση ορισμένων συνδικάτων από την αγορά, σε συνδυασμό με την πτώση του μεικτού ασφαλίστρου στον Κλάδο, οδήγησαν σε μια στοχευμένη προσέγγιση της αγοράς hull, με στόχο τις καλύτερες τιμές. Ωστόσο, ο Κλάδος παραμένει υπό πίεση, η οποία εκτιμάται ότι θα εκτονωθεί τα επόμενα χρονιά.
  • Τα ασφάλιστρα στο Hull & Machinery υπολογίζεται ότι θα καταγράψουν φέτος μια αύξηση της τάξης του 10% για τους περισσότερους πλοιοκτήτες, ενώ θα κινηθούν υψηλότερα για όσους δήλωσαν ζημιές τα προηγούμενα έτη.
View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top