Now Reading
Γιατί η πανδημία άλλαξε τον καταναλωτή

Γιατί η πανδημία άλλαξε τον καταναλωτή

  • Οι τάσεις στον κοινό στόχο των ασφαλιστικών εταιρειών μετά την πανδημία
photomontage

H αβεβαιότητα… Αυτή είναι η πραγματικότητα στη μετά covid εποχή, καθώς μπορεί, εν προκειμένω, να μας απασχολεί το πώς θα διαχειριστούμε και θα περιορίσουμε τη διασπορά του ιού για να επανέλθει η ζωή μας, η κοινωνία και η οικονομία σε μία κανονικότητα, ωστόσο αυτό που ακόμα δεν ξέρουμε είναι ποια θα είναι ακριβώς αυτή η νέα κατάσταση και πώς θα μας επηρεάσει μακροπρόθεσμα και πολυπρισματικά.  Το μόνο σίγουρο είναι ότι η πανδημία άλλαξε τις συνήθειές μας, τις καταναλωτικές τάσεις, ακόμα και τη νοοτροπία μας απέναντι στο επιχειρείν.

Καταρχήν, μάθαμε, εκπαιδευτήκαμε κατά κάποιον τρόπο, εκτός των άλλων, μέσα από αυτή την πανδημία ότι πρέπει να είμαστε ατομικά και συλλογικά πιο υπεύθυνοι και αυτό θα δούμε να αποτυπώνεται συν τω χρόνω σε μεγάλο βαθμό στη σχέση των καταναλωτών με την αγορά όσον αφορά την πολιτική που ακολουθούν οι επιχειρήσεις, όχι μόνο σε θέματα εργαζομένων, δημόσιας υγείας κ.ο.κ. αλλά ακόμα και σε ζητήματα περιβαλλοντικής προστασίας ή και στάσης απέναντι σε κοινωνικά θέματα. Η υπευθυνότητα είναι σε σχέση με το παρελθόν πιο «απαιτητή» στη συνείδηση του καταναλωτή.

Κατά δεύτερον προσανατολιστήκαμε σε πιο εξατομικευμένες και ευέλικτες λύσεις σε όλα τα πεδία, από το πώς εργαζόμαστε, μέχρι το πώς ασφαλιζόμαστε. Είδαμε λόγου χάρη πολλές ασφαλιστικές στην Ελλάδα και παγκοσμίως να μειώνουν τα ασφάλιστρα των οχημάτων επειδή στην πανδημία η κυκλοφορία των οχημάτων περιορίστηκε σε μεγάλο βαθμό, λύσεις τηλεϊατρικής για να καλυφθεί το κενό της πρωτοβάθμιας φροντίδας και κλείσιμο συμβολαίων μέσω πλατφορμών –όπως το zoom. Τις τάσεις που καταγράφονται στο καταναλωτικό κοινό της ιδιωτικής ασφάλισης καταγράφουν έρευνες, στοιχεία των οποίων σας παραθέτουμε στα κείμενα που ακολουθούν.

Τι αξίζει περισσότερο για τον ασφαλισμένο

Σε παγκόσμια έρευνα της Censuswide το 2020 ζητήθηκε από τους πελάτες ασφαλιστικών εταιρειών να κατατάξουν τις πιο σημαντικές ιδιότητες που έχει η ασφαλιστική τους. Οι τρεις πρώτες ήταν:

α) να πληρώνει γρήγορα αξιώσεις,

β) να διατηρεί τα δεδομένα τους ασφαλή και

γ) να τους παρέχει ανθρώπινο προσωπικό στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών.

Τα χαμηλά ασφάλιστρα δεν ήταν μέσα στις τρεις πρώτες επιλογές των καταναλωτών, ωστόσο ήταν το στοιχείο που αξιολόγησαν σαν το τέταρτο πιο σημαντικό παράγοντα.

See Also

facebook
Φωτογραφία από Mediamodifier από το Pixabay

Η εμπιστοσύνη είναι αδιαπραγμάτευτη

Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να μοιραστούν δεδομένα με τις ασφαλιστικές προκειμένου να πετύχουν εξατομικευμένη ασφάλιση και καλύτερα ασφάλιστρα, ωστόσο το επίπεδο εμπιστοσύνης σχετικά με την προστασία των δεδομένων είναι χαμηλό, καθώς μόνο το 32% των ασφαλισμένων εμπιστεύονται απόλυτα τους παρόχους ασφάλισής τους. Και αυτό σύμφωνα με τη μελέτη της Accenture δεν είναι τυχαίο καθώς τα τελευταία δύο χρόνια οι κυβερνοεπιθέσεις σε ασφαλιστικές έχουν διπλασιαστεί.

Ψηφιακός καταναλωτής

Διεθνής έρευνα της Accenture δείχνει ότι τα ψηφιακά κανάλια είναι πιο ελκυστικά στους Millennials και τις ακόμα νεότερες ηλικίες, ενώ ταυτόχρονα και στις πιο μεγάλες ηλικιακές κατηγορίες ο προσανατολισμός σε ψηφιακές λύσεις αυξάνεται. Το 58% των καταναλωτών ηλικίας 55+ λένε ότι θα μοιράζονταν σημαντικά δεδομένα για εξατομικευμένες υπηρεσίες διαδικτυακά με την ασφαλιστική τους (από 24% το 2019) και το 71% (από 68% το 2019) δηλώνει ότι προτιμά ένα chat ή video call για να κάνει τη διαδικασία αξίωσης από τη φυσική παρουσία. Οι Millennials και οι νεότεροι καταναλωτές (18-34) είναι ανοιχτοί σε νέου τύπου ασφαλίσεις, λόγου χάρη το 61% δηλώνει ότι θα έκαναν ασφάλιση cyber security για την κατοικία τους. Η έρευνα “Insurance consumer study reveals trends in digital insurance ”έγινε το 2021 σε 47.810 ανθρώπους από 28 χώρες.
Οι καταναλωτές θέλουν εξατομικευμένες λύσεις αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη. Σύμφωνα με την έρευνα της Liveperson σε 2.754 καταναλωτές στις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστραλία, που έγινε τον Οκτώβριο του 2020 το 71% των καταναλωτών προτιμούν μια ασφαλιστική εταιρεία που παρέχει εξατομικευμένες υπηρεσίες και εμπιστεύονται περισσότερο την εταιρεία αν έχουν πρόσβαση σε chat για να λύνουν όποιο πρόβλημα παρουσιαστεί. Η μελέτη δείχνει πως τα εργαλεία επικοινωνίας με τεχνολογία AI θα αποδειχθούν εξαιρετικά ευεργετικά για την αγορά, καθώς το 75% των καταναλωτών αναφέρουν ότι θέλουν να τα αξιοποιήσουν προκειμένου να συνομιλήσουν άμεσα με έναν ασφαλιστικό επαγγελματία πριν συνάψουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους.

Πηγές: accenture.com, finextra.com, netscribes.com, pr.liveperson.com

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top