Now Reading
Επενδύοντας μακροπρόθεσμα στη γνώση

Επενδύοντας μακροπρόθεσμα στη γνώση

business-meeting-new-normal

Όσοι «έτυχε» να διαβάσετε τις γραμμές του άρθρου μου που είναι σε επόμενη σελίδα, με τίτλο «Τα μετα-πανδημικά “ίσως” και “γιατί”» και σας έπιασε σχετική κατήφεια, μάλλον δεν… μεταφράσατε ορθώς τα γραφόμενα. Διότι αν λάβουμε ως δεδομένο ότι η κοινωνία μας θα δοκιμαστεί από την πανδημία επί δύο ή και τρία χρόνια –τουλάχιστον τόση εκτιμάται ότι θα είναι η διάρκειά της– δεν μπορούμε παρά να δεχθούμε ότι το αποτύπωμά της –κοινωνικό και οικονομικό– θα είναι βαθύ. Κατά συνέπεια, η κανονικότητα του 2022 ή του 2023 θα αποκλίνει, έστω και μερικώς, από αυτή του 2019 κι η λέξει κλειδί, το μήνυμα, προς όλους είναι ένα: «Προσαρμοστικότητα»… στις νέες ανάγκες, στις νέες προτεραιότητες, στις νέες συμπεριφορές και επιλογές.

Ευκαιρίες

Η μετά covid εποχή, θα αποτελέσει περίοδο ευρείας διασποράς αμφιβολιών, ανησυχιών, και προβληματισμών, όμως η απελευθέρωση όλων από το φονικό ιό, η απελευθέρωση της οικονομίας από τα απανωτά lockdowns, από τα περιοριστικά μέτρα, από το ακραίο και το ανορθόδοξο, θα δημιουργήσει και πεδία νέων ευκαιριών. Όταν η κακή ψυχολογία της αγοράς θεραπευτεί, όταν ο πολίτης ορίσει και πάλι το σώμα, τη σκέψη, το χώρο και το χρόνο του, όταν γύρω μας επικρατήσει η λογικότητα, τότε είναι που οι συνθήκες θα ευνοήσουν την ευρηματικότητα, τη διαφορετικότητα, τη δημιουργικότητα. Τότε η αγορά θα δώσει ερεθίσματα για νέα εγχειρήματα, για ρίσκο, τότε είναι που θα ξυπνήσει η επιχειρηματικότητα.

Διορατικότητα

Τι σημαίνει λοιπόν για την ασφαλιστική αγορά ευρηματικότητα, διαφορετικότητα, δημιουργικότητα; Σημαίνει το άνοιγμα νέων δρόμων ανάπτυξης, όπως και την αποδοχή των πάγιων αιτημάτων του Κλάδου από την πολιτεία. Σημαίνει πρώτα προσαρμοστικότητα και μετά ανασχεδιασμό στρατηγικών και επιδιώξεων, διεκδίκηση απαιτήσεων και σταδιακή επίτευξη μακροπρόθεσμων στόχων. Προϋπόθεση, αποτελεί βέβαια, ένα σωστά καταρτισμένο στρατηγικό πλάνο και μια ομάδα ικανή να διαχειριστεί τη νέα συνθήκη και που με διορατικότητα θα εντοπίσει και θα υποστηρίξει το κοινό καλό. Που δεν θα υποκύψει στην ιδιοτέλεια και που θα δώσει όλες τις δυνάμεις της για ένα παραγωγικό μέλλον.

Διεκδίκηση

Όλα αυτά, βέβαια, στη θεωρία. Στην πράξη; Μιλώντας πάντα για την ασφαλιστική αγορά, η μετά covid εποχή, διότι σε αυτή αναφερόμαστε, ενδείκνυται για πολλά και ενδιαφέροντα, για ανατροπές και ανάπτυξη, για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και την οικονομία. Στην πράξη, δηλαδή, σημαίνει αναβάθμιση του ρόλου της στο δεύτερο πυλώνα ασφάλισης, δομική ανάπτυξη των ατομικών συνταξιοδοτικών προγραμμάτων, μεγαλύτερη διείσδυση στην κοινωνία των προϊόντων ασφάλισης υγείας, υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση των ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών, ανάταξη του bancassurance, καθιέρωση όρων υγιούς ανταγωνισμού στις ασφαλίσεις ακινήτων. Λίγα; Μάλλον όχι… Το θέμα είναι πως η αγορά θα διεκδικήσει το «είναι» της… διότι περί αυτού πρόκειται.

See Also
Covid

Δεξιότητες

Η λύση είναι… απλή. Πράττοντας τα δέοντα. Ανοίγοντας ένα παράθυρο επικοινωνίας με όσους εκ των Ελλήνων πολιτών δεν έχουν μέχρι σήμερα στενή επαφή με την ασφαλιστική αγορά. Με όσους δηλαδή εξαντλούν την όποια εμπειρία τους με τις ασφάλειες στον πολύπαθο κλάδο της Αστικής Ευθύνης Οχημάτων. Και… δόξα τον θεό αυτοί είναι πολλοί. Ευκαιρίες υπάρχουν, το ζητούμενο είναι πώς τις κυνηγά η αγορά, διότι, πλέον, στις δεξιότητες που οφείλουν να έχουν οι διαμεσολαβούντες περιλαμβάνονται εκτός από τις όποιες εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με τον Κλάδο και ευρύτερες γνώσεις για την οικονομία, τα ασφαλιστικά και εργασιακά ζητήματα, το κόστος ζωής, τις επενδύσεις και τις γενικότερες τάσεις περί επιχειρηματικότητας. Με άλλα λόγια, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πρέπει να έχουν και το… feeling της αγοράς αν θέλουν να κερδίζουν τις εντυπώσεις σε κάθε ραντεβού τους με υποψήφιο ασφαλισμένο.

Υπερβολές;

Ίσως κάποιοι ισχυριστούν ότι υπερβάλουμε… Πώς όμως θα πουλήσει ο διαμεσολαβητής ένα σύνθετο επενδυτικό προϊόν ή ένα πρόγραμμα υγείας tailor made για τον πελάτη, αν δεν είναι σε γνώση του ευρύτερα ζητήματα της αγοράς, αν δεν γνωρίζει τις νέες ανάγκες του πολίτη στον τομέα της υγείας, τα εισοδηματικά του περιθώρια, τα κόστη θεραπείας και τα νέα ιατρικά πρωτόκολλα, αν δεν γνωρίζει πού πάσχει το δημόσιο σύστημα υγείας και πού το ιδιωτικό και, εφόσον μιλάμε για συνταξιοδοτικά προγράμματα, πότε και βάσει ποιου πλαισίου θα αλλάξει το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας; Πώς θα υπολογίζονται και πότε θα αποδίδονται οι μελλοντικές συντάξεις, ποιος είναι ο πραγματικός ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς, ποιος της εθνικής σύνταξης και ποιος των επαγγελματικών ταμείων; Το μυστικό λοιπόν βρίσκεται στην πολυσύνθετη γνώση και σκέψη. Εκεί είναι που πρέπει να επενδύσει μακροπρόθεσμα ο Κλάδος, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top