Now Reading
Η Αγορά θα στραφεί στο “Embedded Insurance”

Η Αγορά θα στραφεί στο “Embedded Insurance”

  • Ήδη βλέπουμε να κερδίζουν έδαφος εναλλακτικά κανάλια απόκτησης πελατών, όπως η Google και το Facebook
alexis_pantazis_emilios_markou

Στον προσανατολισμό των καταναλωτών και της ασφαλιστικής αγοράς σε εξατομικευμένες ασφαλίσεις και την αξιοποίηση της ΑΙ αναφέρονται σε συνέντευξή τους στο «am» οι δύο ιδρυτές της Hellas Direct, Αιμίλιος Μάρκου και Αλέξης Πανταζής. Το 2009 ο Αιμίλιος Μάρκου και ο Αλέξης Πανταζής, ιδρυτές της Hellas Direct, αποφάσισαν να κάνουν κάτι δικό τους αφήνοντας τις δουλειές που είχαν μέχρι τότε. Ένα καινοτόμο μοντέλο ασφάλειας με ένα πρωτότυπο business plan και μια ομάδα 5 ατόμων σε ένα μικρό γραφείο στο κέντρο της Αθήνας. Η ιδέα αυτή προσέλκυσε το ενδιαφέρον ισχυρών επενδυτών και έτσι ξεκίνησε η Hellas Direct.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της Hellas Direct;

Η ιδέα για την ίδρυση της Hellas Direct, μιας αμιγώς digital ασφαλιστικής γεννήθηκε το 2009, όταν η ασφάλεια αυτοκινήτων ήταν η προφανής βιομηχανία που χρειαζόταν ένα boost. Ολόκληρος ο ασφαλιστικός τομέας ήταν πολύ πίσω. Λειτουργούσε μόνο με μεσάζοντες, περιττές αμοιβές και γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ο καταναλωτής ήταν δυσαρεστημένος από τις τότε συνθήκες, έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να έρθουμε σαν Hellas Direct και να δημιουργήσουμε μια νέα οικονομική λύση από το μηδέν και να διαταράξουμε την αγορά. Αυτό σήμαινε ότι έπρεπε να γίνουν rethink – το μότο μας – όλες οι διαδικασίες του ασφαλιστικού τομέα και να ψηφιοποιηθούν με έναν τρόπο που να έχει τρομερή διαφορά ως προς την εμπειρία, το κόστος και την ταχύτητα. Ο μαθηματικός όρος γι’ αυτό είναι ότι δημιουργούμε step functions. Αυτό σήμαινε μια μεγάλη επένδυση για να αναπτυχθούν όλα τα συστήματά μας inhouse, από το μηδέν. Με τον καιρό μεγαλώσαμε και αυτήν τη στιγμή η ομάδα μας αποτελείται από 140 άτομα!

Τι δείχνουν τα μεγέθη της Εταιρείας σας για το 2020 και ποιοι είναι οι στόχοι σας την επόμενη πενταετία;

Τη χρονιά που πέρασε κάναμε ένα πολύ μεγάλο βήμα στην Hellas Direct. Δημιουργήσαμε ένα νέο αλγόριθμο τιμολόγησης, αναλύοντας όλα τα data που έχουμε συγκεντρώσει τα τελευταία χρόνια. Τα αποτελέσματα που είχε ο αλγόριθμος στο performance της Εταιρείας φάνηκαν από την πρώτη στιγμή που τέθηκε σε λειτουργία, αφενός ως προς το δείκτη ζημιών (loss ratio), καθώς πλέον κάνουμε πιο σωστή ανάλυση ρίσκου, και αφετέρου ως προς το ρυθμό με τον οποίο αυξάνεται το πελατολόγιό μας (customer acquisition rate). Με άλλα λόγια, και παρέχουμε πιο αντιπροσωπευτικές τιμές και εξυπηρετούμε περισσότερους καταναλωτές. Έχουμε ακόμα πολλά πράγματα στο roadmap. Σύντομα θα ανακοινώσουμε νέο, μεγάλο γύρο χρηματοδότησης που θα μας δώσει ώθηση για τα επόμενα βήματα. Το στοίχημα είναι να χτίσουμε υπηρεσίες γύρω από τα οικοσυστήματα του αυτοκινήτου και του σπιτιού. Αυτές οι υπηρεσίες δεν θα είναι μόνο ασφαλιστικές, αλλά θα κυμαίνονται σε ένα ευρύτερο φάσμα του fintech χώρου.

Πώς μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να βελτιώσει τις υπηρεσίες της ασφαλιστικής αγοράς;

Η ασφάλεια ήταν πάντα πρωτοπόρος στην επιστήμη της στατιστικής. Αλλά αυτό που την δεδομένων που τροφοδοτούν τελικά τις αποφάσεις που παίρνουμε, σε σύγκριση με μια παραδοσιακή ασφαλιστική. Τα συστήματά μας είναι τόσο ευέλικτα, ώστε μπορούμε να παρέχουμε εξατομικευμένα προγράμματα για συγκεκριμένες ανάγκες, κι αυτός είναι ένας από τους στόχους μας για το άμεσο μέλλον. Το να μπορούμε να προσφέρουμε το σωστό προϊόν, στο σωστό καταναλωτή, τη σωστή στιγμή, μέσα από το σωστό κανάλι.

Η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα έχει κουλτούρα καινοτομίας;

Η ασφαλιστική αγορά παρέμενε στάσιμη ως προς την καινοτομία, για πολλές δεκαετίες. Και εν μέρει, είναι λογικό. Οι περισσότερες παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες είχαν ιδρυθεί πολύ πριν από την εμφάνιση του smartphone, πριν καν την έλευση του Internet. Με άλλα λόγια, προσπαθούν να προσαρμόσουν διαδικασίες που έχουν καθιερωθεί εδώ και δεκαετίες, για να αντεπεξέλθουν στην digital εξυπηρέτηση που απαιτεί ο σύγχρονος καταναλωτής. Κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο γιατί τα χαρακτηριστικά που τις έκαναν πετυχημένες στο παρελθόν (π.χ. αυστηρές διαδικασίες και κανονισμοί, που μπορούν να εφαρμοστούν από μεγάλο όγκο αριθμό εργαζομένων, για την αποφυγή λαθών και τον περιορισμό ρίσκου) είναι αυτά που σήμερα στέκονται ως εμπόδια στην καινοτομία και την ταχύτητα της σύγχρονης εποχής. Φυσικά, ακόμη και οι πιο παραδοσιακές ασφαλιστικές, αναγκαστικά προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και στις απαιτήσεις του καταναλωτή, και η έλευση νέων εταιρειών, όπως η Hellas Direct, στην αγορά, σίγουρα επισπεύδει αυτήν τη διαδικασία προσαρμογής.

See Also

Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, ήμασταν η πρώτη εμπόδιζε να κάνει το επόμενο βήμα σε αυτό το κομμάτι, ήταν η επεξεργασία δεδομένων σε ψηφιακή μορφή. Ακριβώς αυτός είναι ο μεγαλύτερος περιορισμός που αντιμετωπίζουν οι υφιστάμενες ασφαλιστικές εταιρείες και ο λόγος για τον οποίο αμιγώς digital εταιρείες, όπως η δική μας, έχουν πλεονέκτημα. Χρησιμοποιούμε μέχρι και 10 φορές περισσότερες πηγές  εταιρεία στην Ευρώπη που ξεκίνησε την κοστολόγηση ασφάλειας αυτοκινήτου με την ημέρα, παρέχοντας τη δυνατότητα επιλογής διάρκειας από 30 έως 365 ημέρες στον καταναλωτή. Σκεφτείτε ότι μία από τις μεγαλύτερες ανταγωνίστριες εταιρείες ενσωμάτωσε αυτήν τη δυνατότητα 4 χρόνια μετά.

Θεωρείτε ότι μελλοντικά θα δούμε εναλλακτικούς παρόχους να κερδίζουν σημαντικά μερίδια στη χώρα μας;

Ήδη βλέπουμε να κερδίζουν έδαφος εναλλακτικά κανάλια απόκτησης πελατών, όπως η Google και το Facebook. Η πιο ενδιαφέρουσα έννοια που θα δούμε στο μέλλον, όμως, είναι αυτή του “Embedded Insurance” και του “Embedded Finance” γενικότερα. Το να βρίσκεις δηλαδή εξατομικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα, στο σημείο του customer journey που το χρειάζεσαι περισσότερο. Κανείς δεν ξυπνάει το πρωί και λέει «σήμερα ανυπομονώ να περάσω 3 ώρες στην τράπεζα για να πάρω δάνειο ή ασφάλεια». Αυτά τα προϊόντα δεν είναι αυτοσκοπός αλλά είναι αναγκαία για να πετύχεις το στόχο σου.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top