Now Reading
Η πανδημία επηρεάζει τους… «επηρεαστές»

Η πανδημία επηρεάζει τους… «επηρεαστές»

  • Η κουλτούρα του influencer μπορεί να έχει, στην εποχή του Covid-19, την ευκαιρία του επαναπροσδιορισμού της
sad woman

Η πανδημική κρίση δημιούργησε μία στασιμότητα σε πολλούς τομείς και αναμφίβολα επηρέασε και αυτούς που μέχρι τώρα είχαν μάθει να επηρεάζουν χιλιάδες «ακόλουθους», τους influencers. O Justin Blomgren στον κορωνοϊό βρέθηκε κάπως… άφωνος. Ζει στο Σαν Φρανσίσκο, έχει περίπου 72.000 followers και λατρεύει να δημοσιεύει φωτογραφίες από τα ταξίδια του στο εξωτερικό και την όμορφη φίλη του που έχει 32.300 followers.

Στην περίοδο της καραντίνας δημοσίευσε μια φωτογραφία του που στέκεται πάνω σε ένα βράχο, με θέα τον ωκεανό, με την ακόλουθη λεζάντα: «Δεν έχω κάτι να πω… Είμαι ζωντανός και υγιής». Ο Blomgren κατάλαβε ότι κάτι αλλάζει στην επιρροή των κοινωνικών μέσων δικτύωσης «Υπάρχει ακόμα η ανάγκη της επιρροής αλλά για αυτούς που έχουν πραγματικά κάτι να πουν». Τα τελευταία χρόνια, οι influencers έχουν αποτελέσει μία ξεχωριστή τάξη ανθρώπων. Δημιουργούν περιεχόμενο και την εικόνα μίας όμορφης ζωής.

Ο μισθός τους προέρχεται από χορηγίες για κριτικές προϊόντων και συνεργασίες με μπράντες. Τα προνόμια που απολαμβάνουν είναι μεταξύ άλλων δωρεάν ταξίδια, ρούχα σχεδιαστών, προσκλήσεις σε εκπληκτικές εκδηλώσεις κ.ο.κ. Όλα αυτά, με τη σειρά τους, είναι περιεχόμενο για tweets, δημοσιεύσεις και ιστορίες Instagram και βίντεο YouTube. Για ένα διάστημα υπήρξε βέβαια κριτική για τις υπερβολικά τέλειες εικόνες που κατηγορούνται ότι δημιουργούν, αλλά οι influencers ανέκαμψαν, εισάγοντας «αυθεντικότητα» στο περιεχόμενό τους.

Η πανδημία κατέστησε δύσκολη τη σύνδεση με τους followers τους. Όλη τους η εικόνα: τα ταξίδια, τα πάρτι και τα γεύματα ακυρώθηκαν. Οι καμπάνιες και οι προσφορές το ίδιο. Οι ακόλουθοί τους, που ζουν σε καταστάσεις αβεβαιότητας, δύσκολα πλέον συγκινούνται από τις εικόνες που παράγουν. Η μεγάλη influencer Arielle Charnas επικρίθηκε από το κοινό γιατί οι γνωριμίες της την βοήθησαν να βρει ένα τεστ για τον ιό – την ώρα που ήταν σε έλλειψη – και η ίδια με την οικογένειά της έφυγαν από τη Νέα Υόρκη και κατευθύνθηκαν προς την περιοχή Hamptons, όταν για τους περισσότερους η μετακίνηση ήταν απαγορευτική.

Πολλοί διάσημοι αυτή την περίοδο στις ΗΠΑ έχουν κατηγορηθεί για έλλειψη ευαισθησίας και για τη μη ικανότητα αντίληψης των δύσκολων στιγμών για την πλειονότητα του κόσμου. Το να πει κάποιος «Είμαστε όλοι μαζί» είναι λάθος όταν έχει πρόσβαση σε πόρους που άλλοι δεν έχουν. Υπάρχει ωστόσο και η άλλη πλευρά, η Krystal Bick από τη Νέα Υόρκη –το επίκεντρο του κορωνοϊού– έμεινε μέσα στην καραντίνα όπως ο περισσότερος κόσμος. «Η κατάσταση με έκανε σίγουρα πιο σκεπτική για το τι θέλω να γράψω και να πω» αναφέρει η Bick. «Ναι, δημιουργώ όμορφες εικόνες, αλλά συμβαδίζουν με το πώς ένιωθα εκείνη την ημέρα και πώς επεξεργάζομαι την κατάσταση. Ας ελπίσουμε ότι αυτό παρέχει μια αίσθηση σχετικότητας.» Εκτός από τα συναισθήματά της, η Bick παρέχει στους οπαδούς της πληροφορίες σχετικά με τη δωρεά χρημάτων, την αντιμετώπιση και τη συμπεριφορά με ασφάλεια.

Η γνωστή influencer Arielle Charnas επικρίθηκε από το κοινό γιατί οι γνωριμίες της την βοήθησαν να βρει ένα τεστ για τον ιό

See Also
Σωτήρης Τσιόδρας

Στο Σαν Φρανσίσκο, η Zornitsa Shahanska, που δημοσιεύει εκπληκτικές φωτογραφίες που συνδυάζουν μόδα και ταξίδια βρέθηκε σε παρόμοια κατάσταση. «Στον τομέα των ταξιδιών το μέλλον φαίνεται αβέβαιο» λέει. «Όλα τα ταξίδια και οι συμβάσεις μας ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν επ’ αόριστον.» Από τότε που ξεκίνησε ο Covid-19, επικεντρώθηκε στην καθημερινή ζωή, δημοσιεύοντας ιστορίες στο Instagram από την κουζίνα της και σύντομους περιπάτους. «Δεν θέλω απλώς να δημοσιεύω όμορφες φωτογραφίες» έγραψε. Για τη Sarah Assenti, η οποία εργάζεται στο μάρκετινγκ τεχνολογίας στο Σαν Φρανσίσκο, αυτό είναι το κλειδί. Ακολουθεί πολλούς influencers στο Instagram και σημειώνει ότι πολλοί από αυτούς πρόσφατα διεξήγαγαν δημοσκοπήσεις ρωτώντας τους οπαδούς αν προτιμούσαν την απόδραση ή την πραγματική ζωή. Η Assenti επέλεξε το τελευταίο. «Νομίζω ότι και η τελειομανία έχει τα όριά της και τώρα δεν είναι η ώρα για αυτό» ανέφερε. «Σίγουρα, οι influencers ζουν σε όμορφα σπίτια και έχουν όμορφα ρούχα, αλλά δεν γίνεται να μην τους αγγίζει αυτό που συμβαίνει» πρόσθεσε.

Στο Takumi, το γραφείο το οποίο παράγει influencers τους καθοδηγούν και τους προετοιμάζουν για το πώς να επικοινωνούν με το κοινό τους σε δύσκολες περιόδους. «Σίγουρα πολλοί influencers υποφέρουν σιωπηλά, επειδή δεν θέλουν να προβάλλουν στο κοινό τους αρνητικότητα» λέει ο Keane-Dawson. «Σε τέτοιες περιπτώσεις, τους συμβουλεύουμε να ρωτήσουν τους ακόλουθούς τους τι κάνουν. Να τους ενημερώσουν ότι και οι ίδιοι είναι υγιείς.» Αλλά ακόμα κι αν συμπάσχουν με επιτυχία με τους followers, δύσκολα μπορούν να διαφοροποιηθούν πραγματικά αυτές τις μέρες.

Υπάρχει επίσης μια άλλη πιθανότητα: Οι followers να γίνονται οι ίδιοι influencers και να αλλάζουν το τοπίο. Μία ιδιοκτήτρια οινοποιείου στην Αγγλία έχει γίνει η «θεία Betty», διασκεδάζοντας διακωμωδώντας κυρίες της Αγγλίας. Δημιουργούνται εναλλακτικές προτάσεις. «Υπάρχει κάτι απελευθερωτικό, από την άποψη της διαδικτυακής ταυτότητας, όταν δεν ξοδεύουμε χρόνο με άτομα αυτοπροσώπως» λέει ο Adam Brown, αναπληρωτής καθηγητής ψυχολογίας στο New School for Social Research. «Οι άνθρωποι μπορεί να αισθάνονται να θέλουν να δοκιμάσουν διαφορετικές ταυτότητες και διαφορετικά μηνύματα.» Με λίγη καθοδήγηση και περισσότερη ελευθερία από τα εμπορικά σήματα, η κουλτούρα του influencer μπορεί να έχει, στην εποχή του Covid-19, την ευκαιρία του επαναπροσδιορισμού της.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top