Now Reading
Η AI θα χτυπήσει την αγορά υπηρεσιών σαν τσουνάμι

Η AI θα χτυπήσει την αγορά υπηρεσιών σαν τσουνάμι

  • Η τεχνολογία αλλάζει άρδην την ασφαλιστική αγορά

Έχετε αναρωτηθεί πόσο τεχνητά ευφυής είναι η καθημερινότητά μας; Ζούμε σε έξυπνα σπίτια, επικοινωνούμε με έξυπνα κινητά, κατευθυνόμαστε από έξυπνους χάρτες, οδηγούμε έξυπνα αυτοκίνητα κ.ο.κ. Τα ευφυή υπολογιστικά συστήματα ή αλλιώς η τεχνητή νοημοσύνη είναι μέσα στη ζωή μας ακόμα και όταν δεν αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξή τους. Είναι παντού… από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις ηλεκτρικές μας συσκευές μέχρι το Google maps και την εφαρμογή μίας ασφαλιστικής εταιρείας. Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει άρδην τα περιβάλλοντά μας, γίνεται αναγκαίο στοιχείο στη λειτουργικότητά μας και αναπόφευκτα οδηγεί στη μείωση θέσεων εργασίας. Την αναλογία ανάμεσα στο πόσες θέσεις θα χαθούν και πόσες θα δημιουργηθούν θα τη δούμε στο μέλλον.

Σύμφωνα με τη McKinsey & Co. περισσότεροι από 400 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως θα μείνουν εκτός αγοράς εργασίας μέχρι το 2030, επειδή η τεχνολογία θα μπορέσει να τους αντικαταστήσει. Το 2017 πάντως η Sophia, το πρώτο ανθρωποειδές που έχει πάρει υπηκοότητα (Σαουδική Αραβία), είχε δηλώσει ότι η «Η ιδιωτική ασφάλιση είναι τομέας που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον και υπάρχει τεράστιος χώρος για τα ανθρωποειδή να δραστηριοποιηθούν». Και ήδη συντελούνται μεταβολές στην ασφαλιστική βιομηχανία. Όπως είχε δηλώσει το 2018 ο Tom Wilson, Chief Executive Officer στην Allstate Corp σε συνέντευξή του στο Bloomberg «Η τεχνητή νοημοσύνη θα χτυπήσει την αγορά υπηρεσιών σαν τσουνάμι. Ο αυτοματισμός θα επηρεάσει ευρύτατο φάσμα εργαζομένων, από το λιανικό εμπόριο μέχρι τις εταιρείες ταξί». Αυτή η αλλαγή εξηγεί ο Wilson είναι σε εξέλιξη στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων. Η Allstate έχει «περικόψει» 550 πραγματογνώμονες αυτοκινήτων, επειδή οι τεχνολογικές εξελίξεις έκαναν τις εργασίες τους περιττές. Επίσης μεγάλες ασφαλιστικές στις ΗΠΑ –όπως η Allstate και η GEICO– έχουν ψηφιακούς βοηθούς για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

ΑΙ ΚΑΙ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Η ασφαλιστική αγορά σε διεθνές επίπεδο εφαρμόζει τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και RPA (Robotic Process Automation) σε 5 τομείς: 1. στην ανίχνευση απάτης, 2. στη δημιουργία chatbot για την εξυπηρέτηση πελατών, 3. στην πρόβλεψη και τον περιορισμό του ρίσκου που αναλαμβάνουν, 4. στη διεκπεραίωση αξιώσεων αποζημίωσης, 5. στον αυτοματισμό γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Η ZURICH ΓΛΙΤΩΣΕ 40.000 ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Το 2017 η Zurich Insurance δημιούργησε σύστημα τεχνητής νοημοσύνης για να διαχειρίζεται τις αξιώσεις ατυχημάτων και σύμφωνα με την εταιρεία ο χρόνος για τον έλεγχο κάθε αξίωσης μειώθηκε από τη μία ώρα σε λίγα δευτερόλεπτα. «Παρουσιάσαμε πρόσφατα το σύστημα αξιώσεων AI (…) και εξοικονομήσαμε 40.000 ώρες εργασίας, ενώ ταυτόχρονα επιταχύναμε το χρόνο διεκπεραίωσης των αιτήσεων, για τις οποίες πλέον απαιτούνται πέντε δευτερόλεπτα», δήλωσε ο Tom de Swaan, Πρόεδρος της Zurich στο Reuters. Το 2019 η Εταιρεία λάνσαρε το chatbot ZARA, που βοηθά τους ασφαλισμένους να κάνουν αιτήσεις αποζημίωσης στον κλάδο περιουσίας και ατυχημάτων. Το συγκεκριμένο Chatbot δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τη Spixii.

See Also
Κατερίνα Πραματάρη

ΟΙ HARRY, BERT, LENNY ΤΗΣ AXA

Είναι τρία bot της AXA τα οποία τέθηκαν σε λειτουργία σταδιακά. Τι κάνουν; Ο Harry βοηθά στη διαχείριση αξιώσεων περιουσίας, ο Bert είναι στην ομάδα των εταιρικών ασφαλίσεων περιουσίας και ο Lenny στην αστική ευθύνη. Τα bots, όπως αναφέρει η AXA, χειρίζονται διοικητικές εργασίες και θα βοηθήσουν τους εργαζόμενους να αποφύγουν τη γραφειοκρατία, γλιτώνοντάς τους από 18.000 ώρες εργασίας κάθε χρόνο. Λειτουργώντας μεταξύ του ανθρώπινου δυναμικού, τα bots έχουν σχεδιαστεί για να αναλαμβάνουν επαναλαμβανόμενες εργασίες, επιτρέποντας στο προσωπικό να επικεντρωθεί σε πιο σημαντικά καθήκοντα. Το κύριο καθήκον των τριών bots είναι να διαβάζουν την αλληλογραφία των πελατών και να την συνδυάζουν με τα απαιτούμενα αρχεία αξιώσεων, μια εργασία που συνήθως χρειάζεται το ανθρώπινο προσωπικό περίπου τέσσερα λεπτά, αλλά ο Χάρι, για παράδειγμα, μπορεί να το πραγματοποιήσει σε λιγότερο από 42 δευτερόλεπτα. Εκτιμάται ότι τα bots εξοικονομούν περισσότερες από 18.000 ανθρωποώρες και 182.000 λίρες κάθε χρόνο.

ΛΥΣΕΙΣ INSURTECH ΣΤΗΝ AVIVA

Η Aviva ξεκίνησε να αναζητά λύσεις RPA τουλάχιστον μία εξαετία πριν. Ο αυτοματισμός βοήθησε την εταιρεία να μειώσει σε πολλές εργασίες το χρόνο διεκπεραίωσης. Μιλώντας σχετικά η Whitwell-Lumsden, Operations strategy and transformation director στην Aviva, αναφέρει ότι το κόστος διοικητικών εργασιών ήταν πολύ μεγάλο για την Εταιρεία, αναζήτησε λοιπόν τρόπους να το μειώσει και έτσι οδηγήθηκε στη συνεργασία με την Appian. «Ξαφνικά εργασίες που θέλαμε 45 λεπτά για να τις ολοκληρώσουμε, τις υλοποιούσαμε σε 10 λεπτά ή και σε λιγότερο χρόνο. Η αυτοματοποίηση βελτίωσε σε μεγάλο βαθμό την εξυπηρέτηση πελατών στην Aviva σύμφωνα με την Whitwell- Lumsden και ειδικά σε συγκεκριμένους τομείς. Πριν τα συστήματα αυτοματοποίησης σε περιπτώσεις που η απώλεια ζωής ενεργοποιούσε ασφαλιστήρια ζωής, άνθρωποι που θρηνούσαν έπρεπε να καλέσουν κατά μέσο όρο 3 φορές την εταιρεία για να διεκδικήσουν την αποζημίωσή τους. Τώρα χρειάζεται να καλέσουν μόνο μία».

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top