
Αρχισυντάκτης του Ασφαλιστικού Marketing & του Insurancedaily.gr
Ο αφελληνισµός της Ελληνικής Ασφαλιστικής Αγοράς δεν είναι κάτι που το ακούµε για πρώτη φορά και ούτε µας εκπλήσσει. Ναι µας στεναχωρεί, αλλά είναι κάτι που το βλέπαµε να έρχεται µε µαθηµατική ακρίβεια.
Στις παγκόσµιες χρηµατοοικονοµικές αγορές στις οποίες χρόνια τώρα συµµετέχει και η Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά (από τη στιγµή που δραστηριοποιούνται πολυεθνικές εταιρείες στη χώρα µας), οι µόνοι τρόποι για να παραµείνει ανταγωνιστική και βιώσιµη µια Ελληνική Ασφαλιστική εταιρεία είναι να αναπτυχθεί τόσο που τα σύνορα της χώρας στην οποία ιδρύθηκε και δραστηριοποιείτε, να µη τη χωράνε ή να συνάψει συνεργασίες και να εφαρµόσει αυστηρά µοντέλα διοίκησης που θα την κάνουν ανθεκτική στις προκλήσεις και στο συνεχώς µεταβαλλόµενο και ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον. Αυτή την ευκαιρία ανάπτυξης πέρα από τα σύνορα της χώρας µας είχε ξεκάθαρα η Εθνική Ασφαλιστική µε 130 χρόνια ιστορία, διείσδυση, διατηρησιµότητα και brand name όσο καµία άλλη ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα την οποία όµως για πολλούς και διάφορούς λόγους που απαιτούν άλλο άρθρο, δεν εκµεταλλεύτηκαν οι µέτοχοι της.
Έτσι, µόλις πριν µερικά χρόνια και συγκεκριµένα µετά το solvency II, η Εθνική Τράπεζα ξεκίνησε τη διαδικασία πώλησης αρχικά του 40% στη συνέχεια του 75% και εν τέλη του 80% της πιο κερδοφόρας θυγατρικής της όχι γιατί ήθελε αλλά γιατί έπρεπε βάση της συµφωνίας που είχε κάνει στο παρελθόν µε την Γενική ∆ιεύθυνση Ανταγωνισµού προκειµένου να λάβει το 2012 και το 2015 κρατική βοήθεια για την ανακεφαλαιοποίησή της. Με αυτά και µε εκείνα, φτάσαµε στο 2021 µε την Εθνική να πωλείται έναντι 505 εκατ. ευρώ για το 90% της εταιρείας στο επενδυτικό fund CVC. Ένα deal που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Επιτροπή Ανταγωνισµού της Ε.Ε.
Παράλληλα, άλλη µια µεγάλη Ελληνική Ασφαλιστική εταιρεία, η Ευρωπαϊκή Πίστη, εισηγµένη και στο
Χρηµατιστήριο Αθηνών ανακοίνωσε την απορρόφησή της – σε βάθος χρόνου – από τη Γερµανική Allianz δίνοντας το σκήπτρο της µεγαλύτερης Ελληνικής Ασφαλιστικής Εταιρείας στην εκ Θεσσαλονίκης ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ.
Μια Ασφαλιστική εταιρεία που διαχρονικά διαψεύδει όσους κριτικάρουν το µοντέλο λειτουργίας της σχολιάζοντάς το ως µη βιώσιµο ίσως επειδή η προσέγγισή της αρκετές φορές είναι αντισυµβατική και δεν ταίριαζε µε την πλειοψηφία των εταιρειών του κλάδου. Μια εταιρεία που πάντα βάδιζε και βαδίζει το δικό της δρόµο έχοντας καθετοποιήσει 100% τον κλάδο ασφάλισης οχηµάτων σχεδόν πανελλαδικά τόσο µε την οδική της βοήθεια, όσο µε τα ιδιόκτητα και συνεργαζόµενα συνεργεία της αλλά και τους πιστούς συνεργάτες της ασφαλιστικούς διαµεσολαβητές (ετοιµάζει νέο συνεργείο στα νότια προάστια της Αθήνας).
Σήµερα η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ έχει έναν ασφαλισµένο στόλο περίπου 700.000 οχηµάτων – ίσως και τον µεγαλύτερο στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά, µια µεικτή άδεια λειτουργίας και έναν κύκλο εργασιών (παραγωγή) που µε τα στοιχεία του 2020 υπολογίζεται στα 120 εκατ. ευρώ.
