Now Reading
Κατά-χρηση… δεδομένων

Κατά-χρηση… δεδομένων

  • Μεγάλα σκάνδαλα για πληροφορίες που χρησιμοποιήθηκαν µε λάθος τρόπο ή βρέθηκαν σε λάθος χέρια
businesswoman-networking-using-digital-devices

«Αν βασανίσεις αρκετά τα data… θα σου μαρτυρήσουν» είχε δηλώσει ο οικονομολόγος R. Coase, ξέροντας ότι σήμερα για τις κυβερνήσεις και τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο η πληροφορία είναι «χρυσός». Πόσο εφικτό όμως είναι να προστατευτούν τα δεδομένα και να μην υπάρχουν περιπτώσεις κατάχρησης όταν μπορούν να ποδηγετήσουν την κοινή γνώμη – όπως στην περίπτωση του σκανδάλου της Cambridge Analytica– ή να εκτοξεύσουν τα κέρδη μίας εταιρείας;

Στην Ευρώπη υπάρχουν κανονιστικές κινήσεις που προστίθενται στο ήδη υπάρχον νομικό πλαίσιο και αφορούν και τις ασφαλιστικές, οι οποίες εκ των πραγμάτων και λόγω της φύσης των εργασιών τους συλλέγουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα που αφορούν την υγεία και την περιουσία των ανθρώπων. Ο στόχος σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι να υπάρξει μία ενιαία αγορά δεδομένων με ροή πληροφοριών εντός της ΕΕ και πιο δίκαιους, πρακτικούς και σαφείς κανόνες, παρέχοντας στους χρήστες εργαλεία για τον πλήρη έλεγχο των δεδομένων τους. Σε αυτό το πλαίσιο κινείται και ο νόμος περί προσωπικών δεδομένων, Data Act, που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη διαθεσιμότητα πληροφοριών, καλύτερη αξιολόγηση κινδύνων και καταπολέμηση της απάτης.

Στη θετική πλευρά του νόμου αναφέρεται και η Insurance Europe σημειώνοντας πως «όσο περισσότερα δεδομένα είναι διαθέσιμα για το κοινό καλό, τόσο καλύτερες θα είναι οι ψηφιακές λύσεις και τα αναλυτικά μοντέλα. Οι πολίτες θα πρέπει να μπορούν να επιτρέπουν την πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ότι είναι δυνατό σήμερα. Θα πρέπει, για παράδειγμα, να υπάρχουν πρακτικές λύσεις που θα τους επιτρέπουν να ασκούν έλεγχο στα δικά τους δεδομένα, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη την ασφάλεια των ευαίσθητων δεδομένων. Θα πρέπει επίσης, να μπορούν να παρέχουν σε τρίτους πρόσβαση στα δεδομένα που δημιουργούνται από αυτούς: π.χ. εάν ένας πελάτης αποφασίσει ότι μία ασφαλιστική μπορεί να έχει πρόσβαση στα δεδομένα οδήγησης, ο κατασκευαστής του οχήματος θα πρέπει να παρέχει πρόσβαση με λογικούς όρους».

Σύμφωνα με την ΕΕ μέχρι το 2025 θα υπάρξει αύξηση κατά 530% του παγκόσμιου όγκου δεδομένων, ενώ η αξία των δεδομένων θα φτάσει τα 829 δισ. ευρώ από 301 δισ. το 2018. Θα δραστηριοποιούνται στα κράτη μέλη 10,9 εκατ. επαγγελματίες του τομέα δεδομένων και το 65% του πληθυσμού θα έχει βασικές ψηφιακές ικανότητες. Με τη χρήση των δεδομένων να αποκτά όλο και μεγαλύτερη αξία όσοι διαμορφώνουν πολιτικές θα πρέπει να διασφαλίσουν την προστασία του καταναλωτή που φαίνεται σε μεγάλο βαθμό εκτεθειμένος.

CAMBRIDGE ANALYTICA

Το 2018 μετά από έρευνα των αρμοδίων αρχών το Facebook παραδέχθηκε την παράνομη μεταφορά πληροφοριών που αφορούσαν 87 εκατομμύρια χρήστες του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης. Τα δεδομένα πήγαν στη συμβουλευτική βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica, η οποία δεν είχε τη συγκατάθεση των χρηστών για να συγκεντρώσει τέτοιου είδους πληροφορίες. Στα δεδομένα αυτά στηρίχτηκε το 2015 η πολιτική εκστρατεία του Donald Trump, στοχεύοντας εξατομικευμένα σε ψηφοφόρους, ενώ η ίδια εταιρεία είχε εμπλακεί και στην έρευνα Leave.eu για το Brexit.

“PROJECT NIGHTINGALE”

Η υπόθεση God View καταγράφηκε το 2014 και αφορά το ομώνυμο λογισμικό της Uber που επιτρέπει να ελεγχθεί πού βρίσκεται ο πελάτης και το όχημα. Η πλατφόρμα έδινε τη δυνατότητα αυτή, ωστόσο η πρόσβαση ήταν απενεργοποιημένη στους οδηγούς, όχι όμως σύμφωνα με το observeit.com και στα στελέχη της Uber, καθώς ένας εργαζόμενος προκειμένου να τσεκάρει πού βρίσκεται ένας δημοσιογράφος που επρόκειτο να πάρει συνέντευξη από στέλεχος της Εταιρείας και είχε αργήσει έκανε… χρήση της εφαρμογής.

See Also

ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ SHENZHEN ZHENHUA

Το 2020 αποκαλύπτεται ότι η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Shenzhen Zhenhua είχε δημιουργήσει μία βάση δεδομένων για 2,4 εκατ. πολίτες άλλων χωρών που ασκούν επιρροή σε πολιτικό ή οικονομικό επίπεδο, από πολιτικούς, ακτιβιστές και επιστήμονες μέχρι ανθρώπους του οργανωμένου εγκλήματος. Η λίστα περιείχε πληροφορίες που αφορούσαν στοιχεία επικοινωνίας, στενούς συγγενείς και κοντινά πρόσωπα, καθώς και σχέσεις με οργανώσεις και την πολιτική. Σύμφωνα με το the register τα στοιχεία αυτά προορίζονταν για στρατιωτικούς και πολιτικούς φορείς.

O «ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ» ΑΔΕΛΦΟΣ

Το κέντρο συλλογής, παρακολούθησης και έρευνας των δημόσιων οχημάτων της Shanghai Electric Vehicle στην Κίνα βρίσκεται σε έναν γκρίζο πύργο στην προαστιακή συνοικία Jiading. Σε μια οθόνη μεγέθους τοίχου ανάβουν τελείες, που αντιπροσωπεύουν οχήματα που περνούν στους δρόμους της Σαγκάης και δείχνουν πού βρίσκονται οι οδηγοί τους, πού ψωνίζουν, πού κάνουν στάσεις κ.ο.κ. Κάντε κλικ σε μια κουκκίδα τυχαία και εμφανίζεται ένα παράθυρο με έναν αριθμό που προσδιορίζει κάθε μεμονωμένο όχημα, μαζί με τη μάρκα και το μοντέλο του, τα χιλιόμετρα και τη φόρτιση της μπαταρίας. Συνολικά, η οθόνη εμφανίζει δεδομένα από περισσότερα από 222.000 οχήματα στη Σαγκάη, η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι επιβατικά. Σύμφωνα με τις εθνικές προδιαγραφές που δημοσιεύθηκαν το 2016, τα ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα μεταδίδουν δεδομένα από τους αισθητήρες του αυτοκινήτου στον κατασκευαστή. Από εκεί, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποστέλλουν τουλάχιστον 61 σημεία δεδομένων.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top