
Αρχισυντάκτης του Ασφαλιστικού Marketing & του Insurancedaily.gr
Εδώ και 15 χρόνια, ηγείστε της κορυφαίας εταιρείας Επιχειρηματικής Πληροφόρησης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ποιο ήταν το όραμά σας όταν αναλάβατε καθήκοντα;
Η ICAP ιδρύθηκε το 1964 και το μεγαλύτερο διάστημα της πρώτης περιόδου της (που εμείς ονομάζουμε ICAP 1.0), ήταν ουσιαστικά υπό τον έλεγχο της AlphaBank. Μέχρι λοιπόν το τέλος του 2006, οπότε και εξαγοράστηκε από το SEEF Fund που διαχειρίζεται η Global Finance, κατόρθωσε να καθιερωθεί στην Ελληνική αγορά ως η Ηγέτιδα Εταιρεία Επιχειρηματικής Πληροφόρησης.
Όταν στις αρχές του 2007, πήρα την πολύ δύσκολη απόφαση να αφήσω τη θέση του Διευθύνοντα Συμβούλου στην KPMG Advisory, το έκανα αφού πρώτα συμφώνησα με τον νέο μέτοχο να στοχεύσουμε σε κάτι πολύ μεγάλο. Ξεκινήσαμε λοιπόν με ενθουσιασμό την δεύτερη περίοδο, ήτοι την ICAP 2.0, προχωρώντας σε πλήρη μετασχηματισμό και υλοποιώντας ένα πλάνο ταχείας ανάπτυξης με την δημιουργία νέων Business Units και με επέκταση στο εξωτερικό.
Τι λοιπόν καταφέρατε στην περίοδο ICAP 2.0;
Ένας μεγάλος κύκλος, αυτός της ICAP 2.0 ολοκληρώθηκε στο τέλος του 2021. Αυτά τα 15 χρόνια πετύχαμε πάρα πολλά και ανεβήκαμε πολλά επίπεδα, πενταπλασιάζοντας τα μεγέθη μας. Έτσι, από μία μεσαίου μεγέθους εταιρεία Επιχειρηματικής Πληροφόρησης με παρουσία μόνο στην Ελλάδα, και 280 άτομα, εξελιχθήκαμε σε δύο μεγάλους Ομίλους Β2Β, με 1.200 άτομα (συν 2.600 που εργάζονται σε πελάτες μας) σε 5 χώρες. Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη, από Έσοδα 18 εκατ. και EBITDA 3,6 εκατ. το 2006, οι εταιρείες ICAP αθροιστικά, ολοκλήρωσαν το 2021 με νέο ρεκόρ Εσόδων και EBITDΑ, ήτοι 94,2 εκατ. ευρώ και 10,8 εκατ. ευρώ αντίστοιχα
Τι σηματοδοτεί η εξαγορά της ICAP A.E. από την CRIF;
Μετά την εξαγορά της ICAP A.E. και των θυγατρικών της από την CRIF, στις 23 Δεκεμβρίου 2021, ο Όμιλός μας μετονομάστηκε σε ICAP CRIF και στις τέσσερεις χώρες που έχουμε τοπική παρουσία ήτοι Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο. Συνεχίζουμε δε να λειτουργούμε ως μία ενιαία εταιρεία και με ακριβώς την ίδια Διοικητική Ομάδα.
Συνεπώς, η εταιρεία ξεκινά μια νέα εποχή, την ICAP CRIF 3.0, συνεχίζοντας την πολύ πετυχημένη ιστορία των 58 χρόνων της. Βάζουμε ψηλά τον πήχη, θέτοντας φιλόδοξα πλάνα περαιτέρω δυναμικής ανάπτυξης, που θα ενισχύσει την θέση μας ως ηγέτιδα εταιρεία στην αγορά Λύσεων Πιστωτικού Κινδύνου και Επιχειρηματικής Πληροφόρησης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό που επιλέξαμε ένα στρατηγικό επενδυτή του διαμετρήματος της CRIF, που μας γνωρίζει καλά και μας εκτιμά ιδιαίτερα. Πράγματι, με την CRIF έχουμε αγαστή συνεργασία για πολλά χρόνια. Ιδιαίτερα τα τελευταία 10 χρόνια,όντας και οι δύο Μέλη του Παγκόσμιου Δικτύου της Dun & Bradstreet, η συνεργασία μας έγινε ακόμα πιο στενή.
Πιστεύω ακράδαντα, ότι η ICAP ταιριάζει εξαιρετικά με την CRIF, αφού διαθέτουμε ταυτόσημες Αξίες και Κουλτούρα. Έντονα αναπτυξιακή δυναμική, με ανθρωποκεντρική προσέγγιση και ESG ευαισθησίες. Επιπρόσθετα, η ένταξή μας στην μεγάλη οικογένεια της CRIF, δημιουργεί καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης και εξέλιξης για όλους τους Ανθρώπους μας. Μια νέα λοιπόν εποχή αρχίζει, που θα είναι πολύ ωφέλιμη για τους Πελάτες μας, καθώς θα έχουν πλέον πρόσβαση, όχι μόνο στις μοναδικές και συνεχώς εξελισσόμενες υπηρεσίες που για χρόνια προσφέρει η εταιρεία, αλλά πλέον και στις νέες προηγμένες λύσεις της CRIF.
Ποια είναι τα μεγέθη και το αποτύπωμα της CRIF;
H CRIF είναι μια πολύ πετυχημένη εταιρεία που ξεκίνησε το 1988 από την Μπολόνια. Μέσα σε 34 χρόνια έχει διαγράψει μία εντυπωσιακή και ιδιαίτερα δυναμική πορεία, έχοντας επεκταθεί
σε όλο τον κόσμο.
Με 6.200 επαγγελματίες σε 40 χώρες, σε 4 ηπείρους και των 608 εκατ. ευρώ Έσοδα (2021), ειδικεύεται σε Συστήματα Credit & Business Information, Analytics, Outsourcing και Υπηρεσίες
Processing, καθώς και σε προηγμένες ψηφιακές λύσεις για Credit και Open Banking.
Η CRIF συνδυάζει την ευφυΐα των Ανθρώπων της, τις προηγμένες Τεχνολογίες της και τις Ψηφιακές της Καινοτομίες, για να προσφέρει λύσεις υψηλής αξίας στους παγκόσμιους πελάτες
της, που είναι πάνω από 10.500 Χρηματοπιστωτικοί Οργανισμοί, 600 Ασφαλιστικές Εταιρείες, 82.000 Επιχειρήσεις και 1.000.000 Καταναλωτές.
Ποιες από τις παγκόσμιες υπηρεσίες και λύσεις της CRIF θα λανσάρετε στις χώρες ευθύνης σας;
Η CRIF διαθέτει μια μεγάλη γκάμα λύσεων που καλύπτουν όλους τους σημαντικούς κλάδους της αγοράς και συνεισφέρουν σημαντικά στον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων
που τις χρησιμοποιούν. Με έμφαση στις Χρηματοπιστωτικές, Ασφαλιστικές, Ενεργειακές Επιχειρήσεις, Τηλεπικοινωνίες, Κεντρικές Τράπεζες, Εταιρείες Κοινής Ωφέλειας και βέβαια όλες
τις Επιχειρήσεις με ψηφιακές στρατηγικές ανάπτυξης.
Κοινό χαρακτηριστικό των λύσεων είναι η καινοτομία, η ψηφιακά αυτοματοποιημένη διαχείριση της πελατειακής βάσης, η συστηματική αξιολόγηση πελατών και η αποτελεσματική
διαχείριση του ρίσκου (πιστωτικού, απάτης, ESG κλπ). Πολύ σύντομα λοιπόν, θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε και στις 4 χώρες ευθύνης μας τις παρακάτω λύσεις:
1. Την ψηφιακή εμπειρία (Digital Journey) που ξεκινά με την προσέλκυση νέων πελατών ή υπαρχόντων για νέα προϊόντα/υπηρεσίες μέσα από πολλαπλά marketing κανάλια (Digital Onboarding & Remote Selling), συνδέεται με τους ελέγχους και την αξιολόγηση των υποψηφίων πελατών που θα ενταχθούν στην πελατειακή βάση (Origination) και κατόπιν, οι πελάτες παρακολουθούνται από πλευράς πιστωτικού ή άλλου ρίσκου με χρήση advanced analytics (Customer Management). Η λύση αυτή θα προσφέρεται συνολικά ή και στα επιμέρους δομικά στοιχεία της και με υψηλού επιπέδου συμβουλευτικές υπηρεσίες εγκατάστασης για άμεση και αποδοτική αξιοποίηση.
2. Προηγμένες τεχνολογικά ψηφιακές λύσεις, ήτοι:
• SynESGy, η οποία προσφέρει ESG Performance Ratings αξιολογώντας το βαθμό υιοθέτησης και συμμόρφωσης των επιχειρήσεων στα κριτήρια ESG.
• Credit Passport, μια καινοτομική διαδικασία αξιολόγησης ρευστότητας για μικρομεσαίες και ατομικές επιχειρήσεις μέσω Open Banking
Ειδικά για τον χρηματοπιστωτικό τομέα:
Μία πλήρη γκάμα προιόντων και υπηρεσιών για την end-to-end διαχείριση πιστωτικού κινδύνου με τη συνολική λύση Strategy One και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που μπορεί να χρειαστούν, τα μοντέλα ρίσκου (πιστωτικά/ προβλεπτικά) και ειδικές αξιολογήσεις (όπως για innovation). Ακόμη, θα προσφέρουμε για συμμόρφωση στη διαχείριση ελέγχου πελατών (KYC more).
Ειδικά για τον Ασφαλιστικό τομέα :
Μοντέλα πρόβλεψης απάτης και τιμολόγησης, λύση ανίχνευσης και έρευνας για απάτες (Sherlock detection) και τέλος η CRIF, ως ένας από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους παίκτες στη διαχείριση Επιχειρηματικών Κόμβων (Credit Bureaus) διαθέτει τη λύση Cache, ιδανική λύση για την Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά.
Τι προσφέρει η ICAP CRIF αναφορικά με τα ESG;
Η ΙCAP CRIF μέσω του θεσμικού της ρόλου ως Credit Rating Agency, αναπτύσσεται δυναμικά, υλοποιώντας καινοτόμες υπηρεσίες. Οι πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σκοπό την υιοθέτηση κριτηρίων ESG ρίσκου στη πιστωτική και επενδυτική στρατηγική των επιχειρήσεων, έχουν οδηγήσει σε μια νέα γενιά προϊόντων Ratings. Η ΙCAP CRIF έχει αναπτύξει προβλεπτικά μοντέλα αξιολόγησης ESG Risk καλύπτοντας όλους τους κύριους κλάδους δραστηριότητας στην Ευρώπη και διαθέτει μία πλήρη γκάμα προϊόντων ΕSG Risk Ratings, που παρέχουν αξιολογήσεις σε επίπεδο επιχειρήσης, κλάδου δραστηριότητας και χώρας για όλη την Ευρώπη.
Ποιες είναι οι συνέργειες μεταξύ του ICAP CRIF CRA και της CRIF Ratings;
Η ένταξή μας στον Όμιλο CRIF, ανοίγει ένα νέο κόσμο ευκαιριών και για τα δυο CRAs, με συνέργειες που θα συμπληρώνουν και θα αναβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες και των δυο οργανισμών. Αρχικά, η κοινή ευρωπαϊκή στόχευση αφορά στα ESG Ratings, τα οποία καλύπτει το ICAP CRIF CRA υπό το πρίσμα αξιολόγησης του ESG ρίσκου, ενώ αντίστοιχα η αξιολόγηση του βαθμού υιοθέτησης και συμμόρφωσης καλύπτεται από την πλατφόρμα SynESGy της CRIF Ratings. Η δεύτερη συνέργεια αφορά στην από κοινού προσπάθεια με τους Ιταλούς συνάδελφους να παρέχουμε Structured Finance Ratings στην ευρωπαϊκή αγορά. Τρίτος στόχος αποτελεί η νέα γενιά Credit Ratings που αναβαθμίζονται χρησιμοποιώντας τις αξιολογήσεις ESG Ratings και θα προωθούνται από κοινού στην Ευρωπαϊκή αγορά. Επίσης παρεχόμενες υπηρεσίες διαχείρισης και μέτρησης πιστωτικού κίνδυνου θα προσφέρονται και θα λειτουργούν συμπληρωματικά, με στόχο την επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα Strategy One που αναπτύχθηκε από τη CRIF και στοχεύει σε μεγάλα τραπεζικά ιδρύματα, εν αντιθέσει με το Risk.Profiler της ICAP CRIF που εξυπηρετεί μικρότερου μεγέθους Τράπεζες.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του κλάδου Ασφάλισης;
Μέσα σε ένα οικονομικό περιβάλλον μεγάλης ύφεσης και αβεβαιότητας που προκλήθηκε από τον Covid-19, ο ασφαλι-στικός κλάδος επέδειξε ανθεκτικότητα και κατάφερε να ανταπεξέ-λθει ικανοποιητικά, καθώς η μείωση στη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων το 2020 περιορίσθηκε στο 3,7%, για να εμφανίσει στη συνέχεια σημαντική ανάκαμψη, σημειώνοντας αύξηση
7,7% το 2021. Η ανταπόκριση της ασφαλιστικής αγοράς στις προκλήσεις της πανδημίας ήταν άμεση σε όλα τα επίπεδα. Η διατήρηση του επιπέδου παρεχόμενων υπηρεσιών, η πρόοδος
στον επαναπροσδιορισμό των ασφαλιστικών προϊόντων, καθώς και η ανάπτυξη εναλλακτικών δικτύων διανομής, συνέβαλαν επιτυχώς στη βελτίωση της χρηματοοικονομικής κατάστασης των ασφαλιστικών εταιρειών.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, οι εξελίξεις και ανακατατάξεις στον ασφαλιστικό κλάδο στη χώρα μας είναι καταιγιστικές. Η εξαγορά της AXA από την Generali στα τέλη του 2020, η εξαγορά της Metlife από την NN Ασφαλιστική στις αρχές του 2021, καθώς και η επικείμενη ολοκλήρωση της εξαγοράς της Εθνικής Ασφαλιστικής από το αμερικανικό Fund CVC, αλλά και η ολοκλήρωση της
πώλησης της Ευρωπαϊκής Πίστης στο γερμανικό Όμιλο Allianz, αλλάζουν ριζικά το τοπίο και τους συσχετισμούς στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα. Από τη μία βιώνουμε τον αφελληνισμό της ασφαλιστικής αγοράς, αφού στο τέλος του 2022 το μερίδιο των Ελληνικών εταιρειών θα είναι μονοψήφιο, απ’ την άλλη είναι θετικό ότι η αγορά θα κυριαρχείται από ισχυρούς και αξιόπιστους πολυεθνικούς ομίλους, οι οποίοι διαθέτουν υψηλή τεχνογνωσία και πόρους προκειμένου να επενδύσουν για τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Οι προοπτικές λοιπόν του κλάδου διαγράφονται θετικές, καθώς οι ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας έχουν οδηγήσει στη δημιουργία νέων ασφαλιστικών προϊόντων, για την κάλυψη διαφορετικών κινδύνων, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο τη διείσδυση του ασφαλιστικού κλάδου σε όλο και περισσότερους τομείς της οικονομίας.
Που πρέπει να επικεντρωθούν οι ασφαλιστικές εταιρείες ώστε να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους;
Πρωτίστως στην ενδυνάμωση των πωλήσεων με υποστήριξη των παραδοσιακών και των εναλλακτικών δικτύων, σε συνδυασμό πάντα με την υιοθέτηση του μοντέλου του «πολυκαναλικού» δικτύου πωλήσεων και την εκμετάλλευση των τεχνολογιών αιχμής (online ασφάλιση μέσω internet, mobile marketing), αλλά και την περαιτέρω προώθηση των τραπεζοασφαλειών (bancassurance). Κομβικός θα είναι επίσης ο ρόλος της ανάπτυξης νέων συνεργασιών με τα ιδιωτικά θεραπευτήρια, σε συνδυασμό πάντα με την διάθεση στην αγορά, ανταγωνιστικών, ευέλικτων, σύγχρονων και περισσότερο κερδοφόρων ασφαλιστικών προϊόντων, με την δημιουργία προγραμμάτων για την κάλυψη αναγκών που περικόπτονται από την κοινωνική ασφάλιση. Τέλος,
ο εξορθολογισμός του χαρτοφυλακίου και ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων, καθίστανται ιδιαίτερα σημαντικές κινήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο στην μετά covid εποχή.
