Now Reading
Οι ασφαλιστές του μέλλοντος

Οι ασφαλιστές του μέλλοντος

  • Ποιες τεχνολογικές τάσεις, σε συνδυασμό με την AI, θα αναμορφώσουν τον ασφαλιστικό κλάδο την επόμενη δεκαετία

Το 2030 η ζωή θα είναι διαφορετική. Στη μελλοντική αυτή πραγματικότητα μάς μεταφέρει η McKinsey μέσα από τα μάτια του Scott, ενός ανθρώπου που 10 χρόνια μετά ζει μία άλλη καθημερινότητα. Ας δούμε λοιπόν μία κλασική μέρα του.

Ο Scott ετοιμάζεται για τη δουλειά, ο προσωπικός ψηφιακός του βοηθός καλεί ένα αυτόνομο όχημα για μια συνάντηση που έχει στην πόλη. Μόλις το αυτοκίνητο φτάνει ο Scott αποφασίζει ότι θέλει να οδηγήσει σήμερα και θέτει το αυτοκίνητο σε «ενεργή» λειτουργία. Ο προσωπικός βοηθός του Scott χαρτογραφεί μια πιθανή διαδρομή και στέλνει τα δεδομένα στην ασφαλιστική του εταιρεία, η οποία ανταποκρίνεται άμεσα προτείνοντας μια εναλλακτική διαδρομή που έχει λιγότερες πιθανότητες ατυχήματος καθώς και ενημερώνοντας για την προσαρμογή στο μηνιαίο ασφάλιστρό του. Ο βοηθός του τον ειδοποιεί ότι το ασφάλιστρο κινητικότητας θα αυξηθεί κατά 4%-8% με βάση τη διαδρομή που επιλέγει και τον αριθμό των οχημάτων. Τον προειδοποιεί επίσης ότι το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής του, το οποίο τιμολογείται πλέον με βάση το «pay-as-youlive », θα αυξηθεί κατά 2% για αυτό το τρίμηνο. Τα επιπλέον ποσά χρεώνονται αυτόματα στον τραπεζικό λογαριασμό του. Σε περίπτωση που το όχημα έχει ζημιά, τα συστήματα του αυτοκινήτου καθορίζουν την έκτασή της. Ο προσωπικός βοηθός του τον καθοδηγεί να τραβήξει τρεις φωτογραφίες του μπροστινού δεξιού προφυλακτήρα και δυο από το πλάι. Μέχρι ο Scott να επιστρέψει στο κάθισμα του οδηγού, η οθόνη τον ενημερώνει για τη ζημιά και ότι ένα drone απόκρισης για κινητά έχει αποσταλεί για έλεγχο. Εάν το όχημα είναι κινούμενο, μπορεί να κατευθυνθεί προς το πλησιέστερο γκαράζ για επισκευή.

Σας φαίνεται μακρινό το σενάριο; Δεν είναι, καθώς όλες οι τεχνολογίες που απαιτούνται για να υλοποιηθεί ήδη υπάρχουν. Με το νέο κύμα τεχνικών μάθησης – όπως τα Συνελικτικά Νευρωνικά Δίκτυα και η τεχνητή νοημοσύνη (AI) – οι μηχανές μπορούν να μιμηθούν την ανθρώπινη αντίληψη, το σκεπτικό, τη μάθηση και να επιλύσουν προβλήματα.

Σε αυτή την εξέλιξη, η ασφάλιση θα μετατοπίσει το κέντρο εστίασής της από «την επισκευή – αποκατάσταση» στην «πρόβλεψη – πρόληψη», μετασχηματίζοντας κάθε πτυχή του Κλάδου. Ο ρυθμός αλλαγής θα επιταχυνθεί επίσης καθώς οι μεσίτες, οι καταναλωτές, οι ενδιάμεσοι, οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί και οι ασφαλιστές γίνονται πιο έμπειροι στη χρήση προηγμένων τεχνολογιών για τη βελτίωση της λήψης αποφάσεων και της παραγωγικότητας.

Καθώς η AI ενσωματώνεται στη βιομηχανία τα στελέχη αντιλαμβάνονται τους παράγοντες που θα συμβάλλουν σε αυτή την αλλαγή και πως θα αναμορφωθούν οι αξιώσεις, η διανομή, η αναδοχή και η τιμολόγηση. Έχοντας την εικόνα του τι αλλάζει μπορούν να αρχίσουν να επενδύουν σε δεξιότητες και ταλέντα, να αγκαλιάσουν τις αναδυόμενες τεχνολογίες και να δημιουργήσουν την κουλτούρα και την προοπτική που απαιτούνται για να είναι από τους «παίκτες» που στο μέλλον θα έχουν μερίδια στον Κλάδο.

Οι τεχνολογίες της AI αναπτύσσονται ήδη στις επιχειρήσεις, τα σπίτια και τα οχήματά μας. Τέσσερις βασικές τεχνολογικές τάσεις, σε συνδυασμό με την AI, θα αναμορφώσουν τον ασφαλιστικό κλάδο την επόμενη δεκαετία:

See Also

  • Τεράστιος αριθμός δεδομένων από συνδεδεμένες συσκευές – Στα βιομηχανικά περιβάλλοντα υφίσταται ήδη εξοπλισμός με αισθητήρες. Τα επόμενα χρόνια η χρήση αισθητήρων θα καταγράψει τεράστια αύξηση. Ταυτόχρονα η διείσδυση των έξυπνων συσκευών (όπως ανιχνευτές φυσικής κατάστασης, οικιακοί βοηθοί, smartphone και έξυπνα ρολόγια) θα συνεχίσει να αυξάνεται ραγδαία. Ο μεγάλος όγκος νέων δεδομένων που δημιουργούνται από αυτές τις συσκευές θα επιτρέψει στους παρόχους να κατανοήσουν βαθύτερα τους πελάτες τους, με αποτέλεσμα νέες κατηγορίες προϊόντων, πιο εξατομικευμένη τιμολόγηση και αυξανόμενη παροχή υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο. Για παράδειγμα, ένα wearable που συνδέεται με μια βάση δεδομένων θα μπορούσε να υπολογίσει τον κίνδυνο του ασφαλισμένου με βάση τις καθημερινές δραστηριότητές του.
  • Αυξάνεται η χρήση της ρομποτικής – Ο τομέας της ρομποτικής έχει δει πολλά συναρπαστικά επιτεύγματα. Η τρισδιάστατη εκτύπωση επίσης θα αναμορφώσει ριζικά τον κατασκευαστικό τομέα. Μέχρι το 2025, η κατασκευή κτιρίων με εκτύπωση 3D θα έχει επεκταθεί και οι ασφαλιστικές θα πρέπει να αξιολογήσουν πώς αυτή η εξέλιξη αλλάζει το ρίσκο που αναλαμβάνουν. Επιπλέον, θα δούμε περισσότερα drone και σε μεγαλύτερη κλίμακα αυτοκινούμενα οχήματα, αυτόνομο γεωργικό εξοπλισμό και τα χειρουργικά ρομπότ. Μέχρι το 2030, το ποσοστό των αυτόνομων οχημάτων θα υπερβούν το 25% των κυκλοφορούντων. Οι ασφαλιστικές θα πρέπει να καταλάβουν πώς η αυξανόμενη παρουσία της τεχνολογίας της ρομποτικής στην καθημερινή ζωή και σε όλες τις βιομηχανίες θα αλλάξει τον κίνδυνο, τις προσδοκίες πελατών και θα οδηγήσει σε νέα προϊόντα και κανάλια.
  • Οικοσυστήματα ανοιχτού κώδικα και δεδομένων – Καθώς τα δεδομένα καθίστανται πανταχού παρόντα, θα προκύψουν πρωτόκολλα ανοιχτού κώδικα για να διασφαλιστεί ότι τα δεδομένα μπορούν να κοινοποιούνται και να χρησιμοποιούνται σε όλες τις βιομηχανίες. Διάφοροι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς θα συγκεντρωθούν για να δημιουργήσουν οικοσυστήματα προκειμένου να μοιραστούν δεδομένα σε ένα κοινό κανονιστικό πλαίσιο και πλαίσιο ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Για παράδειγμα, τα δεδομένα από wearables θα μπορούσαν να μεταφερθούν απευθείας σε ασφαλιστικούς φορείς και τα συνδεδεμένα δεδομένα σπιτιού και αυτοκινήτου θα μπορούσαν να διατίθενται μέσω της Amazon, της Apple, της Google.
  • Πρόοδος στις γνωστικές τεχνολογίες – Οι τεχνολογίες μηχανικής μάθησης που χρησιμοποιούνται επί του παρόντος κυρίως για επεξεργασία εικόνας, φωνής και μη δομημένων κειμένων θα εξελιχθούν. Αυτές οι γνωστικές τεχνολογίες, οι οποίες βασίζονται στην ικανότητα του ανθρώπινου εγκεφάλου θα αξιοποιηθούν στην επεξεργασία των απίστευτα μεγάλων και περίπλοκων ροών δεδομένων που θα δημιουργηθούν από «ενεργά» ασφαλιστικά προϊόντα. Σταδιακά οι ασφαλιστικές θα έχουν πρόσβαση σε μοντέλα που μαθαίνουν και προσαρμόζονται συνεχώς στον κόσμο γύρω τους.

Διανομή και αποζημιώσεις

Το 2030 η διαδικασία της ασφάλισης θα είναι ταχύτερη, με λιγότερη ενεργό συμμετοχή του ασφαλιστή και του πελάτη. Η ολοκλήρωση της αγοράς ενός συμβολαίου ζωής θα μειωθεί σε μερικά λεπτά ή και δευτερόλεπτα. Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και άλλοι πάροχοι που έχουν αρχίσει ήδη να διεκδικούν μερίδια στον κλάδο θα δραστηριοποιηθούν σταδιακά σε περισσότερες ασφαλίσεις. Τα έξυπνα συμβόλαια μέσω blockchain θα εγκρίνουν αμέσως αποζημιώσεις. Εν τω μεταξύ, η επεξεργασία των στοιχείων κάθε συμβολαίου θα γίνεται ταχύτατα. Στις επιχειρηματικές ασφαλίσεις θα δούμε την αξιοποίηση drones, IoT και άλλων διαθέσιμων τεχνολογιών που βασίζονται σε AI.

Στα προϊόντα επίσης θα δούμε μικρο-καλύψεις (για παράδειγμα ασφάλιση μπαταρίας τηλεφώνου, ασφάλιση καθυστέρησης πτήσης, διαφορετική κάλυψη για πλυντήριο και στεγνωτήριο εντός του σπιτιού), θα δούμε προγράμματα που οι καταναλωτές μπορούν να προσαρμόσουν στις ιδιαίτερες ανάγκες τους, με τη δυνατότητα να συγκρίνουν στιγμιαία τιμές από διάφορες ασφαλιστικές για εξατομικευμένες υπηρεσίες. Τα μοντέλα pay-by-miles ή pay-by-ride θα κυριαρχήσουν, όπως και οι ασφαλίσεις για το διαμοιρασμό οχημάτων ή για ενοικίαση μέσω Airbnb. Ο ρόλος των διαμεσολαβητών θα αλλάξει ριζικά έως το 2030. Ο αριθμός τους θα μειωθεί σημαντικά και όσοι παραμείνουν στον Κλάδο θα εστιάσουν στην τεχνολογία για να ενισχύσουν την παραγωγικότητά τους. Ο ασφαλιστής του μέλλοντος θα μπορεί να πουλήσει σχεδόν όλους τους τύπους κάλυψης και να προσθέσει αξία βοηθώντας τους πελάτες να διαχειριστούν τα συμβόλαιά τους σε υγεία, ζωή, αυτοκίνητο, προσωπική περιουσία και κατοικίες. Επίσης,θα χρησιμοποιούν έξυπνους προσωπικούς βοηθούς για να βελτιστοποιήσουν τα καθήκοντά τους, καθώς και bots με τεχνητή νοημοσύνη.

Underwriting και τιμολόγηση

Το 2030, το underwriting θα γίνεται για τις ατομικές ασφαλίσεις και τις μικρές επιχειρήσεις μέσα από αυτόματα συστήματα. Η διαδικασία θα μειωθεί σε λίγα δευτερόλεπτα καθώς το μεγαλύτερο μέρος θα γίνεται από τον υπολογιστή με τη βοήθεια της ΑΙ. Αυτά τα μοντέλα τροφοδοτούνται από εσωτερικά δεδομένα καθώς και από ένα ευρύ φάσμα εξωτερικών δεδομένων. Οι πληροφορίες που συλλέγονται από συσκευές που παρέχονται από τις ασφαλιστικές, τους αντασφαλιστές και τους διανομείς προϊόντων θα συγκεντρώνονται σε διάφορα αποθετήρια δεδομένων. Αυτές οι πηγές πληροφοριών θα επιτρέπουν στους ασφαλιστές να λαμβάνουν εκ των προτέρων αποφάσεις σχετικά με το underwriting και την τιμολόγηση.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top