
Αρχισυντάκτης του Ασφαλιστικού Marketing & του Insurancedaily.gr
Οι τεχνολογικές εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία καθιστούν επιτακτική τη συνεχή ανάπτυξη νέων εργαλείων και εφαρμογών στην αγορά επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλου. Σύμφωνα με τη Μάρθα Στεφανοπούλου, CEO Carglass® Greece σε 4 χρόνια βάσει νομοθεσίας όλα τα οχήματα θα υποχρεούνται να φέρουν για λόγους ασφάλειας κάμερες ADAS. H Carglass® μέσω του εξειδικευμένου Κέντρου Έρευνας και Ανάπτυξης του Ομίλου, που συνεργάζεται με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες αιχμής του κλάδου αυτοκινήτου, αναπτύσσει πατενταρισμένα εργαλεία και αποκλειστικής χρήσης λογισμικά –όπως το AsTech– που εξασφαλίζει τη βαθμονόμηση του 99,4% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά.
Ποια είναι τα μεγέθη της Carglass® στην Ελλάδα και πόσο επηρεάστηκε η πορεία και η στρατηγική σας στο πρώτο εξάμηνο από την πανδημική κρίση;
Η παγκόσμια κρίση που προκλήθηκε από την άφιξη του Covid-19 πλήττει δριμύτατα όλο τον κόσμο και τις οικονομίες με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ) να προβλέπει για φέτος πτώση 32% στο διεθνές εμπόριο. Η πρωτοφανής κρίση που δυστυχώς βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, πέρα από υγειονομική είναι και κοινωνικοοικονομική, αφού έχει αφήσει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως χωρίς δουλειά ή εισόδημα. Αναπόφευκτα, λοιπόν, έχει επηρεάσει και τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούμαστε, ο οποίος σταδιακά παρουσιάζει στοιχεία ανάκαμψης. Η ταχύτητα ανάκαμψης της κάθε εταιρείας εξαρτάται άμεσα από το βαθμό ετοιμότητάς της, την ευελιξία της και την προσαρμογή της σε μια νέα πραγματικότητα που έχει αλλάξει τον τρόπο ζωής μας και τις συνήθειές μας. Στην Carglass® βάλαμε άμεσα σε ισχύ το Business Continuity Plan, επαναπροσδιορίζοντας όλες τις λειτουργίες μας: τηλεργασία από την πρώτη στιγμή, άμεση διασφάλιση αποθεμάτων, απολύμανση 46 σημείων σε όλα τα οχήματα που εξυπηρετούμε, ενίσχυση των κινητών μας μονάδων και πάνω από όλα δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος εργασίας και εξυπηρέτησης των πελατών στις 25 εταιρικές μας εγκαταστάσεις.
Οι βασικοί άξονες της στρατηγικής μας δεν έχουν αλλάξει, αφού υπηρετούν το όραμά μας να κάνουμε τη Διαφορά λύνοντας τα προβλήματα των πελατών με πραγματικό ενδιαφέρον. Η στρατηγική μας άλλωστε είναι αυτή που διατηρεί την ηγετική μας θέση στην ελληνική αγορά τα τελευταία 20 χρόνια, με κύρια προτεραιότητα την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους αυτοκινητιστές. Οι βασικοί άξονές της είναι η καινοτομία στις υπηρεσίες μας, η επένδυση σε τεχνολογικά προηγμένα συστήματα (Ψηφιακός Μετασχηματισμός) και η συνεχής εκπαίδευση και πιστοποίηση των ανθρώπων μας. Είμαστε μια εταιρεία, η οποία επιλέγει να μιλάνε οι πράξεις της, και οτιδήποτε καινοτόμο εισάγει στην ελληνική αγορά – όπως για παράδειγμα τη βαθμονόμηση των συστημάτων ADAS – να το υιοθετεί με απόλυτη σοβαρότητα και επίγνωση της ευθύνης που έχουμε για την ασφάλεια των οδηγών.
Πρόσφατα λανσάρατε μια νέα επικοινωνιακή καμπάνια Carglass® More than Glass, θέλετε να μας μιλήστε για αυτή; Τι εννοείτε με το More than Glass;
Η ραγδαία εξέλιξη στον κλάδο του αυτοκινήτου με την εισαγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελληνική Αγορά και την συνεχώς αυξανόμενη κυκλοφορία νέων μοντέλων, επιτάσσει την ανάγκη της θέσπισης νέων προϋποθέσεων για όλο τον Κλάδο. Ο ρόλος μας ως ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο θραύσης κρυστάλλων, είναι πρωτίστως να οδηγούμε τις εξελίξεις και να ενημερώνουμε το κοινό σχετικά με την ασφάλειά του. Σε αυτό το πλαίσιο, πρόσφατα ξεκινήσαμε νέα καμπάνια επικοινωνίας με το όνομα More than Glass ενημερώνοντας το κοινό ότι απαιτούνται τρεις βασικές προϋποθέσεις που θα πρέπει να εφαρμόζονται ταυτόχρονα για ένα εγγυημένο αποτέλεσμα. Αυτές είναι: Η εξυπηρέτηση των οχημάτων από πιστοποιημένους τεχνικούς και διαδικασίες, η χρήση προηγμένης τεχνολογίας εργαλείων στο επίπεδο που ικανοποιούν τα standards των κατασκευαστών, και η χρήση γνήσιων κρυστάλλων από πιστοποιημένους κατασκευαστές.
Το 2020 το 74% των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη φέρουν κάμερες ADAS, ενώ το 2024 το ποσοστό αυτό θα ανέρχεται στο 100% βάσει Ευρωπαϊκής νομοθεσίας
Πρόσφατα η Carglass® πιστοποιήθηκε από το Institute of the Motor Industry, κορυφαίο ανεξάρτητο Φορέα για την Αυτοκινητοβιομηχανία, εξουσιοδοτημένο να αξιολογεί και να πιστοποιεί τεχνικούς και υπηρεσίες. Η πιστοποίηση αυτή ορίζει και επίσημα το Belron® Way of Fitting (BWoF), που εφαρμόζουν οι τεχνικοί μας, ως την αποκλειστικά ενδεδειγμένη διαδικασία για όλο τον Κλάδο, και πλέον αποτελεί μέρος του Προγράμματος Διασφάλισης Ποιότητας του IMI. Η καινοτομία και η επένδυση στην τεχνολογία αποτελεί βασικό συστατικό του DNA μας, με όχημα το εξειδικευμένο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης του Ομίλου, το οποίο σε συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τις εταιρείες αιχμής του κλάδου αυτοκινήτου, αναπτύσσει πατενταρισμένα εργαλεία και αποκλειστικής χρήσης λογισμικά όπως το AsTech, που εξασφαλίζει τη βαθμονόμηση του 99,4% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην αγορά.
Τέλος, με βασικό γνώμονα την ποιότητα και την ασφάλεια, προμηθευόμαστε πιστοποιημένα γνήσια κρύσταλλα από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στον κόσμο – όπως για παράδειγμα, μεταξύ άλλων, τους πολυβραβευμένους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες FUYAO και AGC που εμπιστεύονται οι Mercedes, BMW, VW, Tesla κ.λπ. Είμαστε πολύ περήφανοι να δηλώνουμε ότι μόνο η Carglass® διαθέτει και τα τρία αυτά στοιχεία που συνθέτουν το αδιάσπαστο τρίπτυχο που εγγυάται την ασφάλεια των οδηγών. Κανένα από τα τρία αυτά χαρακτηριστικά από μόνο του δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς τα άλλα δύο, και γι’ αυτόν το λόγο, αποτελούμε και τη μοναδική εταιρεία του Κλάδου που έχει πιστοποιηθεί για αυτό.
H νέα γενιά οχημάτων είναι εξοπλισμένη με σειρά από αισθητήρες. Είναι έτοιμη η Carglass® για αυτό;
Τα Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης Οδήγησης (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) αποτελούν την πιο καθοριστική εξέλιξη τα τελευταία χρόνια στον τομέα του αυτοκινήτου και ορίζουν την έναρξη για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης, καθώς εξοπλίζουν πλέον μεγάλο ποσοστό των σύγχρονων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα το 2020 το 74% των νέων οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ευρώπη φέρουν κάμερες ADAS, ενώ το 2024 το ποσοστό αυτό θα ανέρχεται στο 100% βάσει Ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Belron είναι η πρώτη εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο με 500.000 παραμετροποιήσεις ετησίως, γεγονός που την καθιστά το μεγαλύτερο πάροχο της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Οι ισχυρές σχέσεις που έχει αναπτύξει με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, της δίνουν ξεκάθαρο προβάδισμα όσον αφορά τη λήψη όλων των τελευταίων εξελίξεων απευθείας από τους κατασκευαστές με αποτέλεσμα την άμεση συμμόρφωση στα νέα δεδομένα. Για το λόγο αυτόν, υπάρχει εξειδικευμένη ομάδα Έρευνας και Ανάπτυξης η οποία διοχετεύει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες τόσο στις εταιρείες εξοπλισμού παραμετροποίησης όσο και στους τεχνικούς μας σε όλο τον κόσμο. Η αποκλειστική χρήση διαγνωστικών εργαλείων και λογισμικών –όπως το AsTech– εξασφαλίζει την παραμετροποίηση του 99,4% των μοντέλων, με ένα μικρό ποσοστό 0,4%, που αφορά στα TESLA, την παραμετροποίηση των οποίων μπορεί να κάνει μόνο η κατασκευάστρια εταιρεία λόγω κλειδωμένου λογισμικού.
Η Carglass® Ελλάδος αποτελεί την πρώτη εταιρεία του κλάδου που ήδη από το 2014 έχει εισάγει την υπηρεσία Παραμετροποίησης Συστημάτων ADAS, διασφαλίζοντας έτσι την ασφαλή λειτουργία τους μετά από κάθε αντικατάσταση εμπρόσθιου παρμπρίζ σε οχήματα που φέρουν αυτό τον εξοπλισμό. Το 2020, αποτελεί χρονιά ορόσημο για εμάς αφού η Carglass® Ελλάδος, πλέον της πιστοποίησής της για τη διαδικασία τοποθέτησης κρυστάλλων, πιστοποιείται από το Institute of the Motor Industry και για την αυστηρή εφαρμογή πρότυπων διαδικασιών στην παραμετροποίηση Συστημάτων ADAS. Σήμερα μετά από 6 χρόνια και πάνω από 1.200 παραμετροποιήσεις η Πιστοποίηση IMI σφραγίζει την πολυετή εμπειρία μας, η οποία προσφέρει στον πελάτη ολιστική εξυπηρέτηση και πρωτίστως, οδηγική ασφάλεια.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μια επιβεβαίωση για εμάς, ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση. Επενδύοντας συστηματικά από το 2014, αποδεικνύουμε καθημερινά με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα να παρέχουμε πανελλαδικά στα 22 εταιρικά μας καταστήματα την υπηρεσία αυτή, καινοτομώντας ακόμα και όταν τα οχήματα με ADAS αποτελούσαν ένα πολύ μικρό ποσοστό του ελληνικού στόλου. Σημαντικό κομμάτι αυτής της επένδυσης, βεβαίως, αποτελεί η λεπτομερής και αυστηρή εκπαίδευση των τεχνικών μας. Αρκεί να σας αναφέρω πως προκειμένου ένας τεχνικός μας να θεωρείται επαρκώς εκπαιδευμένος από εμάς για να πραγματοποιήσει παραμετροποίηση κάμερας ADAS, θα πρέπει να έχει λάβει εξειδικευμένη και αυστηρή εκπαίδευση από το Technical Team της εταιρείας, τουλάχιστον για ένα χρόνο. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, την υπευθυνότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε την ασφάλεια των πελατών μας, ειδικά όταν οι νέες αυτές τεχνολογίες είναι σχεδιασμένες να συμβάλλουν στην ενεργητική ασφάλεια των οχημάτων.

Προχωρήσατε λόγω του κορωνοϊού πιο άμεσα στην υιοθέτηση νέων διαδικασιών και τεχνολογιών;
Ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός απαιτεί όχι μόνο επιχειρησιακή ευελιξία στην υιοθέτηση νέων εφαρμογών, αλλά κυρίως την εναρμόνιση της κουλτούρας του κάθε οργανισμού στα δεδομένα της νέας εποχής. Για εμάς, η υιοθέτηση και εφαρμογή νέων τεχνολογιών και ψηφιακών διαδικασιών αποτελούσαν πάντα βασική προτεραιότητα της επιχειρησιακής μας ανάπτυξης, διασφαλίζοντας έτσι την ετοιμότητά μας να αντεπεξέλθουμε στην οποιαδήποτε κατάσταση, ακόμα και σε αυτήν της υγειονομικής κρίσης. Ήδη από το 2017, έχουμε ολοκληρώσει το βραβευμένο από το Εθνικό Ινστιτούτο Εξυπηρέτησης Πελατών διακαναλικό σύστημα επικοινωνίας, δίνοντας στους πελάτες αλλά και στους συνεργάτες μας τη δυνατότητα εξατομικευμένης εξυπηρέτησης μέσω διαφορετικών καναλιών τα οποία συνδέονται μεταξύ τους, αλλά και με τα κεντρικοποιημένα μηχανογραφικά εργαλεία μας.
Παράλληλα, είμαι στην ευχάριστη θέση να μοιραστώ μαζί σας την πολύ πρόσφατη βράβευσή μας σε έναν ετήσιο θεσμό, που αναδεικνύει την Τεχνολογική Αριστεία των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, η Εταιρεία μας έλαβε βραβεία στις κατηγορίες «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Επιχειρησιακών Διαδικασιών» και «Ενοποίηση Συστημάτων». Η εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, η δημιουργία ψηφιακού φακέλου ζημιών, η άμεση διασύνδεση των μηχανογραφικών συστημάτων μας με αυτά των ασφαλιστικών εταιρειών και των εταιρειών leasing και η ασφάλεια των δεδομένων, αποτελούν μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού που έχουμε υλοποιήσει τα τελευταία χρόνια και θέτουν τη βάση για τη συστηματική περαιτέρω εξέλιξη των υπαρχόντων δομών.
Τέλος, καθώς αναφέρατε την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, η Εταιρεία μας είχε ήδη από πριν ολοκληρώσει μια σειρά ενεργειών, που καθιστούν δυνατή την Τηλεργασία για μεγάλο μέρος του προσωπικού, ενισχύοντας ακόμα περαιτέρω το Σχέδιο Επιχειρησιακής Συνέχειας. Η πρόσφατη παγκόσμια υγειονομική κρίση ήρθε να δοκιμάσει τα αντανακλαστικά των επιχειρήσεων σε εργασιακό αλλά και λειτουργικό επίπεδο. Η Carglass® αποτέλεσε μια από τις εταιρείες που συνέχισε να λειτουργεί, με πρωταρχικό σκοπό τη διασφάλιση της ομαλής μετακίνησης των οδηγών, όπου αυτή κρίνεται απαραίτητη. Βασικός άξονας στον οποίο κινήθηκε η Εταιρεία ήταν η προφύλαξη των πελατών και του προσωπικού, με σημαντικό ποσοστό να εργάζεται απομακρυσμένα. Υπηρετώντας τη στρατηγική μας, συνεχίζουμε τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, υλοποιώντας επιπλέον ανάπτυξη στα συστήματά μας και επενδύοντας σε εφαρμογές που θα επιφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία, μεγιστοποίηση της απόδοσης και ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών και συνεργατών μας.
Ποια είναι τα μέτρα προστασίας που τηρεί η Εταιρεία για να προστατεύσει τον καταναλωτή;
Από την πρώτη στιγμή, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πελάτες, τους συνεργάτες αλλά και τους ανθρώπους μας, λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία όλων. Φροντίσαμε για την αδιάλειπτη εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών, ενώ παράλληλα, δημιουργήσαμε τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε να πραγματοποιούνται οι εργασίες σε όσο το δυνατό πιο ασφαλές περιβάλλον. Ως η μόνη εταιρεία στον κλάδο με εταιρικό δίκτυο καταστημάτων πανελλαδικά, η Carglass® έχει τη δυνατότητα να εγγυηθεί όχι μόνο για την απρόσκοπτη λειτουργία των εγκαταστάσεών της, αλλά και για την καθολική λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας –όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας, η παροχή γαντιών, η τήρηση αποστάσεων και ο τακτικός καθαρισμός των επιφανειών/εργαλείων, που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια μιας εργασίας.
Ταυτόχρονα, προχωρήσαμε στην εφαρμογή ενισχυμένης Απολύμανσης 46 Σημείων Επαφής στα οχήματα πριν και μετά την ολοκλήρωση της κάθε εργασίας. Η επιπρόσθετη αυτή διαδικασία πραγματοποιείται σε όλες τις εργασίες αποκατάστασης κρυστάλλου και αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος του Belron Way of Fitting. Του μοναδικού παγκόσμια πιστοποιημένου και αναγνωρισμένου εγχειρίδιου αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων που εφαρμόζουν όλοι οι τεχνικοί της Carglass®. Επιπλέον, συνεισφέροντας στον περιορισμό των μετακινήσεων, στρέψαμε τη στρατηγική μας προς την περαιτέρω ενίσχυση του στόλου των κινητών μονάδων εξυπηρέτησης πανελλαδικά. Μέσω των πλήρως εξοπλισμένων μονάδων, που λειτουργούν στις ευρύτερες περιοχές των εταιρικών καταστημάτων, οι πελάτες μπορούν να εξυπηρετηθούν στο χώρο τους για επισκευή ή αντικατάσταση κρυστάλλων με την ίδια ασφάλεια και το ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης, που θα απολάμβαναν σε ένα κατάστημα.
Τέλος, οι ήδη υπάρχουσες ψηφιακές υποδομές ενίσχυσαν περαιτέρω τα μέτρα προστασίας που εφάρμοσε η Εταιρεία, με ενδεικτικό παράδειγμα το διακαναλικό σύστημα εξυπηρέτησης, που επιτρέπει την εξ ολοκλήρου απομακρυσμένη επικοινωνία των πελατών με την Εταιρεία, και την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης, μέσω της οποίας πραγματοποιείται η αυτόματη αποστολή των σχετικών παραστατικών περιορίζοντας τα κοινά σημεία επαφής.
