Now Reading
Ο «πιστός» πελάτης κι η «πιστή» ασφαλιστική

Ο «πιστός» πελάτης κι η «πιστή» ασφαλιστική

  • Η «πιστότητα» κι η «αφοσίωση» δύσκολα κατακτιόνται κι εύκολα χάνονται
feedback

Αναζητώντας την έννοια της λέξης «πιστότητα» διαβάζουμε στο λεξικό ότι, συνδέεται με την ιδιότητα του πιστού, αυτού που αναπαράγει νοήματα, μέσα, αγαθά ή λόγο με μεγάλη ακρίβεια. Αν, πάλι, αναζητήσουμε στο λεξικό την έννοια του όρου «πιστός», θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για αυτόν που παραμένει σταθερός, αφοσιωμένος σε κάποιον, όπως ο πιστός φίλος, ή σε κάτι όπως ο πιστός στις συνήθειές του. Η έννοια του όρου «πιστός» αναφέρεται και σε αυτόν που πιστεύει σε μια θρησκεία, όπως και στον οπαδό όταν πρόκειται για κόμμα ή μια ομάδα.

Οι marketeers, τώρα, προκειμένου να περιγράψουν την έννοια του αφοσιωμένου καταναλωτή, δανείστηκαν τις έννοιες «πιστός» και «πιστότητα» και δημιούργησαν τον όρο «πιστότητα πελάτη», θεωρώντας ότι οι πιστοί πελάτες είναι το αποτέλεσμα που απολαμβάνει μια επιχείρηση που κάνει σωστά τη δουλειά της. Και ποια είναι η διαφορά ενός ικανοποιημένου από έναν πιστό πελάτη; Η ικανοποίηση του πελάτη συνδέεται με τις απόψεις του σχετικά με τα χαρακτηριστικά του brand, του προϊόντος ή της υπηρεσίας. Η αφοσίωση ενός πιστού πελάτη συνδέεται με εκδήλωση συμπεριφοράς και συνήθως εκφράζεται μέσα από τη συμπεριφορά του, όταν για παράδειγμα αγοράζει από την ίδια εταιρεία και όχι από τον ανταγωνισμό ή όταν επηρεάζει άλλους να επιλέξουν το brand, το προϊόν, την υπηρεσία της εταιρείας που επιλέγει αυτός. Τα ίδια ισχύουν περί «πιστότητας» ή «αφοσίωσης» και σε κλαδικό επίπεδο. Χρησιμοποιούμε τους όρους αυτούς όταν οι πελάτες, οι καταναλωτές, πολύ δε περισσότερο οι πολίτες μιας κοινωνίας, επιλέγουν τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα ενός συγκεκριμένου κλάδου. Μάλιστα, όταν η πιστότητα αποκτά το χαρακτήρα της διαχρονικότητας, τότε με την πάροδο των ετών διαμορφώνεται κι η κουλτούρα.

Προς τι, όμως, όλες αυτές οι αναφορές περί «πιστού», «πιστότητας», «αφοσίωσης» και «κουλτούρας»; Αφορμή στάθηκαν όλα όσα συζητήθηκαν, γράφηκαν και ακούστηκαν σχετικά με την τροπολογία που προώθησε προς ψήφιση στη Βουλή το υπουργείο Ανάπτυξης περί αναπροσαρμογής των ασφαλίστρων στα μακροχρόνια συμβόλαια Υγείας και, κυρίως, η τοποθέτηση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, η οποία διατύπωσε σοβαρότατες ενστάσεις επί της προτεινόμενης ρύθμισης, υπονοώντας ότι βάλλει ευθέως και αδίκως κατά των συμφερόντων των καταναλωτών.

See Also

Όποιος κάνει τον κόπο να διαβάσει την έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής, και πραγματικά αξίζει να την διαβάσει, διαπιστώνει πόσο διαφορετικά αντιλαμβάνεται το όλο θέμα ένας… τρίτος, πολύ δε περισσότερο όταν αυτό ο τρίτος είναι και… διαβασμένος. Το επόμενο διάστημα, πιθανότατα μακρό διάστημα, θα φανεί το τι θα σημάνει για την αγορά η επίμαχη αυτή ρύθμιση. Όλα θα κριθούν από το πώς θα την εφαρμόσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες. Από το κατά πόσο θα δώσουν αφορμές στο καταναλωτικό κοινό για αντιδράσεις. Από το κατά πόσο θα συνεχιστούν ή και θα ενταθούν οι προσφυγές στη δικαιοσύνη για υπερβολικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα. Σε κάθε περίπτωση, οι συμμετέχοντες στον κλάδο, πολύ δε περισσότερο οι έχοντες την κύρια ευθύνη για την επόμενη μέρα του, καλό είναι να μην ξεχνούν ότι η «πιστότητα» κι η «αφοσίωση» δύσκολα κατακτιόνται κι εύκολα χάνονται. Το ζητούμενο, λοιπόν, στο θέμα μας δεν είναι άλλο από το τι επιθυμεί η αγορά, διότι ο καταναλωτής γνωρίζει πολύ καλά το «θέλω» του, που αποτυπώνεται στη φράση: Μια «πιστή» ασφαλιστική εταιρεία.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top