Now Reading
Ποιες είναι οι συχνότερες απάτες στην Οδική Βοήθεια

Ποιες είναι οι συχνότερες απάτες στην Οδική Βοήθεια

  • Επικρατέστερο σενάριο απάτης αποτελεί το φαινόμενο σύναψης ασφάλισης για Οδική Βοήθεια ενώ το όχημα έχει ήδη υποστεί βλάβη
Δ. Μέξη

Για την απάτη στον κλάδο της Οδικής Βοήθειας και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται προκειμένου να καλύπτονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μιλά στο «am» η Διονυσία Μέξη, Sales Manager της Europ Assistance Greece. Όπως εξηγεί ο συστημικός έλεγχος γίνεται από την αρχή της διαδικασίας ασφάλισης, ενώ σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και τα στοιχεία τα οποία οι εταιρείες αξιοποιούν από τη διασύνδεση με την ΥΣΑΕ. Σε κάθε περίπτωση, επισημαίνει, οι εταιρείες Οδικής Βοήθειας οφείλουν να διαθέτουν καταρτισμένο και έμπειρο προσωπικό από τηλεφωνητές και τεχνικούς οι οποίοι θα μπορούν να διαπιστώσουν την πλάνη-απάτη.

Πώς θωρακίζεστε ως εταιρεία από περιπτώσεις απάτης; Αξιοποιείτε νέες τεχνολογίες;

Καταρχήν ο συστημικός έλεγχος ξεκινά από το σημείο της αίτησης για την παροχή της ασφαλιστικής κάλυψης για Οδική Βοήθεια. Η τεχνολογική και πληροφορική υποδομή της Europ Assistance διαθέτει ελεγκτικούς μηχανισμούς σχετικά με τις προδιαγραφές του οχήματος, βάσει στοιχείων άδειας κυκλοφορίας ότι πληροί τις προϋποθέσεις ένταξής του στο εκάστοτε ασφαλιστικό πρόγραμμα. Συγχρόνως ελέγχονται οι χρήσεις σε προηγούμενες ασφαλιστικές περιόδους και βεβαίως υπάρχει online διασύνδεση με την ΥΣΑΕ για αξιοποίηση κάθε σχετικής πληροφορίας αναφορικά με την «ασφαλιστική συμπεριφορά» του πελατολογίου.

Υπάρχει διαμοιρασμός πληροφοριών προκειμένου η αγορά να αντιμετωπίσει συνολικά το ζήτημα;

Η Europ Assistance εφαρμόζει συγκεκριμένες διαδικασίες ανταλλαγής δεδομένων ζημιάς, ανά όχημα, με τις Ασφαλιστικές με τις οποίες συνεργάζεται παρέχοντάς τους τη δυνατότητα για online ενημέρωση σχετικά με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες της ζημιάς. Το underwriting των Ασφαλιστικών εταιρειών αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά στο πλαίσιο της αξιολόγησης του χαρτοφυλακίου τους και της διατήρησης του loss ratio σε ανεκτά επίπεδα.

Ποιες μορφές απάτης έχουν μεγαλύτερη συχνότητα στην Οδική Βοήθεια;

Στην οδική βοήθεια σύνηθες φαινόμενο που καταλήγει να χαρακτηρίζεται ως απάτη εναντίον της εταιρείας είναι ότι πλήθος ασφαλισμένων αψηφά το αιφνίδιο και απρόβλεπτο γεγονός βλάβης ή ατυχήματος το οποίο ενεργοποιεί την Ασφαλιστική κάλυψη της Οδικής, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιούν την Οδική Βοήθεια για περιστατικά που οφείλονται σε αμέλεια ή αδυναμία συντήρησης του οχήματος. Ένα άλλο φαινόμενο σχετίζεται με την ανάγκη μεταφοράς του οχήματος από το ένα σημείο στο άλλο την οποία θα έπρεπε να καλύψει μια μεταφορική εταιρεία και όχι εταιρεία παροχής βοήθειας. Στις περισσότερες των περιπτώσεων αυτών ενώ το όχημα δεν έχει υποστεί αιφνίδια βλάβη, ο κάτοχος επικαλείται αδυναμία λειτουργίας προκειμένου η ζητούμενη μεταφορά να πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της κάλυψης της Οδικής Βοήθειας. Σε κάθε περίπτωση οι εταιρείες Οδικής Βοήθειας οφείλουν να διαθέτουν καταρτισμένο και έμπειρο προσωπικό από τηλεφωνητές και τεχνικούς οι οποίοι θα μπορούν να διαπιστώσουν την πλάνη-απάτη.

See Also

Παρόλα τα παραπάνω επικρατέστερο σενάριο απάτης αποτελεί το φαινόμενο σύναψης ασφάλισης για Οδική Βοήθεια ενώ το όχημα έχει ήδη υποστεί βλάβη. Για τις λεγόμενες προϋπάρχουσες βλάβες θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι δεν συνδέονται σε καμία περίπτωση με την έννοια της Ασφάλισης, κανόνας που αφορά όλους τους Ασφαλιστικούς κλάδους. Μέσω της ξεκάθαρης περιγραφής των ειδικών όρων εξυπηρέτησης του ασφαλιστικού προγράμματος της Οδικής στη Europ Assistance, προσπαθούμε να καθιστούμε απολύτως κατανοητές τις προϋποθέσεις παροχής βοήθειας και να στηλιτεύουμε φαινόμενα κατάχρησης και περιστατικά απάτης.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top