Now Reading
Ποιος πληρώνει τους influencers;

Ποιος πληρώνει τους influencers;

  • Μόνο το 10% των βίντεο του YouTube και το 7% των Pinterest pins περιείχαν οποιαδήποτε γραπτή αναφορά της σχέσης τους με διαφημιζόμενα προϊόντα
YouTube

Αν ψάχνετε πληροφορίες για τη μάρκα μακιγιάζ Glossier, που απευθύνεται σε millennials, στο YouTube, το πρώτο αποτέλεσμα στο οποίο θα πέσετε είναι η Olivia Jade, vlogger μόδας και ομορφιάς με περισσότερους από ένα εκατομμύριο συνδρομητές. Το βίντεό της για το 2017 “First Impression & Review of Glossier Makeup” έχει συγκεντρώσει πάνω από 630.000 προβολές. Στην περιγραφή του βίντεο, η Jade γράφει «Αυτό το βίντεο δεν υποστηρίζεται!». Αδυνατεί να αναφέρει, ωστόσο, ότι σειρά προϊόντων που υπάρχουν στο βίντεο περιλαμβάνει affiliate links από την RewardStyle, μια εταιρεία που δημιουργεί καμπάνιες affiliate για influencers όπως η Jade. Εάν κάποιος πατήσει το σύνδεσμο της RewardStyle και αγοράσει το προϊόν της Glossier λογικά η Jade θα λάβει μερίδιο επί των πωλήσεων.

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Princeton δείχνει ότι η συντριπτική πλειονότητα παρόμοιων στρατηγικών μάρκετινγκ των influencers σε YouTube και Pinterest δεν αποκαλύπτει τις σχέσεις που υπάρχουν με τις εταιρείες.

Σε έκθεση που παρουσιάστηκε στο IEEE Workshop on Technology and Consumer Protection αναλύθηκε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα πάνω από 500.000 βίντεο YouTube και πάνω από 2,1 εκατομμύρια Pinterest pins που συλλέχθηκαν από τον Αύγουστο έως τον Σεπτέμβριο 2017. Από αυτά, 3.472 βίντεο και 18.237 pins είχαν συνδέσμους συνεργατών. Και από αυτό το υποσύνολο, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μόνο το 10% των βίντεο του YouTube και το 7% των Pinterest pins περιείχαν οποιαδήποτε γραπτή αναφορά της σχέσης με την εταιρεία. Η συντριπτική πλειονότητα των αρχείων που βρήκαν οι ερευνητές του Princeton δεν συμμορφώνονταν καν με τις οδηγίες της FTC. Το 2013, η FTC άρχισε να απαιτεί να αποκαλύπτονται τα affiliate links. Oι vlogger οφείλουν να αναφέρουν κάτι περισσότερο από τη φράση “affiliate link”, επειδή οι αναγνώστες και οι θεατές μπορεί να μη γνωρίζουν τι σημαίνει ο όρος. Μάλιστα, η FTC συνιστά στους bloggers να χρησιμοποιούν μια σύντομη επεξηγηματική φράση, όπως «Λαμβάνω προμήθεια μέσω των αγορών που πραγματοποιούνται από αυτόν το σύνδεσμο».

Ωστόσο στις λίγες αναφορές που βρήκαν οι ερευνητές, οι περισσότερες απλώς περιελάμβαναν φράσεις όπως «Μπορεί να παρουσιάζονται τα εξής affiliate links…».

Οι γνωστοποιήσεις που περιείχαν μια πραγματική εξήγηση για το τι σημαίνει το affiliate link ήταν μόνο ένα μικρό ποσοστό συνολικά των βίντεο του YouTube και των αρχείων του Pinterest που εξέτασαν οι ερευνητές. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί μέσω YouTube και Pinterest πιθανότατα αποκομίζουν κέρδη από τις κριτικές προϊόντων χωρίς να αποκαλύπτουν αυτό το γεγονός στους χρήστες.

Αποκομίζουν κέρδη από τις κριτικές προϊόντων χωρίς να αποκαλύπτουν αυτό το γεγονός στους χρήστες

«Οι γνωστοποιήσεις είναι σημαντικές, ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν για ποιο λόγο οι δημιουργοί προσανατολίζονται στο εν λόγω περιεχόμενο» εξηγεί ο Arunesh Mathur, μεταπτυχιακός φοιτητής πληροφορικής στο Princeton και επικεφαλής συγγραφέας της Έκθεσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μελέτη περιλάμβανε μόνο περιγραφές γραμμένες στα Αγγλικά επομένως δεν περιλάμβανε άλλα είδη συνεργασιών – όπως το να παρέχεται σε έναν influencer ένα προϊόν δωρεάν, ή να πληρώνεται άτυπα για να το προωθήσει. Η μελέτη επίσης δεν λαμβάνει υπόψη περιπτώσεις στις οποίες ένας vlogger αποκαλύπτει την καμπάνια affiliate marketing στο ίδιο το βίντεο ή εντός της εικόνας στο Pinterest. Ο Mathur, ωστόσο, δεν πιστεύει ότι υπάρχουν πολλές αναφορές σε αυτήν τη μορφή. «Είμαστε αρκετά σίγουροι ότι μόνο ένα μικρό μέρος των δημιουργών περιεχομένου αποκαλύπτει συνδέσμους συνεργατών σε μέρη εκτός από την περιγραφή» αναφέρει.

Η έρευνα του Princeton υπογραμμίζει πόσο σκοτεινός είναι ο κόσμος των αξιολογήσεων προϊόντων στο YouTube και το Pinterest, όπου είναι συχνά αδύνατο να γνωρίζουμε τι κερδίζει ένας influencer από μια ανάρτηση.

Για να είμαστε σαφείς, δεν υπάρχει τίποτα λάθος με το affiliate marketing και το ότι αναφέρεται ένας σύνδεσμος συνεργάτη δεν σημαίνει αυτόματα ότι η κριτική είναι προκατειλημμένη. Αλλά εάν οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι ένας blogger κερδίζει όταν πραγματοποιούν μια αγορά, τότε η διαδικασία δεν είναι διαφανής όσον αφορά την ενδεχόμενη επιρροή. Το affiliate marketing είναι μόνο μια πτυχή ενός μη ελεγχόμενου διαδικτυακού χώρου που κάνει reviews. Πολλοί bloggers δεν ενημερώνουν το κοινό τους ότι έχουν τα πάντα πληρωμένα, από το lipgloss και τα ρούχα τους μέχρι τις διακοπές τους.

woman influencer

Τον 2017 η FTC έστειλε πάνω από 90 επιστολές σε διασημότητες και influencers υπενθυμίζοντάς τους ότι θα έπρεπε να αποκαλύπτουν με σαφήνεια τις σχέσεις που έχουν με τις επιχειρήσεις. Αλλά και η ίδια η FTC μερικές φορές δεν μπορεί καν να διακρίνει μεταξύ μιας διαφήμισης και μιας κανονικής ανάρτησης. Οι νέοι influencers που εμφανίστηκαν ξαφνικά έχοντας πολλούς ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενδέχεται να μη γνωρίζουν τους κανονισμούς της FTC.

«Νομίζω ότι πολλοί blogger προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν τι συμβαίνει. Για παράδειγμα, ίσως δεν είναι σίγουροι αν υπάρχει διαφορετικός τρόπος για να αποκαλύψουν ότι πληρώνονται για να αναφερθούν σε μία εταιρεία» λέει η Austen Tosone, blogger μόδας με παρουσία στο Instagram και στο YouTube.

«Σίγουρα πιστεύω ότι οι αναγνώστες μου θέλουν να μάθουν αν έχει σχέση με διαφήμιση ή όχι κάτι που δημοσιεύω. Ακόμα κι αν είναι μια μάρκα που χρησιμοποιώ και αγαπώ πολύ, θέλουν να γνωρίζουν αν πληρώνομαι για τη δημιουργία περιεχομένου για αυτήν τη μάρκα ή αν η εταιρεία μου έστειλε ένα προϊόν με τη συμφωνία ότι θα το εξέταζα σε ένα από τα κανάλια επικοινωνίας μου με το κοινό. Πάντα αποκαλύπτω αυτήν τη σχέση.»

See Also
Α. Γεωργιάδης

Πολλοί bloggers δεν ενημερώνουν το κοινό τους ότι έχουν τα πάντα πληρωμένα, από το lipgloss και τα ρούχα τους μέχρι τις διακοπές τους

Οι influencers πλήρους απασχόλησης, των οποίων οι οπαδοί μπορούν να ανέλθουν σε εκατομμύρια, εκπροσωπούνται συχνά από πρακτορεία που τους βοηθούν να βρουν επιχειρήσεις με τις οποίες θα συνεργαστούν. Τα πρακτορεία αυτά είναι εν μέρει υπεύθυνα για να διασφαλίσουν ότι ο blogger δημοσιεύει σωστά τις αναρτήσεις για τις οποίες πληρώνουν οι εταιρείες. «Κάθε συμβόλαιο που έχουμε με τους influencers μας αναγράφει ότι πρέπει να αποκαλύπτουν πληρωμένες χορηγίες στα άρθρα και τα video τους» δήλωσε ένας εκπρόσωπος του πρακτορείου WTS Connect.

Οι κοινωνικές πλατφόρμες έχουν επίσης αρχίσει να καταπολεμούν το μη αποκαλυφθέν μάρκετινγκ ενσωματώνοντας χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στους influencers να προσθέτουν αυτόματα εμφανείς γνωστοποιήσεις. Στο Instagram, για παράδειγμα, υπάρχει μια λειτουργία που προσθέτει στην κορυφή μιας ανάρτησης πληροφόρηση αν χρηματοδοτείται από συγκεκριμένη μάρκα. Το YouTube επιτρέπει επίσης στους vloggers να προσθέσουν στα βίντεό τους την ένδειξη «Περιλαμβάνει πληρωμένη διαφήμιση». Το Facebook εισήγαγε επίσης μια λειτουργία το 2016 που επιτρέπει στους influencers να επισημάνουν όταν μια ανάρτηση πληρώνεται από μια συγκεκριμένη επιχείρηση.

Το ότι ένας blogger συνεργάζεται με μια εταιρεία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πληρώνεται με ποσοστό σε κάθε προϊόν που πωλείται.

Η πιο πρακτική λύση μπορεί να καταλήξει να βασίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης. Ο Mathur και οι συν-συγγραφείς του σχεδιάζουν να δημιουργήσουν μια επέκταση που μπορεί να εντοπίσει και να επισημάνει αυτόματα καμπάνιες μάρκετινγκ συνεργατών, έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να γνωρίζουν αμέσως οποιοδήποτε οικονομικό κίνητρο στην κριτική που παρακολουθούν. «Τα προγράμματα περιήγησης στο Web μπορούν αναμφισβήτητα να κάνουν περισσότερα για την προειδοποίηση των χρηστών σχετικά με το περιεχόμενο που υποστηρίζεται χρησιμοποιώντας μηχανική εκμάθηση και τεχνικές επεξεργασίας φυσικών γλωσσών» αναφέρει ο Mathur.

Σκεφτείτε όλα τα παραπάνω κάθε φορά που εμπιστεύεστε έναν influencer. Μην ξεχνάτε ότι influencers υπάρχουν σε όλους τους τομείς ακόμα και στην ιατρική και καλό είναι να γνωρίζετε πότε η κριτική σε ένα προϊόν αφορά διαφημιζόμενη επιχείρηση.

Πηγή: wired

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top