Now Reading
Τα… δεκάευρα της παλαιότητας κι η αξιοπιστία της αγοράς

Τα… δεκάευρα της παλαιότητας κι η αξιοπιστία της αγοράς

  • Πόσο μπορεί να κοστίζει η αξιοπιστία μιας ασφαλιστικής εταιρείας υπολογιζόμενη ανά ασφαλισμένο – κάτοχο ΙΧ οχήματος;
car accident

Πόσο μπορεί να κοστίζει η αξιοπιστία μιας ασφαλιστικής εταιρείας υπολογιζόμενη ανά ασφαλισμένο – κάτοχο ΙΧ οχήματος; Μα… κάποια λίγα ευρώ… όσα αντιστοιχούν στο κόστος παλαιότητας των ανταλλακτικών με το οποίο ο ασφαλισμένος συμμετέχει στη ζημιά. Πρόκειται γι’ αυτές τις πολύ μικρές, τακτικές «εκπτώσεις» στις αποζημιώσεις που, αν το σκεφθεί κανείς με «καθαρό» μυαλό, θα αντιληφθεί ότι, απαξιώνουν καθημερινά την έννοια της αξιοπιστίας του Κλάδου. Γεγονός είναι ότι, ο ασφαλισμένος πληρώνει ασφάλιστρο για να μην πληρώσει αποζημίωση εφόσον εμπλακεί σε τροχαίο που δεν θα προκαλέσει ο ίδιος. Όταν λοιπόν την… ώρα του λογαριασμού, η ασφαλιστική εταιρεία ζητεί από τον πελάτη της να συμμετάσχει στη ζημιά, επικαλούμενη λόγους παλαιότητας των ανταλλακτικών, είναι λογικό και επόμενο ο ασφαλισμένος αφενός να αντιδράσει, αφετέρου να θεωρήσει ότι η εταιρεία, που επί χρόνια πληρώνεται γι’ αυτήν τη δύσκολη για τον ίδιο στιγμή, επιχειρεί να τον αδικήσει οικονομικά.

Κτίζοντας ή αποδομώντας την αξιοπιστία

Η έννοια της παλαιότητας των ανταλλακτικών δεν μπορεί παρά να αποτελεί ένα μόνιμο σημείο τριβής μεταξύ ασφαλιστικής εταιρείας και ασφαλισμένου. Το… παιχνίδι της παλαιότητας δεν έχει λογική, διότι στην πράξη η ασφαλιστική εταιρεία ζητεί από τον πελάτη της να συμμετάσχει στο κόστος αγοράς ενός καινούργιου ανταλλακτικού που θα αντικαταστήσει το κατεστραμμένο ανταλλακτικό του μεταχειρισμένου οχήματός του. Λες και θα μπορούσε ο κάτοχος του ΙΧ να αισθανθεί ασφαλής επισκευάζοντας το όχημά του με μεταχειρισμένα ανταλλακτικά από μάντρες κατεστραμμένων ΙΧ. Η έννοια της παλαιότητας ενέχει την παραδοξότητα ότι, ένα όχημα που κινείται για παράδειγμα επί πέντε χρόνια, δεν… θα πρέπει να επισκευαστεί με καινούργια και κυρίως με απολύτως ασφαλή ανταλλακτικά. Γιατί ο ασφαλισμένος να δειχθεί αυτή την παραδοξότητα και γιατί οι ασφαλιστικές εταιρείες να θεωρούν ότι με ανάλογους όρους κτίζουν και δεν αποδομούν την αξιοπιστία τους;

Στη… ζυγαριά του κόστους

Ας βάλουμε όμως στη «ζυγαριά» δύο ασφαλιστικές εταιρείες. Μια, η οποία τιμολογεί το ασφάλιστρό της στα 100 ευρώ προβλέποντας την έννοια της παλαιότητας για κάθε ασφαλιζόμενο ΙΧ και μια δεύτερη η οποία αυξάνει το ασφάλιστρό της κατά 10% στα 110 ευρώ δίχως, όμως, να προβλέπει κάποιον ανάλογο όρο. Ποια εκ των δύο εταιρειών δημιουργεί δεσμούς εμπιστοσύνης με τον ασφαλισμένο; Μα δεν τίθεται ζήτημα… προφανώς η δεύτερη.

Για μια θετική πρώτη εντύπωση

Κάθε ασφαλισμένος – κάτοχος ΙΧ οχήματος, προφανώς και δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί την αξία του χρήματος εκφρασμένη σε ασφάλιστρο και σε συνδυασμό με την έννοια της παλαιότητας. Γι’ αυτό κι η αγορά οφείλει να τον προσεγγίσει με έναν περισσότερο απλό τρόπο: Να του περάσει το μήνυμα ότι πληρώνει τώρα, για μα μην πληρώσει μετά, ό,τι κι αν συμβεί, εκτός, βέβαια, εφόσον τεθεί ζήτημα αντικατάστασης του οχήματος. Αυτή η καθαρή σχέση συναλλαγής μεταξύ των δύο μερών είναι που κτίζει και τη μεταξύ τους εμπιστοσύνη. Όσο πιο απλά στη διατύπωσή τους είναι τα συμβόλαια, όσο περισσότερο καθαρά αποτυπώνουν τους όρους τους, άλλο τόσο λειτουργούν ενισχυτικά στην προσπάθεια της αγοράς να φέρει πιο κοντά της τον ασφαλισμένο. Κι ας μην ξεχνάμε ότι μέσω της ασφάλισης οχημάτων, οι ασφαλιστικές εταιρείες αποκτούν πρόσβαση σχεδόν στο σύνολο των πολιτών της χώρας, διαμορφώνοντας την πρώτη εντύπωση στον πελάτη. Γιατί λοιπόν αυτή η πρώτη εντύπωση να μην είναι θετική και πολλά υποσχόμενη για μια επόμενη πώληση; Για 50 έως 200 ευρώ συμμετοχής του ασφαλισμένου σε μια μικροζημιά; Μα, η ζημιά που γίνεται στην αγορά είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερη…

See Also
buildings

Δεν είναι οξύμωρο;

Δείτε και μια άλλη διάσταση. Η ίδια ασφαλιστική εταιρεία, αυτή που ζητεί λόγω παλαιότητας 50, 100 ή και 200 ευρώ από τον πελάτη της για να κλείσει μια ζημιά από τροχαίο της τάξης των 500 έως 2.000 ευρώ, καταβάλλει σε άλλους πελάτες της – όπως σε εταιρείες παραγωγής ή διακίνησης προϊόντων – αποζημιώσεις εκατομμυρίων για ζημιές που υπέστησαν στις εγκαταστάσεις τους ή αποζημιώσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε ασφαλισμένους του κλάδου Υγείας, με συμμετοχές μόλις 500 ή 1.000 ευρώ. Δεν είναι οξύμωρο; Αναφερόμαστε στην ίδια εταιρεία η οποία ενδεχομένως να απευθύνεται και στον ίδιο πελάτη, οδηγό του ΙΧ που ενεπλάκη σε τροχαίο και που σε δεύτερο χρόνο νόσησε βαριά…

Στην αποζημίωση κρίνονται όλα

Κι ένα τελευταίο… Συζητάμε το ζήτημα της παλαιότητας και τις μικροσυμμετοχές, κατά βάσει άδικες, των κατόχων ΙΧ οχημάτων σε αποζημιώσεις χαμηλού κόστους, όταν ο κόσμος γίνεται πιο ώριμος στην έννοια της πρόνοιας. Όταν ο Κλάδος γνωρίζει ότι ο πολίτης έχει ανάγκη την πρόνοια. Όταν γύρω μας χάνονται χιλιάδες ψυχές από τον Covid-19. Όταν η κοινωνία στερείται βασικές παροχές της ιδιωτικής ασφάλισης για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Και την ίδια στιγμή ο Κλάδος, σε μια του «γωνία», μετρά τα… δεκάευρα της παλαιότητας.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top