
Διευθύντρια Έκδοσης του περιοδικού Ασφαλιστικό Marketing
Στην ελληνική ασφαλιστική αγορά δραστηριοποιούνται μεγάλα πρακτορειακά δίκτυα που συγκεντρώνουν σημαντικό μέρος της ασφαλιστικής παραγωγής. Βάσει των τελευταίων διαθέσιμων στοιχείων του 2019 οι πρώτες 10 μεγάλες διαμεσολαβητικές εταιρείες που λειτουργούν σε αυτό το πλαίσιο έχουν κύκλο εργασιών άνω των 60 εκατ. ευρώ. Η τάση που διαγράφεται στην αγορά είναι η συνεχής εξέλιξη των μεγάλων πρακτορειακών δικτύων πολυεπίπεδα μέσα από στρατηγικές που εκπονούν οι διαμεσολαβητικές εταιρείες. Τα μοντέλα που έχουν υιοθετηθεί στην αγορά – αν και εμφανίζουν από εταιρεία σε εταιρεία διαφοροποιήσεις – βασίζονται στη δόμηση ισχυρών σχέσεων εταιρείας-δικτύου και την επένδυση στην εκπαίδευση, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την υιοθέτηση τεχνολογικών εργαλείων που απλοποιούν διαδικασίες και κάνουν εύληπτη την πληροφόρηση καθώς και τη στήριξη με υλικοτεχνικά μέσα.
Η κατεύθυνση που υπάρχει στα μεγάλα πρακτορειακά δίκτυα οδηγεί στη λεγόμενη phygital ασφαλιστική διαμεσολάβηση, το συγκερασμό της ανθρώπινης παρουσίας και ταυτόχρονα της αξιοποίησης ψηφιακών μέσων που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Στις σελίδες που ακολουθούν υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων πρακτορειακών δικτύων μιλούν για το πώς εξελίχθηκαν τα μεγέθη τους τη δύσκολη χρονιά της υγειονομικής κρίσης αλλά και για τη στόχευση που έχουν για το μέλλον και τις αλλαγές που καταγράφονται στο ασφαλιστικό τοπίο μέσα από τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις.
