Now Reading
ΤΟ KNOW-HOW ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ

ΤΟ KNOW-HOW ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ

  • ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ «ΞΈΚΛΕΙΔΩΝΕΙ» Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΣΤΊΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

Πως και πως περιµέναµε τη ∆ΕΘ προσµένοντας να ακούσουµε τα ευχάριστα για τον κλάδο µας. Όχι κάτι τροµερό.

Μια φορο- ελάφρυνση στην ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών θέλαµε. Να γίνει η αρχή. Να αποκτήσει ο κόσµος ένα µικρό κίνητρο για σκεφτεί το ενδεχόµενο να ασφαλίσει την κατοικία του. Ένα κίνητρο που υπο προϋποθέσεις και η αντιπολίτευση συµφωνεί να δοθεί µιας και οι αποζηµιώσεις που δίνονται από την πολιτεία µετά από κάθε φυσική καταστροφή δεν είναι υποχρέωση της και πιο πολύ δίνονται για το ηθικό της υπόθεσης. Για να µην αφήσει απροστάτευτους το κράτος τους πολίτες του. Και πολύ σωστά πράττουν. Αυτό είναι το σωστό.

Όµως γιατί δεν γίνεται η αρχή; Γιατί είναι τόσο δύσκολο να παρθεί αυτή η απόφαση; Αυτές οι έκτακτες χρηµατοδοτήσεις που δίνει το κράτος τι ζηµιά κάνουν στην οικονοµία; Το ταµείο ανάκαµψης και τα ΕΣΠΑ είναι χρηµατοδοτικά εργα-λεία που προορίζονται κυρίως για παρεµβάσεις που έχουν να κάνουν µε την πρόληψη, την αποκατάσταση του περιβάλλοντος όπως οι αναδασώσεις αλλά και την καλύτερη οργάνωση των κρατικών υπηρεσιών που εµπλέκονται µε την προστασία του περιβάλλοντος. Όχι για την οικονοµική υποστήριξη στις ιδιωτικές περιου-σίες κατοίκων. Παράλληλα, τα Ευρωπαϊκά κονδύλια που έρχονται µέσω του Ταµείου Αλληλεγγύης της Ε.Ε. είναι µικρά.

Χαρακτηριστικό παράδειγµα το γεγονός ότι ενώ το ύψος των ζηµιών που έχει επικαλεστεί η Ελλάδα από το 2002 µέχρι το 2019 φτάνει το ποσό των 3.5 δις ευρώ, έχει εισπράξει ως βοήθηµα 122,8 εκατ. ευρώ δηλαδή ένα ποσοστό συµµετοχής µόλις 3.5%. Αυτό σηµαίνει ότι η χρηµατοδότηση προέρχεται κυρίως από τον κρατικό κορβανά.

Και φυσικά µέσα από αυτή την αντιµετώπιση υπάρχουν και αρκετοί αστερίσκοι έτσι ώστε το κράτος να µπορεί να ανταπεξέλθει σε έκτακτες χρηματοδότησης. Αν δηλαδή η φυσική καταστροφή είναι περιορισµένης έκτασης τότε µπορεί να αποζηµιώσει έως και το 80% µε 90% των απαιτήσεων των πολιτών (και αυτό σε βάθος χρόνου και µέσω γραφειοκρατικών διαδικασιών) ενώ αν η ζηµιά είναι µεγάλης έκτασης και εκτεταµένων καταστροφών το ποσοστό αποζηµίωσης µπορεί να µην ξεπερνά το 20% µε 30%.

Μια αντιµετώπιση που και κοστίζει στην οικονοµία της χώρας και δεν ικανοποιεί επαρκώς τους πληγέντες.

See Also

Μια κατάσταση που µπορεί να αλλάξει αν µε τις κατάλληλες ρυθµίσεις αναλάβει δράση και η Ιδιωτική Ασφάλιση µε τις υπηρεσίες και το know – how που διαθέτει.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top