Now Reading
Όταν η στατιστική λέει την αλήθεια

Όταν η στατιστική λέει την αλήθεια

business-people-analyzing-statistics-financial-concept

Πόσο καλά γνωρίζει η ασφαλιστική αγορά την έννοια της στατιστικής ανάλυσης; Είναι και σε τι βαθμό διατεθειμένη να αναλύσει ορθά και σε βάθος το αποτύπωμά της; Επιθυμεί όντως να βασίσει την επόμενη μέρα της, στηριζόμενη σε περισσότερο ποιοτικούς δείκτες μέτρησης, σε δείκτες οι οποίοι να εστιάζουν σε κρίσιμα σημεία του Κλάδου, όπως:

  • οι ακυρώσεις συμβολαίων,
  • η διατηρησιμότητα του πελάτη,
  • ο συνολικός αριθμός των ασφαλισμένων προσώπων,
  • η εξέλιξη των κλασικών προγραμμάτων συνταξιοδότησης σε σχέση με τα προϊόντα εφάπαξ καταβολών.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, ξεκινώντας από το… τελευταίο: Ποιος, λοιπόν, έχει αξιολογήσει αν η ανάπτυξη των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων οφείλεται στην ανοδική πορεία των προϊόντων περιοδικής καταβολής, που διατηρούν ζωντανή τη σχέση του ασφαλισμένου με την ασφαλιστική εταιρεία, ή στη στροφή του κοινού προς τα προϊόντα εφάπαξ καταβολής, τα οποία «τραβούν» μεγάλα ποσά καταθέσεων σε τύπου unit linked συμβόλαια, κερδίζοντας στιγμιαία τις… εντυπώσεις; Θα πείτε… μα κι αυτά «γράφουν» νέα παραγωγή για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ασφαλώς, όμως σε τι βαθμό κτίζουν μια μακροπρόθεσμη σχέση με τον ασφαλισμένο; Προφανώς και δεν κτίζουν…

Ποιος, πάλι, μετρά συνολικά στην αγορά τις ανανεώσεις συμβολαίων, ή τη διατηρησιμότητα των συμβάσεων και ποιος μέσω αυτών των δύο δεικτών, συν το δείκτη εξέλιξης του συνολικού αριθμού ασφαλισμένων με προγράμματα συντάξεων και υγείας, καταλήγει σε ασφαλή συμπεράσματα για την περιβόητη έννοια της εμπιστοσύνης του κοινού προς το θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης;

Ποιος εξαιρεί τα συμβόλαια αυτοκινήτου, δηλαδή τις υποχρεωτικές καλύψεις, από το σύνολο της αγοράς, για να αξιολογήσει το υπόλοιπο της παραγωγής, αυτής που με κόπο πωλείται από το διαμεσολαβητή;

Και για να πάμε στις ασφαλίσεις υγείας, ποιος αποπληθωρίζει την παραγωγή από τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα των ισόβιων προγραμμάτων; Ποιος αποσυνδέει από το δείκτη ανάπτυξης τις αναπροσαρμογές ασφαλίστρων λόγω ηλικίας; Ποιος εξαιρεί από τη νέα παραγωγή τις μεταφορές ασφαλισμένων από τα ισόβια στα ετησίως ανανεούμενα προϊόντα;

See Also
SCRIPT

Μπορεί, λοιπόν, η πρώτη γραμμή των στατιστικών μετρήσεων να εμφανίζει τον Κλάδο αναπτυσσόμενο, ωστόσο η πραγματική διάσταση για την πορεία της αγοράς αποτυπώνεται σε ποιοτικότερους δείκτες, για τους οποίους σπανίως ακούμε ή μαθαίνουμε. Αν λοιπόν η αγορά επιθυμεί όντος το μακροπρόθεσμο… καλό της, αν πραγματικά επενδύει σε μια άρρηκτα δεμένη σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό της, αν θέλει να βλέπει σε βάθος και να κτίζει σε στέρεες βάσεις το μέλλον της, μάλλον θα πρέπει να… ξανανοίξει τα βιβλία της στατιστικής και να αναθεωρήσει τα όσα πρεσβεύει περί ανάλυσης δεδομένων. Θα πρέπει, επίσης, να εστιάσει σε πιο σύνθετους στόχους πωλήσεων, εγκαταλείποντας την απλοϊκή προσέγγιση ότι ο επιτυχημένος ασφαλιστής κρίνεται κυρίως από την ποσότητα της παραγωγής.

Διότι, μιλώντας… παρασκηνιακά για τις εκδηλώσεις βράβευσης των επιτυχημένων ασφαλιστών, τα μεγαλύτερα βραβεία των ασφαλιστικών εταιρειών θα έπρεπε να απονέμονται σε όσους διατηρούν κοντά τους τούς ασφαλισμένους κι όχι σε όσους παράγουν μαζικά κάθε χρόνο νέα παραγωγή κι από την… πίσω πόρτα χάνουν κοινό. Διότι, με τον τρόπο αυτό ο Κλάδος δεν κάνει τίποτε περισσότερο από το να γυρίζει γύρω από τον εαυτό του, πληρώνοντας ξανά και ξανά προμήθειες για τα ίδια –αριθμητικά– πρόσωπα, τα οποία ανακυκλώνονται μεταξύ των εταιρειών. Είναι βέβαιο ότι, οι ιθύνοντες της αγοράς γνωρίζουν πότε η στατιστική λέει την «αλήθεια». Δεν μένει παρά να επενδύσουν σε αυτή την «αλήθεια» και όχι σε αυτήν που προμοτάρει τον «κανιβαλισμό» της παραγωγής μεταξύ των εταιρειών.

View Comments (0)

Leave a Reply

Your email address will not be published.

© 2020 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ALL RIGHTS RESERVED.
Scroll To Top