Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

seven + ten =

five × 3 =

Αγώνας ταχύτητας άνευ ορίων

Οι πολιτικές ελλείψεις αντιστάθμισης κινδύνου κόβουν το δίχτυ ασφαλείας σε εταιρείες και καταναλωτές

Σε αγώνα «εκτός δρόμου» –και σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς κανόνες– έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια ο ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου. Οι καταναλωτές από το 2008 και μετά βλέποντας τα εισοδήματά τους σταδιακά να μειώνονται αναζήτησαν φθηνότερα ασφάλιστρα και κανάλια διανομής. Αναπτύχθηκαν οι online ασφαλίσεις και διευρύνθηκε σε μεγάλο βαθμό η δραστηριότητα των εταιρειών ελεύθερης παροχής υπηρεσιών. Με την ασφαλιστική πίτα να έχει περισσότερους πλέον διεκδικητές και λόγω της έμφασης που οι εταιρείες και οι διαμεσολαβητές είχαν δώσει στο αυτοκίνητο, η πορεία των ασφαλίστρων βαίνει συνεχώς μειούμενη, ξεπερνώντας σε κάποιες περιπτώσεις τα όρια αντιστάθμισης του κινδύνου για εταιρείες και ασφαλισμένους.

Στον αντίποδα βρίσκονται ωστόσο και οι συνετές στρατηγικές επιλογές, που με πιο δομημένες λύσεις ισορροπούν το ρίσκο και παρέχουν άλλα κίνητρα στους καταναλωτές. Αυτή είναι η πλευρά που θέτει σε στέρεα βάση και με δίχτυ ασφαλείας τη μελλοντική της ανάπτυξη. Η ένταση του ανταγωνισμού και η πολιτική του πτωχευτικού ασφαλίστρου έχουν οδηγήσει περισσότερες από 10 εταιρείες εκτός του κλάδου τα τελευταία επτά χρόνια και έχουν επηρεάσει αρνητικά την ασφαλιστική παραγωγή. Από το 2009 μέχρι και το 2015 οι ασφαλίσεις χερσαίων οχημάτων και αστικής ευθύνης αυτοκινήτου έχουν απολέσει το 40-50% της παραγωγής τους. Η παραγωγή της αστικής ευθύνης οχημάτων το 2009 έφτανε στο 1,4 δισ., το 2010 ανερχόταν στο 1,5 δισ. και το 2011 στο 1,4 δισ.

Από τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών φαίνεται ότι το 2014 οι ασφαλίσεις αστικής ευθύνης στον κλάδο έφτασαν τα 934 εκατ. και το 2015 τα 805 εκατ. Ανάλογη είναι και η πορεία της ασφάλισης χερσαίων οχημάτων, που από τα 431 εκατ. το 2009, το 2015 μειώθηκε στα 186 εκατ. Μερίδια της αγοράς έχουν επίσης μεταφερθεί στις εταιρείες ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, που στο εξωτερικό λειτουργούν σε ισορροπία με τις εγχώριες αγορές. Στην Ελλάδα ωστόσο έχουν υπάρξει περιστατικά «αρρυθμιών» και αντιδράσεις από την αγορά κυρίως όσον αφορά το ότι η λειτουργία τους γίνεται με βάση το νόμο που προβλέπει μία προσωρινή εγκατάσταση μέχρι την ίδρυση του υποκαταστήματος, αλλά εντέλει λειτουργούν μόνιμα υπό αυτό το καθεστώς και επειδή δεν υπόκεινται στους ίδιους κανόνες με τις υπόλοιπες εταιρείες είναι άνιση η διεκδίκηση ασφαλιστικών μεριδίων. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες, καθώς επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν, ο στόλος των ΕΠΥ ανέρχεται σε περίπου 600.000 οχήματα όταν συνολικά τα οχήματα που ασφαλίζουν οι εταιρείες ανέρχονται σε 5,8 εκατ., οπότε αντιστοιχούν περίπου στο 10-12% των ασφαλισμένων οχημάτων.

* Περισσότερες από 10 εταιρείες έχουν βγει εκτός «παιχνιδιού» τα τελευταία επτά χρόνια *

Όπως επισημαίνεται μάλιστα από τον πρόεδρο της Επιτροπής Αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ, κ. Δ. Ζορμπά «οι Έλληνες καταναλωτές είναι αναμφίβολα εκτεθειμένοι σε αυξημένο κίνδυνο από τη δραστηριοποίηση στην Ελλάδα ασφαλιστικών επιχειρήσεων με ΕΠΥ και έδρα σε κράτη μέλη των οποίων τα Επικουρικά Κεφάλαια Αυτοκινήτων δεν έχουν υπογράψει τη Συμφωνία του 1995, την οποία σημειωτέον έχει συνυπογράψει η πλειονότητα των Επικουρικών Κεφαλαίων Αυτοκινήτων των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Αγκάθι για τον κλάδο και παράγοντας απώλειας εσόδων συνεχίζουν να παραμένουν τα ανασφάλιστα οχήματα για τα οποία τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλές συζητήσεις. Η αγορά τηρεί ακόμα στάση αναμονής – και ενδεχομένως επιφυλάξεις – για την εφαρμογή ενός νόμου που έχουν πολλάκις υποσχεθεί οι πολιτικές διοικήσεις αλλά δεν έχει γίνει ποτέ πράξη.

Αυτό που πρέπει η αγορά να διεκδικήσει μέσα από την ατομική και τη συλλογική υπευθυνότητα είναι να διορθώσει τις στρεβλώσεις από όπου και αν προέρχονται και να προτάξει την υγιή επιχειρηματικότητα και την ορθή διαχείριση του κινδύνου, ώστε να προστατεύσει τους καταναλωτές και να διαφυλάξει τη φήμη της.

speed

Κενό εκατομμυρίων από την ασφαλιστική απάτη

Εντείνουν τους ελέγχους και επενδύουν σε τεχνολογικά εργαλεία σταδιακά οι εταιρείες για να θωρακίσουν την ασφαλιστική βιομηχανία από επίδοξους απατεώνες. Ενδεικτικό της εξέλιξης αυτής είναι το γεγονός ότι πλέον αυξάνονται οι περιπτώσεις που εντοπίζονται καθώς και το οικονομικό όφελος για τις εταιρείες. Δεδομένου ότι οι απώλειες ανέρχονται σε εκατομμύρια ευρώ ετησίως στον κλάδο αυτοκινήτου, η πλειονότητα των αρμοδίων τμημάτων αναθέτει τη διερεύνηση ύποπτων περιπτώσεων ασφαλιστικής απάτης σε εξωτερικούς συνεργάτες.

Σύμφωνα με μελέτη της ΕΑΕΕ το 2014 αυξήθηκαν κατά 34,5% οι έρευνες (από 6.589 έρευνες το 2013 σε 8.861 το 2014) και κατά 17,9% οι εξακριβωμένες περιπτώσεις, ενώ το 70% των εξακριβωμένων περιπτώσεων απάτης καταγράφηκε από τις Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις που διέθεταν οργανωτικά ειδικό τμήμα διερεύνησης της ασφαλιστικής απάτης. Επίσης, το οικονομικό όφελος από την εξακρίβωση των απατηλών απαιτήσεων αποζημίωσης αυξήθηκε κατά 20,7% από € 3,8 εκατ. το 2013 σε € 4, 6 εκατ. το 2014.

Θετικά βήματα γίνονται από την αγορά ωστόσο όπως επισημαίνεται από ειδικούς οι εταιρείες βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην εμπειρία των διακανονιστών και δίνουν έμφαση στις αποζημιώσεις. Σημαντικό είναι ο έλεγχος να γίνεται από το underwriting για να δίνεται η δυνατότητα στην εταιρεία να απορρίψει έναν κακό ή δόλιο πελάτη.

Οι σημαντικότερες σε συχνότητα και αντίκτυπο απάτες
• Αλλοίωση συνθηκών ασφαλιστικού  γεγονότος (π.χ. δήλωση εξυπηρέτησης)

• Υπερκοστολόγηση

• Κατασκευή ανύπαρκτου ασφαλιστικού γεγονότος (π.χ. σκηνοθεσία ολικής κλοπής, προγενέστερες ζημιές, κ.λπ.)

• Δήλωση ψευδών στοιχείων ασφάλισης  (π.χ. απόκρυψη νέου οδηγού)

• Πλαστά ασφαλιστήρια συμβόλαια

Οι συνήθεις ύποπτες ενδείξεις βάσει συχνότητας

• Ασύμβατες ζημιές ως προς τις συνθήκες του ατυχήματος

• Ζημιές χωρίς επαφή μεταξύ των εμπλεκομένων οχημάτων

• Ζημιά σε σύντομο χρονικό διάστημα είτε από την έναρξη ασφάλισης είτε μετά την επέκταση κάλυψης (προσθήκη κάλυψης κατά τη διάρκεια της ασφαλιστικής περιόδου)

• Συνεργεία επισκευής ή ανταλλακτικών

• Υπερτιμολόγηση ή υπερβολική απαίτηση

• Φιλική ή συγγενική ή άλλη σχέση (π.χ. συνάδελφοι, γείτονες) μεταξύ των εμπλεκομένων

• Επαναλαμβανόμενες ζημιές

• Ασυνεπείς δηλώσεις

• Ζημιές μεταξύ οχημάτων που ασφαλίζονται από τον ίδιο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή

• Προσθήκη νέων καλύψεων ή αύξηση ορίων υφιστάμενης κάλυψης κατά τη διάρκεια
ασφάλισης (αφορά σε προαιρετικές καλύψεις)

• Παραποιημένα έγγραφα

• Αδυναμία προσκόμισης παραστατικών/αποδεικτικών στοιχείων

• Άλλες περιπτώσεις (βραδινές ώρες, απομακρυσμένες περιοχές, εμπλεκόμενος σε προηγούμενες ζημιές απάτης, αγορασμένες ζημιές από συνεργεία, αγωγές χωρίς πραγματογνωμοσύνη, δυσμενής εξέλιξη της Σωματικής Βλάβης με ιδιωτική ιατρική γνωμάτευση)

Η κενή σελίδα των ΕΠΥ

Τηρώντας ισορροπίες  και αποστάσεις  επισηµαίνουµε τους προβληµατισµούς µας

Προσπαθώντας να παραμείνουμε ορθοί ως προς την πρακτική μας και το ρεπορτάζ στο χώρο του αυτοκινήτου και με την ιδιότητα της συντακτικής ομάδας του περιοδικού απευθυνθήκαμε στις ασφαλιστικές εταιρείες και τις ΕΠΥ που δραστηριοποιούνται στον κλάδο για να καταγράψουμε τις εξελίξεις και το πώς διαμορφώνεται ο ανταγωνισμός.
Όπως θα δείτε και στις σελίδες του περιοδικού από τις εταιρείες που έχουν έδρα στην Ελλάδα ανταποκρίθηκαν στελέχη και επικεφαλής οι οποίοι μας απάντησαν για το πώς διαμορφώνεται σήμερα η εικόνα και ποιες παράμετροι τη συνθέτουν. Από την πλευρά των ΕΠΥ, μιλώντας με τέσσερις εκπροσώπους εταιρειών Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών, που συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον το τελευταίο διάστημα, υπήρξε τελικά δισταγμός ως προς το να εκφράσει κάποιος άποψη τη δεδομένη στιγμή λόγω του «τεταμένου» κλίματος και των γεγονότων που έχουν καταγραφεί και δημοσιογραφικά τους τελευταίους μήνες.
Το αντιλαμβανόμαστε και σε καμία περίπτωση δεν το κατακρίνουμε. Απλά το καταγράφουμε στη σελίδα που θα φιλοξενούσαμε τη θέση ενός εκπροσώπου ΕΠΥ ως προβληματισμό και τροφή για σκέψη τόσο για εμάς όσο και για το αναγνωστικό μας κοινό.

Αντ’ αυτού σας παραθέτουμε τι αναφέρει η ΤτΕ για τις ΕΠΥ:

Σύμφωνα με το άρθρο 42β του ν.δ. 400/1970, ασφαλιστικές επιχειρήσεις με έδρα σε κράτος-μέλος της ΕΕ ή του ΕΟΧ μπορούν να ασκούν δραστηριότητα στην Ελλάδα με τη μορφή της Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) χωρίς εγκατάσταση στη χώρα μας. Υπεύθυνη για τη χρηματοοικονομική εποπτεία των επιχειρήσεων αυτών είναι αποκλειστικά η εποπτική αρχή της χώρας προέλευσης (της χώρας όπου έχουν την έδρα τους). Η Τράπεζα της Ελλάδος δύναται να παρέμβει αποκλειστικά για λόγους προστασίας δημοσίου συμφέροντος.

Διαβάστε επίσης:

Παύλος Κασκαρέλης: Ασάφειες και στρεβλώσεις στην αγορά

Δ. Ζορμπάς: Η Ελλάδα κινδυνεύει να γίνει η χώρα των ΕΠΥ

Παναγιώτης Μαρκόπουλος: Πλαφόν στις ασφαλιστικές εργασίες των ΕΠΥ

Κώστας Βοτσαρίδης: Όχι στην πολιτική «χαμηλού ασφαλίστρου»

Στάθης Γκόργκας: Κίνδυνος οι ακραίες μειώσεις ασφαλίστρων

Κίμων – Ρεϊνίερ Ευσταθόπουλος: Ίδιοι κανόνες για όλους

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι