Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

eighteen − 17 =

3 × 4 =

Αλέξανδρος Ραφαηλίδης: «Το νέο ΔΣ της ΕΑΕΕ θα συνεργαστεί»

Η ενασχόληση με τις Ασφάλειες είναι «οικογενειακή» σας υπόθεση, μιας και ο παππούς σας Αλέκος Ραφαηλίδης ίδρυσε Ασφαλιστικό Πρακτορείο το 1919 στη Θεσσαλονίκη, ενώ εσείς αναλάβατε τη Διεύθυνση του ίδιου Πρακτορείου από τον πατέρα σας, Κωνσταντίνο, το 1997. Τι έχετε «κρατήσει» από τον τρόπο διοίκησης και διαχείρισης της εταιρείας από τον παππού και τον πατέρα σας;

Έχω κρατήσει τις αρχές που μου έδωσαν. Να είμαι τίμιος με όλους, να βλέπω τους πελάτες σαν άτομα και όχι αριθμούς, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησή τους και όχι το κέρδος, τους δε υπαλλήλους μας, σαν συνεργάτες απαραίτητους για την επίτευξη των στόχων της επιχείρησής μας.

Το 1999 ιδρύσατε το πρακτορείο All Risks Agents μαζί με δύο συναδέλφους σας. Τι σας ώθησε να ενώσετε την οικογενειακή σας επιχείρηση με άλλες, μόλις δύο χρόνια μετά την ανάληψη της Διεύθυνσης του πρακτορείου;

Η αλήθεια είναι ότι η ιδέα για την ενοποίηση πρακτορείων με σκοπό τη δημιουργία ισχυρών εταιρικών σχημάτων, υπήρχε μέσα στο μυαλό μου πολλά χρόνια πριν. Θεωρώντας ότι το μέλλον είναι σε πολυμετοχικά σχήματα, τη χρονιά που η οικογενειακή επιχείρηση έκλεινε 80 χρόνια, προχώρησα μαζί με τους συνεταίρους μου σ’ αυτήν τη συγχώνευση. Είχαμε και οι τρεις την πεποίθηση ότι όπως και στο εξωτερικό έτσι και στη χώρα μας θα προόδευαν μεγαλύτερα σχήματα, που θα μπορούσαν να επενδύσουν σε καλύτερες τεχνολογίες, σε εξειδικευμένο προσωπικό, να πετύχουν οικονομίες κλίμακας αλλά και να έχουν μεγαλύτερη διαπραγματευτική δύναμη στην ασφαλιστική αγορά.

Το 2007 ιδρύσατε τη Safe Line στην οποία είστε μέτοχος και εκτελεστικός αντιπρόεδρος. Ποια είναι η μορφή της συγκεκριμένης εταιρείας και σε τι διαφέρει από την προηγούμενη;

Ουσιαστικά η Safe Line είναι η μετεξέλιξη της All Risks Agents σε μεγαλύτερο μέγεθος και περισσότερη τεχνογνωσία. Είναι μια εταιρεία που έχει κρατήσει όλη την πολύτιμη πείρα του πρώτου επιχειρήματος χωρίς τις παιδικές του ασθένειες. Οι δύο νέοι συνέταιροι μας εκτός από την παραγωγή τους, προσέφεραν την τεχνογνωσία και την πολύχρονη εμπειρία που έχουν.

Έχετε πλούσια συνδικαλιστική δράση και επί του παρόντος είστε Πρόεδρος της ΠΟΑΔ και Γενικός Γραμματέας της ΕΕΑΕ. Λίγο πρίν αναλάβετε την Προεδρία της ΕΑΔΕ ποια θα λέγατε ότι είναι η κυριότερη συνεισφορά των συλλογικών φορέων προς τα μέλη τους μέχρι σήμερα;

Καταρχήν θα ήθελα να τονίσω ότι τα θεσμικά συνδικαλιστικά όργανα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης είναι ίσως από τα ελάχιστα σωματεία που δεν είναι πολιτικά καθοδηγούμενα. Όλα έχουν σκοπό την προάσπιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των συναδέλφων μας. Από το τέλος του 2010 όλα τα θεσμικά σωματεία όλων των βαθμίδων της διαμεσολάβησης ΠΟΑΔ, ΣΕΜΑ, ΠΣΣΑΣ, ΠΣΑΣ και Μεσίτες των Lloyd’s, έχουμε ιδρύσει την ΕΑΔΕ (Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος), που ουσιαστικά συντονίζει και οργανώνει μέσα από ομόφωνες αποφάσεις τη δράση της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Η κυριότερη λοιπόν συνεισφορά μας, είναι η τεκμηριωμένη παρουσίαση των θέσεων μας τόσο προς την Πολιτεία όσο και προς την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος για την προάσπιση των δικαιωμάτων του κλάδου. Ουσιαστικά όλοι μαζί προσπαθούμε να εξυγιάνουμε την ασφαλιστική αγορά, δηλαδή να την κάνουμε να λειτουργεί με κανόνες υγιούς ανταγωνισμού καταγγέλλοντας τις όποιες παραβατικές συμπεριφορές έρχονται σε γνώση μας, από όποια πλευρά κι αν προέρχονται. Στο έργο μας αυτό, θα ήταν παράλειψή μου αν δεν ανέφερα, την ουσιαστικότατη και αποτελεσματικότατη συνεργασία που έχουμε με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, το οποίο μας στηρίζει οικονομικά και ουσιαστικά με τις παρεμβάσεις του, τη συμφωνία που έχει κάνει με το ΕΙΑΣ για δωρεάν επιμορφωτικά σεμινάρια αλλά και τη δημιουργία του site για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση insurance-eea.gr. Τελειώνοντας θα ήθελα να προσθέσω ότι είμαστε μέλος του BIPAR του πανευρωπαϊκού οργάνου διαμεσολάβησης. Η συνεργασία μας με το BIPAR μας προσφέρει ουσιαστική γνώση για τα τεκταινόμενα στην ασφαλιστική αγορά της Ευρώπης και ουσιαστική βοήθεια στις διεκδικήσεις μας με τα θεσμικά όργανα.

Αλέξανδρος Ραφαηλίδης, Safe Line

Αλέξανδρος Ραφαηλίδης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος Safe Line, Γεν. Γραμματέας ΕΕΑΕ, Πρόεδρος ΠΟΑΔ

Πόσο ευρεία είναι η συμμετοχή των Διαμεσολαβητών στους διάφορους συλλογικούς φορείς; Προσωπικά, τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με το συνδικαλισμό;

Δυστυχώς η συμμετοχή των συναδέλφων μας στα συλλογικά τους όργανα δεν είναι αυτή που θα έπρεπε, γεγονός που έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης. Η συνδικαλιστική μου πορεία άρχισε το 1988 μετά από παρότρυνση παλαιών συναδέλφων. Η ενασχόλησή μου με τα κοινά οφείλεται στο ότι θεωρώ ότι η αναβάθμιση του επαγγέλματος περνάει από αναβαθμισμένους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, είτε αυτοί είναι συνεργάτες είτε είναι ανταγωνιστές. Μου έχει προσφέρει βαθύτερη γνώση της ασφαλιστικής αγοράς, γνώση που έχω προσπαθήσει να μεταφέρω στους συναδέλφους μου.

Πώς θα αξιολογούσατε το επίπεδο των επαφών και τη σχέση της ΕΕΑΕ, του ΣΕΜΑ και των άλλων συλλογικών φορέων με τη ΔΕΙΑ και την ΕΑΕΕ;

Θα μπορούσα να πω ότι ο διάλογός μας με τη ΔΕΙΑ βρίσκεται σε ένα καλό επίπεδο. Πολλές από τις θέσεις μας έχουν περάσει μέσα στα σχέδια της ΔΕΙΑ. Φυσικά εκεί που υπάρχει διάσταση απόψεων δεν σταματάμε τις διεκδικήσεις μας αλλά προχωράμε σε όλα τα μέσα που μας προσφέρει η Ελληνική και η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Όσον αφορά τις σχέσεις μας με την ΕΑΕΕ θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν ουσιαστικότερες. Πρέπει να δημιουργήσουμε μια τακτική επικοινωνία και συνεργασία για όλα τα θέματα που μας απασχολούν. Πιστεύω ότι το νέο ΔΣ της ΕΑΕΕ θα συνεργαστεί περισσότερο μαζί μας για το καλό όλης της ασφαλιστικής αγοράς.

Με αφορμή την αιφνίδια ανάκληση λειτουργίας της EVIMA πριν από λίγο διάστημα, δηλώσατε ότι η ΔΕΙΑ θα έπρεπε να έχει καθιερώσει «ένα σύστημα αξιολόγησης των εταιρειών ώστε ο καθένας να ξέρει με ποιον συνεργάζεται». Πόσο εφικτό είναι στα αλήθεια κάτι τέτοιο; Η αγορά στο σύνολό της (Εταιρείες και Διαμεσολαβητές) πιστεύετε ότι είναι ώριμη να συμφωνήσει σε «κριτήρια αξιολόγησης»;

Ο θεσμός αυτός υπάρχει σε πολλές ευρωπαϊκές και αμερικάνικες αγορές. Ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης έχει δεχθεί αφάνταστα μεγάλο πλήγμα με τις συνεχείς ανακλήσεις αδειών τα τελευταία χρόνια. Τα στοιχεία που έχουν δημοσιευτεί είναι ότι η τελευταία ανάκληση άφησε 270.000 αυτοκίνητα ανασφάλιστα, με ένα επικουρικό που όλοι γνωρίζουμε τι οικονομικά προβλήματα έχει. Παρ’ όλη την αμφισβήτηση που έχει δεχθεί τελευταία ο χώρος των rating agencies παγκόσμια, πιστεύω ότι η βαθμολόγηση/αξιολόγηση των ασφαλιστικών εταιρειών από αυτές, με αντικειμενικά κριτήρια, θα βοηθούσε σημαντικά την αγορά διότι διαμεσολαβούντες αλλά και καταναλωτές θα αναλάμβαναν τις ευθύνες τους.

Τα τελευταία χρόνια είναι πλούσια σε εξελίξεις και αλλαγές στον ελληνικό ασφαλιστικό κλάδο, και σε θέματα νομοθεσίας και του ελέγχου, και στην εσωτερική οργάνωση των εταιρειών. Θα λέγατε ότι η αγορά μας βαδίζει στο σωστό δρόμο;

Είναι άμεση ανάγκη, προκειμένου η ασφαλιστική βιομηχανία να παίξει το ρόλο που διαφαίνεται ότι πρέπει να παίξει μετά την κατάρρευση της κοινωνικής ασφάλισης, να αναβαθμιστεί. Πρέπει να μπουν κανόνες διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού. Οι κανόνες όμως αυτοί θα πρέπει να ισχύουν για όλα ανεξαιρέτως τα δίκτυα διανομής – Παραδοσιακά, Τραπεζικά, Διαδικτυακά– γεγονός που θεωρώ ότι δεν συμβαίνει σήμερα στη χώρα μας. Επίσης οι κανόνες αυτοί δεν θα πρέπει να αποτελέσουν τροχοπέδη στην ανάπτυξη της αγοράς, λόγω κόστους και διαχείρισης ώστε να μπορέσουν να τους ακολουθήσουν όλοι οι διαμεσολαβούντες ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησής τους.

Ως προς τα δίκτυα διανομής των Ασφαλιστικών Εταιρειών, το πάλαι ποτέ δίκτυο τύπου «agency» φαίνεται να χάνει έδαφος προς όφελος της πρακτόρευσης αλλά και της διανομής μέσω διαδικτύου. Πώς δικαιολογείτε αυτήν τη μεταβολή και πώς «βλέπετε» το μέλλον της Διαμεσολάβησης γενικότερα τα επόμενα χρόνια (και σε σχέση με τις απευθείας πωλήσεις);

* Το πάλαι ποτέ δίκτυο τύπου agency χάνει έδαφος προφανώς γιατί δεν συμφέρει πλέον τις ασφαλιστικές εταιρείες να συντηρούν τέτοια δίκτυα. *

Το πάλαι ποτέ δίκτυο τύπου agency χάνει έδαφος προφανώς γιατί δεν συμφέρει πλέον τις ασφαλιστικές εταιρείες να συντηρούν τέτοια δίκτυα. Οι εταιρείες μετακύλυσαν το λειτουργικό κόστος στους διαμεσολαβούντες, οι οποίοι στράφηκαν στην πρακτόρευση ή μεσιτεία. Η μεταστροφή αυτή απαιτεί όμως ιδιαίτερα προσεκτικές κινήσεις από πλευράς διαμεσολαβούντων, διότι εκτός των άλλων καλούνται πλέον να λειτουργούν ως επιχειρηματίες. Όλα τα λειτουργικά κόστη βαραίνουν την τσέπη τους και δεν υπάρχουν περιθώρια για σπατάλες ειδικά κάτω από τις σημερινές συγκυρίες. Όσον αφορά τις διαδικτυακές πωλήσεις είναι ένα φαινόμενο της εποχής μας. Θεωρώ ότι όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη έτσι και στη χώρα μας, το κάθε κανάλι διανομής θα πάρει το μερίδιο που του αναλογεί. Πάντα θα υπάρχει ο παραδοσιακός ασφαλιστής, ο οποίος θα προσδίδει προστιθέμενη αξία στο ασφαλιστικό προϊόν και ας υπάρχει το internet. Το κάθε προϊόν έχει το κοινό του. Άρα ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής θα πρέπει να αποφασίσει με ποιον τρόπο θέλει να λειτουργήσει και ποιο κοινό θέλει να προσεγγίσει. Όλοι θεωρούμε ότι όταν η χώρα μας ξεπεράσει την οικονομική κρίση, η κατά κεφαλήν ασφαλιστική δαπάνη θα ανεβεί σε ποσοστό που θα πλησιάζει αυτό που έχουν οι πιο ώριμες αγορές. Οι διαμεσολαβούντες που θα έχουν επενδύσει σε τεχνολογία και τεχνογνωσία, που θα έχουν μειώσει τα λειτουργικά τους έξοδα και θα προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη τους, θα ευημερήσουν. Αυτό άλλωστε συμβαίνει στις πιο προηγμένες ασφαλιστικά χώρες.

Πώς αντιμετωπίζει την «κρίση» η Safe Line;

Η Safe Line αντιμετωπίζει την οικονομική κρίση με αυστηρό έλεγχο του λειτουργικού κόστους, με επένδυση σε νέες τεχνολογίες και τελικά με σκληρή δουλειά για να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των πελατών της. Το 2012 η συνολική της παραγωγή ξεπέρασε τα €5.000.000 καθαρά ασφάλιστρα.

Πόσο προσωπικό απασχολεί και σε ποιον κλάδο ειδικεύεται η Safe Line;

Το δυναμικό της εταιρείας μας είναι 24 άτομα. Η εταιρεία εξειδικεύεται καταρχήν στις retail ασφαλίσεις, στρεφόμενη τα τελευταία χρόνια στον κλάδο ζωής και υγείας, ο οποίος, προσωπικά πιστεύω, ότι έχει μεγάλες δυνατότητες με το τέλος της κρίσης. Παράλληλα η εταιρεία μας διαθέτει σημαντική τεχνογνωσία στις corporate ασφαλίσεις στους κλάδους περιουσίας και ομαδικών ασφαλίσεων.

Το χαρτοφυλάκιο είναι δικό σας ή «δένδρο»; Αν ισχύει το δεύτερο αναλαμβάνετε το ρίσκο της πίστωσης του πράκτορα που διοχετεύει την εργασία του στις εταιρείες ή απλά γίνεται η διοχέτευση των εργασιών και απαλλάσσεστε των ευθυνών της πίστωσης που την αναλαμβάνει η εταιρεία;

Από τον αρχικό σχεδιασμό η στρατηγική μας ήταν να κάνουμε κάποιες προσεκτικά επιλεγμένες συνεργασίες με συναδέλφους, στις οποίες και προχωρήσαμε. Θεωρούμε προϋπόθεση για μια συνεργασία να ταιριάζουν οι νοοτροπίες μας. Δεν θα έλεγα ότι το χαρτοφυλάκιο μας είναι δένδρο, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής ανήκει στους μετόχους . Όσον αφορά το πιστωτικό ρίσκο, έχει ουσιαστικά ελαχιστοποιηθεί, από το γεγονός ότι τις εισπράξεις τις έχουμε αναλάβει εμείς χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο τις μοντέρνες μεθόδους είσπραξης όπως ταχυπληρωμές ή πάγιες εντολές.

Ζήσατε και εργαστήκατε στην Αγγλία πριν αναλάβετε το οικογενειακό ασφαλιστικό σας πρακτορείο στην Αθήνα. Πείτε μας λίγα λόγια για την εμπειρία σας ως Διαμεσολαβητής στο Λονδίνο.

Αυτό έγινε το 1983, όταν ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στο πανεπιστήμιο και τελείωσα το στρατιωτικό μου. Ουσιαστικά στο Λονδίνο πέρασα σαν εκπαιδευόμενος από ασφαλιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόταν η οικογενειακή επιχείρηση. Εκπαιδεύτηκα σε σχεδόν όλους τους κλάδους των γενικών ασφαλίσεων γεγονός που προσέφερε πάρα πολλές γνώσεις που τις μετέφερα στην επιχείρησή μας.

Αλέξανδρος Ραφαηλίδης - Μίνι Βιογραφικό
Ο Αλέξανδρος Ραφαηλίδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958, είναι έγγαμος με 3 παιδιά. Αποφοίτησε από το Οικονομικό της ΑΣΟΕΕ το 1980 και στη συνέχεια έκανε πρακτική σε διάφορα ασφαλιστικά γραφεία στο Λονδίνο. Είναι από τους συνιδρυτές, το 1999, της All Risks Agents, της πρώτης επιτυχημένης προσπάθειας ισότιμης συνένωσης ασφαλιστικών πρακτορείων και συνιδρυτής, μέτοχος καιΕκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΔΣ, της SafeLine, που από το 2008 αποτελεί την συνέχεια της A.R.A. Είναι Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος καιΠρόεδρος του ΔΣ της ΠΟΑΠ. Διατέλεσε Πρόεδρος της ΕΕΑΕ, Αντιπρόεδρος της ΠΟΑΠ, και εκπρόσωπός τους στο BIPAR και στην ΟΕΒΕΑ. Έχει διατελέσει μέλος του ΔΣ του ΤΕΑΑΠΑΕ, του ΔΣ του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και μέλος διαφόρων επιτροπών του Υπουργείου Εμπορίου, Οικονομικών, του ΕΕΑ της ΕΑΕΕ κ.α.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι