Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Αναγκαιότητα στη Διαδοχή Διοίκησης

Η διαδικασία της διαδοχής αποτελεί καθήκον στην οικογενειακή επιχείρηση.

Family business», «Family firm», «Family company» και πολλές άλλες ονομασίες, περιγράφουν την ίδια ακριβώς εικόνα. Μια οικογενειακή επιχείρηση. Στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία οι οικογενειακές επιχειρήσεις αποτελούν ένα αξιοσημείωτο υποσύνολο –ίσως το αρχαιότερο μοντέλο επιχειρηματικότητας– σε σχέση με το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Ιδιοκτήτες οικογενειακών επιχειρήσεων δηλώνουν άνω του 80% των Ελλήνων Επιχειρηματιών, κατατάσσοντας τη χώρα µας στην πρώτη θέση μεταξύ είκοσι ευρωπαϊκών χωρών. Το αντίστοιχο ποσοστό οικογενειακών επιχειρήσεων στις ΗΠΑ βρίσκεται στο 80-90% ενώ στο σύνολό τους οι οικογενειακές επιχειρήσεις, αγγίζουν το 70%.

Οικογενειακή Επιχείρηση θεωρείται κάθε επιχείρηση όπου η οικογένεια διαθέτει άνω του 50% των μετοχών, ενώ ως τέτοια, χαρακτηρίζουμε, από ένα μικρό γωνιακό μαγαζάκι έως μια Α.Ε. ή μια πολυεθνική εταιρεία.

Ποιο ρόλο παίζει όμως η διαδοχή στη διοίκηση μιας επιχείρησης στις κόρες και στους γιους και γενικότερα σε εκείνους που φιλοδοξούν να συνεχίσουν και να αναπτύξουν περαιτέρω μια οικογενειακή επιχείρηση, που δημιουργήθηκε με σκληρή δουλειά; Προφανώς πρωταγωνιστικό, δεδομένου πως η διαδοχή στον κατάλληλο χρόνο, απευθυνόμενη στο καταλληλότερο μέλος της οικογένειας, όπου θα πρέπει να έχει επιλεγεί βάσει αυστηρών κριτηρίων, θα κρίνει και το μέλλον της επιχείρησης, αλλά και θα επιβεβαιώσει την επιτυχία της.

Επιτυχημένη διαδοχή, σημαίνει σωστός σχεδιασμός για το μέλλον
Ο προγραμματισμός διαδοχής οικογενειακών επιχειρήσεων είναι η ομαλή μετάβαση της εταιρείας από τη σημερινή γενιά των ιδιοκτητών στην επόμενη. Η ομαλή διαδοχή της ιδιοκτησίας είναι ο στόχος κάθε επιτυχημένου ιδιοκτήτη. Για να γίνει όμως μια διαδοχή ομαλή πρέπει να υπάρξει προσεκτικός σχεδιασμός.

Τα ζητήματα ιδιοκτησίας είναι συνήθως των γονέων, αφού αυτοί αποφασίζουν σε ποια χέρια θα περάσει η επιχείρησή τους. Γι’ αυτούς η οικογενειακή επιχείρηση μπορεί να εκπροσωπεί την εργασιακή τους ζωή, την ασφάλεια, την έννοια της ζωής τους και στην ουσία όλο τον πλούτο τους. Για τα παιδιά πάλι, η επιχείρηση, ίσως να σημαίνει το δικό τους μέλλον και τη δική τους εξασφάλιση, γι’ αυτό καλό είναι οι κληροδότες να επιβλέπουν την προσωπική ανάπτυξη του φυσικού κληρονόμου πριν από την εργασία στην επιχείρηση, τη συμμετοχή του κληρονόμου στις επιχειρήσεις, και τέλος τη διαδοχή της ηγεσίας, κυρίως αφού το 80-85% των εταιρειών, όπου θα υπάρξει διαδοχή στη διοίκηση θα κλείσουν ή θα πωληθούν σε ξένους προς την οικογένεια επενδυτές.

* Τα μέλη μιας οικογένειας είναι δεμένα
μεταξύ τους και
προσηλώνονται από κοινού
στην
επιτυχία της επιχείρησης. *

Η διαδικασία της διαδοχής αποτελεί καθήκον στην οικογενειακή επιχείρηση
Ο κυριότερος στόχος μιας αποτελεσματικής και επιτυχημένης διαδοχής, είναι η απόκτηση ταλαντούχων νέων ηγετών στην ιεραρχία της επιχείρησης. Τις περισσότερες φορές, οι νέοι άνθρωποι με ανώτερες σπουδές, έχουν διάθεση να εφαρμόσουν καινοτόμες μεθόδους αξιοποίησης των ανθρώπινων πόρων, έτσι ώστε να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Δεδομένης της σαφής καθοδήγησης από τους κληροδότες, οι οποίοι καλό είναι να παίξουν το ρόλο του μέντορα – έτσι και αλλιώς εκείνοι έφτασαν την επιχείρηση σε ασφαλή νερά – θα εφαρμόσει νέες ιδέες στην επιχείρηση, θα την εκσυγχρονίσει σε τομείς όπου υστερούσε, θα καινοτομήσει παρακολουθώντας τις εξελίξεις και τους ανταγωνιστές.

Ένας νέος διάδοχος, μπορεί να προσδιορίσει εκ νέου το όραμα και τους στόχους μιας εταιρείας, ελέγχοντας τη συμβατότητα με τις αξίες της οικογένειας και της επιχείρησης, να διαμορφώσει ένα νέο στρατηγικό, επιχειρησιακό σχεδιασμό, ο οποίος θα είναι ανοιχτός σε οργανικές και άλλες στρατηγικές ανάπτυξης αυξημένου ρίσκου, π.χ. εξαγορές, διεθνοποίηση κ.λπ. να αναπτύξει νέες, εξελισσόμενες διοικητικές δομές και να εφαρμόσει νέα κανάλια επικοινωνίας.

Η δημιουργία νέου χρηματοοικονομικού και φορολογικού σχεδιασμού, ο οποίος είναι κρίσιμος, έτσι ώστε η οικογένεια και η επιχείρηση να μην υφίστανται την περιττή διπλή φορολογία δείχνει την αναγκαιότητα στη διαδοχή.

Στην ελληνική κρίση, παρατηρήθηκε το φαινόμενο, ο ιδιοκτήτης, απλά να μεταβιβάζει την επιχείρησή του, συνεχίζοντας να βρίσκεται πίσω από το διάδοχο, χωρίς στην ουσία να απομακρύνεται. Αυτό, συμβαίνει απόρροια των δεκάδων φορολογικών, οικονομικών, τραπεζικών και άλλων προβλημάτων τα οποία αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που ηγούνται μιας οικογενειακής επιχείρησης.

Χωρίς επιτυχημένη διαδοχή δεν υπάρχει συνέχεια και ανάπτυξη των επιχειρήσεων
Η διαδοχή στη διοίκηση, εξαιτίας της δέσμευσης των μελών στον κοινό στόχο δημιουργεί εκ των έσω μια αναγκαιότητα. Τα μέλη μιας οικογένειας είναι δεμένα μεταξύ τους και προσηλώνονται από κοινού στην επιτυχία της επιχείρησης. Η συνεκτικότητα και το ομαδικό πνεύμα αποδεικνύονται ιδιαίτερα αποτελεσματικά τόσο κατά την επέκταση της επιχείρησης, όσο και κατά τις περιόδους κρίσης.

Οι οικογενειακές επιχειρήσεις υπερτερούν στο ότι διαθέτουν ανεξάντλητες δεξαμενές φθηνής ή και άμισθης εργασίας. Τα μέλη είναι διατεθειμένα να εργαστούν σκληρά και υπερωριακά για όσο χρειαστεί.
Τα στελέχη έχουν τη δυνατότητα να καταστρώνουν μακροπρόθεσμα στρατηγικά σχέδια για τις μέλλουσες γενεές. Αντίθετα στις συμβατικές επιχειρήσεις τα στελέχη πιέζονται να παρουσιάσουν άμεσα αποτελέσματα στους μετόχους, συχνά εις βάρος των μελλοντικών αποδόσεων.

Στο πλαίσιο της οικογενειακής ατμόσφαιρας τα μέλη τρέφουν ευαισθησία και κατανόηση για τις ανάγκες των άλλων. Η επικράτηση ηθικών αξιών στην εργασία επίσης αναβαθμίζει το ηθικό και ενισχύει τη δέσμευση του προσωπικού.

Οι παραδοσιακές οικογενειακές επιχειρήσεις διασφαλίζουν τη φήμη τους με την παραγωγή ποιοτικών προϊόντων και τα διαφημίζουν τονίζοντας το έτος δημιουργίας τους, σε μια διαρκή άμιλλα. Προσπαθούν να μεταδώσουν το οικογενειακό μήνυμα και να εδραιώσουν, ο καθένας ξεχωριστά, την δική τους, διαπροσωπική σχέση με τους πελάτες.

Η διαδικασία μιας επιτυχημένης διαδοχής, αποτελεί κρίσιμο σημείο για την ανάπτυξη χωρών όπως η Ελλάδα, στην οποία το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων είναι οικογενειακές, τόσο για την παραγωγή ανάπτυξης για τη χώρα μας, όσο και για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας που τόσο ανάγκη έχουμε.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι