Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

three × five =

13 − 9 =

Ασφαλιστικό: Αλλάζει για να… αλλάξει ξανά

Πότε θα σταματήσει η αβεβαιότητα της δημόσιας ασφάλισης;

‘Οποιος περιμένει ότι με τη θέσπιση του νέου Ασφαλιστικού θα σταματήσει η αβεβαιότητα σε σχέση με το τοπίο του συστήματος δημόσιας ασφάλισης – σύνταξης – πρόνοιας, θα πρέπει μάλλον να αναθεωρήσει την άποψή του. Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι οι οποίοι θα διαιωνίσουν την αβεβαιότητα γύρω από το Ασφαλιστικό από εδώ και στο εξής:

  1. Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο προβλέπει οχτώ πακέτα παρεμβάσεων από τα μέσα του 2016 έως τις αρχές του 2019. Πιο συγκεκριμένα ανά 5-6 μήνες θα εισάγεται και μία ανατροπή στο ασφαλιστικό τοπίο.
  2. Εκκρεμούν δύο σημαντικές μεταρρυθμίσεις εντός του 2016 που συνδέονται με το Ασφαλιστικό: Η μεταρρύθμιση της Πρόνοιας και του Εργασιακού. Το νέο Εργασιακό πρέπει να έχει θεσπιστεί τον Σεπτέμβριο του 2016 και το νέο σύστημα Πρόνοιας πρέπει να έχει θεσπιστεί τον Δεκέμβριο του 2016.
  3. Η όλη συζήτηση κυβέρνησης-θεσμών σε σχέση με την αναδιάρθρωση του ελληνικού δημοσίου χρέους βρίσκεται ακόμα στον… αέρα. Το ΔΝΤ έχει συνδέσει ευθέως τις παρεμβάσεις στο συνταξιοδοτικό με οποιαδήποτε παρέμβαση «κουρέματος» του χρέους.

* Μεγαλύτερες οι πιέσεις που θα πάνω στο ασφαλιστικό ενόψει της διαπραγμάτευσης για την αναδιάρθρωση του ελληνικού δημοσίου χρέους*

Οχτώ πακέτα παρεμβάσεων σε 3 ½ χρόνια

Το ασφαλιστικό νομοσχέδιο προβλέπει σειρά οχτώ πακέτων.

Συγκεκριμένα για το 2016 προβλέπεται:

  • Κατάργηση του ΕΚΑΣ για το 20% των δικαιούχων του (Μάιος)
  • Αύξηση 1% στις εισφορές για την επικουρική ασφάλιση, υπολογισμός νέων συντάξεων με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης, επιβολή Πλαφόν 2.000 ευρώ στην ατομική σύνταξη και 3.000 ευρώ στις πολλαπλές συντάξεις, μείωση εφάπαξ-μερισμάτων Δημοσίου, περικοπές στις συντάξεις χηρείας (Ιούνιος)

 Για το 2017 προβλέπεται:

  • Αναλογιστική μελέτη για τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού, Ενοποίηση ταμείων κύριας ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και ενοποίηση επικουρικών ταμείων-εφάπαξ (Ιανουάριος) και επί του εισοδήματος εισφορά

20% για κύρια ασφάλιση και εισφορά 6,9-7,1% για ΕΟΠΥΥ (Ιανουάριος)

  • Κατάργηση ΕΚΑΣ για 40% δικαιούχων (Μάιος)

 Για το 2018 προβλέπεται:

  • «Πάγωμα» των αυξήσεων σε όλες τις ήδη καταβαλλόμενες συντάξεις

 Για το 2019 αναμένεται:

  • Επαναϋπολογισμός όλων των καταβαλλόμενων (έως 31.12.2014 συντάξεων (Ιανουάριος)
  • Κατάργηση ΕΚΑΣ για το 15% των δικαιούχων του (Μάιος)

 

Ανατροπές σε Εργασιακό και Πρόνοια ενόψει

 

Η επικείμενη σταδιακή εφαρμογή της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης έρχεται σε άμεση και έμμεση επαφή με την πορεία της διαπραγμάτευσης σε δύο πεδία τα οποία σχετίζονται με το Ασφαλιστικό: Το Εργασιακό και την Πρόνοια.

Τον Σεπτέμβριο πρέπει να έχει κλείσει η διαπραγμάτευση για το νέο Εργασιακό και τον Δεκέμβριο πρέπει να έχει θεσπιστεί το νέο σύστημα Πρόνοιας.

  • Οποιαδήποτε αρνητική –για τα υπάρχοντα εργασιακά δικαιώματα– τροπή, όπως η παραπέρα διευκόλυνση των ομαδικών απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα και η μείωση του κατώτατου μισθού θα φέρει άμεσα αρνητικές συνέπειες στα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων από εισφορές. Και αυτό γιατί απλά, λιγότεροι και φθηνότεροι εργαζόμενοι σημαίνει λιγότερα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές για τα Ταμεία. Λιγότερα έσοδα για τα Ταμεία σημαίνει περισσότερες πιέσεις για μειώσεις για δαπάνες για συντάξεις.
  • Παράλληλα, από την αναμόρφωση του Προνοιακού Συστήματος μέσα από τη μείωση-κατάργηση διαφόρων προνοιακών αλλά και ασφαλιστικών επιδομάτων με στόχο την εξοικονόμηση 900 εκατ. ευρώ (για τη χρηματοδότηση του προγράμματος του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος από το 2017) θα πληγούν οι παροχές προς τους ασφαλισμένους.

Έτσι οι ασφαλισμένοι εκτός από τα πλήγματα τα οποία θα δεχθούν από την επικείμενη ασφαλιστική μεταρρύθμιση (μείωση συντάξεων, ΕΚΑΣ, εφάπαξ, μερισμάτων κ.λπ.) θα δεχθούν και εκείνα τα οποία θα προέλθουν από τη μεταρρύθμιση του προνοιακού συστήματος (π.χ. περικοπή επιδομάτων).

Η επιρροή του νέου Εργασιακού και του νέου Προνοιακού δεν αφορά το ασφαλιστικό μόνο από οικονομική άποψη, αλλά και άποψη πορείας διαπραγμάτευσης κυβέρνησης-θεσμών.

Αυτό σημαίνει πως κάθε «εμπλοκή» στη διαπραγμάτευση στο Εργασιακό ή στο Προνοιακό κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2016 θα αυξάνει τις πιέσεις των δανειστών στα άλλα μέτωπα της οικονομικής-δημοσιονομικής πολιτικής, μαζί φυσικά καιστο ασφαλιστικό.

Αναδιάρθρωση ασφαλιστικού και αναδιάρθρωση χρέους

Ακόμα μεγαλύτερες θα είναι οι πιέσεις που θα ασκηθούν πάνω στο ασφαλιστικό ενόψει της διαπραγμάτευσης για την αναδιάρθρωση του ελληνικού δημοσίου χρέους. Και αυτό γιατί, για τους δανειστές είναι αδιανόητη η αναδιάρθρωση του χρέους χωρίς την αναδιάρθρωση της δαπάνης εκείνης από την οποία επηρεάζεται πιο πολύ το μέγεθος αυτό. Με τις δαπάνες για συντάξεις να φτάνουν το 40% των δαπανών της γενικής κυβέρνησης και τα έσοδα από φόρους και ασφαλιστικές εισφορές να είναι «κολλημένες», οι παραπέρα περικοπές στις συντάξεις μάλλον πρέπει να θεωρούνται «δεδομένες».

Τα έσοδα από φόρους-εισφορές δεν θα πρέπει να αναμένονται να παίρνουν την ανιούσα παρά τις επικείμενες παρεμβάσεις, όπως η μείωση του αφορολόγητου και η εισφορά 20% επί του εισοδήματος των επαγγελματιών. Από μόνες τους οι περικοπές σε

συντάξεις-εφάπαξ-μερίσματα αμέσως μετά τη δημοσίευση του ασφαλιστικού νόμου θα εντείνουν τις υφεσιακές τάσεις στην ελληνική οικονομία, εντείνοντας τις πιέσεις και στα οικονομικά των Ταμείων, την ίδια στιγμή που το κράτος θα μειώνει σταδιακά τη χρηματοδότησή τους προς αυτά μέσω της εισαγωγής της Εθνικής Σύνταξης των 345-384 ευρώ. Μοχλός αυτής της πίεσης για επί τα χείρω αναθεώρηση των προβλέψεων του ασφαλιστικού νομοσχεδίου για περικοπές συντάξεων αναμένεται να είναι η μελέτη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής η οποία πρέπει να είναι έτοιμη στις αρχές του 2017. Η μελέτη αυτή, αφού εκδοθεί, θα αξιολογηθεί από την Επιτροπή Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων της ΕΕ και, αν χρειαστεί, θα εκδοθεί «ειδικός νόμος» για μία εκ νέου αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως ρητά αναφέρεται στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι