Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

18 + twelve =

11 + 1 =

Ασφαλιστικό: Η συνέχεια θα είναι δυσκολότερη από την… αρχή

Το πρώτο τετράμηνο των Σκουρλέτη – Στρατούλη και η γεμάτη «αγκάθια» συνέχεια.

Κάθε αρχή και δύσκολη, λέει ο λαός, αλλά η συνέχεια θα είναι μάλλον… δυσκολότερη από την αρχή. Τουλάχιστον για τους επικεφαλής του Υπουργείου Εργασίας, που έκλεισαν τέσσερις μήνες στη θέση τους και διαχειρίζονται το μεγαλύτερο κομμάτι των δαπανών του προϋπολογισμού της γενικής κυβέρνησης που δεν είναι άλλο από εκείνο που αφορά το Ασφαλιστικό – Συνταξιοδοτικό Σύστημα.

Οι κ. Πάνος Σκουρλέτης και Δημήτρης Στρατούλης περνάνε στο δεύτερο τετράμηνο της θητείας τους, μη μειώνοντας μεν τις συντάξεις, αλλά «ροκανίζοντας» μέρος των αποθεματικών των ασφαλιστικών φορέων, χωρίς να διαφαίνεται ακόμα κάποιος ρεαλιστικός τρόπος για την αποκατάστασή τους και πάνω από όλα για την ομαλή καταβολή των συντάξεων το επόμενο διάστημα.

Το πρώτο τετράμηνο

Το πρώτο τετράμηνο των κ. Σκουρλέτη και Στρατούλη στη οδό Σταδίου 29 χαρακτηρίστηκε πάνω από όλα από τέσσερις πράξεις. Οι δύο πρώτες αποτέλεσαν υλοποίηση των προεκλογικών δεσμεύσεων του ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, αλλά και των προγραμματικών δεσμεύσεών του ως κυβέρνηση. Αντίθετα, οι δύο δεύτερες πράξεις ήταν αποτέλεσμα της …αδυναμίας του ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση να υλοποιήσει κατά τον τρίτο – τέταρτο μήνα τις προεκλογικές και κυβερνητικές δεσμεύσεις του. Συγκεκριμένα, ο ΣΥΡΙΖΑ όπως είχε υποσχεθεί:
• Δεν υπέγραψε τις μειώσεις 7% στις συντάξεις του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης την 1η Μαρτίου 2015.
• Εισήγαγε την πιο επιτυχημένη έως τώρα – από άποψη ένταξης οφειλετών και χρεών – ρύθμιση ληξιπρόθεσμων χρεών.

Ωστόσο, στη συνέχεια φάνηκε πως το ΕΤΕΑ, δυστυχώς, δεν άντεχε χωρίς… μειώσεις μιας και επιχείρησε να «τραβήξει» 100 εκατ. ευρώ από τα αποθεματικά του στην Τράπεζα της Ελλάδος για να πληρώσει τις συντάξεις του Ιουνίου 2015, τα έσοδα από τη νέα ρύθμιση αποτελούν ρεκόρ αλλά είναι ελάχιστα σε σχέση με τις απώλειες 15% στα έσοδα από τις τρέχουσες εισφορές, ενώ το Δημόσιο δεν μπορούσε να καλύπτει τις πιο ανελαστικές χρηματοδοτικές ανάγκες του –μαζί και εκείνες της αποπληρωμής των δόσεων προς το ΔΝΤ– χωρίς να «πειράξει» τα ρευστά διαθέσιμα των ασφαλιστικών φορέων.

* Οι μειώσεις στα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές κληρονομούν τους επόμενους μήνες με μία «τρύπα» τους ασφαλιστικούς φορείς 1,3 δισ. ευρώ.*

Γι΄αυτό η κυβέρνηση:

• Μετέφερε, έστω και με τη σύμφωνη γνώμη των Διοικητικών Συμβουλίων των αντίστοιχων ασφαλιστικών φορέων, 400 εκατ. ευρώ από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους στην Τράπεζα της Ελλάδος προκειμένου να συναφθούν ρέπος με το Ελληνικό Δημόσιο.
• Πέρασε τροπολογία για να σπάσει ο «κουμπαράς» των ρευστών του Ασφαλιστικού Κεφαλαίου Αλληλεγγύης Γενεών και φέτος για την έγκαιρη καταβολή των συντάξεων και πρώτα απ’ όλα εκείνων του ΕΤΕΑ.

Το δεύτερο τετράμηνο

Θα μπορέσουν οι κ. Σκουρλέτης και Στρατούλης να χρησιμοποιούν και στο δεύτερο τετράμηνο τα μέσα που χρησιμοποίησαν στο πρώτο τετράμηνο της θητείας τους; Σίγουρα πολύ δυσκολότερα. Το μεγαλύτερο μέρος των ρευστών διαθεσίμων των ασφαλιστικών φορέων βρίσκεται στα χέρια αυτοχρηματοδοτούμενων ασφαλιστικών ταμείων, όπως το ΕΤΑΑ, το ΕΤΑΤ, το ΤΑΥΤΕΚΩ και το ΕΤΑΠ- ΜΜΕ. Αυτό σημαίνει πολύ δύσκολο να λυγίσουν τα Διοικητικά Συμβούλιά τους και να δεχτούν τη μεταφορά κεφαλαίων τους για πρώτη (ΕΤΑΤ, ΤΑΥΤΕΚΩ) ή για δεύτερη φορά (ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ) από τις εμπορικές τράπεζες στην ΤτΕ.

Επίσης, τα ρευστά διαθέσιμα του ενιαίου κουμπαρά» των ασφαλιστικών ταμείων από εισφορές στις υψηλές κύριες και επικουρικές συντάξεις είναι ήδη επενδυμένα σε κρατικά ρέπος και, άρα, δεν είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμα για το κλείσιμο της ενίοτε «τρύπας» οποιουδήποτε ασφαλιστικού ταμείου. Την ίδια στιγμή, τα έσοδα από τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές κατά το α΄ τριμηνο του 2015 έπεσαν κατά… 15% σεσχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ την ίδια στιγμή έπεσαν κατά 17,1% τα έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι μειώσεις αυτές κληρονομούν τους επόμενους μήνες με μία «τρύπα» τους ασφαλιστικούς φορείς (ταμεία, ΟΑΕΔ, ΕΟΠΥΥ) 1,3 δισ. ευρώ, η οποία κάθε άλλο μπορεί να κλείσει από τα 150 εκατ. ευρώ που συγκεντρώθηκε το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου από τη νέα ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών. Τώρα, οι άμεσες ελπίδες του Υπ. Εργασίας εκτός από τα χρηματοδοτικά οφέλη μίας πιθανής συμφωνίας με τους δανειστές (π.χ. εκταμίευση μίας δόσης από το διεθνές δάνειο, αύξηση του ELA, μεγαλύτερη δυνατότητα δανεισμού μέσω εντόκων γραμματίων), στρέφονται προς την αύξηση της απασχόλησης κατά τους θερινούς τουριστικούς μήνες.

Ωστόσο, η περσινή χρονιά – ρεκόρ στις αφίξεις ξένων τουριστών απέδειξε πως το εν λόγω κύμα δεν περνά από τα… ασφαλιστικά ταμεία. Παρ’ όλα αυτά, η κυβέρνηση δεν δείχνει να «μπλοκάρει» στα μέτρα τα οποία υπόσχεται.

• Έχει πάρει απόφαση να παράσχει Βιβλιάριο Υγείας Ανασφάλιστου, η απόδοση του οποίου εκτιμάται ότι θα κοστίσει έως 550 εκατ. ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό. Μάλιστα, στελέχη του Υπ. Υγείας πιστεύουν πως η εξοικονόμηση των αναγκαίων πόρων για μία εν πολλοίς κοινωνικά αναγκαία παροχή θα προέλθει από τη μείωση της χρηματοδότησης του ΕΟΠΥΥ για την κάλυψη των ασφαλισμένων στον ιδιωτικό τομέα της υγείας, την ίδια στιγμή που ο ΕΟΠΥΥ έχει λάβει τα μισά από όσαπροβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός για το α’ τετράμηνο του 2015…
• Έχει έτοιμη την τροπολογία αναστολής οποιασδήποτε μείωσης των επικουρικών συντάξεων. Ωστόσο, η διαφαινόμενη επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ύφεση κάθε άλλο παρά μπορεί να διασφαλίσει εκείνες τις ασφαλιστικές εισφορές οι οποίες απαιτούνται για την επαρκή χρηματοδότηση των επικουρικών ταμείων και προπαντός του ΕΤΕΑ που ήδη πνίγεται από τα χρέη των άλλων ταμείων, ενώ τα τελευταία (π.χ. ΙΚΑ, ΟΑΕΕ) αδυνατούν κάθε μήνα σε ποσοστό 15-40% να καταβάλλουν έγκαιρα τις κύριες συντάξεις στους δικαιούχους τους.

Αβάσιμες ελπίδες

Γι’ αυτό, το Υπουργείο Εργασίας έχει προαναγγείλει πως στις αρχές Φθινοπώρου θα παρουσιάσει το σχέδιό του για την ίδρυση του Ταμείου Εθνικού Πλούτου και Κοινωνικής Ασφάλισης στο οποίο θα συγκεντρώνονται πόροι από την αξιοποίηση περιουσίας των ασφαλιστικών φορέων αλλά και από κοινωνικές εισφορές (έμμεσους φόρους).

Όσον αφορά την ακίνητη περιουσία των φορέων, πρέπει πρώτα να καταγραφεί στο σύνολό της. Παραπέρα, η κινητή περιουσία (κυρίως αποθεματικά στην ΤτΕ) αποφέρει ήδη μόλις 300 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο (ή 10% της ετήσιας συνταξιοδοτικής δαπάνης), ενώ οι έμμεσοι φόροι θα έλθουν να «κάτσουν» σε ένα μπαράζ «αντιαναπτυξιακών» νέων φόρων που προτείνει η κυβέρνηση στους δανειστές προκειμένου να καταλήξουν οι δύο πλευρές σε συμφωνία.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι