Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

two × 2 =

four + 12 =

Σίγουρα θα έχετε μια Στρατηγική στον τρόπο που εξασκείτε το επάγγελμά σας – δεν είναι όμως καθόλου σίγουρο ότι έχετε μια στρατηγική στο πώς… Αξιολογείτε ή Σχολιάζετε τα διάφορα θέματα που σας απασχολούν! Λίγοι είναι αυτοί που ξοδεύουν το χρόνο τους σχεδιάζοντας τι θέλουν να πουν καπώς θέλουν να το πουν. Ο συνήθης τρόπος είναι να εκφράζουν τις σκέψεις τους όπως τις αισθάνονται – συνήθως, δηλαδή, αρνητικά, επικριτικά, χωρίς να σκέφτονται τις συνέπειες των δηλώσεών τους.

Εσείς; Είστε ένας στρατηγικός κριτής; Θυμηθείτε την τελευταία φορά που κριτικάρατε ένα συνάδελφό σας. Πόση ώρα σας πήρε να προετοιμάσετε τις σκέψεις σας πριν τις εκφράσετε; Ή μήπως κριτικάρετε με αυθόρμητα αρνητικά σχόλια, καυστικές, σαρκαστικές, ενοχοποιητικές δηλώσεις τύπου «κάνεις λάθος», που προκαλούν μνησικακία αντί για βελτίωση; Όσοι έχουν τη δύναμη της θετικής κριτικής έχουν στρατηγική. Αναλαμβάνουν την ευθύνη για το πώς επικοινωνούν. Βλέπουν τους εαυτούς τους σαν μια καθοδηγητική δύναμη που έχει σκοπό να κάνει τον αποδέκτη να δεχτεί την κριτική παραγωγικά. Αναγνωρίζουν ότι η διαδικασία της επικοινωνίας έχει από μόνη της δύναμη επιρροής και ότι, όσο πιο ενεργητικά συμμετέχουν σε αυτή, τόσο περισσότερο επηρεάζουν τον τρόπο ανταπόκρισης του αποδέκτη. Είναι σημαντικό να έχει κανείς ενεργητικό τρόπο σκέψης, γιατί συνεπάγεται προγραμματισμό εκ των προτέρων – αναγκάζεται να συνειδητοποιήσει τι επιθυμεί να πετύχει, τι πρόκειται να πει και πώς πρόκειται να το πει. Έχοντας αυτή την επίγνωση, αποκτά κανείς την ευκαιρία να «ακούει την κριτική του» και να αποφασίζει αν προχωρά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πολλοί άνθρωποι επισημαίνουν ότι δεν έχουν αρκετό χρόνο να προγραμματίζουν από πριν ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να κριτικάρουν κάποιον. Είναι αλήθεια ότι στη δουλειά συμβαίνουν πράγματα τα όποια απαιτούν άμεση αντίδραση. Και τότε, εξαιτίας της αμεσότητας και της συναισθηματικής φόρτισης της κατάστασης, αντιδρούμε παρορμητικά. Τα αρνητικά πρότυπα κριτικής που έχουμε εμφανίζονται και κάνουν την κατάσταση ακόμα χειρότερη.

* Όσοι έχουν τη δύναμη της θετικής κριτικής έχουν στρατηγική. Αναλαμβάνουν την ευθύνη για το πώς επικοινωνούν. *

Ευτυχώς υπάρχουν και φορές στη δουλειά που γνωρίζουμε ότι θα πρέπει να ασκήσουμε κριτική. Όταν θέτω σε μια ομάδα διευθυντών πωλήσεων την ερώτηση «Πόσες φορές γνωρίζετε από πριν ότι πρέπει να κάνετε κριτική σε κάποιον;», σχεδόν όλοι σηκώνουν το χέρι τους. Οι περισσότεροι διευθυντές πωλήσεων έχουν σαφή επίγνωση της κριτικής που πρέπει να ασκήσουν στους καινούργιοuς πωλητές. Το ίδιο ισχύει για έναν επιθεωρητή μέσης εκπαίδευσης, την προϊσταμένη νοσηλεύτρια ή την προϊσταμένη των αεροσυνοδών. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις, η κριτική που γνωρίζουμε από πριν ότι πρέπει να κάνουμε μας προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία να αναπτύξουμε τις ικανότητές μας. Ο διευθυντής πωλήσεων που γνωρίζει από πριν ότι θα πρέπει να επικρίνει τον υφιστάμενό του για την πρώτη του παρουσίαση, επειδή ήταν πολύ μακροσκελής και απρόσωπη, μπορεί να σκεφτεί ως εξής: «Πώς μπορώ να το πω αυτό ώστε να γίνει καλύτερα αποδεκτό;». Η νοσηλεύτρια, που πρέπει να παρατηρήσει τη φοιτήτρια που κάνει την πρακτική της, επειδή αγνοεί την ανάγκη του ασθενή να συνομιλεί μαζί της, θα είναι σε θέση να έχει ανακαλύψει από πριν τον καλύτερο τρόπο για να το κάνει. Όταν φτάνει η στιγμή της αλήθειας, είναι προετοιμασμένοι. Αντί να αρχίσουν τα καταστροφικά σχόλια, μπορούν να υποστηρίξουν την άποψή τους με επιτηδειότητα, αφού έχουν προετοιμαστεί κατάλληλα, και έτσι να επηρεάσουν θετικά τη συμπεριφορά των άλλων. Αυτή η στρατηγική τούς εξασφαλίζει τουλάχιστον ότι η κατάσταση δεν θα γίνει χειρότερη. Ποιος είναι ο τρόπος να κάνει κανείς παρατηρήσεις με στρατηγική, έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί τη δύναμη της θετικής κριτικής; Ο καλύτερος τρόπος είναι η εξάσκηση, το να μάθετε να αναγνωρίζετε τις καταστάσεις στις οποίες θα χρειαστεί να πείτε τη γνώμη σας. Πριν κάνετε τα σχόλιά σας, αναρωτηθείτε:

• Τι μήνυμα θέλω να περάσω;

• Τι είναι αυτό που θέλω να αλλάξει;

• Ποια είναι τα κίνητρά μου; (Αν η επίδοση ενός υφισταμένου σας σας εξέθεσε στον προϊστάμενό σας, πιθανόν να εκφραστείτε με οργή, μεταφέροντας την κριτική του προϊσταμένου σας στον υφιστάμενό σου με έναν τρόπο καθόλου παραγωγικό. Προσέξτε τις περιπτώσεις που το κίνητρό σας είναι η εκδίκηση.)

• Ποιες συγκεκριμένες λύσεις και τι στόχους μπορώ να προτείνω και πώς μπορώ να βοηθήσω αυτό το άτομο στην επίτευξή τους;

Μπορείτε κι εσείς να αποκτήσετε τη συνήθεια της κριτικής με στρατηγική, κάνοντας μια λίστα των ερωτήσεων-κλειδιών τις οποίες θα υποβάλετε στον εαυτό σας, πριν κάνετε τα σχόλιά σας. Αν την ακολουθείτε πιστά, σε λίγο καιρό η διαδικασία θα γίνεται αυτόματα κάθε φορά που θα πρέπει να ασκήσετε κριτική. Τι γίνεται όμως με τις απρόβλεπτες περιπτώσεις που απαιτούν άμεση αντίδραση; Αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι: πριν από κάθε σχόλιο – στον υφιστάμενο, το συνεργάτη, το μέλος της ομάδας, τον πελάτη ή τον αγοραστή – αναρωτηθείτε: «Πώς μπορώ να εκφράσω αυτή την πληροφορία ώστε να γίνει αποδεκτή;». Αναπόφευκτα η απάντηση θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε τη δύναμη της θετικής κριτικής.