Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

nineteen + thirteen =

4 × one =

Χ. Γεωργακόπουλος: Ο Ασφαλιστής είναι δημιουργός

Η παρακάτω συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ τεύχος Μαρτίου 1993.  

ΟΧρήστος Γεωργακόπουλος, ο οποίος είναι διευθύνων σύμβουλος και γενικός διευθυντής στην εταιρεία Γενικών Ασφαλειών Ευρωπαϊκή Πίστη, δεν είναι ένας άνθρωπος που προέρχεται από τις ασφάλειες. Στον κλάδο της βιομηχανίας ανήκε πριν ασχοληθεί με την ιδιωτική ασφάλιση. Είναι κάτι που το θεωρεί ευτύχημα, αφού ο κλάδος αυτός τον έμαθε -όπως λέει ο ίδιος- τι σημαίνει οργάνωση, πειθαρχία, αντίληψη οικονομίας και προγραμματισμός. Στοιχεία σίγουρα απαραίτητα και για τον ασφαλιστικό χώρο. Πάντως, το γεγονός ότι απέναντί μας είχαμε έναν άνθρωπο ο οποίος δεν προέρχεται από τις ασφάλειες, νομίζουμε ότι έκανε την κουβέντα μας ακόμη πιο ενδιαφέρουσα, δεδομένου ότι η μαρτυρία του για τον κλάδο είναι απαλλαγμένη οποιουδήποτε συναισθηματισμού. Είναι η μαρτυρία ενός πεπειραμένου τεχνοκράτη, ο οποίος αγαπά μεν τον κλάδο, έχει δε την ικανότητα να τον δει -για το λόγο που είπαμε- περισσότερο αποστασιοποιημένα από έναν άλλον που είναι γέννημα θρέμμα του κλάδου. Ουδέν κακόν αμιγές καλού, λοιπόν, που έλεγαν και οι αρχαίοι πρόγονοί μας. Ας πάμε τώρα στη συνέντευξη να δούμε τι λέει ο κ. Γεωργακόπουλος για ορισμένα από τα πιο βασικά ζητήματα του κλάδου. Βεβαίως, οφείλω να ομολογήσω ότι σε ορισμένες -ευτυχώς τις λιγότερες- ερωτήσεις ξεφεύγει και δεν απαντά επί της ουσίας. Αυτό όμως είναι θέμα δικό του. Άλλωστε αυτήν τη σημασία έχει και η συνέντευξη. Ο δημοσιογράφος θέτει τις ερωτήσεις. Οι απαντήσεις όμως ανήκουν σ’ αυτόν που ερωτάται, ο οποίος έχει και την ευθύνη των όσων λέει.

Κύριε Γεωργακόπουλε, ας ξεκινήσουμε τη συνομιλία μας με μια κλασική ερώτηση. Πόσα χρόνια έχετε στον κλάδο; Είστε γνήσιο τέκνο του, εννοώ δηλαδή εάν ξεκινήσατε από την αρχή της καριέρας σας ως ασφαλιστής; 

Προέρχομαι από τη βιομηχανία. Στον κλάδο της βιομηχανίας χρωστώ τη γνώση του τι σημαίνει οργάνωση, πειθαρχία, αντίληψη οικονομίας και προγραμματισμός. Χαρακτηριστικά που καλλιέργησα σε επίπεδο αρετής και έχω την εδραία πεποίθηση ότι λείπουν από το χώρο των ασφαλίσεων.

Τι έχετε αποκομίσει από την εμπειρία σας στον κλάδο όλα αυτά τα χρόνια;

Μια αίσθηση πληρότητας, πνευματικής, συναισθηματικής και υλικής. Είναι μια συναρπαστική εμπειρία που σε προκαλεί συνεχώς για το καλύτερο. Μια πραγματικότητα που έχει κυρίως σχέση με ό,τι καλύτερο συνιστά την οντότητα άνθρωπος. Την ψυχή και τη σκέψη του. Σε στιγμές μάλιστα άφατης τρυφερότητας, όπως είναι οι στιγμές της χαράς και του πόνου του.

Λένε ότι η καριέρα είναι η πιο απαιτητική ερωμένη… Το πιστεύετε αυτό; Εσάς πόσο σας έχει απορροφήσει αυτή η «ερωμένη»; Ποιο είναι το αντάλλαγμα που πληρώσατε για να φτάσετε στην κορυφή;

Ο έρωτας είναι μια θεϊκή δύναμη δημιουργίας. Δεν θα τον υποβίβαζα ποτέ στο επίπεδο της καθημερινής προσπάθειας και ρουτίνας. Η δουλειά είναι πράξη. Ο έρωτας είναι φαντασία. Η δουλειά είναι μέσο. Ο έρωτας είναι σκοπός και η μεγαλύτερη πηγή δημιουργίας σ’ αυτόν τον κόσμο. Εργάζομαι σκληρά, πάνω από 15 ώρες κάθε μέρα. Θεωρώ τη δουλειά πηγή ευτυχίας και όχι πηγή καταναγκασμού. Μάλλον την έχω …απορροφήσει. Όσο για την κορυφή στην οποία αναφέρεστε, αισθάνομαι πράγματι ότι βρίσκομαι σε μια κορυφή γύρω από την οποία υψώνονται άλλες κορυφές και γύρω απ’ αυτές άλλες… Αυτή η ερώτηση θα μπορούσε να είναι θέμα μιας ολόκληρης πραγματείας και όχι απλώς ερώτηση μιας συνέντευξης.

Με την ευκαιρία, στον εαυτό σας λέτε ότι φτάσατε; Εκπληρώσατε, δηλαδή, τους επαγγελματικούς σας στόχους, ή ως σύγχρονος και επιτυχημένος μάνατζερ παραμένετε ανήσυχος και ανικανοποίητος;

Ο τρόπος που κάνετε την ερώτησή σας με ποδηγετεί στην απάντηση ανικανοποίητος, διότι αλλιώς, όπως εσείς το καθορίζετε, δεν θα ήμουνα …σύγχρονος και επιτυχημένος. Εναντιώνομαι στις λέξεις ανικανοποίητος, πλεονεξία και τις συνώνυμές τους. Ναι, θεωρώ ότι έχω επιτύχει όχι τους στόχους μου αλλά τους στόχους που είχα θέσει. Η κατάκτηση όμως ενός στόχου ανοίγει ορίζοντες για άλλους στόχους, των οποίων αποτελεί αφετηρία και έρεισμα. Επιτυχημένος είναι αυτός που, μια στιγμή πριν πεθάνει, μπορεί να βρει κοντά του ανθρώπους αξιότερους και καλύτερους απ’ αυτόν. Δεν αισθάνομαι ότι βρίσκομαι «…μια στιγμή πριν πεθάνω» και έχω πολλά να κάνω ακόμη για πολλούς.

Ο Ασφαλιστής δημιουργός και η εκπαίδευσή του

Ως μάνατζερ, ασκείτε συγκεντρωτικό μάνατζμεντ;

Το ύφος διοίκησης στην Ευρωπαϊκή Πίστη είναι αυστηρά προσαρμοσμένο και προσανατολισμένο προς τους στόχους που έχει θέσει η διοίκηση της  εταιρείας. Το οργανόγραμμα και οι κανονισμοί λειτουργίας της εταιρείας μας παρέχουν το καθήκον (δικαίωμα και υποχρέωση) σε κάθε εργαζόμενο να αναπτύσσει πρωτοβουλίες και τις προσωπικές του δεξιότητες, υπηρετώντας γνωστούς εκ των προτέρων στόχους. Δίνουμε υψηλή σημασία στον παράγοντα άνθρωπο και υψηλή σημασία στον παράγοντα παραγωγικότητα.

Τι σημαίνει ασφαλιστής για σας; Ποια είναι η σημασία που δίνετε εσείς, ως manager, στο ρόλο του και τι θέση κατέχει ο απλός ασφαλιστής στην εταιρεία σας; Ποιες είναι οι απαιτήσεις που έχετε από αυτόν και τι του προσφέρετε για να κάνει ανεμπόδιστα και αποδοτικά τη δουλειά του;

Με δυο λέξεις. Θεωρώ τον ασφαλιστή δημιουργό. Κινείται διαρκώς στο χώρο της ανυπαρξίας, του μη όντος. Δημιουργεί από το τίποτα ραντεβού, συμβόλαια κ.λπ. Αρχίζει να κινείται στο χώρο του υπαρκτού, του όντος, όταν κλείνει ένα ραντεβού, ένα συμβόλαιο, μέχρι τότε κινείται στο χάος. Ένα συμβόλαιο δίνει δουλειά σε άλλους, στο εσωτερικό προσωπικό. Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά μεταξύ εξωτερικών και εσωτερικών συνεργατών. Οι ασφαλιστές δημιουργούν και το εσωτερικό προσωπικό διαχειρίζεται. Με τη θέση αυτή εκτιμώ ότι δίνω απάντηση για το ρόλο του ασφαλιστή και τα μέσα που του παρέχουμε. Η στάση μας είναι στάση απέναντι σε δημιουργό, χωρίς την ύπαρξη του οποίου δεν θα υπήρχε τίποτα. Όπως δεν θα υπήρχε τίποτα, εάν πίσω του δεν υπήρχε ένας μηχανισμός υποστήριξης από καλά εκπαιδευμένα στελέχη διαχείρισης, με υψηλή αντίληψη εξυπηρέτησης και οικονομίας.

Πόσο βάρος δίνετε στο θέμα της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των ασφαλιστών σας και τι συστήματα εκπαίδευσης ακολουθείτε;

Στην Ευρωπαϊκή Πίστη εκτιμούμε ότι χωρίς παιδεία, χωρίς συνεχή εκπαίδευση τα πάντα οδηγούνται σε μαρασμό. Άλλωστε η έλλειψη παιδείας και αγωγής, επαγγελματικής και γενικότερης, είναι η μεγαλύτερη πηγή κακοδαιμονίας της πατρίδας μας. Χωρίς γνώση, ανανεωμένη γνώση, χωρίς ήθος, αναλλοίωτο ήθος και χωρίς προσπάθεια δεν πετυχαίνει κανείς τίποτα. Πρόσκαιρα αποτελέσματα και επιτυχίες είναι ανάξια λόγου. Η γνώση είναι πηγή σοφίας και έτσι την αντιμετωπίζουμε στην Ευρωπαϊκή Πίστη. Έχουμε δημιουργήσει «σχολή» στην Ευρωπαϊκή Πίστη, από την οποία αποφοιτούν επαγγελματίες και κυρίως άνθρωποι! Η εταιρεία δαπανά δεκάδες εκατομμύρια το χρόνο για συνεχή επιμόρφωση, αξιοποιεί θετικά πόρους που διατίθενται από την Κοινότητα και έχει συστήσει ειδική Διεύθυνση Εκπαιδεύσεως.

Ναι, στον υγιή ανταγωνισμό

Σήμερα ζούμε σε μια εποχή έντονα ανταγωνιστική και στο χώρο των ασφαλιστικών εταιρειών ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος. Στις ασφάλειες Ζωής είναι, σε γενικές γραμμές, γνωστός ο τρόπους με τον οποίο εκδηλώνεται αυτός ο ανταγωνισμός. Στους Γενικούς Κλάδους, όπου ανήκει η Ευρωπαϊκή Πίστη, ποια είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τον ανταγωνισμό;

Ο ανταγωνισμός, για μας, σημαίνει περιβάλλον. Όσο πιο προκλητικό είναι τόσο μεγαλύτερες προσπάθειες προκαλεί. Στην Ευρωπαϊκή Πίστη δεν φοβόμαστε τον υγιή ανταγωνισμό. Τον σεβόμαστε και τον εκτιμούμε. Είναι προφανές ότι σε ένα τέτοιο περιβάλλον ζουν, αναπτύσσονται και χάνονται πολλές νοοτροπίες, ήθη και συνήθειες. Πιστεύουμε ότι προσπάθειες χωρίς αρχές, χωρίς ήθος, χωρίς όραμα, είναι καταδικασμένες. Ακόμη και οι πιο μεγάλες οικονομικά. Όταν λείπουν όλα αυτά -αρχές, ήθη, όραμα- το τέλος είναι η ηθική και συναισθηματική στειρότητα και η ντροπή. Σαν τον αθλητή ή τον πρωταθλητή που αποκαλύφθηκε ότι κέρδισε επειδή πήρε αναβολικά. Ο ανταγωνισμός θα οξυνθεί στους τομείς «προϊόν», «τιμή» και «εξυπηρέτηση». Η Ευρωπαϊκή Πίστη είναι από χρόνια έτοιμη. Άλλωστε, η σημερινή της εξέχουσα θέση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί αλλιώς, αφού είναι γνωστό ότι η Ευρωπαϊκή Πίστη δεν είναι αποτέλεσμα συγκεντρώσεως μεγάλων κεφαλαίων, αλλά αντιλήψεως προσανατολισμένης στην παροχή «προϊόντων», «τιμών» και «εξυπηρετήσεως» υψηλού επιπέδου.

Οι δυο παράγοντες

Σήμερα, οι περισσότερες εταιρείες του κλάδου ή τουλάχιστον οι πιο γνωστές, προσπαθούν να πείσουν το μέσο Έλληνα, στον οποίο απευθύνονται, αλλά και στο πλαίσιο τόνωσης -ντοπαρίσμοτος ίσως είναι η πιο σωστή λέξη- των ίδιων των ασφαλιστών τους, ότι είναι η «πιο σίγουρη», η «πιο μεγάλη», και διάφορα άλλα τέτοια ηχηρά και εντυπωσιακά επίθετα, εταιρεία στο χώρο. θεμιτό αυτό στο πλαίσιο της διαφημιστικής μάχης που γίνεται. Άλλωστε, ισχύει για άλλους τους κλάδους. Πείτε μου, όμως, πόσο ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα; Ποια είναι εκείνα τα στοιχεία που κάνουν μια  ασφαλιστική εταιρεία να εμπνέει αληθινή σιγουριά;

Χωρίς περιστροφές, άσχετα με το τι κάθε εταιρεία διαφημίζει, δυο παράγοντες παίζουν ρόλο στην επιλογή μιας εταιρείας. Ο ένας είναι η οικονομική ρώμη. Η οικονομική, με άλλα λόγια, δυνατότητα μιας εταιρείας να πληρώσει. Αυτό δεν εξασφαλίζεται από το κεφάλαιό της, όπως ο κόσμος πιστεύει, το οποίο είναι ούτως ή άλλως πολύ μικρό σε κάθε εταιρεία, συγκρινόμενο με τα τεράστια ποσά των υποχρεώσεών της από τα εν ισχύι ασφαλιστήριά της, αλλά από τη φύση των αντασφαλιστικών της συμβάσεων και το κύρος των αντασφαλιστών της. Ο δεύτερος παράγων είναι η φιλοσοφία της κάθε εταιρείας. Η αντίληψη δηλαδή εξυπηρετήσεως που έχει, Αυτό είναι μείζονος προτεραιότητας κριτήριο επιλογής, Γιατί δεν φτάνει να μπορεί κάποιος να είναι συνεπής, αλλά και να θέλει. Μια εταιρεία εμπνέει σιγουριά όταν όλες οι δυνάμεις της, όλο το προσωπικό της, από τον εισπράκτορα μέχρι τον πρόεδρό της και από τον πωλητή μέχρι το γενικό διευθυντή της, αισθάνονται ως διατεταγμένη υπηρεσία να υπηρετεί το νόμιμο συμφέρον κάθε πελάτη της, με εντιμότητα, συνέπεια και με την αντίληψη ότι δεν έχει άλλον, ότι είναι ο μοναδικός της πελάτης!

Απευθύνεστε, όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες, κυρίως στο μέσο Έλληνα. Ισχυρίζεστε δε, ότι υπάρχει έδαφος στη χώρα μας για τον κλάδο. Αλήθεια, πάσο αναπτυγμένη ασφαλιστική συνείδηση έχει, κατά τη γνώμη σας, ο σημερινός Έλληνας; Ακόμη, μπορείτε με στοιχεία να αποδείξετε ότι όντως υπάρχει έδαφος από πλευράς ασφαλιστικής στην Ελλάδα;

Η ελληνική κοινωνία και η ελληνική Οικονομία είναι πράγματι υπασφαλισμένες, Δεν θεωρώ ότι αυτό οφείλεται σε έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης. Οφείλεται μάλλον σε έλλειψη γνώσεων αλλά και στην έλλειψη αισθήσεως περί του επείγοντος της ασφάλισης, Η προσωπική μου εμπειρία στη φωτιά της πρώτης γραμμής, 20 ετών, με έχει πρακτικά βεβαιώσει ό,τι θεωρητικά γνωρίζω επίσης πολύ καλά, Ότι δηλαδή η κατανόηση, εκ μέρους του πελάτη, του συμφέροντος που έχει κυρίως αλλά και αυτή η λεπτή σχέση της προσωπικής εκτίμησης προς τον καλό επαγγελματία που βρίσκεται απέναντί του, επίσης κυρίως, αποτελούν τις βάσεις της θετικής του απόφασης και επιλογής.

Ποιο είναι οι στόχοι σας για φέτος, σε συμβόλαια και ασφάλιστρα;

Σεμνοί. Περίπου 6 δισ. δρχ. παραγωγή, 140.000 ευχαριστημένους πελάτες σε όλους τους κλάδους.

Πόσο αναπτυγμένοι είναι οι Γενικοί Κλάδοι ασφαλίσεων στην Ελλάδα; Μήπως με το βάρος που έχει πέσει στον κλάδο Ζωής με την ποικιλία των προγραμμάτων που υπάρχουν εκεί -με τα προγράμματα υγείας κ.λπ.- έχουν παραμεληθεί οι Γενικοί Κλάδοι;

Πράγματι, ο κλάδος Ζωής αναπτύσσεται ταχύτερα. Αυτό οφείλεται και στο επιχειρηματικό ενδιαφέρον που προκαλεί ο κλάδος και στα περιθώρια χρηματοδοτήσεως και στη φύση του κινδύνου. Η αγάπη ως έκφραση ζωής, είναι περισσότερο προφανής στον κλάδο Ζωής, με τον οποίο συνδέεται η προστασία προς αγαπημένα πρόσωπα και όχι πράγματα. Ο κλάδος των Γενικών Ασφαλίσεων, ο οποίος συνδέεται με την παροχή προστασίας σε αγαθά που αποτελούν προϊόν κόπου ολόκληρης ζωής, έχουν ανάλογο μέλλον. Η πολιτική των εταιρειών και των δικτύων πωλήσεων είναι ο κρίσιμος παράγοντας αναπτύξεως εδώ και όχι η αγορά και οι ανάγκες της, που είναι υπαρκτές και οξείες.

Το μέλλον του κλάδου στην Ελλάδα

Θα ήθελα να συνοψίσετε με πολύ λίγα λόγια την άποψή σας για: α) το μέλλον του ασφαλιστικού κλάδου στην Ελλάδα ενόψει και της Ενιαίας Ευρωπαϊκής Αγοράς και τι θα σημαίνει αυτό για τον ελληνικό ασφαλιστικό κλάδο και β) τον ασφαλιστή ως βασικό πυρήνα ανάπτυξης του κλάδου;

Το μέλλον του κλάδου θα είναι εκρηκτικό. Από την έκρηξη, άλλοι θα καταστραφούν και άλλοι θα εκτιναχθούν στα ύψη. Απαιτείται μεγάλη προσοχή και σύνεση στην επιλογή κινδύνων, στο κόστος διαχείρισης και στην υποδομή μιας εταιρείας για να ανήκει στη 2η κατηγορία. Ο ρόλος του ασφαλιστή, εάν με αυτό τον όρο εννοείτε τον παραγωγό ασφαλίσεων, θα ενισχυθεί κυρίως στις εταιρείες που είναι προσανατολισμένες προς το χώρο της δημιουργίας και έχουν ικανές υπηρεσίες διαχείρισης.

Τι γνώμη έχετε για το νέο broker system που εμφανίζεται στην Ελλάδα; Πιστεύετε ότι το μέλλον ανήκει στις brokers;

Θεωρώ ότι είναι πολύ νωρίς για να το πει κάποιος. Η Ευρωπαϊκή Πίστη μέχρι σήμερα δεν συνεργάζεται με brokers. Προσωπικά, δεν γνωρίζω το αντικείμενο και το σύστημα και δυσκολεύομαι να εκφράσω γνώμη για κάτι που δεν γνωρίζω.

Τι σημαίνει ασφαλιστικό μάρκετινγκ για σας; Και μη μου πείτε τον ορισμό του μάρκετινγκ ή μη μου προσδιορίσετε θεωρητικά τι σημαίνει μάρκετινγκ για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά πείτε μου τι είδους ασφαλιστικό μάρκετινγκ χρησιμοποιείτε στην εταιρεία σας. Το λέω αυτό, γιατί η έννοια του μάρκετινγκ είναι ιδιαίτερα παρεξηγημένη στον ασφαλιστικό κλάδο, αν δεν κάνω λάθος. Απόδειξη ότι οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ενοποιημένη Διεύθυνση Μάρκετινγκ και Πωλήσεων, ενώ είναι πασίγνωστο ότι άλλο είναι μάρκετινγκ και άλλο πωλήσεις.

Η εταιρεία μας έχει συστήσει αυτοτελή Διεύθυνση Μάρκετινγκ εδώ και 2 χρόνια. Βασικό της έργο είναι η έρευνα αγοράς, η μελέτη των προϊόντων και των συνηθειών του ανταγωνισμού, ο σχεδιασμός νέων προϊόντων, η ανάπτυξη νέων συστημάτων προσεγγίσεως πελατών, η κατανομή της αγοράς κ.ά. Το έργο αυτής της Διεύθυνσης στον τομέα των υπηρεσιών είναι διαφορετικό από εκείνο των προϊόντων. Περισσότερο περίπλοκο, δυσκολότερο και χωρίς χειροπιαστά αποτελέσματα. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στο γεγονός ότι, όπως λέγεται, οι ασφάλειες πωλούνται, δεν αγοράζονται.

Κλείνοντας, θα παρακαλούσα να μου επιτρέψετε μια απάντηση σε μια ερώτηση που κάνω εγώ στον εαυτό μου. Γιατί έδωσα αυτήν τη συνέντευξη, αφού είναι κόντρα στις συνήθειες και στο χαρακτήρα μου; Το έκανα μόνο για να ακουστεί η φωνή μιας αμιγώς ελληνικής ασφαλιστικής εταιρείας, εταιρείας εργαζομένων, εταιρείας πραγματικά ανώνυμης και όχι του ενός, εταιρείας αρχών, εταιρείας που αποτελεί καρπό συλλογικής προσπάθειας, δημιουργικής φαντασίας, σκληρής δουλειάς και χρηστής διαχείρισης. Για να ακουστεί μια φωνή αισιοδοξίας προς εκείνους που φοβούνται τους ξένους, τις ξένες νοοτροπίες, τις νέες συνθήκες. Για να ακουστεί η προτροπή για περισσότερη, εντιμότερη και συνεπέστερη προσπάθεια. Είναι ο μονόδρομος προς την πρόοδο και την επιτυχία!

 

 

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι