Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

14 + 1 =

two × 4 =

Χ. Κατσαρού: Οι Έλληνες πλοιοκτήτες στην πλειονότητά τους επιλέγουν τις αγορές του εξωτερικού

Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα, οι Έλληνες Εφοπλιστές διατηρούν την ηγετική τους θέση στις διεθνείς αγορές.

Οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους μιας και το 2015 ο ελληνόκτητος στόλος ήλεγχε το 30,14% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, το 21,18% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων χύδην φορτίου και το 16,61% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παράγωγων προϊόντων πετρελαίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο ελληνόκτητος στόλος ανέρχεται σε 4.585 πλοία (άνω των 1.000 GT), χωρητικότητας 341,17 εκατ. τόνων (DWT).

Αντιπροσωπεύει έτσι το 19,63% του παγκόσμιου στόλου σε χωρητικότητα και το 49,96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ). Αμφότερα τα μερίδια παρουσιάζουν ανοδική πορεία συγκρινόμενα με τα προηγούμενα έτη. Θα περίμενε κανείς ότι αντίστοιχη εικόνα θα παρουσίαζαν και οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες στις ναυτασφαλίσεις, αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ενώ παλαιότερα υπήρχαν αρκετές ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνταν ενεργά στο συγκεκριμένο κλάδο, ο αριθμός τους έχει μειωθεί σημαντικά.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εμπιστεύονται και επιλέγουν την εγχώρια αγορά ναυτασφαλίσεων; Συνάπτουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους κατευθείαν μέσω των ασφαλιστικών εταιρειών ή απευθύνονται στη μεσιτική αγορά;

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες στην πλειονότητά τους επιλέγουν τις αγορές του εξωτερικού, λόγω της μεγαλύτερης ευελιξίας που παρουσιάζουν, του χαμηλού ασφαλίστρου που προσφέρουν, της μακρόχρονης εμπειρίας που έχουν στον κλάδο και της διασποράς του κινδύνου. Σημαντικό παράγοντα για την επιλογή αγοράς αποτελεί και ο μεσίτης, ο οποίος αναλαμβάνει να καθοδηγήσει την πλοιοκτησία για τη βέλτιστη ασφαλιστική λύση ανάλογα με τις ανάγκες της. Δυστυχώς η ελληνική ναυτασφαλιστική αγορά έχει αποδυναμωθεί, τόσο από την έλλειψη εμπιστοσύνης από μεριάς πλοιοκτητών όσο και λόγω των δυσμενών συνθηκών μέσα στις οποίες πρέπει να λειτουργεί. Βλέπουμε βεβαίως μικρές πλοιοκτήτριες εταιρείες που επιλέγουν να ασφαλιστούν χωρίς τη διαμεσολάβηση κάποιου μεσίτη, κυρίως λόγω της μακρόχρονης συνεργασίας που έχουν με την ασφαλιστική τους εταιρεία.

* Ο αριθμός των ελληνικών ασφαλιστικών εταιρειών που δραστηριοποιού- νταν ενεργά στον κλάδο έχει μειω- θεί σημαντικά*

Γιατί να έρθει ένας πλοιοκτήτης να ασφαλιστεί σε εσάς και να μην προσανατολιστεί σε κάποια αντίστοιχη εταιρεία στο εξωτερικό;

Η ασφαλιστική κάλυψη που παρέχουμε έρχεται να καλύψει τις ασφαλιστικές ανάγκες των πλοιοκτητών για κινδύνους Hull & Machinery. Επίσης, παρέχεται η κάλυψη Πληρωμάτων Πλοίων για το ποσό της απαλλαγής του Ρ&Ι. Η προσαρμογή της Εταιρείας μας εν γένει στις απαιτήσεις του πλαισίου Φερεγγυότητας ΙΙ (Solvency II), η μακρόχρονη εμπειρία μας στον κλάδο των ναυτασφαλίσεων, η επιλογή εξειδικευμένων αντασφαλιστών με υψηλό rating και η συνεχής ενημέρωσή μας πάνω στις εξελίξεις του χώρου, μας επιτρέπει να προσφέρουμε ολοκληρωμένες καλύψεις στις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Σε σχέση με το εξωτερικό πώς κυμαίνονται οι τιμές των ασφαλίστρων στην Ελλάδα; Υπάρχουν διαφορές σε επίπεδο καλύψεων;

Τα ασφάλιστρα τόσο στο Hull & Machinery όσο και στο P&I βαίνουν σταθερά μειούμενα τα τελευταία χρόνια, ενώ οι παρεχόμενες καλύψεις τείνουν να διευρύνονται. Η ελληνική ναυτασφαλιστική αγορά έπρεπε εκ των πραγμάτων να ακολουθήσει την παγκόσμια τάση, προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική. Ενώ όμως οι αγορές του εξωτερικού διατηρούν ακόμα ικανοποιητικά περιθώρια κέρδους, στην Ελλάδα αυτά είναι σχετικά χαμηλά τόσο λόγω των δυσχερών οικονομικών συνθηκών όσο και λόγω της υψηλής φορολόγησης, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε σε λιγότερο ανταγωνιστική θέση με τις αγορές του εξωτερικού. Ως προς το κομμάτι των καλύψεων, δεν υπάρχει διαφοροποίηση μεταξύ των αγορών του εξωτερικού και της Ελλάδος, πράγμα λογικό, γιατί θα μας έθετε εκτός αγοράς.

Ποια είναι τα προβλήματα που θεωρείτε ότι πρέπει να αντιμετωπιστούν στον κλάδο;

Να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την απόκτηση της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών/μεσιτών αναφορικά με τις δυνατότητες και τις παρεχόμενες καλύψεις της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Να δοθούν σαφείς απαντήσεις/ διευκρινίσεις από το Υπουργείο αναφορικά με την επιβολή φόρου 15% επί των ασφαλίστρων (Ν. 4334/2015) σε συμβόλαια marine των Ναυτιλιακών Εταιρειών που εμπίπτουν στις διατάξεις του Νόμου 89/67, για το οποίο έχει υποβληθεί σχετικό ερώτημα από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών στην αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου και το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει απαντηθεί. Να επιτευχθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα η εναρμόνιση των ασφαλιστικών εταιρειών, που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, με το πλαίσιο Φερεγγυότητας ΙΙ (Solvency II) προκειμένου να περιοριστεί ή/και εξαλειφθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ 'ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι