Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

two + 20 =

sixteen − 2 =

Δημήτρης Σκιτζής: Μας λείπει η ενημέρωση και η επιμόρφωση

Ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Νομού Χανίων διανύει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του. Ποια ήταν η ανταπόκριση των διαμεσολαβητών;

Ο Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων έχει «ζωή» μόλις πέντε μηνών, αφού ιδρύθηκε στις 15-05-2013. Η ανταπόκριση των διαμεσολαβητών κατά την ίδρυσή του ήταν εντυπωσιακή. Συνάδελφοι συζητούσαν αρκετά χρόνια πριν για τη δημιουργία ενός τέτοιου συλλόγου και όταν ωρίμασαν οι συνθήκες όσοι ήταν θετικά διακείμενοι οι περισσότεροι εγγράφηκαν από μόνοι τους, χωρίς δηλαδή να γίνει προσέγγιση από άλλα μέλη του ΣυνδέσμουΘέλετε να μας δώσετε πιο συγκεκριμένα στοιχεία μελών και δραστηριοτήτων;

Αυτήν τη στιγμή τα εγγεγραμμένα μέλη είναι τριάντα εννέα σε σύνολο περίπου 120 ενεργών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στο νομό Χανίων. Όσον αφορά το πρακτορειακό κομμάτι, τα μέλη του συνδέσμου αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% του συνόλου των πρακτόρων. Από πλευράς agency υπάρχει μία επιφυλακτικότητα όσον αφορά την εγγραφή στο σύλλογο, αφενός επειδή οι διασυνδεδεμένοι ασφαλιστές θεωρούν τους πράκτορες και τις προσπάθειες που καταβάλλουν κάτι ξένο προς αυτούς, αφετέρου επειδή θεωρούν ότι μπορεί να αντιμετωπίσουν προβλήματα με τις εταιρείες τους. Καταλαβαίνω απόλυτα τη θέση τους, γιατί προέρχομαι και εγώ από το agency system.

Με τους οποίους τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε είναι κοινά;

Φυσικά, η πλειονότητα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε πράκτορες και διασυνδεδεμένοι ασφαλιστές, είναι κοινά. Αναφέρω ενδεικτικά αθέμιτες πρακτικές συναδέλφων, υπερφορολόγηση και ανταγωνιστικές πωλήσεις μέσω bancassurance και online δικτύων διανομής. Χρειάζεται να βρούμε τρόπους αντίδρασης για όλους αυτούς τους κινδύνους που απειλούν την επαγγελματική μας επιβίωση.

Οι πανελλήνιοι συλλογικοί φορείς της διαμεσολάβησης δεν βοηθούν στην κατεύθυνση αυτή;

Οι επαγγελματικές ενώσεις των Αθηνών είναι σημαντικό που υπάρχουν, αλλά δεν θα ερχόταν κάποιος απεσταλμένος τους να μιλήσει με τον διοικητή της Τροχαίας ή να οργανώσει μία ημερίδα στα Χανιά, για θέματα που άπτονται του ασφαλιστικού κλάδου. Ο σύνδεσμός μας πήρε αυτή την πρωτοβουλία και τρία μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου συναντήθηκαν με τον διοικητή της Τροχαίας, με σκοπό τη ρύθμιση θεμάτων που αφορούν τροχαία ατυχήματα και οδική ασφάλεια. Όταν κάποιος αδιαφορεί για το τι μέλλει γενέσθαι, βρίσκει μπροστά του τετελεσμένα γεγονότα, τις πιο πολλές φορές δυσάρεστα για αυτόν.

Πριν εστιάσουμε στα προβλήματα της διαμεσολάβησης, ποια η γνώμη σας για την πορεία της ασφαλιστικής μας αγοράς; Υπάρχει η εντύπωση ότι τρώει τις σάρκες της, συμφωνείτε;

Αδιαμφισβήτητα υπάρχει πόλεμος μεταξύ των εταιρειών και κυρίως των πολυεθνικών. Συνεχείς μειώσεις τιμών, μεταφορές παραγωγής από τη μία εταιρεία στην άλλη. Δίνεται η εντύπωση ότι οι εταιρείες συμμετέχουν σε έναν άτυπο πλειστηριασμό, με έπαθλο μεγαλύτερη πίτα της αγοράς. Φοβάμαι όμως, ότι όλα αυτά οδηγούν μοιραία σε πτωχεύσεις κάποιων εταιρειών και σε οικονομικό αδιέξοδο αρκετούς συναδέλφους. Θα προτιμούσα ασφαλιστικές εταιρείες και διαμεσολαβητές να χαράξουν μία κοινή στρατηγική και να υπάρχει προσεκτικότερη σκέψη όσον αφορά το σχηματισμό αποθεματικών.

* Οι εταιρείες συμμετέχουν σε έναν άτυπο πλειστηριασμό, με έπαθλο μεγαλύτερη πίτα της αγοράς *

Πέρα από τα προβλήματα υπάρχουν όμως και οι προοπτικές της αγοράς. Πιστεύετε ότι υπάρχουν και, αν ναι, σε ποιους τομείς και με ποιες προϋποθέσεις;

Σίγουρα ο τομέας της ασφάλισης υγείας-συνταξιοδότησης είναι πολλά υποσχόμενος, δεδομένης της συνεχούς μείωσης παροχών των κοινωνικών ταμείων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα νοσοκομειακά προγράμματα όχι μόνο αντέχουν, αλλά έχουν και ανοδική τάση, επειδή καλύπτουν το κενό που αφήνει η Πολιτεία. Επίσης, θεωρώ ότι ο τομέας γενικών ασφαλίσεων εκτός αστικής ευθύνης οχημάτων, έχει πολλά να δώσει στο μέλλον. Μέσα από τη συνειδητοποίηση του κόσμου, για την οποία σε κάποιο βαθμό έχουμε ευθύνη σαν διαμεσολαβητές, θα αναπτυχθεί ο κλάδος σε μία κατ’ εξοχήν σεισμογενή χώρα. Μου κάνει εντύπωση όταν συζητώ με αλλοδαπούς πελάτες μου και μου εξηγούν ότι στη Δανία για παράδειγμα, όλοι έχουν ασφάλιση προσωπικής αστικής ευθύνης ή ότι στη Γαλλία υπάρχει η ασφάλιση «λευκών τοίχων», όπου ασφαλίζεται από τον ιδιοκτήτη ένα εμπορικό ακίνητο ακόμη και όταν είναι κενό.

Το «κράτος των Αθηνών» κατηγορείται συχνά από πολλές κατηγορίες επιχειρηματιών και επαγγελματιών ότι αγνοεί τα προβλήματα της περιφέρειας. Συμβαίνει το ίδιο στο χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και αν ναι ποιες είναι οι διαφοροποιήσεις;

Θα έλεγα ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι κοινά με αυτά των συναδέλφων που δραστηριοποιούνται σε μεγάλα αστικά κέντρα. Μας λείπει όμως η ενημέρωση επιμόρφωση όσον αφορά ασφαλιστικά θέματα, στην οποία έχουν ευκολότερη πρόσβαση οι συνάδελφοι που προανέφερα. Θα ήταν μία καλή ενέργεια αν οι εταιρείες και οι αρμόδιοι φορείς, πραγματοποιούσαν πιο συχνά εκδηλώσεις στην περιφέρεια. Επίσης η επίπτωση που έχει π.χ. η αναστολή λειτουργίας μιας εταιρείας, είναι μεγαλύτερη σε εμάς από ότι σε έναν συνάδελφο της Αθήνας. Υπάρχουν ασφαλισμένοι εδώ, λόγω στενού κύκλου γνωριμιών και εμπιστοσύνης στο πρόσωπο του ασφαλιστή, που δεν ξέρουν καν το όνομα της εταιρείας που είναι ασφαλισμένοι. Είμαι ασφαλισμένος στον τάδε, λένε αν τους ρωτήσεις ποια ασφάλεια έχουν. Γι’ αυτό κύριοι ιθύνοντες, όταν αποφασίζετε κάτι σκεφτείτε ότι και εμείς επηρεαζόμαστε άμεσα από τις αποφάσεις σας.

Υπάρχουν θέματα για τα οποία κάθε παράγων της ασφαλιστικής αγοράς πρέπει να έχει διαμορφώσει πλέον άποψη. Οι γενικότητες και οι στρογγυλεύσεις δεν βοηθάνε. Ποια είναι η άποψή σας λοιπόν για τις direct πωλήσεις των εταιρειών, για τις online πωλήσεις, για το bancassurance;

Σε αντίθεση με τους πιο πολλούς συναδέλφους μου, δεν θεωρώ ότι τα ανταγωνιστικά κανάλια πώλησης πρέπει να εκλείψουν και ότι σε αυτό πρέπει να βοηθήσουμε όλοι οι διαμεσολαβούντες κάνοντας σαμποτάζ στις πωλήσεις των εταιρειών που διαθέτουν πολυκαναλικά συστήματα πώλησης. Στην Αγγλία και στην Αμερική τα συστήματα αυτά υπάρχουν εδώ και 20-30 χρόνια, έχοντας ένα αξιόλογο μερίδιο αγοράς. Δεν έπαψαν όμως να υπάρχουν διαμεσολαβητές στις προαναφερόμενες χώρες. Αντίθετα οι σωστοί επαγγελματίες, έχουν και μεγάλες παραγωγές και πρεστίζ στις κοινωνίες που δραστηριοποιούνται.

Δημήτρης Σκιτζής Πρόεδρος Συλλόγου Διαμεσολαβητών Νομού Χανίων

Δημήτρης Σκιτζής Πρόεδρος Συλλόγου Διαμεσολαβητών Νομού Χανίων

Άλλο όμως τα πολυκαναλικά συστήματα και άλλο ο αθέμιτος ανταγωνισμός, τον οποίον συχνά καταγγέλλετε, ως διαμεσολαβητές.

Αυτό που είναι ανεπίτρεπτο, είναι να συνυπάρχουμε και να πουλάμε με άνισους όρους. Δεν νοείται οι διαμεσολαβητές να περνάνε συνεχώς πιστοποιήσεις, να πληρώνουν έξοδα γραφείου, να ασφαλίζονται υποχρεωτικά για την αστική τους ευθύνη και το αποτέλεσμα του κόπου τους να εξισώνεται με την ταμία της τράπεζας, που πουλάει ασφάλεια αυτοκινήτου χωρίς ενδεχομένως να ξέρει βασικές έννοιες ασφάλισης και χωρίς να είναι σαφές ποιος ευθύνεται για ενδεχόμενο λάθος της. Ας εξασφαλίσει λοιπόν το κράτος ίσους όρους παροχής υπηρεσιών πιστοποίησης σε όλους τους εμπλεκόμενους και ελέγχους και ο σωστός επαγγελματίας δεν έχει να φοβηθεί κάτι.

Στην Κρήτη αναφέρθηκαν συγκεκριμένα περιστατικά «πλαστών συμβολαίων». Περί τίνος ακριβώς πρόκειται και πώς μπορεί να προστατευθεί ο καταναλωτής;

Αναφέρθηκαν από το σύνδεσμό μας και αφορούν ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου της General Commodities Trade part of Levins. Είναι γνωστό σε όλους ότι ούτε η μεσιτική GCT ούτε η Levins  είναι καταχωρημένες στο Μητρώο Ασφαλιστικών Εταιρειών της Τράπεζας της Ελλάδος. Κυκλοφορούν όμως ακόμη συμβόλαια και θεωρήσαμε χρέος μας να ενημερώσουμε το καταναλωτικό κοινό. Ορμώμενος από αυτό θα σας πω ότι μου δίνεται η εντύπωση πως στη σημερινή Ελλάδα υπάρχουν δύο κόσμοι: ο φαινομενικός, όπου όλα λειτουργούν καλά και τα προβλήματα κρύβονται κάτω από το χαλί και ο πραγματικός, ό που τα προβλήματα είναι υπαρκτά και δυσεπίλυτα.

Υπάρχει όμως και ευθύνη Διαμεσολαβητών στην διακίνηση τ έτοιων συμβολαίων. Δεν μπορεί να αναπαράγονται μεταξύ… πελατών! Έχετε δίκιο σε αυτό. Συνάδελφοι που προτάσσουν το εγώ αντί του συνολικού καλού και στο βωμό μιας πρόσκαιρης κερδοφορίας, διακινούν τέτοια συμβόλαια. Οι πελάτες δε, μην ξέροντας ποια υποχρέωση να πρωτοπληρώσουν, στρέφονται στην πιο οικονομική λύση, αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΑΔΧ, δεν έχουμε τίποτα προσωπικό με αυτούς τους συναδέλφους, οφείλουμε όμως να διαφυλάξουμε τα συμφέροντα και την υπόληψη όλων των μελών του συνδέσμου που ενεργούν εντός των ορίων. Όταν τύχει «η στραβή» κατά τα κοινώς λεγόμενα, ο πελάτης θα γενικεύσει και θα πει «οι ασφαλιστές είναι απατεώνες».

Η συσπείρωση των παραδοσιακών διαμεσολαβητών εξαντλείται στη συνδικαλιστική τους εκπροσώπηση ή πρέπει να μετουσιωθεί και σε επιχειρηματικές κινήσεις;

Θεωρώ ότι οι συγχωνεύσεις γραφείων είναι μία καλή λύση για το εγγύς μέλλον. Η μείωση του κόστους λειτουργίας και η ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ συναδέλφων, όπως επίσης και η ψυχική ανατροφοδότηση είναι πολύ σημαντικές για ένα ψυχοφθόρο και υψηλής έντασης επάγγελμα, όπως το δικό μας. Προσωπικά το έχω κάνει πράξη από την έναρξη λειτουργίας του γραφείου μου, δεδομένου ότι συστεγάζομαι με τον κ. Περράκη Νίκο, με τον οποίο ξεκινήσαμε μαζί την καριέρα μας το 1993, ως διασυνδεδεμένοι με την Ασπίς Πρόνοια.

Θα ήθελα να κλείσουμε με το ρόλο της εκπαίδευσης και της ενημέρωσης των καταναλωτών. Ποιος θα έπρεπε να αναλάβει πρωτοβουλία και με ποιες μεθόδους θα έπρεπε να υλοποιηθεί;

Εάν ήμουν υπουργός Παιδείας θα εισήγαγα σαν υποχρεωτικό το μάθημα της Οδικής Παιδείας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Με θλίβει το θέαμα αναβάτη με ένα ή δύο ανήλικα παιδιά πάνω σε μηχανάκι, εκ των οποίων το μικρότερο παίζει το ρόλο αερόσακου. Επίσης, η απώλεια ανθρώπινης ζωής λόγω μέθης ή παραβίασης φωτεινού σηματοδότη είναι ανεπίτρεπτη. Με αυτό τον τρόπο θα μειωθούν αισθητά τα ατυχήματα άρα πέραν της αυξημένης ασφάλειας, ο καταναλωτής θα έχει και όφελος, μέσω της μείωσης των ασφαλίστρων. Πρωτοβουλίες μπορούν να αναλάβουν επίσης και οι ενώσεις καταναλωτών, τα κατά τόπους επιμελητήρια και σαφώς οι επαγγελματικές ενώσεις. Ο καταναλωτής πρέπει να μάθει να απαιτεί σωστές υπηρεσίες, να ενημερώνεται σε σχέση με το υπό ποιες συνθήκες αυτές παρέχονται και να απαιτεί το δίκιο του. Με χαροποιεί ιδιαίτερα όταν οι πελάτες μου με ρωτούν για όρους του συμβολαίου τους, αφενός γιατί σημαίνει ότι ενδιαφέρονται, αφετέρου γιατί μου δίνουν τη δυνατότητα να φρεσκάρω τις γνώσεις μου ή να μάθω καινούργια πράγματα.

Ο Δημήτρης Σκιτζής από το 1993 μέχρι και το 2009 εργάστηκε σαν διασυνδεμένος ασφαλιστικός σύμβουλος με την Ασπίς Πρόνοια. Από τον Νοέμβριο του 2009 μέχρι και σήμερα διατηρεί πρακτορείο ασφαλειών στα Χανιά Κρήτης.

Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Διαμεσολαβητών Νομού Χανίων
e-mail: sadxania@gmail.com
Πρόεδρος: Δημήτριος Σκιτζής Τηλ. 28210 23485 – 6945 813 229
Αντιπρόεδρος: Χρήστος Σκουλουδάκης Τηλ. 28210 76001- 6944 678 037
Γεν. Γραμματέας: Δημήτριος Μουντάκης Τηλ. 6974 949 600
Ταμίας: Νικόλαος Περράκης Τηλ. 28210 46203 – 6944 282 197
Μέλος: Αδάμ Τζουρμπάκης Τηλ. 28210 79226 – 6944 703 704

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι