Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

four × 2 =

eleven − 11 =

Δημήτρης Τσεκούρας: Οραματίζομαι μία ημέρα αφιερωμένη στη Νομική Προστασία

Συνέπεια προς τον ασφαλισμένο, ανάπτυξη με ποιοτικά χαρακτηριστικά και στοχευμένες υπηρεσίες. Αυτό είναι το βασικό τρίπτυχο στο οποίο θεμελιώνεται η πορεία της ARAG στην Ελλάδα, που ασκεί τον εξαιρετικά απαιτητικό και εξειδικευμένο κλάδο της Νομικής Προστασίας.

Το 2015 η Εταιρεία κατέγραψε θετικά αποτελέσματα, με 20% αύξηση ασφαλίστρων, λόγω του αυξανόμενου ενδιαφέροντος των καταναλωτών και του υψηλού επιπέδου στις παρεχόμενες υπηρεσίες. Μιλώντας στο «Ασφαλιστικό Marketing» ο Δημήτρης Τσεκούρας, νόμιμος εκπρόσωπος και γενικός διευθυντής της ARAG στην Ελλάδα, αναλύει τις προϋποθέσεις ανάπτυξης της Νομικής Προστασίας στην Ελλάδα μέσα και από την καθιέρωση Ημέρας Νομικής Προστασίας και της ουσιαστικής εξωστρέφειας του κλάδου. Στη συνέντευξή του επίσης αναφέρει ότι:

  • Η ανάπτυξη του κλάδου περνάει μέσα από δύο αγωγούς: το οικονομικό περιβάλλον ευρύτερα και την ασφαλιστική αγορά.
  • Το κόστος μιας μόνο δικαστικής διαφοράς που θα κληθεί ο ασφαλιστής ΝΠ να αναλάβει για τον ασφαλισμένο του σε ένα χρόνο, είναι υπερπολλαπλάσιο του ασφαλίστρου για σειρά ετών ασφάλισης.
  • Δεν είναι όμως μόνο το δικαστικό κόστος επίλυσης μιας διαφοράς που φέρνει τον καταναλωτή στην ARAG. Είναι η εξειδίκευση και η ανεξαρτησία, καθώς και το ασφαλές περιβάλλον εμπιστοσύνης μακριά από ψιλά γράμματα και σύγκρουση συμφερόντων.

Για ποιους λόγους σήμερα – εν μέσω οικονομικής κρίσης – να έρθει κάποιος σε εσάς για να συνάψει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο νομικής προστασίας; Ποια είναι τα οφέλη που απορρέουν για τους καταναλωτές;

Η απάντηση στο ερώτημά σας είναι μία: επειδή τον συμφέρει και επειδή το δοκίμασε και πια το πιστεύει. Εξηγούμαι αμέσως. Η ασφάλιση της ΝΠ έχει να κάνει με την κάλυψη των δικηγορικών αμοιβών και δικαστικών εξόδων που είναι συνδεδεμένα με την επίλυση των νομικών διαφορών που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι. Οι νομικές διαφορές είναι σύμφυτες με την ανθρώπινη ζωή και αφού δεν μπορεί να εξαλειφθούν, κάθε φορά θα αλλάζει μορφή το περιεχόμενό τους, όσο η ζωή θα εξελίσσεται. Ήδη βιώνουμε την εποχή των ηλεκτρονικών συναλλαγών και την ψηφιακή μορφή της επικοινωνίας και των σχέσεων.

Αν λοιπόν το κόστος για την αμοιβή των δικηγόρων, των δικαστικών επιμελητών, πραγματογνωμόνων κ.λπ. αλλά και τα έξοδα που είναι συνυφασμένα με τη διενέργεια των δικονομικών πράξεων –χαρτόσημα, γραμμάτια, παράβολα, ένσημα– είναι κάτι που απασχολεί τον καταναλωτή, τότε θα έρχεται σε εμάς αφού έτσι θα απαλλάσσεται από το οικονομικό βάρος και θα προχωράει ανεμπόδιστα στην επίλυση του προβλήματός του, νιώθοντας δυνατός να αντιμετωπίσει και τον πιο ισχυρό αντίδικο.

Δεν είναι όμως μόνο το δικαστικό κόστος επίλυσης μιας διαφοράς που φέρνει τον καταναλωτή στην ARAG. Είναι ότι στην ARAG βρίσκει εξειδίκευση και ανεξαρτησία, βρίσκει ασφαλές περιβάλλον εμπιστοσύνης μακριά από ψιλά γράμματα και σύγκρουση συμφερόντων, βρίσκει τεχνογνωσία και σοβαρές υπηρεσίες συμβουλευτικής καθοδήγησης για να μην μπλέξει στα δικαστήρια, βρίσκει υποδομές εξωδικαστικού διακανονισμού, βρίσκει ανεξάρτητο δίκτυο εξειδικευμένων ανά γνωστικό αντικείμενο δικηγόρων και πολύγλωσσων διακανονιστών, προίκα που έχουμε από τη διεθνή μας καταγωγή μετά από 80 χρόνια πρωταγωνιστικής παρουσίας της ARAG στην Ευρώπη και πάνω από 40 χρόνια στην Ελλάδα.

Να αναβαπτίσουμε το ρόλο μας και την αποστολή μας μέσα από πρωτογενή ερεθίσματα της κοινωνίας και με ουσιαστική εξωστρέφεια στη συμπεριφορά μας.

Μπορεί ο μέσος Έλληνας να έχει την κάλυψη αυτή; Είναι προσιτά τα προγράμματα σας; Μπορείτε να αναφερθείτε σε παραδείγματα;

Ο μέσος Έλληνας ιδιοκτήτης και οδηγός ΙΧΕ οχήματος ή σκάφους, ο ιδιοκτήτης φορτηγού, ο κάθε μεταφορέας ή διαμεταφορέας, ο μέσος οικογενειάρχης, ο κάθε εργαζόμενος του ιδιωτικού ή του δημοσίου τομέα εργασίας, ο μισθωτής ή εκμισθωτής ακινήτων, ο διαχειριστής μιας πολυκατοικίας ή ενός συγκροτήματος γραφείων, ο έμπορος, ο βιοτέχνης, ο μέσος επιχειρηματίας, ο κάθε ελεύθερος επαγγελματίας, γιατρός, νοσηλευτής, μηχανικός, ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, λογιστής, φοροτεχνικός κ.λπ. αλλά και ο κάθε καταναλωτής αγαθών και υπηρεσιών όπως και ο λήπτης ασφαλιστικών προϊόντων από οποιαδήποτε εταιρεία ασφαλώς και μπορεί να έχει την κάλυψη αυτή, αφού προφανώς σε αυτόν απευθύνεται και για αυτόν έχει δημιουργηθεί.

Η τάξη μεγέθους των ασφαλίστρων ΝΠ στη χώρα μας είναι σε χαμηλά επίπεδα, όπως χαμηλός είναι και ο βαθμός διείσδυσης σε σχέση με το μέσο όρο της Ευρώπης.

Θα ήθελα στο σημείο αυτό να πω, πως το κόστος μιας μόνο δικαστικής διαφοράς που θα κληθεί ο ασφαλιστής ΝΠ να αναλάβει για τον ασφαλισμένο του σε ένα χρόνο, είναι υπερπολλαπλάσιο του ασφαλίστρου που εκείνος θα καταβάλλει για μια σειρά ετών ασφάλισης.

Θα μπορούσατε όμως να έχετε μια καλύτερη εικόνα, αν σας έλεγα πως για ένα δημοφιλές συμβόλαιο ΝΠ, που απευθύνεται  σε άτομα και σε οικογένειες και στο οποίο καλύπτονται για παράδειγμα η διεκδίκηση αποζημίωσης για σωματικές βλάβες ή ζημιές στην περιουσία, η ποινική υπεράσπιση, οι διαφορές του εργαζομένου υπαλλήλου με τον εργοδότη του, οι διαφορές με τον ιδιοκτήτη της κατοικίας, αν αυτή είναι νοικιασμένη, οι διαφορές με το ταμείο ασφάλισης για σύνταξη ή νοσηλεία, το μεικτό ασφάλιστρο στην ARAG, ανάλογα με τις παραλλαγές του, κυμαίνεται από €50 έως €90 το χρόνο.

Μπορούν να έχουν Νομική Προστασία Ένστολοι; Αστυνομικοί και Στρατιωτικοί; Και ποιες είναι οι καλύψεις;

Αναφέρεστε σε ένα θέμα που είναι πολύ ιδιαίτερο και απολύτως επίκαιρο. Η οικονομική κρίση που ταλαιπωρεί τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια έφερε μαζί της κάμποσες ανατροπές.

Μέσα στο περιβάλλον αυτό, το να μιλήσεις ειδικότερα για τον ιδιωτικό τομέα εργασίας, δεν είναι είδηση. Είδηση όμως βεβαίως είναι ότι και οι εργαζόμενοι στο δημόσιο τομέα ένιωσαν να αποκόπτονται βιαίως από την εντός εισαγωγικών ασφάλεια του παρελθόντος και άρχισαν να αισθάνονται την ανάγκη προστασίας.

Οι ένστολοι υπάλληλοι του κράτους ήσαν από τους πρώτους που ένιωσαν τις περιοριστικές πολιτικές και αναζήτησαν στήριξη. Βεβαίως και υπάρχουν προγράμματα ΝΠ για αυτούς δηλαδή στοχευμένα και εξειδικευμένα, ακριβώς για τις ανάγκες τους. Στο κέντρο των προγραμμάτων αυτών είναι όλη η εργασιακή καθημερινότητα της δημόσιας διατεταγμένης υπηρεσίας. Μετακινήσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις, αποσπάσεις, συνυπηρέτηση, αξιολόγηση, κρίσεις, προαγωγές είναι από τα βασικά θέματα που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον τους. Η δαιδαλώδης νομοθεσία και πολυνομία προκάλεσαν στους ανθρώπους αυτούς αμηχανία και ανασφάλεια. Βρήκαν λοιπόν καταρχήν μια στήριξη σε επίπεδο νομικής καθοδήγησης μέσα από ένα ασφαλιστήριο ΝΠ στην ARAG. Στη συνέχεια μείζονος ενδιαφέροντος θέμα αποτελεί για αυτούς η ακολουθούμενη πειθαρχική ή ποινική διαδικασία, οπότε χρειάζονται στο πλευρό τους τον έμπειρο και εξειδικευμένο δικηγόρο για τις έγγραφες εξηγήσεις, την ενδικοφανή προσφυγή, το απολογητικό υπόμνημα, την υπηρεσιακή αναφορά, την ένσταση και ένα σωρό άλλα ένδικα βοηθήματα.

Τέλος, δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που με τη συνδρομή των απαιτούμενων προϋποθέσεων ή μετά την κήρυξη κάποιου νόμου ως αντισυνταγματικού, διεκδικούν τα δίκαια αιτήματά τους με αγωγές στα διοικητικά δικαστήρια ή με προσφυγές ζητούν την ακύρωση κάποιας διοικητικής πράξης. Διαδικασίες πολυετείς και πολυέξοδες που χωρίς την ARAG δεν θα μπορούσαν μόνοι τους να αντιμετωπίσουν. Έτσι λοιπόν μέσω ενός ασφαλιστηρίου ΝΠ έγιναν οι άνθρωποι αυτοί μέτοχοι στην αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης, αφού βρήκαν εκεί το συνήγορο και υποστηρικτή τους.

Πώς συμβάλλετε σαν Εταιρεία στην κοινωνία; Έχετε δράσεις κοινωνικής εταιρικής ευθύνης;

Από την αρχή της κρίσης οι νομικές υπηρεσίες της ARAG αντιλήφθηκαν ότι ανατρέπονται βιαίως οι εργασιακές σχέσεις στον ιδιωτικό τομέα εργασίας με καταιγιστικό θα έλεγα τρόπο. Με άλλα λόγια είδαμε να απορρυθμίζονται έντονα δεδομένες καταστάσεις και να δημιουργούνται φαινόμενα που ήθελαν στήριξη. Στο μικρό βαθμό λοιπόν που μας ήταν εφικτό αποφασίσαμε να κάνουμε κάτι, προς αυτή την κατεύθυνση. Το έτος 2014 οργανώσαμε «την παροχή νομικών συμβουλών σε απολυμένους του ιδιωτικού τομέα» μέσω τηλεφωνικής γραμμής την τελευταία Παρασκευή κάθε μήνα σε Αθήνα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Για τη δράση μας αυτή βραβευτήκαμε με το ARAG AWARDS INTERNATIONAL 2015 ανάμεσα σε όλες τις εταιρείες του Ομίλου. Από την αρχή του 2015 ενεργοποιηθήκαμε στο θέμα του σχολικού εκφοβισμού και οργανώσαμε τη δράση «της συμβουλευτικής νομικής υποστήριξης σε θύματα και εμπλεκομένους στο σχολικό bulling» και αργότερα «υιοθετήσαμε» ένα δημόσιο σχολείο στη γειτονιά μας παρέχοντας νομική στήριξη στο διδακτικό προσωπικό του. Τέλος, στα πλαίσια των δυνατοτήτων μας θέσαμε την υποδομή μας για συμβουλευτική προστασία στη διάθεση αναγνωρισμένων φορέων στη χώρα μας όπως είναι η ACTIONAID Hellas, τα ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS, η UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ, για θέματα της αρμοδιότητάς τους.

Θα συνεχίσουμε τις δράσεις αυτές, αφού έχουν πια υιοθετηθεί από το προσωπικό και τους συνεργάτες μας και δεν χάνω την ευκαιρία ακόμα μια φορά να τους ευχαριστήσω.

Η τάξη μεγέθους των ασφαλίστρων ΝΠ στη χώρα μας είναι σε χαμηλά επίπεδα, όπως χαμηλός είναι και ο βαθμός διείσδυσης σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρώπης.

Νομική Προστασία και Solvency II. Συνδέονται; Και αν ναι, με ποιον τρόπο;

Οι εφαρμοστικές διατάξεις του SOLVENCY II είτε αφορούν στα απαιτούμενα κεφάλαια, είτε στην εταιρική διακυβέρνηση και εποπτεία, είτε στη διαφάνεια και στην ανοιχτή πληροφόρηση, οφείλουν να εφαρμόζονται από όλες τις νόμιμα λειτουργούσες ασφαλιστικές εταιρείες, οπότε και από τις εταιρείες που ασκούν τον κλάδο της ΝΠ.

Σκοπός όλων αυτών είναι η ενίσχυση της αξιοπιστίας του ασφαλιστικού κλάδου και η προστασία των καταναλωτών. Ειδικότερα τώρα για τη ΝΠ, ο νέος νόμος 4364/2016 που αντικατέστησε τον μέχρι πρότινος ισχύοντα νόμο 400/1970 αναφέρεται στον κλάδο μας στα άρθρα 161 – 165, επαναλαμβάνει τις εγγυήσεις για τη σωστή λειτουργία, όπως είναι η ελεύθερη επιλογή δικηγόρου, το δικαίωμα προσφυγής του ασφαλισμένου στη διαιτητική διαδικασία σε περίπτωση που προκύψει διαφορά με τον ασφαλιστή ΝΠ αλλά και στην περίπτωση που ανακύψει σύγκρουση συμφερόντων.

Πώς πήγε το 2015 σε επίπεδο αποτελεσμάτων για την ARAG;

Το 2015 ήταν για την ARAG HELLAS μια πολύ καλή χρονιά με αύξηση ασφαλίστρων 20% και με άνοδο της κερδοφορίας, αφού ο βασικός ασφαλιστικός δείκτης του combined ratio βελτίωσε τη θέση του.

Το θετικό αποτέλεσμα προέκυψε από τον επιτυχημένο συνδυασμό των πωλησιακών δράσεων που εφαρμόσαμε και η πολιτική μας αυτή ήρθε και συναντήθηκε με το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών τόσο για τη συμβουλευτική νομική προστασία, που όλο και περισσότερο χρησιμοποιούν οι ασφαλισμένοι μας, όσο και για τα προγράμματα προστασίας των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων που στοχευμένα διαθέτουμε στην αγορά διπλά στα κλασικά μας προϊόντα. Τα αποτελέσματα του Ομίλου ήταν επίσης θετικά, αφού όλοι πλέον έχουμε ενταχθεί από τώρα στο πρόγραμμα επίτευξης των στόχων του 2020 με κεντρικό έλεγχο και παρακολούθηση για το κάθε υποκατάστημα της νέας δομής της εταιρείας ως ARAG SE.

Η ασφάλιση νομικής προστασίας και γενικότερα οι ιδιωτικές ασφαλίσεις έχουν διεισδύσει σε πολύ περιορισμένο βαθμό στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Έχοντας και το θεσμικό ρόλο του επικεφαλής της Επιτροπής Νομικής Προστασίας της ΕΑΕΕ, ποιες θεωρείτε ότι είναι οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του κλάδου; Και τι κάνετε εσείς για αυτό;

Κατά τη γνώμη μου, οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του κλάδου, αλλά και του αγαθού της ιδιωτικής ασφάλισης γενικότερα, περνάνε μέσα από δύο αγωγούς. Ο πρώτος αφορά το οικονομικό περιβάλλον ευρύτερα και ο δεύτερος την ασφαλιστική μας αγορά.

Στον πρώτο ανήκουν η εμπέδωση κλίματος πολιτικής σταθερότητας, τέρμα στην αβεβαιότητα για τον πολιτικό προσανατολισμό της χώρας, η αποκατάσταση της τραπεζικής ομαλότητας, η δημιουργία φιλοεπενδυτικού κλίματος, focus στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας.

Στο δεύτερο ανήκουν η καθιέρωση ξεκάθαρων κανόνων κοινών για όλους, η άσκηση για ποιότητα σε νοοτροπία και πρακτικές, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης μεταξύ πελάτη – συνεργάτη – εταιρείας, το τέλος στο κατρακύλισμα του ασφαλίστρου και του προς τα κάτω ανταγωνισμού που τροφοδοτεί κουλτούρα αντιποιότητας.

Ειδικότερα για τη Νομική Προστασία οραματίζομαι μια ημέρα του χρόνου αφιερωμένη σε αυτήν, όπου όλες οι εταιρείες που ασκούν τον κλάδο θα ανοίξουμε τις πόρτες μας ελεύθερα σε συνεργάτες, πελάτες και ενδιαφερόμενους, θα συζητήσουμε μαζί τους, θα δώσουμε συμβουλές και καθοδήγηση, θα ακούσουμε ποιες είναι οι νέες ανάγκες τους και τι περιμένουν από εμάς. Έτσι θα αναβαπτίσουμε το ρόλο μας και την αποστολή μας μέσα από πρωτογενή ερεθίσματα της κοινωνίας και με ουσιαστική εξωστρέφεια στη συμπεριφορά μας.

Τέλος, όσον αφορά την ARAG και εμένα προσωπικά, ειλικρινά σας λέω, δεν με εξιτάρουν τα ποσοτικά μεγέθη, αλλά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι