Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

seventeen − two =

four × 2 =

Ο Jeffrey Pfeffer, καθηγητής του προγράμματος MBA στο Πανεπιστήμιο του Stanford, μελέτησε έρευνες πάνω στην επιτυχία και τη δύναμη και προσπάθησε να τις συνδυάσει με τις υψηλές επιδόσεις και ζωές επιτυχημένων ανθρώπων όπως ο Lyndon Baines Johnson (38 Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών) και ο Robert Moses (πρωτομάστορας της πόλης της Νέας Υόρκης – εμπνευστής των μοντέρνων πόλεων).  

Από τα αποτελέσματα της έρευνάς του, εντόπισε έξι γνωρίσματα – κλειδιά για την επιτυχία.

 

 

1. Ενέργεια και σωματική αντοχή

Λίγοι από τους ερωτηθέντες αναφέρθηκαν στην ενέργεια και τη σωματική αντοχή, αλλά είναι πραγματικά ζωτικής σημασίας. Όπως είχε δημοσιεύσει και στο παρελθόν πολλές φορές, ο καθηγητής πιστεύει ότι οι άνθρωποι με υψηλές επιδόσεις εργάζονται ακατάπαυστα. Και για να το καταφέρουν αυτό, θα πρέπει να έχουν την ενέργεια. Σε μια μελέτη των γενικών διευθυντών στον τομέα της βιομηχανίας, ο John Kotter, Αμερικανός Καθηγητής και συγγραφέας, ανέφερε ότι πολλοί από αυτούς εργάζονταν 60 έως 65 ώρες την εβδομάδα –το οποίο μεταφράζεται σε τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, έξι ημέρες την εβδομάδα. Η ικανότητα και η προθυμία τους να εργάζονται εξαντλητικές ώρες έχει χαρακτηρίσει πολλές ισχυρές προσωπικότητες… με την ενέργεια και τη δύναμη να παρέχουν πολλά πλεονεκτήματα σε εκείνους που επιδιώκουν να αποκτήσουν εξουσία. Κατ’ αρχάς, έχοντας ενέργεια έχουμε τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε τον ανταγωνισμό μας, ή να εργαστούμε σκληρά για να ξεπεράσουμε τους άλλους που ίσως να μας ξεπερνάνε σε ικανότητες. Επίσης, η ενέργεια και η αντοχή μας παρέχει ένα πρότυπο για τους άλλους, κάτι που πιθανώς να εμπνεύσει τους γύρω μας να εργαστούν σκληρότερα.

2. Συγκέντρωση

Ακούγεται γενικό αλλά ο Pfeffer αναφέρει το παράδειγμα του νεαρού Lyndon Baines Johnson ο οποίος απέρριψε μια προσοδοφόρα επένδυση που είχε να κάνει με πετρέλαιο γιατί ήξερε, ότι τελικά, μια συμμαχία με τις εταιρείες πετρελαίου θα μπορούσε να βλάψει τις πιθανότητές του να εκλεγεί πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών. Σκεφτόταν το μέλλον λαμβάνοντας αποφάσεις ευθυγραμμισμένες με τους στόχους του. Οι επιτυχημένοι Διευθύνοντες Σύμβουλοι τείνουν να μένουν σε μία βιομηχανία και σε μία εταιρεία, επειδή η ενέργειά τους δεν εκτρέπεται και καθιερώνουν ισχυρές βάσεις. Στη μελέτη του Kotter που έγινε σε 15 επιτυχημένους Γενικούς Διευθυντές, διαπιστώθηκε ότι όλοι έτειναν να έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειές τους σε μία βιομηχανία και σε μία εταιρεία. Ο ίδιος, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η γενική διοίκηση δεν είναι γενική, και ότι η συγκεκριμένη εμπειρία που αποκτάται με την επικέντρωση σε ένα στενό φάσμα επιχειρηματικών θεμάτων είναι χρήσιμη για την οικοδόμηση μιας βάσης εξουσίας η οποία θα οδηγήσει στην επιτυχία. Συγκεντρώνοντας την προσοχή μας σε ένα μόνο κλάδο και σε μια επιχείρηση είναι επίσης χρήσιμο, διότι αυτό σημαίνει ότι η ενέργειά μας δεν εκτρέπεται, με την προσοχή μας να επικεντρώνεται σε ένα περιορισμένο σύνολο ανησυχιών και προβλημάτων.

* Σύμφωνα με τον Pfeffer, η ευκινησία –αλλαγή της θέσης μας– μπορεί να προσδώσει μεγάλη δύναμη, διότι μας επιτρέπει να προσαρμόζουμε την παρουσίασή μας, όταν τα πράγματα δεν λειτουργούν, αποκτώντας τους απαραίτητους συμμάχους. *

3. Επικοινωνία

Είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε τι θέλουν οι άλλοι και πώς να επικοινωνούμε καλύτερα μαζί τους. Ο Pfeffer κάνει διάκριση μεταξύ της αναγνώρισης των αναγκών των άλλων και στην εκπλήρωσή τους. Το πρώτο είναι απαραίτητο, το δεύτερο όμως… αυτό είναι ένα θέμα διαπραγμάτευσης. Σε αυτή την προσπάθεια να επηρεάζουμε τους άλλους, είναι σαφώς χρήσιμο να είμαστε σε θέση να τους καταλαβαίνουμε. Τα ενδιαφέροντά τους, τη συμπεριφορά τους και τον τρόπο που θα τους προσεγγίσουμε… Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι το να είμαστε ευαίσθητοι με άλλους δεν σημαίνει ότι κατ’ ανάγκην θα πρέπει να ενεργούμε σύμφωνα με τα συμφέροντά τους ή για λογαριασμό τους. Ευαισθησία με απλά λόγια σημαίνει την κατανόηση του ποιοι είναι, τη θέση τους σχετικά με τα θέματα, και τον καλύτερο τρόπο για να επικοινωνούμε μαζί τους και να τους φέρνουμε με το μέρος μας.

4. Ευκινησία – Ευλυγισία

Σύμφωνα με τον Pfeffer, η ευκινησία –αλλαγή της θέσης μας– μπορεί να προσδώσει μεγάλη δύναμη, διότι μας επιτρέπει να προσαρμόζουμε την παρουσίασή μας, όταν τα πράγματα δεν λειτουργούν, αποκτώντας τους απαραίτητους συμμάχους.  Το να είμαστε επαγγελματικά ευαίσθητοι δεν αξίζει πολύ αν δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις πληροφορίες που συλλέγουμε για να τροποποιήσουμε τη συμπεριφορά μας. Παρά το γεγονός ότι η ευελιξία φέρνει μερικές φορές μια αρνητική χροιά, είναι ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν δύναμη. Παρέχει τη δυνατότητα να αλλάξουμε πορεία και να υιοθετήσουμε νέες προσεγγίσεις, αντί να παραμένουμε προσκολλημένοι σε δράσεις που δεν λειτουργούν. Η ευελιξία βοηθά επίσης στο να αποκτήσουμε συμμάχους, καθώς είναι πιο εύκολο να αλλάξουμε τις προσεγγίσεις μας προκειμένου να ικανοποιήσουμε διαφορετικά συμφέροντα.

5. Ικανότητα διαχείρισης Συγκρούσεων

Αν υποχωρούμε κάθε φορά που μπλεκόμαστε σε μια σύγκρουση, τότε, λογικό είναι, να μην κερδίσουμε καμία από αυτές. Μερικές φορές η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη. Κάνοντας ευρέως γνωστό ότι είμαστε πρόθυμοι να υποστηρίξουμε την άποψή μας είναι μεγάλο προσόν. Επειδή η ανάγκη για την εξουσία προκύπτει μόνο υπό τις συνθήκες διαφωνίας, ένα από τα προσωπικά χαρακτηριστικά των ισχυρών ανθρώπων είναι η προθυμία τους να εμπλέκονται σε σύγκρουση με τους άλλους. Η ευελιξία μπορεί να μας κάνει αρεστούς στους συναδέλφους μας. Αλλά, η αλήθεια είναι ότι οι πιο αρεστοί για τις προσωπικότητές τους δεν είναι πάντοτε και οι πιο ισχυροί ηγέτες, ή οι άνθρωποι που θα φέρουν εις πέρας τις υποχρεώσεις τους.

6. Βάζοντας στην Άκρη τον Εγωισμό

Είτε είμαστε πολύ ευέλικτοι είτε συγκρουόμαστε όλη την ώρα, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο και είναι αρνητικό. Η δημιουργία συμμαχιών και συμμάχων  είναι πολύ πιο πιθανό να μας επωφελήσει σε καθημερινή βάση. Ο εγωισμός μπορεί να μετατραπεί σε έναν τεράστιο εχθρό ακόμα και όταν γνωρίζουμε ποια είναι η σωστή επιλογή. Είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα να είμαστε σε θέση να βάλουμε στην άκρη την υπερηφάνειά μας προκειμένου να χάσουμε τη μάχη για να κερδίσουμε τον πόλεμο. Μερικές φορές είναι σημαντικό να αγωνιζόμαστε, για να κάνουμε τους αντιπάλους μας να μετανιώσουν που μπλέχτηκαν στα πόδια μας, αντί να κάνουμε αυτό που θέλουμε εμείς. Σε άλλες περιπτώσεις, είναι σημαντικό να οικοδομήσουμε συμμαχίες και δίκτυα φιλίας. Οι άνθρωποι που είναι σε θέση να αναπτύξουν μεγάλη δύναμη συχνά φαίνεται να έχουν την ικανότητα αλλαγής της συμπεριφοράς τους σύμφωνα με τις ανάγκες των περιστάσεων. Το πρόβλημα στο να είμαστε κοινωνικοί, να οικοδομούμε συμμαχίες, και να αναπτύσσουμε ένα κλίμα οπαδών είναι ότι ο εγωισμός μας, μας εμποδίζει. Έτσι, το τελικό χαρακτηριστικό που έχουμε αναγνωρίσει ως πηγή ενέργειας είναι η ικανότητα αντιμετώπισης του εγωισμού μας προκειμένου να επιτύχουμε τους στόχους μας.