Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Φ. Μυτιληναίος – Consensus: Αύξηση της ζήτησης στα συμβόλαια υγείας

Κάνεις μια έρευνα – μελέτη σήμερα, και μέχρι να την αξιολογήσεις και να προχωρήσεις σε υλοποίηση, τα δεδομένα έχουν ήδη αλλάξει.

Στην ταχύτατη μεταβολή των δεδομένων στο χώρο της υγείας και τις επιπτώσεις που έχει για την ασφαλιστική αγορά σε επίπεδο δόμησης προγραμμάτων αναφέρεται ο Managing Director της Consensus, Φίλιππος Μυτιληναίος. Τα στοιχεία που συνθέτουν το περιβάλλον της υγείας αλλάζουν πολύ γρήγορα και οι εταιρείες πλέον καλούνται να ισορροπήσουν τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες με το προσιτό κόστος και την εκπλήρωση των οικονομικών τους στόχων. Βασικά χαρακτηριστικά της Consensus είναι τόσο η έμφαση στην αξία μέσα από τη διαφοροποίηση αλλά και από την εξειδίκευση όσο και η ισορροπία στο χαρτοφυλάκιό της σε γενικές ασφαλίσεις και ζωής.

Τα τελευταία χρόνια στο χώρο της διαμεσολάβησης έχει ακολουθηθεί σε κάποιες περιπτώσεις η τακτική των συνεργασιών. Εντάσσεται ως ενδεχόμενο στη στρατηγική της Consensus μία τέτοια κίνηση;

Ναι, την παρακολουθούμε και εμείς αυτή την κίνηση συνεργασιών. Νομίζω είναι πολύ σημαντική για μεγάλο κομμάτι της αγοράς, και σίγουρα βοηθάει στην αντιμετώπιση της «επόμενης ημέρας»! Αντιλαμβάνομαι ότι αρκετές φορές γίνεται για την λεγόμενη μείωση κόστους, καθώς οι συστεγάσεις, οι μειώσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, οι ενοποιήσεις συστημάτων κ.λπ. συντελούν πραγματικά σε μειωμένες δαπάνες. Από την άλλη μεριά όμως, πιστεύω πως κάθε τέτοια συνεργασία πρέπει να πατάει και σε πολύ καλά προκαθορισμένα business plans, τα οποία να δημιουργούν πολύ ξεκάθαρους ρόλους για όλους τους συνεργαζόμενους, να χαράζουν συγκεκριμένες στρατηγικές ανάπτυξης. Πάνω από όλα, αυτές οι συνεργασίες πρέπει να έχουν το στοιχείο της παραγωγικής αλληλοσυμπλήρωσης. Καθώς, τα επόμενα χρόνια η διαμεσολάβηση για να μπορέσει να σταθεί στα πόδια της θα πρέπει να καλύπτει ένα ευρύτατο φάσμα ασφαλιστικών υπηρεσιών, δίνοντας παράλληλα στον πελάτη, ουσιαστική συμβουλή. Σχετικά με το δεύτερο σκέλος της ερώτησης σας, η διαμεσολάβηση είναι εκ φύσεως γεμάτη συνεργασίες, ούτως ή άλλως! Εάν, μπορούμε σαν Consensus μέσα από μια τέτοια κίνηση συνεργασίας, να διατηρούμε το χαμόγελο μας, τότε γιατί όχι;

* Ποτέ δεν πίστεψα ότι κάτι που πωλείται μόνο του, μπορεί να δημιουργήσει αξία και μέλλον σε έναν  επαγγελματία ασφαλιστή*

Με την εμπειρία που έχετε στον κλάδο υγείας κρίνετε ότι ο συνδυασμός παροχών και τιμολόγησης στα προγράμματα μπορεί σήμερα να καλύψει τις ανάγκες του μέσου Έλληνα;

Έχω την αίσθηση ότι δυστυχώς οι ανάγκες του μέσου Έλληνα μεταβάλλονται σαν «τρενάκι του τρόμου» τα τελευταία χρόνια, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που είναι πάρα πολύ δύσκολο κανείς να παρακολουθήσει και να συναγάγει ουσιαστικά συμπεράσματα από κάποια τάση. Κάνεις μια έρευνα-μελέτη σήμερα, και μέχρι να την αξιολογήσεις και να προχωρήσεις σε υλοποίηση, τα δεδομένα έχουν ήδη αλλάξει.

Σήμερα, ναι, υπάρχουν κάποιες εταιρείες που ανταποκρίθηκαν γρήγορα και αποτελεσματικά σε νέα προϊόντα ή συνδυασμούς προϊόντων που μπορούν σε μεγάλο βαθμό να καλύψουν αυτά που ο μέσος πολίτης δεν μπορεί πλέον να βρει μέσα από τη δημόσια παροχή. Το μεγάλο στοίχημα για αυτές τις εταιρείες ήταν να παράγουν προϊόν υγείας που να καλύπτει ανάγκες πρωτοβάθμιας, αλλά και δευτεροβάθμιας περίθαλψης, σε ένα προσιτό για την εποχή κόστος, χωρίς να εκθέτει την εταιρεία σε δυνητικούς κινδύνους, και σαφώς το προϊόν αυτό να διαχυθεί σε όσο μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας. Αυτές οι εταιρείες κινήθηκαν μέσα στην κρίση δυναμικά, σχεδίασαν, υλοποίησαν και είχαν τα κανάλια επικοινωνίας για να προωθήσουν τα προϊόντα αυτά. Τα αποτελέσματα ήδη δείχνουν ότι πετυχαίνουν.

Εμείς στην Consensus τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει μια σαφή και απόλυτα ευδιάκριτη αύξηση της ζήτησης σε ατομικά ασφαλιστήρια υγείας. Νομίζω, ότι το ενδιαφέρον στην αγορά, είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι νομίζουμε, και σίγουρα από ότι δείχνουν οι μέχρι σήμερα μετρήσεις.

Για να πετύχουμε γρήγορη και αποτελεσματική κάλυψη της ζήτησης και εφόσον υπάρξει άνεση χρόνου και εκλογίκευση του κόστους, θα πρέπει μεγαλύτερο κομμάτι των δικτύων διανομής να λάβει μια ουσιαστική εκπαίδευση πάνω σε αυτά τα προϊόντα-υπηρεσίες, ώστε να είναι πιο αποτελεσματικά, αλλά και γιατί όχι και πιο προετοιμασμένα για το μέλλον, που σίγουρα δεν είναι μόνο η πώληση ασφάλισης αυτοκινήτων.

Τέλος, είναι ενδιαφέρον να τονίσω, ότι τα μεγάλα προβλήματα στα κρατικά ταμεία, με πρώτο ουσιαστικό πρόβλημα την αδυναμία έγκαιρης επίσκεψης σε γιατρό μέσω ΕΟΠΠΥ, δημιουργούν μια νέα ενδιαφέρουσα αγορά στο χώρο της υγείας.

diamesolavisi-mitilineos-1

Φίλιππος Μυτιληναίος, Managing Director της Consensus

Στην ανάπτυξη ποιων προγραμμάτων δίνετε έμφαση και γιατί; Πώς έχει διαμορφωθεί στην παρούσα φάση το χαρτοφυλάκιό σας;

Όλα ξεκινούν από το γεγονός ότι πάντοτε προσπαθούσαμε να δημιουργούμε αξία μέσα από τη διαφοροποίηση αλλά και από την εξειδίκευση πάνω σε προϊόντα που απαιτούσαν γνώσεις και εμπειρία. Το 1998-1999 σε εκείνη την περιβόητη κούρσα του χρηματιστηρίου, ήταν πολύ δύσκολο να πουλήσεις νοσοκομειακή περίθαλψη, καθώς ο περισσότερος κόσμος αισθανόταν αυτή την οικονομική άνεση – μάλλον εικονική θα την έλεγα καλυτέρα – αλλά όπως και να είχε για να πουλήσεις ασφαλιστήριο υγείας έπρεπε να μπεις στη διαδικασία διεξοδικής ανάλυσης αναγκών, να έρθεις πολύ κοντά στον πελάτη, και να παρουσιάσεις ουσιαστικά επιχειρήματα γιατί πρέπει να ασφαλιστεί. Όλη αυτή η διαδικασία τότε, σαφώς μας έκανε πληρέστερους επαγγελματίες.

Επίσης, ποτέ δεν πίστεψα ότι κάτι που πωλείται μόνο του, μπορεί να δημιουργήσει αξία και μέλλον σε έναν επαγγελματία ασφαλιστή. Επιλέξαμε να μην προωθούμε πολύ αυτοκίνητο, αλλά δώσαμε μεγάλη βάση στην υγεία – σύνταξη, στις αστικές και επαγγελματικές ευθύνες, στον κλάδο περιουσίας και απώλειας κερδών, στις μεταφορές και γενικότερα σε ό,τι βλέπαμε ότι έχει μέλλον. Γιατί στην επαρχία πωλείται κυρίως ασφάλιση αυτοκινήτου; Έχει προβληματιστεί κανείς γιατί στην επαρχία δεν καλύπτουν οι ιδιοκτήτες τα ακίνητά τους, εκτός και εάν κάποιος φορέας (π.χ. τράπεζα) τους υποχρεώνει; Είναι δυνατόν με ένα τόσο χαμηλό κόστος ανά τετραγωνικό μέτρο, να μην το κάνουν; Υπάρχει δουλειά για όλους στον κλάδο μας, και στα αστικά κέντρα και στην επαρχία. Ας το καταλάβουμε πλέον όλοι.

Το χαρτοφυλάκιο της Consensus είναι ίσα μοιρασμένο σε γενικές και ζωή, μια ισορροπία που πάντα επιδιώκω να τηρώ. Το αυτοκίνητο δεν ξεπερνάει το 12% με 15% του συνολικού χαρτοφυλακίου των γενικών. Οι εμπορικοί κίνδυνοι είναι στο 40%, και το retail στο 60% του συνόλου παραγωγής.

Εάν θα έπρεπε να μας αυτοπροσδιορίσω σχετικά με τη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου μας, θα έλεγα ότι είμαστε μια πολύ καλά ισορροπημένη οντότητα με τεχνογνωσία σε μια ευρεία γκάμα των ασφαλιστικών παροχών.

* Η συνεχής εξέλιξή μας είναι συνυφασμένη με την επιχειρησιακή χρήση των νέων τεχνικών και τεχνολογιών
«πληροφορίας» *

Η τεχνολογία εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. Πόσο σημαντικός είναι για την Consensus ο ψηφιακός μετασχηματισμός των δομών και των διαδικασιών της και σε ποια φάση βρίσκεται;

Η εγχώρια ασφαλιστική αγορά αποτελούσε μέχρι πριν λίγα χρόνια ένα χώρο που η ψηφιοποίηση της πληροφορίας καθώς και των διαδικασιών και τεχνολογιών που τις υποστηρίζουν είχαν σχετικά μικρή διείσδυση. Αυτή η τάση έχει αρχίσει να αντιστρέφεται σταδιακά, σε μια προσπάθεια της αγοράς να αποκτήσει πιο πελατοκεντρική προσέγγιση και να μειώσει τα λειτουργικά κόστη της διαχείρισης της πληροφορίας.

Η Consensus αντιλαμβανόμενη έγκαιρα αυτή την ανάγκη, επενδύει συστηματικά τόσο σε ψηφιακές τεχνολογίες όσο και σε «ψηφιακές» διαδικασίες με αντίστοιχη εκπαίδευση του προσωπικού της. Ο πρώτος στόχος αυτής της επένδυσης σε τεχνολογικά συστήματα, σε διαδικασίες και σε εκπαίδευση που είναι η καλύτερη και αμεσότερη εξυπηρέτηση του πελάτη μας έχει ήδη επιτευχθεί σε υψηλό ποσοστό. Έτσι, η διαχειριστική ικανότητα για την αντιμετώπιση αιτημάτων πελατών και συνεργατών έχει πολλαπλασιαστεί ενώ έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο οι καθυστερήσεις και τα ανθρώπινα λάθη. Το αποτέλεσμα είναι ευδιάκριτο τόσο σε ποιοτικούς δείκτες όπως ο βαθμός ικανοποίησης του πελάτη μας, όσο και σε αριθμητικούς όπως ο μειωμένος χρόνος απόκρισης σε νέα αιτήματα και το μειωμένο μεσοσταθμικό κόστος διαχείρισης.

Για μας στην Consensus, η συνεχής εξέλιξή μας είναι συνυφασμένη με την επιχειρησιακή χρήση των νέων τεχνικών και τεχνολογιών «πληροφορίας», οι οποίες θα αποτελούν και στο μέλλον ένα από τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 1 Ψήφος