Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Πως να κερδίσεις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή.

Υπάρχουν πάρα πολλές αντικρουόμενες απόψεις για το πώς πρέπει να γραφτεί ένα βιογραφικό. Θα πρέπει να περιοριστεί σε μία σελίδα; Βάζεις περίληψη στην αρχή; Συμπεριλαμβάνεις προσωπικά ενδιαφέροντα και εθελοντικές ανησυχίες; Το βιογραφικό αποτελεί την ευκαιρία σου να κάνεις καλή εντύπωση, επομένως πρέπει να το κάνεις σωστά.

«Δεν υπάρχει γρήγορος ή εύκολος τρόπος για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού βιογραφικού», υποστηρίζει η Jane Heifetz, που είναι ειδικός στα βιογραφικά σημειώματα και ιδρυτής της Right Resumes. Μη νομίζετε ότι μπορείτε να το φτιάξετε μέσα σε μια ώρα. «Πρέπει να σκεφτείς πολύ προσεχτικά τι λες και πώς το λες, ώστε να σκεφτεί ο υπεύθυνος προσλήψεων, «αυτό το άτομο μπορεί να κάνει αυτό που χρειάζομαι»», σημειώνει. Εν τέλει, είναι κάτι παραπάνω από ένα βιογραφικό, «είναι ένα είδος marketing», λέει ο John Lees, αναλυτής καριέρας στη Μ. Βρετανία και συγγραφέας του «Knockout CV». Η Heifetz συμφωνεί: «ο διευθυντής προσλήψεων είναι ο αγοραστής, εσύ είσαι το προϊόν και πρέπει να του δώσεις έναν λόγο για να σε αγοράσει».

Ακολουθούν προτάσεις για το πώς θα γράψετε ένα βιογραφικό που θα τραβήξει την προσοχή:

• Ξεκινήστε δυνατά: οι πρώτες 15-20 λέξεις του βιογραφικού είναι πολύ σημαντικές«γιατί για τόσο περίπου ασχολείται ένας υπεύθυνος προσλήψεων», τονίζει ο Lee. Ξεκινήστε με μία σύντομη περίληψη του πεδίου εξειδίκευσής σας. Θα έχετε την ευκαιρία να αναλύσετε σχετικά με την εμπειρία σας αργότερα, τόσο στο βιογραφικό, όσο και στη συνοδευτική επιστολή. Προς το παρόν, περιοριστείτε στα λίγα.

* Ο διευθυντής προσλήψεων είναι ο αγοραστής, εσύ είσαι το προϊόν και πρέπει να του δώσεις έναν λόγο για να σε αγοράσει. *

• Ακολουθήστε τη σωστή σειρά: αν αλλάζετε κλάδους, μη βάζετε εργασιακή εμπειρία που ο υπεύθυνος προσλήψεων ενδεχομένως να θεωρήσει άσχετη. Ο Heifetz συστήνει να βάλετε ένα τμήμα με επιτεύγματα και ικανότητες ακριβώς μετά την εισαγωγή που θα γεφυρώνει την εμπειρία με τις απαιτήσεις της θέσης εργασίας. «Αυτά θα είναι τα βασικά σημεία που θέλετε να περάσετε, οι σημαντικές ιστορίες που θέλετε να πείτε», συμπληρώνει. «Κάνει τον αναγνώστη να λέει «ουάου, θέλω να γνωρίσω αυτό το άτομο». Όχι για αυτό που είναι αλλά για αυτά που έχει κάνει.»

• Να είστε επιλεκτικοί: Είναι πειρασμός να αναφέρετε κάθε θέση, επίτευγμα, εθελοντική εργασία, ικανότητα και τίτλο σπουδών στη ζωή σας. Όμως μην το κάνετε. «Το βιογραφικό είναι ένα πολύ επιλε­κτικό σετ περιεχομένων. Δεν πρέπει να τα περιλαμ­βάνει όλα. Αν κάτι δεν συμβάλλει στο να πείσει τον διευθυντή προσλήψεων να σας μιλήσει, τότε βγάλτε το», λέει ο Heifetz. Αυτό αφορά και την εθελοντική εργασία. Να την συμπεριλάβετε μόνο ως μέρος της εμπειρίας σας – μαζί με τις μισθωτές σας υπηρεσίες – αν είναι σχετική.

• Αναφερθείτε σε επιτεύγματα, όχι σε αρμοδιότη­τες. «Ο κανόνας μου είναι ότι το 95% όσων αναφέρεις θα πρέπει να θεωρούνται επιτεύγματα», προτείνει η Heifetz. Το «διηύθυνα μία ομάδα δέκα ατόμων» δεν λέει τίποτα. Θα πρέπει να το πάτε λίγο πιο βαθιά. Κέρδισε κάποιος από την ομάδα σου προ­αγωγή; Ξεπέρασαν τους στόχους;

• Να είναι εύκολα αναγνώσιμο: μην παίζετε με τα περιθώρια. Ο Lees εκτιμά ότι ο καιρός των βιογραφικών μίας σελίδας έχει περάσει. «Κάποτε συνήθιζαν να χρησιμοποιούν μικρού μεγέθους γραμμα­τοσειρά και να στριμώχνουν τις πληροφορίες για να χωρέσουν.» Σήμερα, δύο ή και τρεις σελίδες είναι καλά, αλλά αυτό είναι το όριο: «οτιδήποτε πάνω από τις τρεις σελίδες δείχνει ότι δεν ξέρετε να γράφετε».

• Ζητήστε βοήθεια: Μπορεί να είναι δύσκολο να είστε αντικειμενικοί για την εμπειρία σας και τα επιτεύγματά σας. Σκεφτείτε να συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία, έναν μέντορα, ή κάποιο φίλο που θα σας βοηθήσει να ξεπεράσετε ερωτήσεις όπως «είμαι αρκετά καλός για τη θέση;» και να εστιάσετε στο «είμαι ο κατάλληλος για τη θέση;». Το λιγότερο που πρέπει να κάνετε είναι να ελέγξει κάποιος άλλος το βιογραφικό σας για τη λογική του, τη γραμματική, το συλλαβισμό και τη στίξη.

• Προσαρμόστε το προφίλ σας στο LinkedIn: Το προφίλ σας στο LinkedIn είναι τόσο σημαντικό όσο και το βιογραφικό σας. Δεν έχετε; Δημιουρ­γήστε ένα άμεσα. Μην αντιγράψετε όμως από το βιογραφικό σας, εκτιμά η Lees: «Σε κάνει να φαίνε­σαι ότι βαριέσαι». Όμως, διασφάλισε ότι παρουσι­άζεις τον εαυτό σου με τον ίδιο τρόπο.

*Η Amy Gallo είναι συνεργάτης συντάκτης του Harvard Business Review.