Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Τελικά, κύριε Ρούντο, η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σε μια επιχείρηση είναι ατομική ή ομαδική υπόθεση;

Αν ήταν ατομική υπόθεση, δεν θα ήταν Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη. Υπάρχει πάντα μια αφετηρία που συχνά ορίζεται από ατομικές ιδέες και πρωτοβουλίες, όπως υπάρχει το προσωπικό στοιχείο από θέση ευθύνης στο σχεδιασμό και στη διαχείριση των έργων, αλλά το ουσιώδες της κοινωνικής υπευθυνότητας στο επιχειρείν βρίσκεται στη συλλογική αντίληψη και στη συμμετοχικότητα. Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για την εμπέδωση και ανάπτυξη της ιδέας, αλλά και την ενσωμάτωσή της στην εταιρική στρατηγική. Και βέβαια, προς τούτο είναι καθοριστική η στάση της ηγεσίας της επιχείρησης. Αν στην Interamerican έχουμε επιτύχει κάτι αξιόλογο και διακριτό στον τομέα της υπευθυνότητας, τούτο οφείλεται στο χαρακτήρα της Ηγεσίας, που χαράσσει πορεία. Υπενθυμίζω ότι αυτή η αρετή εκτιμήθηκε ιδιαίτερα για την ανάδειξη του Γιώργου Κώτσαλου ως κορυφαίου manager της χρονιάς 2011, στο σύνολο του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου.

Εμείς στο «Ασφαλιστικό Marketing» λέμε ότι η ασφάλιση είναι η καλύτερη Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στον κόσμο και με αυτήν τη λογική βραβεύσαμε και φέτος τους καλύτερους Ασφαλιστές και την Interamerican. Συμφωνείτε με τη λογική μας;

Η κοινωνική υπευθυνότητα βρίσκεται στον πυρήνα της ασφαλιστικής αποστολής. Η επιμονή σας να συνδέετε την παροχή του αγαθού της ιδιωτικής ασφάλισης με την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη αξίζει να υιοθετηθεί ως αντίληψη από κάθε ασφαλιστική επιχείρηση, από κάθε επαγγελματία της ασφαλιστικής αγοράς.

* Δεν νοείται σήμερα υπεύθυνη επιχειρηματικότητα χωρίς κοινωνική υπευθυνότητα. *

Στις σημερινές συνθήκες της κρίσης, ποια είναι η σημασία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης για τις επιχειρήσεις;

Βρισκόμαστε στο μεταίχμιο μεγάλων αλλαγών,που σηματοδοτούνται κυρίως από βίαιες ανατροπές στην κοινωνική ζωή και θέτουν αμείλικτα νέες αναγκαιότητες για να ανασυνθέσουμε τις συνθήκες μιας νέας ισορροπίας των πραγμάτων στον τόπο μας όσο και σ’ όλο τον κόσμο. Η ζωή συνεχίζεται – το θέμα είναι πώς, στη βάση ποιων αξιών και εύλογα, ποιοι είναι οι νέοι ρόλοι που διαμορφώνονται σε επίπεδο αγορών για τις επιχειρήσεις και ειδικότερα στην ασφαλιστική αγορά. Μια διαδικασία ανάταξης της κοινωνίας με στόχο τη συνοχή και την ευημερία, αλλά και των αγορών με στόχο το υγιέστερο και πιο δημιουργικό επιχειρείν, μέσα σε μια πρωτοφανή κρίση κατ’ επίφασιν οικονομική, κατ’ ουσίαν κρίση αξίων, ηγεσίας, κρίση ηθική, μια τέτοια διαδικασία σίγουρα είναι οδυνηρή και περιπετειώδης. Είναι βέβαιο ότι δεν θα καθαρίσουμε εύκολα κι απλά με τα οφειλόμενα, με πιο σημαντική οφειλή αυτή του να ανοίξουμε ένα παράθυρο προσδοκιών και δυνατοτήτων για τα παιδιά μας. Γι’ αυτό και μόνο, δεν νοείται σήμερα υπεύθυνη επιχειρηματικότητα χωρίς κοινωνική υπευθυνότητα.

Τι σημαίνει Υπεύθυνη Ασφαλιστική Εταιρεία;

Δυστυχώς στον τόπο μας χρειάζεται να εξαντλούμαστε στην ερμηνεία των αυτονόητων. Σημαίνει, πρώτα απ’ όλα, κανονιστική συμμόρφωση. Δηλαδή, έμπρακτη νομιμοφροσύνη και ευθυγράμμιση με τα θεσμικά πλαίσια, που σε σημαντικό βαθμό μπορούμε να συνδιαμορφώνουμε μέσα από τους θεσμικούς φορείς που μας εκφράζουν. Προς αυτή την κατεύθυνση, θέλαμε πάντα μια σοβαρή Εποπτεία. Επιτέλους, την έχουμε. Θέλαμε πάντοτε όρους αξιοπιστίας που να ξεπερνούν τα διαφημιστικά πυροτεχνήματα και τους βερμπαλισμούς. Έχουμε τις επιταγές μιας κοινοτικής οδηγίας που οριοθετεί τις υποχρεώσεις μας πολύ απτά και συγκεκριμένα, χωρίς παίξε – γέλασε. Όλα στο φως, όλα εν τοις πράγμασι. Ποσοτικές απαιτήσεις σε κεφάλαια, προβλέψεις, εικόνα επενδύσεων, περιουσιακών στοιχείων. Ποιοτικές απαιτήσεις στην εταιρική διακυβέρνηση και την εποπτική διαδικασία. Σχέδιο ακριβείας στην προσαρμογή. Μεγάλο και συζητήσιμο το άχθος του Solvency II, αλλά είναι για επαγγελματίες της ασφαλιστικής αποστολής. Θέλουμε αρχές και κανόνες στην αγορά μας ή όχι; Θέλουμε να εξοβελίσουμε τον αθέμιτο ανταγωνισμό και τους πειρατές με σημαία ευκαιρίας ή όχι; Νομίζω πως όλοι μας, όταν αναφερόμαστε στην ανάκτηση της αξιοπιστίας του κλάδου, το εννοούμε ως μια διαδικασία – ή δοκιμασία αν θέλετε – πρακτικής φύσεως, διαδικασία συνέπειας στην εφαρμογή. Δεν γίνεσαι αξιόπιστος με φιλικά χτυπήματα στην πλάτη και έωλες υποσχέσεις. Δεν γίνεσαι αξιόπιστος ενθαρρύνοντας τη διαφθορά ή το ξέπλυμα βρόμικου χρήματος. Συνεπώς, η κανονιστική συμμόρφωση στον κλάδο μας είναι μια βασική αφετηρία για υπεύθυνο επιχειρείν. Ας μην ξεχνάμε ότι εμπορευόμαστε στη βάση της καταναλωτικής πίστης. Το άλλο, εξίσου σημαντικό σκέλος συμπεριφοράς αφορά στη δημιουργία και απόδοση αξίας στους κοινωνικούς εταίρους, προτάσσοντας αυτούς που χρειάζονται αυτή την αξία περισσότερο. Αναφέρομαι σε κοινωνική συνεισφορά οργανωμένη, με διάρκεια και συνέπεια, που μετράται και αποτιμάται – όχι βέβαια σε αποσπασματικές ενέργειες φιλανθρωπικού χαρακτήρα ή δημιουργίας εντυπώσεων υπό το «ένδυμα» της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.

Με αυτή την κοινωνική προσέγγιση, ποιες προτεραιότητες δίνετε;

γιάννης ρούντος, interamerican

Γιάννης Ρούντος – Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ Ομίλου Interamerican

Από τους συμμετόχους, προτεραιότητα έχουν οι πελάτες, οι εργαζόμενοι και οι κοινωνικές ομάδες που μειονεκτούν σε ποιότητα ζωής και σε κατηγορία κοινωνικής θέσης. Βιώνοντας τη δραματική έκπτωση του κοινωνικού κράτους, έχουμε την ιστορική ευθύνη να συμπληρώσουμε τις κοινωνικές υπηρεσίες και παροχές ασφάλισης χωρίς να υποκαταστήσουμε την κρατική πρόνοια ως έννοια αλληλεγγFύης των γενεών, που στηρίζεται άλλωστε στην αναδιανομή – τώρα θα μου πείτε, για ποια αναδιανομή μπορούμε να μιλούμε σήμερα… Είναι περιττό να πω πόσο έχει άμεση ανάγκη η κοινωνία μια ιδιωτική ασφάλιση προσιτή από το κόστος μέχρι την εξυπηρέτηση και ταυτόχρονα φερέγγυα. Ταυτόχρονα, η κερδοφορία είναι μέσα στη λογική της κοινωνικής υπευθυνότητας, δεδομένου ότι μια ζημιογόνος εταιρεία δεν μπορεί να δημιουργεί αξία για τους κοινωνικούς εταίρους της σε βάθος χρόνου. Και φυσικά, επειδή βιωσιμότητα σημαίνει πρωτίστως για κάθε επιχείρηση κοινωνική αποδοχή, μια ασφαλιστική εταιρεία δεν μπορεί να πάει μακριά όταν απορρίπτεται ή τιμωρείται από την αδέκαστη κοινή γνώμη. Προφανώς, στην πολύπλοκη εποχή μας η πίεση για τις επιχειρήσεις έρχεται από το κοινωνικό περιβάλλον καθώς, όπως έχει πει ο διανοητής της οικονομίας Jeremy Rifkin, «είναι πολύ σημαντικό να ξέρει ο επιχειρηματίας ότι οι νόμοι του εμπορίου σήμερα έρχονται δεύτεροι και ότι η ευημερία του προέρχεται μέσω της επιβράβευσής του από την κοινωνία. Οι εταιρείες που προχωρούν σε αυτόν το δρόμο, είναι οι πιο επιτυχημένες – πρέπει να δώσεις λίγο για να πάρεις περισσότερο». Εν κατακλείδι, αυτές οι δύο διαστάσεις –κανονιστική συμμόρφωση και κοινωνική συνεισφορά– εκφράζουν το αδιαίρετο δίπολο του νόμιμου και του ηθικού, που πρέπει να χαρακτηρίζει την υπευθυνότητα και των ασφαλιστικών εταιρειών.

Στην Interamerican πώς γίνεται πράξη η ιδέα της ΕΚΕ;

Παρατηρούμε εδώ και μια δεκαετία, σχεδόν, να εξελίσσει εντυπωσιακά η εταιρεία τις πρακτικές της. Στην Interamerican ακολουθήσαμε μια μακρά διαδρομή σταδιακής ωρίμασης και ενσωμάτωσης της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην εταιρική κουλτούρα, που ξεκίνησε το 2003, σε μια εποχή που λίγες εταιρείες είχαν ενδιαφερθεί και προσπαθούσαν να κατανοήσουν τί σημαίνει η Βίβλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το υπεύθυνο επιχειρείν, σε σχέση με την κοινωνία και το περιβάλλον. Εισαγωγή στην εταιρική κουλτούρα σήμαινε μύηση των εργαζομένων στην ιδέα της ΕΚΕ και στον εθελοντισμό, μέσα από καλές πρακτικές και παράλληλα, ένα βασικό πλάνο ανάπτυξης πρωτοβουλιών σε συγκεκριμένους τομείς – τουλάχιστον σε τρεις από αυτούς σε συνάφεια με τις επιχειρησιακές δραστηριότητές μας. Αναφέρομαι στην υγεία, στην αντιμετώπιση κινδύνων και στο περιβάλλον, όπου σήμερα αξιοποιούμε ιδιαίτερα τους ανθρώπους, την τεχνογνωσία και τις υποδομές μας για κοινωνικό έργο. Το έργο σε αυτούς τους τομείς συμπληρώνεται από έργο υποστήριξης των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, του πολιτισμού και της παιδείας. Η ενσωμάτωση της κοινωνικής υπευθυνότητας στην εταιρική στρατηγική ήρθε από το 2006 και στη συνέχεια, μέσα από τις δεσμεύσεις μας ως προς την πρακτική εφαρμογή διεθνών Αρχών και Προτύπων, όπως το Οικουμενικό Σύμφωνο και το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Χρηματοοικονομικών Οργανισμών, το UNEP FI –και τα δύο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών– που θέτουν ψηλά τον πήχυ των συμπεριφορών τις οποίες οφείλουν να επιδεικνύουν οι εταιρείες μέλη τους.

Το περασμένο καλοκαίρι, η Interamerican ως μέλος του UNEP FI, ήταν η μοναδική ασφαλιστική εταιρεία από την Ελλάδα που συνυπέγραψε το Σύμφωνο των Αρχών της Αειφόρου Ασφάλισης. Σε τι ακριβώς αναφέρονται οι Αρχές;

Δεν συνυπογράψαμε απλώς το Σύμφωνο, συνδιαμορφώσαμε τις βασικές Αρχές του. Πρόκειται για μια σειρά δεσμεύσεων σε δύο κατευθύνσεις. Αφενός στον άξονα της συστηματικής εξακρίβωσης, παρακολούθησης και αξιολόγησης κινδύνων και στην ελαχιστοποίηση της σχετικής έκθεσης της Εταιρείας και αφετέρου, στον άξονα της ανταπόκρισης στις προκλήσεις της εποχής, υπό τις συνθήκες της κρίσης, με απαντήσεις κερδοφόρου ανάπτυξης, κοινωνικής συνεισφοράς και υπεύθυνης περιβαλλοντικής στάσης. Αυτές οι συνιστώσες συνθέτουν το δρόμο της Αειφόρου Ασφάλισης, που είναι δρόμος βιώσιμης ανάπτυξης.

Αναφερθήκατε στη στρατηγική σημασία της ΕΚΕ. Στην Interamerican πώς πραγματοποιείται η ενσωμάτωσή της στην εταιρική στρατηγική;

Η υπευθυνότητα χαρακτηρίζει ολιστικά τις εταιρικές συμπεριφορές: διαπνέει τη διακυβέρνηση, ορίζει λειτουργικές διαδικασίες επιλογών, σχεδιασμού και υλοποίησης έργων, σχετικούς προϋπολογισμούς και περιλαμβάνεται στα performance contracts συγκεκριμένων διοικητικών στελεχών. Επίσης, αποδίδεται λογαριασμός στους συμμετόχους, στα λεγόμενα ενδιαφερόμενα μέρη, με τον ετήσιο Απολογισμό. Έχουμε εκδώσει, ήδη, τέσσερις Απολογισμούς τα τελευταία χρόνια και ο τελευταίος, όπως και οι δύο προηγούμενοι, έχουν συμπεριληφθεί στην πρώτη τριάδα των πανελλαδικά εκδιδόμενων Απολογισμών, κατά το πλέον έγκυρο διεθνές πρότυπο δεικτών, το Global Reporting Initiative. Φέτος εκδόθηκαν και αξιολογήθηκαν 42 τέτοιοι Απολογισμοί στη χώρα μας και ο Απολογισμός της Interamerican ήταν, επαναλαμβάνω, τρίτος σε επίδοση κάλυψης δεικτών GRI και αρτιότητας, με πρώτο τον Απολογισμό της ΤΙΤΑΝ, που άλλωστε έχει δώσει και τα σχετικά «φώτα» στη χώρα μας. Υπογραμμίζω ιδιαίτερα το γεγονός της συνεχούς διάκρισης του Απολογισμού μας, διότι δεν μπορεί να υπάρξει αξιόλογη Έκθεση κοινωνικής υπευθυνότητας χωρίς να υπάρχει περιεχόμενο, δηλαδή οργανωμένο έργο.

Πέρα από την Interamerican, ποια είναι η γνώμη σας για την εξάπλωση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην ελληνική ασφαλιστική αγορά;

Με χαρά και ενδιαφέρον παρακολουθούμε βήματα έμπρακτης κοινωνικής υπευθυνότητας και άλλων εταιρειών. Ο δρόμος είναι μακρύς. Χρειάζεται όραμα, συνεχής εκπαίδευση στελεχών, οργάνωση, στρατηγική ενσωμάτωση, χρειάζονται δεσμεύσεις μέσα από σοβαρή δικτύωση. Στην κοινωνική υπευθυνότητα δεν χωρεί ανταγωνισμός παρά μόνον ευγενής άμιλλα και σε κάθε περίπτωση, είναι απαράδεκτες οι στρεβλώσεις. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη δεν προσφέρεται για διαφημιστικές καμπάνιες, δεν είναι σωστό να εκλαμβάνεται ως μια νέα αγορά για διαφημιστικές υπηρεσίες. Γι’ αυτό εμείς στην Interamerican τηρούμε σχολαστικά ισορροπίες στο σχετικό οικονομικό προϋπολογισμό μας διαθέτοντας το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των οικονομικών πόρων για δημιουργία και απόδοση αξίας με άμεσο κοινωνικό όφελος και όχι για προβολή με πρόσχημα την ΕΚΕ, ενώ προσέχουμε σχολαστικά και το ύφος περιεχομένου των σχετικών ανακοινώσεων μας, που πρέπει να προβάλουν τη διάδοση καλών πρακτικών και της ιδέας. Η πολιτική αυτή έχει αρχίσει να αποδίδει για το καλό του κλάδου και της κοινωνίας.

Καταληκτικά, θα λέγατε ότι η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι «εκ των ων ουκ άνευ» στην εποχή μας;

Σήμερα οι αντοχές, η βιωσιμότητα, η ανάπτυξη, σε όλες τις αγορές και στη δική μας την ασφαλιστική, κρίνονται από δύο παράγοντες: από τις εταιρικές συμπεριφορές και από τη δύναμη του κοινωνικού ιστού που οι συμπεριφορές αυτές υφαίνουν γύρω από τις επιχειρήσεις. Αυτοί οι παράγοντες διαμορφώνουν το κορυφαίο ζητούμενο για τον ασφαλιστικό κλάδο, που είναι οι σχέσεις εμπιστοσύνης. Και δεν χτίζεται εμπιστοσύνη, χωρίς υπεύθυνη επιχειρηματικότητα και κοινωνική υπευθυνότητα. Η δική μας αγορά χρειάζεται την εμπιστοσύνη περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι