Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

four × 5 =

13 − 10 =

Με τις εκτιμήσεις των ειδικών να ξεπερνούν ακόμη και τις αρχικές προβλέψεις τους για την τουριστική πορεία της Ελλάδας το 2014, στα πρόσωπα των περισσότερων επαγγελματιών του χώρου φάνηκε και πάλι το χαμόγελο μετά από μία δύσκολη περίοδο «καθημερινής μάχης» σε όλα τα επίπεδα.

Αιτία αυτής της ψυχικής ανάτασης δεν αποτέλεσε μόνο η σταθεροποίηση των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών της χώρας, αλλά κυρίως η αλλαγή σκέψης και κατ’ επέκταση δράσης των περισσότερων συμπολιτών μας. Όπως οι φορείς, έτσι και οι πολίτες, κατάλαβαν επιτέλους ότι όλες οι αλλαγές είναι αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας και σε αυτή την κατεύθυνση έγιναν συμμαχίες και συνεργασίες καταλυτικές για το μέλλον της Ελλάδας σε όλους τους τομείς.

* Είναι καιρός πια σε αυτήν τη χώρα να ανοίξουμε τα μάτια μας και να παραδειγματιστούμε από τον υπόλοιπο κόσμο, ξεφεύγοντας από τη λογική «εδώ είναι Ελλάδα». *

Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων – HAPCO, αντιλαμβανόμενος τις δυσκολίες της εποχής, για άλλη μια φορά, με τη βοήθεια των μελών του, πήρε την κατάσταση στα χέρια του και προσπάθησε να διαφυλάξει τα κεκτημένα της συνεδριακής Ελλάδας όσο καλύτερα μπορούσε, παρά τις αντίξοες συνθήκες, σε επίπεδο οικονομικό κυρίως. Η επιβράβευση αυτής της δύσκολης προσπάθειας ήρθε μέσα από την αναγνώριση της ίδιας της αγοράς: Όλο και περισσότερες εταιρείες εκφράζουν μέρα με τη μέρα το ενδιαφέρον συνεργασίας τους με τον HAPCO, ενώ παρόμοια τροχιά ενδιαφέροντος καταγράφεται και από τη διεθνή αγορά για φιλοξενία συνεδριακών διοργανώσεων στην Ελλάδα τα προσεχή έτη. Αμφότερα τα γεγονότα, προσδίδουν νότες χαράς και ικανοποίησης στον HAPCO, κάνοντας τις ελπίδες του για επάνοδο της Ελλάδας στη συνεδριακή θέση που της αξίζει, αρκετά πιο ισχυρές.

Τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της «κρίσης», ο συνεδριακός τουρισμός της Ελλάδας έδωσε τον μεγαλύτερο «αγώνα επιβίωσης» στην ιστορία του. Σήμερα στις πληγές του προσμετρώνται ακυρώσεις συνεδρίων, λουκέτα επιχειρήσεων, απώλεια ανθρώπινου δυναμικού, μείωση εθνικών εσόδων, κ.ά. Όπως όλες οι πληγές όμως, έτσι και αυτές, άφησαν στους ανθρώπους της αγοράς σαν σημάδι μνήμης μία μοναδική κληρονομιά γνώσης. Η κρίση ανάγκασε τους περισσότερους να σκεφτούν αλλιώς, να τολμήσουν και το σημαντικότερο ίσως, να πιστέψουν στη δύναμη του συνόλου. Έτσι λοιπόν ενωμένοι και δίχως εκπτώσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες, οι επαγγελματίες της συνεδριακής αγοράς κατάφεραν να διατηρήσουν την εικόνα της Ελλάδας «ελκυστική» για φιλοξενία διοργανώσεων, αποδεικνύοντας σε όλους ότι με την εμπειρία, την τεχνογνωσία και τη σκληρή δουλειά μπορεί κανείς όχι μόνο να προσαρμόζεται, αλλά και να αποδίδει τα μέγιστα, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Αυτή η πρόκληση και η υπέρβαση των ορίων που είχαν θέσει οι περισσότεροι μέχρι σήμερα, ήταν και η μεγαλύτερη νίκη της συνεδριακής αγοράς στην κρίση της χώρας, καθότι έτσι όχι μόνο προσαρμοστήκαμε στις νέες ανάγκες, αλλά και εξελιχθήκαμε, γινόμενοι συνάμα και πιο ανταγωνιστικοί. Οι δοκιμασίες άλλωστε σε αυτή τη χώρα δεν σταματούν ποτέ. Απόδειξη της ζοφερής ελληνικής πραγματικότητας αποτελεί το γεγονός ότι πέραν των δυσκολιών που προκάλεσε η κρίση στην ελληνική συνεδριακή αγορά, σε επίπεδο εθνικό οι επαγγελματίες Οργανωτές Συνεδρίων (PCOs) κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν ένα ακόμη πρόβλημα: Τις εγκυκλίους του ΕΟΦ (Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων) και τους κώδικες δεοντολογίας του ΣΦΕΕ (Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος), που αν και στόχευαν στη σωστή κατεύθυνση εντούτοις άλλαξαν άρδην το τοπίο στις διοργανώσεις ιατρικών επιστημονικών εκδηλώσεων, οι οποίες ποσοστιαία καλύπτουν περίπου το 80% της αγοράς.

hapco

Τόσο η Εγκύκλιος του ΕΟΦ, όσο και ο Κώδικας Δεοντολογίας του ΣΦΕΕ προκάλεσαν και προκαλούν αναταραχή στο σύνολο της συνεδριακής κοινότητας, επηρεάζοντας καταλυτικά τον τρόπο λειτουργίας όχι μόνο των Οργανωτών Συνεδρίων (PCOs), αλλά και των ξενοδοχείων και βεβαίως όλων των εμπλεκόμενων προμηθευτών για τις ανάγκες ενός συνεδρίου (εταιρείες οπτικοακουστικού εξοπλισμού, κατασκευής εκθεσιακών περιπτέρων, επισιτισμού, μετάφρασης διερμηνείας, εκτυπώσεων, τεχνολογικών εφαρμογών, λογισμικού, ενοικιάσεων αυτοκινήτων, συνεδριακών δώρων, κ.λπ.).

Στο σημείο αυτό δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Ελλάδα σχεδόν στο σύνολό της είναι τουριστικός προορισμός με χιλιάδες ξενοδοχεία στην έκτασή της, τα οποία επιβιώνουν όχι μόνο με τα έσοδα του Αυγούστου, αλλά και με τα συνέδρια που διεξάγονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, δίνοντας τονωτικές ενέσεις στις τοπικές οικονομίες επιμηκύνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο παράλληλα και την τουριστική περίοδο. Συνεπώς, δράσεις όπως οι ανωτέρω από πλευράς ΕΟΦ και ΣΦΕΕ, που αποκλείουν συνεδριακούς προορισμούς της νησιωτικής Ελλάδας και όχι μόνο, δεν επηρεάζουν μόνο ένα «μικρό» σύνολο της αγοράς – Οργανωτές Συνεδρίων (PCOs) – αλλά την αγορά στο σύνολό της, στερώντας έσοδα από το εθνικό ταμείο!

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, η διοργάνωση ε νός συνεδρίου δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ούτε βεβαίως υπόθεση ενός ατόμου ή μίας εταιρείας. Αρκεί να αναφερθεί ότι σε μία διοργάνωση μ πορεί να εμπλέκονται έως και 60 διαφορετικές επαγγελματικές ειδικότητες στην παροχή υπηρεσιών. Αν ένας λοιπόν από αυτούς τους 60 κ ρίκους σπάσει, η αλυσίδα «ταρακουνιέται», με ό,τι αυτό συνεπάγεται… Σήμερα μετά από αρκετά «ταρακουνήματα», η ελληνική συνεδριακή αγορά προσπαθεί και πάλι να ορθοποδήσει, με τον HAPCO και τους συνεργάτες του να δίνουν καθημερινό αγώνα για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς εντός ενός υγιούς περιβάλλοντος ανταγωνισμού, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα.

Είναι καιρός πια σε αυτήν τη χώρα να ανοίξουμε τα μάτια μας και να παραδειγματιστούμε από τον υπόλοιπο κόσμο, ξεφεύγοντας από τη λογική «εδώ είναι Ελλάδα». Είναι καιρός να συμπορευτούμε με τη διεθνή πρακτική στη διοργάνωση συνεδρίων και να δώσουμε το λόγο στους επαγγελματίες της αγοράς και όχι σε φορείς ή/και Οργανισμούς Υπουργείων και Διοικητικών Υπηρεσιών. Στόχος είναι η ενίσχυση της Ελλάδας ως ενός ικανού και φιλόξενου προορισμού για φιλοξενία συνεδρίων. Και αυτός ο στόχος για να υλοποιηθεί θέλει δουλειά και όχι γραφειοκρατία. Κλασικό παράδειγμα της ελληνικής πραγματικότητας και της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας που ταλαιπωρεί κάθε πολίτη αυτής της χώρας, στα συνεδριακά δρώμενα αποτελεί το Μητροπολοτικό Συνεδριακό Κέντρο, που το συζητάμε χρόνια και όταν επιτέλους έφτασε το έργο μία ανάσα πριν την υλοποίησή του, σε χρόνο μηδέν κατέρρευσε κάθε ελπίδα και όνειρο, με τους ιθύνοντες και τους επενδυτές τελευταία στιγμή να κρίνουν το έργο ως μη βιώσιμο! Μετά από αυτό, σε τι να ελπίζει ο ελληνικός συνεδριακός τουρισμός.