Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Τι είναι το κοινό όραμα;

«Οι άνθρωποι δεν ακούν αυτό που τους λες, γιατί ακούνε αυτό που λένε οι ίδιοι στους εαυτούς τους.» Το Κοινό Όραμα είναι διαφορετικό από το Ομαδικό Όραμα. Το Ομαδικό Όραμα υφίσταται όταν υπάρχει μια γενική συμφωνία γύρω από τις βασικές αρχές ή την κατεύθυνση ενός ατόμου, ομάδας ή εταιρείας. Το Κοινό Όραμα εμπεριέχει κάτι παραπάνω, κάτι βαθύτερο. Πέρα από τη συμφωνία ως προς την κατεύθυνση, προϋποθέτει την ανάληψη προσωπικής ευθύνης. Ο όρος «κοινό» υπονοεί ότι οι εμπλεκόμενες πλευρές επέλεξαν να ενστερνιστούν το όραμα αναλαμβάνοντας προσωπική δέσμευση και όχι μόνο αναγνωρίζοντας τα πιθανά οφέλη που θα προσφέρει. Οι CEO επικοινωνούν το όραμα της εταιρείας τους με ποικίλους τρόπους –μπροσούρες, δελτία τύπου, εσωτερικές καμπάνιες μάρκετινγκ, εταιρικά e-mail, μεγάλα συνέδρια και meeting σε όλα τα επίπεδα. Παρόλα αυτά, δεν καταφέρνουν να εξασφαλίσουν την ουσιαστική συμμετοχή των ανθρώπων τους. Όμως κάθε φορά που ένας ηγέτης επικοινωνεί ένα όραμα, έχει την ευκαιρία να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από την απλή ενημέρωση, και να προσκαλέσει τους ανθρώπους του να εκφράσουν τη συμμετοχή και τη δέσμευσή τους.

Για να πετύχει ένας ηγέτης να δημιουργήσει ένα πραγματικά κοινό όραμα, με την έννοια της δέσμευσης, πρέπει:

1. Να επεξηγήσει τα επιχειρήματα και τα βήματα προς την τελική διαμόρφωση του υφιστάμενου οράματος:

  • Να συνδέσει το τελικό όραμα με την τρέχουσα κατάσταση.
  • Να παραθέσει τις προσωπικές δυσκολίες και προκλήσεις που αντιμετώπισε.
  • Να περιγράψει το Δάσος που σχεδίασε με βάση το Δέντρο.
  • Να ομολογήσει τους δισταγμούς και φόβους που μπορεί να είχε.
  • Να μεταδώσει την αξία που θα προσθέσει η συμμετοχή του κάθε ενός ατόμου ξεχωριστά.
  • Να επικοινωνήσει την προσωπική του δέσμευση να αφιερώσει στο στόχο όλες του τις δυνάμεις, τα χαρίσματα και ταλέντα.

2. Να προσκαλέσει το κοινό του να συμμετέχει ενεργά. Η συμμετοχή όλων πράγματι μπορεί να προσθέσει αξία και να είναι σημαντική. Το κοινό θα ακολουθήσει και τον ηγέτη και το όραμα. Χρειάζεται όμως ένας άνθρωπος ολοκληρωτικά αφοσιωμένος σε αυτό, να δείξει προηγουμένως το δρόμο.

Ποια είναι τα κλειδιά για να «ξεκλειδώσει» κάποιος το όραμά του;

Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι εγκλωβισμένοι στη διαδικασία επιβίωσής τους. Αυτό το είδος ζωής απαιτεί όλη η ενέργεια του ατόμου να διοχετεύεται προς τη συντήρηση του εαυτού του. Για να ξεμπλοκάρει κανείς, να απεγκλωβιστεί από αυτό και να ξεκλειδώσει το όραμά του, πρέπει να σκεφτεί πέρα από τον εαυτό του. Πρέπει να σκεφτεί πέρα από το τι θα «αποκομίσει», στο τι μπορεί να προσφέρει ή να δημιουργήσει. Το Όραμα γεννιέται όταν κανείς ατενίζει τον κόσμο κάτω από το πρίσμα της συνεισφοράς και όχι από το πρίσμα του «δικαιώματος». Υπάρχει μια πολύ παλιά παροιμία που λέει: «Αυτός που ψάχνει να βρει τη ζωή του θα την χάσει, αλλά αυτός που έχει μάθει να την δίνει θα την βρίσκει πάντα»… Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και στις πιο μαύρες μέρες μας, η επιθυμία να προσφέρουμε αξία είναι πιο σημαντική από την ανάγκη μας να διατηρούμε τα πράγματα ως έχουν. Όταν περνάμε από δύσκολες φάσεις, έχουμε την τάση να θέλουμε να διατηρήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση των πραγμάτων, από το να παράγουμε αξία καινοτομώντας. Έτσι μαθαίνουμε να ανεχόμαστε την απελπισία που δημιουργεί το ανεκπλήρωτο. Γινόμαστε θύματα της κουβέντας που έχουμε με τους εαυτούς μας για το πόσο δύσκολα είναι όλα τα πράγματα. Για να μπορέσουμε να ξεκλειδώσουμε το Όραμά μας, πρέπει να ξεκινήσουμε παίρνοντας μια απλή απόφαση: Να αυξήσουμε τις προσδοκίες μας. Να μετακινηθούμε από τη θέση του παίζω «για να μη χάσω» στη θέση του παίζω «για να κερδίσω». Συνεισφέρετε. ΔΩΣΤΕ. Κάθε μεγάλη νίκη στην ιστορία γεννήθηκε μέσα από μεγάλη απελπισία που κάποιος, οραματίστηκε έναν τρόπο να την ανατρέψει. Από κάποιον δηλαδή που μέσα από την απελπισία, είδε μια ευκαιρία. Ο John F. Kennedy φύτεψε το σπόρο σε ένα ολόκληρο έθνος που είχε ανάγκη για ελπίδα μέσα στην απελπισία του, λέγοντας το περίφημο: «Μη ρωτάς τι μπορεί να κάνει η χώρα σου για σένα. Ρώτησε τι μπορείς να κάνεις εσύ για τη χώρα σου».

Γιατί είναι σημαντικό για τις εταιρείες να έχουν ένα κοινό όραμα; Ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα;

Το κοινό όραμα επιμερίζει την προσωπική ευθύνη για την επίτευξη των στόχων της εταιρείας. Η συνεισφορά του καθενός ξεχωριστά έχει ιδιαίτερη σημασία, η συνεισφορά του καθενός ξεχωριστά είναι πολύτιμη. Το σύνολο είναι πάντα μεγαλύτερο από τη μονάδα! Για αυτό είναι πολύ σημαντικό για την κάθε εταιρεία να προσκαλέσει όλους να συμμετάσχουν στο κοινό όραμα. Ο ίδιος ο όρος «εταιρεία», στη ρίζα του, υπονοεί την ύπαρξη περισσοτέρων του ενός, ότι το ΕΜΕΙΣ είναι μεγαλύτερο του ΕΓΩ, ότι δεν είμαστε ξεχωριστά άτομα αλλά είμαστε όλοι μαζί και για αυτό κάτι περισσότερο.

Με τι κριτήρια ένα Όραμα κρίνεται ως αποτελεσματικό;

Το Όραμα είναι τόσο αποτελεσματικό όσο ο βαθμός της συμμετοχής που δημιουργεί. Είναι σημαντικό το όραμα να προσκαλεί και να αναγνωρίζει την αξία του κάθε συμμετέχοντα. Κάποτε κάποιος είπε: «Βρες ένα όραμα τόσο δυνατό, που να σε κάνει να αντέξεις τον πόνο της αλλαγής!». Το μυστικό είναι το όραμα να «μιλά» στους ανθρώπους που θα το υλοποιήσουν και όχι μόνο σε αυτούς που θα επωφεληθούν από την υλοποίησή του. Το δυνατό όραμα είναι αυτό που επιτρέπει στον καθένα να δει πως και ο ίδιος θα αλλάξει και θα επωφεληθεί από την υλοποίησή του. Ταιριάζει δηλαδή, με την εσωτερική του ανάγκη για νόημα και σημασία στη ζωή του.

Όραμα, είναι σημαντικό να έχουν και τα ίδια τα κράτη. Τι θα συμβουλεύατε εμάς τους Έλληνες, σε αυτή την κρίσιμη περίοδο που διανύουμε;

Σε δύσκολους καιρούς, συχνά νιώθουμε την ανάγκη να «ξεφύγουμε» αναπολώντας παλιούς καλούς καιρούς ή φαντασιώνοντας ότι με ένα μαγικό ραβδάκι, θα κερδίσουμε το λόττο και η αλλαγή προς το καλύτερο θα έρθει μόνη της, χωρίς να κουνήσουμε εμείς το δαχτυλάκι μας. Αυτή είναι μια φυσιολογική ανθρώπινη αντίδραση στη δυσκολία, όταν οτιδήποτε άλλο έχουμε δοκιμάσει έφερε μηδαμινό ή καθόλου αποτέλεσμα. Όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, οι άνθρωποι συχνά απαιτούν να μάθουν τα πάντα πριν αποφασίσουν να συμμετέχουν σε οποιαδήποτε προσπάθεια. Εξίσου φυσιολογική και ανθρώπινη αντίδραση. Όμως εδώ τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα. Και απαιτούν εξαιρετική συνεισφορά. Αν κοιτάξει κανείς την ιστορία, οι μεγάλοι ηγέτες οδήγησαν το λαό μέσα από δύσκολες καταστάσεις, αναπαράγοντας αξίες και οράματα με τις οποίες ο κόσμος μπορούσε να ταυτιστεί. Η ιστορία μας έχει δείξει ότι σε εξαιρετικά δύσκολες καταστάσεις, λίγοι αλλά ξεχωριστοί άνθρωποι, καταφέρνουν να ανυψώσουν το ανάστημά τους και να οδηγήσουν τον κόσμο στην ελευθερία. Αυτό σημαίνει όμως, ότι αυτοί οι λίγοι και ξεχωριστοί άνθρωποι, έκαναν αυτό που δεν μπορεί ο καθένας να κάνει: πήγαν κόντρα στο ένστικτό τους, αντιστάθηκαν στο κύμα της απελπισίας, πάτησαν έξω από τα όνειρα και τη φαντασία και έκαναν ένα τολμηρό βήμα μπροστά. Δεν μπορείς να δημιουργήσεις κάτι νέο, αν συνεχίσεις να κάνεις το παλιό. Άρα αυτό που χρειάζεται είναι καινοτόμος σκέψη και προσωπική δέσμευση για να προχωρήσει κανείς πέρα από την απλή επιβίωση, στην ουσιαστική συνεισφορά. Σε συνεισφορά που θα παράγει νέα αποτελέσματα. Η συνεισφορά του καθενός μας είναι ξεχωριστή.

*Ο Hendre Coetzee, ήταν ο βασικός ομιλητής του 2ου Σεμιναρίου Ηγεσίας που διοργάνωσε στην Αθήνα η εταιρεία συμβούλων Sargia Partners, με τίτλο: «Ο δρόμος προς το Όραμα σου: δες την αλλαγή που θες να γίνει στον κόσμο-Τώρα!», και το οποίο παρακολούθησαν και πολλά στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς. Εκτός από τον Η. Coetzee στο συνέδριο μίλησαν η Γεωργία Καρτσάνη, CEO της SARGIA Partners και Master Coach και ο Τίτος Σιμιτζής, Διευθύνων Σύμβουλος της Alternative Research Solutions.

Hendre Coetzee - Μίνι Βιογραφικό
Ο Hendre Coetzee, ομιλητής διεθνούς κύρους σε θέματα Ηγεσίας και Μάρκετινγκ, είναι ιδρυτής του Center for Advanced Coaching στις ΗΠΑ. Το Κέντρο προσφέρει εργαλεία εκπαίδευσης σε υπεύθυνους πωλήσεων, μάρκετινγκ και ανθρώπινου δυναμικού σε όλο τον κόσμο, καθώς και προσωπικό επαγγελματικό coaching σε στελέχη υψηλού επιπέδου. Ο Η. Coetzee έχει περισσότερα από 20 χρόνια πείρα στον επιχειρηματικό χώρο, από τη θέση του Συμβούλου σε Διοικητικά Συμβούλια και σε Ομάδες Πωλήσεων και Διοίκησης σε περισσότερες από 50 διαφορετικές χώρες. Μεταξύ άλλων έχει συμμετάσχει σε ομάδες σύνδεσης και επικοινωνίας μεταξύ λευκών και έγχρωμων στη Νότια Αφρική, έχει λάβει μέρος σε διαπραγματεύσεις εξαγορών και συγχωνεύσεων μεγάλων χρηματοοικονομικών οργανισμών, καθώς και στην ανάπτυξη προγραμμάτων κατάρτισης εταιρειών του NYSE και του NASDAQ. Μεταξύ των πελατών του συμπεριλαμβάνονται οι Microchip Technologies, API, Disney, ESPN, Estee Lauder, Revlon, New York Life, FedEx, World Vision and Compassion International.