Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

fourteen + eight =

three × three =

Οι 3 δείκτες που καθορίζουν την ψηφιακή επιχείρηση

Όταν οι επικεφαλής των επιχειρήσεων αναφέρονται στη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, πολλοί δεν γνωρίζουν τι ακριβώς σημαίνει η μετάβαση αυτή πέρα από την απόκτηση του τελευταίου συστήματος IT.

Οι εταιρείες χρειάζονται «κεφάλαια» όπως οι υπολογιστές, οι servers, τα δίκτυα, και το λογισμικό, αλλά αυτά είναι μόνο η αρχή. Οι ψηφιακοί ηγέτες διακρίνονται από τον ανταγωνισμό με δύο τρόπους: πρώτον από το πώς θα συνδυάσουν όλα τα ψηφιακά μέσα όσον αφορά τη σχέση τους με τους πελάτες και τους προμηθευτές και δεύτερον πώς οι υπάλληλοί τους θα χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά εργαλεία σε κάθε πτυχή των καθημερινών δραστηριοτήτων τους.

Πρόσφατη έρευνα του McKinsey Global Institute (MGI) εξέτασε την πορεία της ψηφιοποίησης σε επιχειρηματικούς τομείς στις ΗΠΑ και ανέδειξε το μεγάλο χάσμα μεταξύ των τομέων, καθώς και μεταξύ των επιχειρήσεων στο πλαίσιο αυτών των τομέων. Οι περισσότερες επιχειρήσεις που έχουν μπει στην ψηφιακή εποχή έχουν αυξήσει την παραγωγικότητα και τα περιθώρια κέρδους τους. Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά ενός ψηφιακού ηγέτη; Και πώς μπορούν οι ίδιες οι εταιρείες να διαφοροποιηθούν από τις ανταγωνίστριες στον κλάδο; Η έρευνα εξέτασε 27 δείκτες που εμπίπτουν σε τρεις κατηγορίες: τα ψηφιακά μέσα, την ψηφιακή χρήση και τους ψηφιακούς εργαζόμενους και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι δύο τελευταίες κατηγορίες κάνουν την κρίσιμη διαφορά.

Η χρήση των ψηφιακών στοιχείων σε ολόκληρη την οικονομία έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 15 χρόνια, καθώς οι επιχειρήσεις επένδυσαν όχι μόνο στον τομέα της πληροφορικής, αλλά στην ψηφιοποίηση των υλικών περιουσιακών στοιχείων τους. Επίσης η χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, οι ηλεκτρονικές αλληλεπιδράσεις των πελατών και προμηθευτών και οι ηλεκτρονικές εσωτερικές διαδικασίες σχεδόν πενταπλασιάστηκαν. Αλλά το σημείο που κάνει τη διαφορά είναι να καταφέρει κανείς να έχει ένα ψηφιακό ανθρώπινο δυναμικό.

 

Ψηφιακά στοιχεία, χρήση και εργαζόμενοι

Όπως είναι φυσικό ο τομέας της τεχνολογίας είναι ο κατεξοχήν πιο ψηφιακά εξελιγμένος επιχειρηματικός κλάδος. Εν συνεχεία ακολουθούν τα μέσα ενημέρωσης, το finance και οι επαγγελματικές υπηρεσίες, οι οποίες έχουν πολύ πιο εξελιγμένες ψηφιακές δυνατότητες από την υπόλοιπη οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και σε κλάδους που ψηφιακά υστερούν σε σχέση με άλλους υπάρχουν επιχειρήσεις που ξεχωρίζουν και χαράζουν πρωτοπόρο δρόμο.

Ας εξετάσουμε κάθε μία από τις τρεις κατηγορίες με τη σειρά:

1. Ψηφιακά στοιχεία: Στην περίπτωση αυτή η έρευνα μέτρησε πόσο οι εταιρείες επενδύουν σε hardware, λογισμικό, δεδομένα και υπηρεσίες πληροφορικής. Εξέτασε επίσης το βαθμό στον οποίο οι εταιρείες ψηφιοποιούν τα φυσικά περιουσιακά τους στοιχεία – δηλαδή, αν έχουν έξυπνα κτίρια, συστήματα IoT που φέρνουν τη μέγιστη απόδοση, εξοπλισμό, συστήματα και τις αλυσίδες εφοδιασμού. Η υιοθέτηση ψηφι- ακών στοιχείων είναι μια ιστορία που ξεκινά από το 1960. Το λιανικό εμπόριο και χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις ήταν μεταξύ των πρωτοπόρων, ενώ σήμερα βλέπουμε τις επιχειρήσεις εξόρυξης και τον κατασκευαστικό κλάδο να αποκτούν ψη- φιακή μορφή με αποφασιστικό τρόπο, με τη χρήση έξυπνων συσκευών και IoT συσκευές. Ένα παράδειγμα είναι το νέο smartphone S60 της Caterpillar, το οποίο έρχεται με ενσωματωμένη δυνατότητα θερμικής απεικόνισης και είναι χρήσιμο για τους κατασκευαστές, τους ηλεκτρολόγους και παρόμοιες ειδικότητες. Η εστίαση έχει μετατοπιστεί από την παραγωγή μακροπρόθεσμων επενδύσεων κεφαλαίου σε λειτουργικά συστήματα και στην εξέλιξη αυτή οφείλεται η ανάπτυξη των cloud υπηρεσιών που ξεκίνησε από εταιρείες όπως η Amazon, η Google και η Microsoft.

* Η χρήση των ψηφιακών στοιχείων σε ολόκληρη την οικονομία έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 15 χρόνια*

2. Ψηφιακή χρήση: Η δεύτερη κατηγορία μετρά το βαθμό στον οποίο οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ψηφιακά μέσα στους πελάτες και τους προμηθευτές. Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν περισσότερο τα ψηφιακά στοιχεία χρησιμοποιούν επίσης σε μεγάλο βαθμό ψηφιακές πληρωμές και ψηφιακό μάρκετινγκ. Είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό για τη διαχείριση των λειτουργιών back-office τους και τις πελατειακές σχέσεις. Μπορούν να επωφεληθούν από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και να κάνουν χρήση των τεχνολογιών κοινωνικής δικτύωσης για να αλληλοεπιδρούν με τους πελάτες και τους συνεργάτες.

3. Αυτό όμως που παίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο είναι η εμπλοκή των εργαζομένων. Δηλαδή το πόσο η επιχείρηση καταφέρνει να δώσει ψηφιακά εργαλεία στους εργαζόμενους και εκείνοι να τα χρησιμοποιήσουν. Η έρευνα αξιολόγησε περισσότερες από 12.000 λεπτομερείς περιγραφές εργασίας για να εντοπίσει εκείνες που σχετίζονται με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Επίσης εκτιμήθηκε το μερίδιο των εργαζομένων σε κάθε τομέα σε επαγγέλματα που σχετίζονται με την τεχνολογία που δεν υπήρχαν πριν από 25 χρόνια καθώς και οι ψηφιακές δαπάνες και τα περιουσιακά στοιχεία ανά εργαζόμενο. Και εδώ οι εταιρείες που πρωτοστατούν είναι όσες σχετίζονται με την τεχνολογία, τα media και το χρηματοπιστωτικό τομέα. Τα κενά είναι τεράστια καθώς οι εταιρείες αυτές έχουν εργατικό δυναμικό με 13 φορές μεγαλύτερη ψηφιακή δραστηριότητα από την υπόλοιπη οικονομία. Στους τομείς που υστερούν, η ψηφιακή συμμετοχή του εργατικού δυναμικού μπορεί να είναι ασταθής. Ωστόσο υπάρχουν και εταιρείες που ξεχωρίζουν, όπως πολλές οργανώσεις υγειονομικής περίθαλψης, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν απίστευτα προηγμένη τεχνολογία στη διάγνωση και τη θεραπεία, αλλά σημαντικά τμήματα της χρήσης του εργατικού δυναμικού τους χρησιμοποιούν μόνο στοιχειώδη τεχνολογία. Αυτό που είναι αναγκαίο για μία επιχείρηση που θέλει να κάνει ψηφιακά βήματα είναι να προσδιοριστούν οι προτεραιότητες, λαμβάνοντας υπόψη το συνολικό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων που απαιτούνται για να διατηρήσουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα.

Για αυτό και οι διοικήσεις των εταιρειών πρέπει να κατανοήσουν βαθύτερα ποια εργαλεία υιοθετούν οι ανταγωνιστές, πώς αλλάζουν οι προσδοκίες των πελατών, ποιες εταιρείες εκτός της βιομηχανίας μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα σε αυτές τις προσδοκίες. Μόλις εντοπιστούν τα κενά, οι ομάδες διαχείρισης μπορούν να σχεδιάσουν τη στρατηγική τους και να την εφαρμόσουν ώστε να γίνουν πιο ψηφιακές.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ 'ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι