Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

three × 5 =

eleven + 7 =

Οι 6 πρωταγωνιστές στις direct ασφαλίσεις

Την τελευταία πενταετία στην Ελλάδα σημαντικό μέρος της ασφάλισης αυτοκινήτου πέρασε στις online ασφαλίσεις είτε από εταιρείες διαμεσολάβησης είτε από συστήματα απευθείας καναλιών που δημιούργησαν οι ασφαλιστικές.

Εταιρείες όπως η Εθνική Ασφαλιστική, η NN, η AIG, η Allianz, η Anytime (Interamerican), η mydirect (Prime), η insurancemarket, η Viva και η Hellas Direct έχουν εισέλθει πλέον στις απευθείας πωλήσεις και αναπτύσσουν είτε εσωτερικά είτε με συνέργειες συστήματα που βελτιώνουν την εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Με εξαίρεση την NN που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον κλάδο υγείας, οι περισσότερες εταιρείες προετοιμάζουν τα επόμενα βήματά τους ή αναζητούν αποτελεσματικά μοντέλα για τους καταναλωτές πλέον και στον κλάδο υγείας, που θεωρείται ένα στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί. Στην προσπάθειά τους να διευρύνουν την πίτα και να αναζητήσουν πελατολόγια προχωρούν και σε συνεργασίες με επιχειρηματικούς κλάδους που δεν σχετίζονται με την ιδιωτική ασφάλιση. Στη λογική αυτή έχει κινηθεί και η Anytime που συνεργάστηκε με τις εταιρείες Cosmote, Shell και ΙΚΕΑ αλλά και η Hellas Direct που έχει κάνει συμφωνίες με τις Aegean, Wind και Praktiker. Την τάση αυτή δείχνει και η έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Εργαστήρι Ηλεκτρονικού Εμπορίου), σύμφωνα με την οποία ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι αγόρασε online ασφάλιση, ενώ φαίνεται ότι σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς διαμορφώνεται πλέον μια ξεκάθαρη πολυκαναλική συμπεριφορά, αφού το 33% πραγματοποιεί offline αγορές μετά από αναζήτηση στο internet, ενώ μόνο το 16% των online αγορών γίνεται μετά την επίσκεψη σε φυσικό κατάστημα.

Παρέμβαση του συντάκτη

Η σύζευξη του διαδικτύου με το μάρκετινγκ και η χρήση του ως πωλησιακό εργαλείο στην ιδιωτική ασφάλιση, διαμορφώνει σταδιακά ένα νέο περιβάλλον αλληλοεπίδρασης για τις ασφαλιστικές εταιρείες, τους διαμεσολαβητές και τους καταναλωτές. Σταδιακά στην προώθηση υπηρεσιών μέσω ίντερνετ «χτίζεται» ένα καινούργιο μοντέλο που ακόμα είναι σε φάση αναμόρφωσης και στην τελική του μετάβαση μένει να «γεφυρώσει» το νομικό και ηθικά επαγγελματικό κενό που δημιουργείται στην προστασία του καταναλωτή και στην επί ίσοις όροις παρουσία των δικτύων.

Όσο όμως μη αναστρέψιμη είναι η στροφή της ιδιωτικής ασφάλισης στην ψηφιακή της εκδοχή άλλο τόσο επιτακτική είναι και η ύπαρξη του ανθρώπινου στοιχείου, του πιστοποιημένου διαμεσολαβητή που θα οδηγηθεί μοιραία σε ψηφιακές δομές επικοινωνίας με τους πελάτες του. Σε ένα παίγνιο λέξεων, λοιπόν, θα έλεγε κανείς ότι αυτός θα είναι ο digi-μεσολαβητής, ο ψηφιακός διαμεσολαβητής του αύριο. Αυτό σημαίνει ότι πέρα από οποιοδήποτε direct κανάλι ασφαλιστικής εταιρείας η διαμεσολάβηση θα συνεχίσει να υφίσταται και θα παντρέψει το παραδοσιακό της στοιχείο με ιντερνετικά μέσα. Αυτός που θα έχει προσωποποιήσει τη δουλειά του μέσα από μία ιστοσελίδα και θα παρέχει στον καταναλωτή αφενός την ευκολία να κάνει online ένα συμβόλαιο και αφετέρου θα μπορεί να του μιλήσει ίσως και μέσω ενός chatbox όταν χρειαστεί να κάνει χρήση του συμβολαίου του και θα καταφέρει να φτιάξει προσωπικές σχέσεις χρησιμοποιώντας έναν απρόσωπο μηχανισμό, θα έχει σημαντικό ρόλο μελλοντικά στην αγορά.

Η τάση που καταγράφεται στην αγορά δείχνει πως η σωστή αξιοποίηση του διαδικτύου είναι αυτή που θα διαφοροποιήσει όλους τους παίκτες της αγοράς αλλά και πως με την πάροδο του χρόνου αρκετές ασφαλίσεις θα περάσουν επίσης διαδικτυακά. Το ζήτημα που προκύπτει είναι πώς θα υπάρξουν αποτελεσματικοί ελεγκτικοί μηχανισμοί για τις διαδικασίες που τηρούνται σε ένα χώρο με το μέγεθος του διαδικτύου αλλά και ίσοι κανόνες για όλους τους εμπλεκόμενους στην ασφαλιστική αγορά. Το σίγουρο πάντως είναι πως στη διαδικασία αυτή μεταλλάσσεται κατά κάποιον τρόπο και η διαμεσολάβηση, που θα είναι πάντα κύριος συνδετικός κρίκος με τον καταναλωτή.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι