Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

fifteen + 19 =

eight − 5 =

Η ανάλυση δεδομένων δεν… δαγκώνει

Δώστε το… καλό παράδειγμα στην ομάδα σας και βάλτε την ανάλυση δεδομένων στην καθημερινότητά σας.

Οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν άβολα με τις πολλές αναλύσεις δεδομένων. Εκτιμήσεις, παρουσιάσεις και προβλέψεις βασισμένες στην ανάλυση δεδομένων – ενδέχεται να προκαλούν σύγχυση αλλά και είναι υπερβολικά. Ενώ μέχρι πρόσφατα, οι άνθρωποι αγνοούσαν με… ευκολία την ανάλυση δεδομένων στην καθημερινή τους εργασία.

Οι ειδικοί μιας επιχείρησης σε θέματα τεχνολογίας και αναλύσεων ήταν απομονωμένοι σε ειδικά τμήματα, η τεχνολογία διαχειριζόταν κοινότοπα πράγματα και οι διευθυντές αγνοούσαν τα οφέλη της βελτιωμένης ποιότητας των δεδομένων με ύφος, «Τα πάμε τέλεια. Γιατί να ασχοληθούμε;»

Τώρα, όμως, αυτό αλλάζει. Όλο και περισσότεροι managers καταλαβαίνουν ότι, αργά ή γρήγορα, η ανάλυση δεδομένων θα εισχωρήσει σε κάθε γωνιά και χαραμάδα όλων των κλάδων, των επιχειρήσεων και των τμημάτων, μετασχηματίζοντας την εργασία, τις σχέσεις και τις δομές της εξουσίας. Η αβεβαιότητα γύρω από το «τι θα συμβεί σε μένα, στη δουλειά μου, στο τμήμα μου και στην εταιρεία μου;» βρίσκεται στην καρδιά και στο μυαλό όλων των ανθρώπων.
Μπορείτε να εντοπίσετε το φόβο με διάφορους τρόπους: ορισμένοι δεν προσπαθούν να μοιραστούν ενδεχομένως χρήσιμα δεδομένα, ενώ άλλοι (όλο και περισσότεροι) παραπονούνται ότι είναι πολύ δύσκολο να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στα δεδομένα, να τα κατανοήσει ή να τα χρησιμοποιήσει, και επομένως χάνουν την ευκαιρία να τα λάβουν υπόψη όταν παίρνουν μία σημαντική απόφαση.

Αυτή η ατμόσφαιρα φόβου έχει μεγάλη σημασία για τα διευθυντικά στελέχη. Ο φόβος μπορεί να παραλύσει τόσο μεμονωμένα άτομα όσο και ομάδες. Ο φόβος αποτρέπει τους ανθρώπους από το να δοκιμάσουν νέες ιδέες, καθώς φοβούνται ότι θα υποστούν το κόστος της αποτυχίας (ή απλώς θα φανούν ανόητοι που προσπάθησαν). Εμποδίζει την παραγωγικότητα, καθώς οι άνθρωποι σπαταλούν χρόνο στην ανάλυση φημών, φαντάζονται περικοπές μισθών και φοβούνται απολύσεις, αντί να προσηλώνονται στη δουλειά τους.
Οι καλοί διευθυντές δεν αφήνουν το φόβο να κυριαρχήσει στις ομάδες τους. Και ο καλύτερος τρόπος για τους διευθυντές να βοηθήσουν τους άμεσα υφιστάμενους να εξοικειωθούν με τα δεδομένα είναι να δώσουν το παράδειγμα.

Ακολουθούν μερικά βήματα που μπορείτε να κάνετε για να μάθετε να χρησιμοποιείτε τα δεδομένα πιο αποτελεσματικά και να περάσετε αυτή την ικανότητα στην ομάδα σας:

  • Για να ξεκινήσετε, κοιταχτείτε στον καθρέφτη. Δεν πειράζει αν έχετε άγχος. Απλώς μην αφήσετε το φόβο να σας σταματήσει. Αντιθέτως χρησιμοποιήστε τον για να προσδώσετε μία αίσθηση επείγοντος στην απόκτηση της γνώσης και της εμπειρίας που χρειάζεστε.
  • Στη συνέχεια, διαβάστε και μελετήστε. Βρείτε ιστορίες σε ειδήσεις και άρθρα στο διαδίκτυο για τα δεδομένα και μάθετε περισσότερα γι’ αυτά. Διαλέξτε ένα-δύο βιβλία για το θέμα και αναρωτηθείτε, «τι σημαίνει αυτό για μένα και το τμήμα μου;».
  • Ακολούθως, ανακαλύψτε τρόπους να κάνετε εξάσκηση πάνω στα δεδομένα. Επιλέξτε κάτι που σας ενδιαφέρει, όπως το αν οι συναντήσεις ξεκινούν στην ώρα τους, το χρόνο μετακινήσεών σας ή το πρόγραμμα διατροφής σας και συλλέξτε στοιχεία, καταγράψτε τα στο χαρτί ή ηλεκτρονικά. Φτιάξτε μερικά απλά διαγράμματα (όπως ένα χρονικό διάγραμμα) και υπολογίστε στατιστικά στοιχεία, όπως ο μέσος και το εύρος. Προσπαθήστε να δείτε τι σημαίνουν τα ευρήματα και ανακαλύψτε τις επιπτώσεις τους.
  • Καθώς αυξάνονται οι γνώσεις σας, κάντε βήματα μπροστά. Δοκιμάστε άλλα σετ δεδομένων για να ανακαλύψετε τις ιστορίες πίσω από τα στοιχεία. Μάθετε τη διαφορά μεταξύ της αιτιότητας και της συσχέτισης. Δημιουργήστε γραφήματα για να σας βοηθήσουν να οπτικοποιήσετε τα ευρήματα. Μοιραστείτε τα γραφήματα με την ομάδα σας, έτσι ώστε να μπορούν να δουν τι ανακαλύψατε και πώς αυτό βελτιώνει τη δουλειά σας.
  • Βάλτε τη νέα ενασχόλησή σας με την ανάλυση δεδομένων στην καθημερινή σας εργασία. Πάρτε λίγο χρόνο όταν ένας υφιστάμενός σας, σας ζητάει να λάβετε απλά μια απόφαση. Προκαλέστε τον να συλλέξει μόνος του όλα τα σχετικά στοιχεία, να ταξινομήσει τις επιλογές και να προτείνει τι πρέπει να γίνει.
    Είναι πολύ πιθανό ο υφιστάμενός σας να ξοδέψει περισσότερο χρόνο, να συγκεντρώσει περισσότερα στοιχεία και κατά συνέπεια να σκεφτεί πολύ πιο προσεχτικά για την απόφαση. Έτσι, η συστηματική ακολουθία αυτής της συνήθειας, έχει ευεργετική επίδραση στην εξοικείωση με την ανάλυση, ισχυροποιώντας ολόκληρο το τμήμα.

*Ο Thomas C. Redman συμβουλεύει οργανισμούς για τα δεδομένα και τα προγράμματα ποιότητας δεδομένων. Είναι συγγραφέας του «Data Driven: Profiting from Your Most Important Business Asset».

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι