Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

4 × two =

17 − 1 =

Οι ευκαιρίες για την Ελλάδα σε μία αγορά άνω των 30 δισ. δολαρίων

Χρειάζεται θέληση να γίνουν επενδύσεις και τα αποτελέσματα θα είναι θετικά.

Ένα πολύ ωραίο θέμα για τους παλαιότερους του κλάδου Ναυτασφαλίσεων που δραστηριοποιηθήκαμε στη χώρα μας με μεράκι και επιθυμία να δημιουργήσουμε μία ναυτασφαλιστική αγορά που θα ήταν σε θέση να δώσει στην Ελληνική Ναυτιλία μία ανταγωνιστική ασφαλή αγορά προς όφελος της πλοιοκτησίας και της ανάπτυξης της χώρας μας. Τη δεκαετία του 1970 στην ελληνική αγορά υπήρχαν οι εξής εταιρείες που προσέφεραν στους πλοιοκτήτες αξιόπιστες καλύψεις: Εθνική, Πλοίων και Αεροσκαφών, Ορίζων, Φοίνικας, Αστήρ, Λαϊκή, Πρόοδος, Ελληνική Πίστη, Αλκυών. Ζητώ συγγνώμη εάν έχω ξεχάσει κάποια.

Η συνολική δύναμη των εταιρειών αυτών την εποχή εκείνη, λόγω της κεφαλοποιήσεώς τους και των αντασφαλιστικών συμβάσεων με τις μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου που και σήμερα είναι οι κεντρικοί παίχτες της αγοράς, ήταν τέτοιες που μπορούσαν να καλύψουν τον ελληνικό στόλο και όχι μόνο δύο και τρεις φορές. Δυστυχώς σήμερα οι μόνες ελληνικές εταιρείες που ασχολούνται με τον κλάδο είναι η Groupama που δεν είναι πλέον ελληνικών συμφερόντων, η Αιγαίον, δειλά ξεκίνησε ξανά η Εθνική και από ότι ακούω ξεκίνησε και η Interamerican. Η τότε δύναμη της ελληνικής αντασφαλιστικής αγοράς ήταν τέτοια που οι μεσίτες του εξωτερικού την χρησιμοποιούσαν καθημερινά και για μη ελληνόκτητα πλοία. Εγώ προσωπικά θυμάμαι να είχα γραμμή στην εταιρεία που ήμουν Γενικός Διευθυντής τότε μεταξύ άλλων στις αεροπορικές εταιρείες Panam και KLM, και να έχω πληρώσει τη σύγκρουση των δύο jumbo Panam – KLM στο Las Palmas, να έχω αποζημιώσει την απώλεια του m/t Amoco Cadiz κ.λπ. που και οι δύο ζημιές δεν ήταν ελληνικών συμφερόντων. Αυτό σημαίνει ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά θεωρείτο και ήταν μία από τις πιο φερέγγυες αγορές του κόσμου.

Minimar Shipping

Μιχάλης Βουρλίδης, Managing Director Minimar Shipping Co. Ltd

Τι έφταιξε όμως για αυτή την αντίδραση των επενδυτών;

Μερικοί από τους ιδιοκτήτες λόγω άλλων πολύ μεγαλύτερων οικονομικών δραστηριοτήτων που είχαν, δεν έβρισκαν το χρόνο να ασχοληθούν και ίσως δεν είχαν την υπομονή να δουν την επένδυσή τους να αναπτύσσεται μακροπρόθεσμα, παρόλο που τα γενικά αποτελέσματα των εταιρειών από το σύνολο των κλάδων που δραστηριοποιούντο ήταν πλεονασματικά, και να τους αποδίδει αντίστοιχες αποδόσεις όπως οι κεντρικές τους δραστηριότητες. Άλλοι είχαν αρνητικά αποτελέσματα και προτίμησαν να αποσυρθούν από την αγορά για να περιορίσουν τις απώλειές τους. Η αιτία, όπως των απωλειών, δεν προερχόταν από κακή διαχείριση των εταιρειών, αλλά από την άποψη και εμμονή των πλοιοκτητών να χρησιμοποιούν τις ελληνικές εταιρείες μόνο όταν τους παρείχαν ασφάλιστρα 20% και πλέον φθηνότερα από τις άλλες αγορές. Κι άλλες επειδή βρίσκονταν στον ίδιο όμιλο εταιρειών συγχωνεύτηκαν και έπαψαν τον κλάδο που και εδώ η αιτία της παύσεως του κλάδου ήταν οι ζημιές που προέρχονταν από την ίδια αιτία.

* Εάν οι Αμερικάνοι βλέπουν ότι υπάρχει χώρος κέρδους στις ναυτασφάλειες από τους Έλληνες Πλοιοκτήτες δεν βλέπω το λόγο Έλληνες επενδυτές να μην επενδύουν στον ασφαλιστικό χώρο. *

Από ότι γνωρίζω σήμερα, παρόλο ότι τα ασφάλιστρα είναι πολύ συμπιεσμένα, τα ασφαλιστικά αποτελέσματα της αγοράς παραμένουν ικανοποιητικά και για αυτόν το λόγο βλέπουμε καθημερινά να ξεκινούν νέοι ασφαλιστικοί φορείς που ασχολούνται με ναυτασφάλειες. Το τελευταίο παράδειγμα είναι η σύμπραξη του American P&I Club με το Hellenic Marine Mutual που δημιουργούν την ασφαλιστική εταιρεία American Hellenic Hull  Insurance Co. με έδρα την Κύπρο που αποβλέπει βασικά στην κάλυψη πλοίων ελληνικών συμφερόντων και όχι μόνο. Εάν οι Αμερικάνοι βλέπουν ότι υπάρχει χώρος κέρδους στις ναυτασφάλειες από τους Έλληνες Πλοιοκτήτες δεν βλέπω το λόγο Έλληνες επενδυτές που έχουν διαθέσιμα κεφάλαια τα οποία κάθονται αυτήν τη στιγμή, είτε στις τράπεζες με μηδαμινές απολαβές είτε στο χρηματιστήριο με ίσως αρνητικό πρόσημο, να μην επενδύουν στον ασφαλιστικό χώρο, δημιουργώντας μία Ασφαλιστική Εταιρεία Γενικών Ασφαλειών στον Ελλαδικό χώρο που να έχει και τον κλάδο των ναυτασφαλειών. Άνθρωποι που γνωρίζουν τον τομέα αυτό πολύ καλά υπάρχουν στην Ελλάδα και θα μπορέσουν να τρέξουν τέτοιες επενδύσεις.

Εάν αυτά τα ίδια άτομα που έχουν και άλλες σοβαρές δραστηριότητες στην Ελλάδα διοχετεύσουν τις ασφάλειές τους μέσω των δικών τους ασφαλιστικών φορέων, όχι για να γλιτώσουν χρήματα στις άλλες δικές τους δραστηριότητες αλλά μέσω της ασφαλιστικής τους εταιρείας και να έχουν οι δικές τους ασφαλιστικές εταιρείες το κέρδος που έχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες που ασφαλίζουν τις άλλες δραστηριότητές τους τώρα, τότε θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε και στην Ελλάδα «boutique» Ασφαλιστικούς φορείς που θα έχουν ξανά διεθνές κύρος όπως π.χ. η Νορβηγική Αγορά. Το πετύχαμε στο παρελθόν, θα το πετύχουμε και πάλι. Το μόνο που χρειάζεται είναι η θέληση να γίνουν οι επενδύσεις και τα αποτελέσματα θα είναι θετικά, τόσο για τους επενδυτές όσο και για την ανάπτυξη της χώρας. Το κράτος όμως πρέπει και αυτό με τη σειρά του να βελτιώσει τόσο το γραφειοκρατικό πρόβλημα όσο και το φορολογικό για να τραβήξει τους επενδυτές στον Ελλαδικό χώρο.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι