Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

five × 2 =

two × 5 =

 * Γράφει ο Γιάννης Α. Ρέτσος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και Α’ Αντιπρόεδρος ΣΕΤΕ

Η αγορά συνεδρίων, εταιρικών συναντήσεων και ταξιδιών κινήτρων, το MICE, όπως είναι ο καθιερωμένος όρος διεθνώς ή «συνεδριακός τουρισμός», όπως συνηθίζουμε να τον αποκαλούμε στην Ελλάδα, είναι από τους τομείς τουριστικής δραστηριότητας που θεωρούνται βασικοί πυλώνες του τουριστικού προϊόντος.

Τα οφέλη αυτής της δραστηριότητας – τα έσοδα, το κύρος, η επίδραση στην τοπική και την εθνική οικονομία, ο διεθνής αντίκτυπος, οι πολλαπλασιαστές ισχύος των θετικών εντυπώσεων – για κάθε προορισμό και ειδικά για τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα ξενοδοχεία, είναι σημαντικά και διεθνώς αναγνωρίσιμα. Ειδικότερα, τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών της αγοράς MICE είναι σημαντικά καλύτερα από τα αντίστοιχα των τουριστών και πολύ υψηλότερα του μέσου όρου του συνήθους επισκέπτη. Η μέση δαπάνη ανά ταξίδια είναι περίπου δύο έως τρεις φορές υψηλότερη του μέσου επισκέπτη, το μορφωτικό και εισοδηματικό επίπεδο είναι από τα καλύτερα μεταξύ των πελατειακών ομάδων της διεθνούς τουριστικής αγοράς, ο δε βαθμός επιρροής στους επαγγελματικούς χώρους και στους κύκλους φίλων και συγγενών αυτών των επισκεπτών, υπέρ ενός προορισμού είναι πολύ μεγάλος.

Αντίστοιχα, όμως, οι απαιτήσεις αυτής της αγοράς και οι προϋποθέσεις πληρότητας και ποιότητας υποδομών, υπηρεσιών και προϊόντων που αποζητά, είναι αυξημένες και ιδιαίτερα στοχευμένες. Είναι επίσης μία αγορά, αρκετά ευαίσθητη και «ευάλωτη» σε εξωγενείς παράγοντες και εξελίξεις και αυτή η διάσταση έγινε οδυνηρά αντιληπτή, ιδίως στην Αθήνα, ό ταν η πόλη βρέθηκε στο επίκεντρο της αρνητικής δημοσιότητας της περιόδου 20092012.

* H αγορά MICE απαιτεί διαφορετική προσέγγιση σε επίπεδο marketing και προβολής και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι τα περισσότερα από τα μεγάλα διεθνή συνέδρια, κινούν τη διαδικασία επιλογής προορισμού, συνήθως τρία και περισσότερα χρόνια προ της διοργάνωσής τους. Αυτή η διάσταση καθιστά επιτακτική την ανάγκη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και άριστης προετοιμασίας. *

Αναμφίβολα, η Ελλάδα, λόγω των μοναδικών φυσικών, πολιτιστικών και τουριστικών χαρακτηριστικών της, μπορεί να αποτελέσει ιδανικό προορισμό για την αγορά MICE. Ειδικά τα μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, αποτελούν ολοκληρωμένους συνεδριακούς προορισμούς, με σύγχρονες υποδομές και ευρύ φάσμα επιλογών για τη φιλοξενία σχετικών διοργανώσεων.

 

Προκειμένου να εδραιωθεί η δυναμική που υπάρχει στο συνεδριακό τουρισμό για την Ελλάδα και να αξιοποιηθούν τα πλεονεκτήματα που διαθέτει η χώρα μας στον τομέα αυτό, θα πρέπει μεταξύ άλλων να γίνουν ορισμένα βασικά βήματα:

Πρώτον, στρατηγικό σχέδιο marketing και προβολής στη διεθνή συνεδριακή αγορά, πενταετούς χρονικού ορίζοντα, τουλάχιστον, το οποίο θα εκπονηθεί από τους φορείς συνεδριακού τουρισμού, θα θεσμοθετηθεί και θα κληθούν να το συνυπογράψουν όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές.

Δεύτερον, δέσμη κινήτρων, οριζόντιου χαρακτήρα (θεσμικά, φορολογικά, χορηγικά κ.ο.κ.), που θα προσφέρονται στους διοργανωτές διεθνών συνεδρίων και διοργανώσεων, ανά την Ελλάδα και πρόβλεψη για εξέταση κατά περίπτωση αιτημάτων ε νίσχυσης σημαντικών εκδηλώσεων.

Τρίτον, στοχευμένη και ειδικά διαμορφωμένη εκστρατεία προβολής για τους συνεδριακούς προορισμούς της χώρας, προκειμένου να ενισχυθεί η αντιστροφή του αρνητικού κλίματος των τελευταίων ετών και να προβληθούν κατάλληλα και αποτελεσματικά όλες οι πτυχές του συνεδριακού μας προϊόντος.

Τέταρτον, κατάρτιση λίστας χώρων αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος στους οποίους θα γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι με τήρηση κάποιων στοιχειωδών προϋποθέσεων, η παραχώρησή τους για εκδηλώσεις στο πλαίσιο συνεδρίων και παρεμφερών διοργανώσεων θα είναι μία απλή και τυπική διαδικασία.

Πέμπτον, η έμπρακτη υποστήριξη και από πλευράς Πολιτείας και από πλευράς ιδιωτικού τομέα, των δράσεων των εξειδικευμένων δομών που έχουν συσταθεί και δραστηριοποιηθεί μέσω των Convention & Visitors Bureau στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη.

Πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη μας, πως η αγορά MICE απαιτεί διαφορετική προσέγγιση σε επίπεδο marketing και προβολής και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε επίσης ότι τα περισσότερα από τα μεγάλα διεθνή συνέδρια, κινούν τη διαδικασία επιλογής προορισμού, συνήθως τρία και περισσότερα χρόνια προ της διοργάνωσής τους. Αυτή η διάσταση καθιστά επιτακτική την ανάγκη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού και άριστης προετοιμασίας.