Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Η επανεκκίνηση της ασφαλιστικής αγοράς

Γράφει ο Γιάννης Βερμισσώ, Δημοσιογράφος, Διευθυντής του site Insurance-eea.gr

Από την εποχή της ευφορίας περάσαμε στη ραστώνη του επαγγελματισμού και των «λευκών κολάρων»

Οι αλλαγές στην ασφαλιστική αγορά δεν ήταν ραγδαίες. Δεν ήταν «πυροτεχνηματικές» ούτε αιφνιδίασαν. Άλλο εάν κάποιοι (άνθρωποι και εταιρείες) καθυστέρησαν, αρνήθηκαν, έκλεισαν τα μάτια ή πιάστηκαν κοιμώμενοι, έμειναν πίσω και σήμερα βρίσκονται σε δύσκολη θέση.

Η ιστορία, αποδεικνύει ότι οι αλλαγές σε δυόμισι δεκαετίες συντελέστηκαν με βραδύτητα και επήλθαν σταδιακά.

Άφησαν πολύ περιθώριο κατανόησης σε όλους τους ενασχολούμενους να τις αφομοιώσουν, να ενταχθούν σε αυτές και να προχωρήσουν.

Τίμιοι, ικανοί και μεθοδικοί αλλά και επιτήδειοι, ευκαιριακοί, διάνυσαν τη δική τους πορεία.

Πώς καταγράφονται όμως οι μεταβολές;

Από την εποχή της ασφάλισης του συγγενή και του στενού φιλικού κύκλου περάσαμε στον αυτοματισμό, το ίντερνετ, την τεχνολογία, και τις εξ αποστάσεως πωλήσεις.

Το ίδιο και από την εποχή των «μισόλογων» για να πουληθούν ευκολότερα τα συμβόλαια βρεθήκαμε στην εποχή της μεγάλης ασφαλιστικής απάτης στην οποία άνθρωποι, και καταστάσεις συμμετέχουν.

Από την εποχή της ευφορίας, τη δυναμική της δημιουργίας, του τρεξίματος, του κόπου και της ευτυχίας για τις επιδόσεις περάσαμε στη ραστώνη του επαγγελματισμού και των «λευκών κολάρων».

Καθημερινά αναζητούνται άνθρωποι για να τρέξουν, για να αποδώσουν, για να φέρουν παραγωγή, για να πουλήσουν ασφάλειες, για να πείσουν ότι τα ασφαλιστικά συμβόλαια προστατεύουν και είναι για αυτούς που «δεν έχουν» και όχι γι’ αυτούς που «έχουν». Οι νέοι ασφαλιστές έγιναν δυσεύρετοι.

* Σήμερα οι περιζήτητοι… σε μεγάλο βαθμό έγιναν… αζήτητοι.  Και οι απάτες που δεν εντοπίστηκαν αναζητούν καταφύγια. *

Η χώρα ξεπέρασε κάθε όριο αυτόνομης παραγωγικότητας – η μονάδα, το άτομο παράγει καρπούς – και πέρασε στο στάδιο της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού.

Ο καλύτερος είναι αυτός που ξέρει να κάνει τους άλλους να «τρέχουν», να εργάζονται και να φέρνουν τη συγκομιδή τους.

Το δύσκολο αυτό «μοντέλο» καλλιεργήθηκε και κάρπισε. Ήταν η εποχή όπου ο «μάγκας» αποθεώθηκε.

Μέσα από εύκολα κέρδη και ευκαιριακές-συγκυριακές καταστάσεις, όπως ήταν το χρηματιστήριο και άλλες εκτός φορολόγησης συναλλαγές, η χώρα έκοψε τον ομφάλιο λώρο με την πραγματικότητα.

Η μανία επίδειξης νεοπλουτισμού κορυφώθηκε, η αγωνία κάθε πολίτη να δείξει ότι είναι ο καλύτερος ή απλώς καλύτερος, εξυπνότερος και ικανότερος –μάγκας– απογειώθηκε…

Δεν θα μπορούσε να γλιτώσει και ο ασφαλιστής. Ήταν μέσα στα πράγματα με συμβόλαια, με χρηματοοικονομικά προϊόντα, με χρήματα και προμήθειες. Με παραγωγές και γνωριμίες.

Οι άνθρωποι της ασφαλιστικής αγοράς δημιούργησαν το δικό τους Χρηματιστήριο. Και σε αυτό διαπραγματεύτηκαν οι αξίες τους.

Οι φήμες, οι δηλώσεις, οι πληροφορίες, αύξαναν την αξία τους και η ζήτηση μεγάλωνε για αυτούς και τις πέριξ δυνάμεις τους. Πολλοί έγιναν περιζήτητοι και στολίστηκαν με «περγαμηνές της πιάτσας».

Το επάγγελμα γνώρισε δόξες αντίστοιχες της εποχής εκείνης. Αγοράστηκαν αυτοκίνητα, νοικιάστηκαν γραφεία, πολυτελή γιοτ. Η ζωή έγινε μεγάλη. Η επίδειξη ακόμα μεγαλύτερη.

Και οι πολίτες το έβλεπαν γύρω τους. Κάποιοι εξαπατήθηκαν και από τις εταιρείες (βλέπε ΑΣΠΙΣ και COMMERCIAL και EVIMA και πολλές άλλες) και από φίλους ασφαλιστές που δεν τους ασφάλιζαν και από αποζημιώσεις που δεν πήραν.

Αυτό όμως δεν ανέκοψε την πορεία της ελεύθερης αγοράς ιδιωτικής ασφάλισης. Ανοίχτηκαν λογαριασμοί και φτιάχτηκαν χρέη επί των οποίων οικοδομήθηκαν «ευτυχίες». Δόθηκαν δάνεια και παρασχέθηκε «ανοικτή» ανοχή στην εξόφληση των υποχρεώσεων.

* Ο «αέρας» πουλιόταν  εύκολα και χωρίς  αποδείξεις*

Ο «αέρας» πουλιόταν εύκολα και χωρίς αποδείξεις. Το όνειρο κράτησε αρκετά.

Σήμερα η ασφαλιστική αγορά πάσχει. Όχι μόνο από στελέχη. Πάσχει και από φήμη, πάσχει και από έλλειμμα εμπειρίας, αυτής, που δεν αποκτήθηκε λόγω των καταστάσεων.

Μέσα από αυτήν τη μικρή εξελικτική ιστορία, χιλιάδες σωστοί επαγγελματίες κρατήθηκαν χαμηλά. Η πορεία τους ανακόπηκε ή έμεινε στην αφάνεια από άλλους που είχαν απογειωθεί.

Επίσης χιλιάδες πολίτες απόκτησαν έλλειμμα εμπιστοσύνης για μια αγορά που θα μπορούσαν να είχαν γνωρίσει καλύτερα αν ήταν αλλιώς τα πράγματα.

Σήμερα όλοι πληρώνουν ακριβά το τίμημα της φτωχής χώρας που την έφαγε η ανάγκη να τα πετύχει όλα γρήγορα, άκοπα, και με μαγκιά.

Σήμερα οι περιζήτητοι… σε μεγάλο βαθμό έγιναν… αζήτητοι.

Και οι απάτες που δεν εντοπίστηκαν αναζητούν καταφύγια. Κάποιοι αναμένουν να ξαναγυρίσει εκείνη η εποχή και αφορίζουν την κρίση που έπληξε την αξία τους. Και κάποιοι άλλοι συνεχίζουν να εργάζονται.

Όμως το ίδιο δεν συνέβη και σε άλλους κλάδους;

Ας γυρίσουμε σελίδα. Να δούμε τις νέες ανάγκες.

Η ασφαλιστική αγορά μπορεί σήμερα να ελπίζει σε μία επανεκκίνηση για να δομήσει τον περιβάλλοντα χώρο και να υποδεχθεί τους χιλιάδες ανασφάλιστους πολίτες. Μπορεί να χαράξει ένα διαφορετικό μέλλον. Και πράγματι αυτό συντελείται τώρα.

Υ.Γ.: Με εμπειρία στελεχών, με γνώση του παρελθόντος, με εξοβελισμό των προβληματικών στοιχείων και με μεγαλύτερα ευδιάκριτα και πραγματικά χαρίσματα που αναλογούν στο σοβαρό προϊόν της ασφάλισης.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι