Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

3 × four =

10 − three =

Στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 10α γενέθλιά του, το Working Knowledge –η έκδοση του Harvard Business School που δίνει μία πρώτη γεύση από τις πιο εξελιγμένες έρευνες του Harvard– ζήτησε από αρκετούς εξέχοντες θεωρητικούς και καθηγητές του management, συμπεριλαμβανομένου του νέου πρύτανη, Nitin Nohria, να ρίξουν φως στις πιο σημαντικές ιδέες και εξελίξεις που επηρέασαν τη διοίκηση επιχειρήσεων στην πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα και τους πιο δυναμικούς τομείς έρευνας τα χρόνια που ακολουθούν. Αυτοί είναι οι 5 τομείς και τάσεις που αναδύονται σε κορυφαίους παράγοντες επιρροής των επιχειρήσεων και του management στον 21ο αιώνα:

Παγκοσμιοποίηση

Η πτώση… των τειχών μεταξύ των κρατών και η διαρκώς αυξανόμενη διασύνδεσή τους, η οποία έχει επιταχυνθεί λόγω της τεχνολογίας, έχει προκαλέσει μία αλλαγή στην παγκόσμια τάξη, με βαθιά επίδραση στην παγκόσμια επιχειρηματικότητα. Η ανάδειξη κρατών όπως η Ινδία και η Κίνα έχει αντικαταστήσει την εποχή της αδιαμφισβήτητης κυριαρχίας των χωρών της Δύσης ή μίας συγκεκριμένης περιοχής, ανοίγοντας το δρόμο για έναν επίπεδο επιχειρηματικό στίβο όπου οι εξελίξεις σε ένα μέρος είναι βέβαιο πως έχουν μεγάλο αντίκτυπο σε άλλο μέρος. Ίσως την καλύτερη απόδειξη γι’ αυτό αποτελεί η πρόσφατη χρηματοπιστωτική κρίση.
Έρευνα 335 σελίδων του AACSB, που είναι ο κορυφαίος οργανισμός πιστοποίησης σχολών διοίκησης επιχειρήσεων σε ολόκληρο τον κόσμο, αναδεικνύει τις επιπτώσεις αυτού του γεγονότος και υποστηρίζει ότι οι αυξανόμενες προσδοκίες των επιχειρήσεων και της κοινωνίας για απόφοιτους με παγκόσμιο επίπεδο ικανοτήτων, σε συνδυασμό με την αυξανόμενη πολυπλοκότητα και παγκόσμια συνεκτικότητα της ανώτατης εκπαίδευσης, κατευθύνουν την προσοχή των σχολών διοίκησης επιχειρήσεων ανά τον κόσμο.

Τεχνολογία

Αν το υφιστάμενο κύμα παγκοσμιοποίησης αποτέλεσε την κινητήρια δύναμη για τις μεγαλύτερες και πιο ισχυρές αλλαγές στις επιχειρήσεις, τότε η τεχνολογία πληροφοριών ήταν αναμφισβήτητα αυτό που τις διευκόλυνε. Εφιστώντας την προσοχή στο γεγονός ότι τέσσερις από τις πέντε κορυφαίες επιχειρήσεις στην ετήσια λίστα του Bussinessweek με τις πιο καινοτόμες εταιρείες είναι τεχνολογικές, η καθηγήτρια Teresa Amabile γράφει στο Working Knowledge ότι οι πελάτες πολιορκούνται και οι αλυσίδες εφοδιασμού διαχειρίζονται μέσω ιστοσελίδων, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και email˙ το μάρκετινγκ, η μεταποίηση και οι διαδικασίες διανομής διαχειρίζονται από εξελιγμένα πληροφοριακά συστήματα˙ συνεργάτες που δουλεύουν σε περιοχές με 12 ώρες διαφορά μπορούν να βλέπουν και να ακούν ο ένας τον άλλον καθώς εργάζονται στα γραφεία τους ή σε σαλόνια αεροδρομίων από τη μία άκρη του πλανήτη στην άλλη.

Αειφορία και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη

Για να είναι οι επιχειρήσεις βιώσιμες, ακόμη και κερδοφόρες, πρέπει και ο πλανήτης μας να έχει αειφορία – αυτή η συνειδητοποίηση έχει πλήξει για τα καλά τις επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια. Ο πρύτανης του Harvard Business School, Nitin Nohria, αισθάνεται ότι την επόμενη δεκαετία ενδέχεται να δούμε την προσοχή να κατευθύνεται προς την εφαρμογή των αρχών του management για την επίλυση πολύπλοκων κοινωνικών θεμάτων, όπως η περιβαλλοντική αειφορία, η ενεργειακή ασφάλεια, η πρόσβαση στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κ.λπ. Αυτό επίσης θα αναδείξει την ανάγκη για αυξημένη διεπιστημονική αλληλεπίδραση και επιρροή στη διοίκηση επιχειρήσεων. Μία ένδειξη της αυξανόμενης δέσμευσης για θέματα που αφορούν την κοινωνία και την αειφορία είναι η αύξηση του αριθμού των εταιρειών που έχουν εντατικοποιήσει την ενασχόλησή τους με την ΕΚΕ και τους καινοτόμους τρόπους με τους οποίους έχουν δεσμευτεί οι ίδιες, επισημαίνει ο καθηγητής μάρκετινγκ Michael Norton.

Στρεφόμενες σταθερά από την εταιρική φιλανθρωπία σε μία πιο άμεση και αποτελεσματική δέσμευση, οι επιχειρήσεις έχουν επινοήσει νέα μοντέλα διεύρυνσης του κοινωνικού τους αποτυπώματος.
Εφιστώντας την προσοχή στο Pepsi Refresh Project, ο Norton επεσήμανε πως η εταιρεία παρότρυνε τους χρήστες να καταθέσουν projects με κοινωνικό αντίκτυπο –από τον καθαρισμό ενός ποταμού μέχρι τη διάσωση ζώων– και έδωσε τη δυνατότητα σε άλλους χρήστες να ψηφίσουν τα project που θα χρηματοδοτούσε η Pepsi.

Η μελέτη της Ψυχολογίας

Με αφορμή την αναφορά στις διεπιστημονικές επιρροές στις επιχειρήσεις, η μελέτη της ανθρώπινης ψυχολογίας –η διερεύνηση της γνωστικής λειτουργίας, της παρακίνησης, της συμπεριφοράς και των επιδόσεων– έχει γίνει σημαντικός πυλώνας της οργανωτικής διαχείρισης.
Από τη διαχείριση προσωπικού έως την ικανοποίηση πελατών και την κοινωνική δέσμευση, η ικανοποίηση των επιχειρηματικών στόχων απαιτεί αποτελεσματική ανάλυση τόσο της ατομικής ψυχολογίας όσο και της ψυχολογίας οργανισμών.

Επομένως, ένας ικανοποιητικός όγκος έρευνας ενδέχεται να εστιάσει στο πώς η θεωρία και η έρευνα της ψυχολογίας μπορούν να ενσωματωθούν στην ακαδημαϊκή εκπαίδευση και στην πρακτική του management˙ η Amabile εκτιμά ότι με πιο εξελιγμένα εργαλεία και πρόσβαση σε συνεχώς διευρυνόμενες βάσεις δεδομένων, οι διευθυντές θα έχουν τη δύναμη να βελτιώσουν σημαντικά τόσο την επιχειρηματική πρακτική όσο και την κοινωνική ευημερία.

Επιχειρηματικά Οικοσυστήματα

Η καθηγήτρια Carlyss Y. Baldwin εκτιμά ότι μία από τις αξιοσημείωτες τάσεις του management είναι η αύξηση των επιχειρηματικών οικοσυστημάτων – που ορίζονται ως ομάδες εταιρειών που από κοινού παρέχουν πολύπλοκα προϊόντα και ανάλογες υπηρεσίες για να καλύψουν πλήρως τις απαιτήσεις των χρηστών κατά μήκος της αλυσίδας αξίας.

Η ενοποίηση εταιρειών τεχνολογίας, τηλεπικοινωνιών και μέσων μαζικής ενημέρωσης είναι ένα εύστοχο σύγχρονο παράδειγμα. Αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις για το management γιατί η καινοτομία στα επιχειρηματικά οικοσυστήματα έχει χαρακτήρα διακριτό από τις παραδοσιακές, καθετοποιημένες εταιρείες. Κάθε οργανισμός στο οικοσύστημα πρέπει να έχει γνώση της μεγαλύτερης εικόνας. Όπως αναφέρει στο Working Knowledge ο καθηγητής Baldwin, η καινοτομία στα οικοσυστήματα απαιτεί συλλογική δράση τόσο για την εφεύρεση όσο και για την αξιολόγηση, αποτελεσματικών, διατμηματικών ροών γνώσης, σπονδυλωτών αρχιτεκτονικών και καλή διαχείριση κληροδοτημένων συστημάτων. Βασίζεται σε πολλαπλές, συμπληρωματικές πλατφόρμες.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι