Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Ή στραβά πάει ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε…

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,pinterest,google,print,mail" counters=1 style="icon" template="jumbo-retina" fixedwidth="yes" fixedwidth_px="115" point_type="simple"]

Σεπτεμβρίου 2017, το πλοίο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ ναυαγεί στη Σαλαμίνα φορτωμένο με χιλιάδες μετρικούς τόνους καυσίμων. Στο πλοίο που εκτελούσε μεταφορά και επέβαιναν μόνο δύο από τα έντεκα μέλη του πληρώματος αναφέρεται εισροή υδάτων και βύθιση από αδιευκρίνιστη αιτία.

Ένα – τεχνηέντως ή πραγματικό – ατύχημα που αρχικά φαίνεται να είναι περιορισμένο ως προς τις οικολογικές του επιπτώσεις ξεφεύγει από τον έλεγχο των συνεργείων απορρύπανσης και των αρμόδιων πολιτειακών φορέων και προκαλεί ζημιά δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ στο Σαρωνικό. Οι μέχρι τώρα πληροφορίες μιλούν για εργασίες καθαρισμού του θαλάσσιου περιβάλλοντος και ναυαγιαίρεσης που θα κοστίσουν περίπου 15 εκατ. ευρώ, με το ποσό αυτό να αυξάνεται με τις αστικές ευθύνες που θα προκύψουν από όσους κινηθούν κατά παντός υπευθύνου. Η αδυναμία να περιοριστεί η ρύπανση και η διασπορά της πετρελαιοκηλίδας μέσα στις επόμενες ημέρες εκτοξεύουν το «λογαριασμό» του Αγία Ζώνη ΙΙ σε αποζημιώσεις που συνολικά θα κυμανθούν μεταξύ των 50-100 εκατ. ευρώ.

Η ασφάλιση σε Lodestar και Fender

Το Αγία Ζώνη ανήκει σε ναυτιλιακή εταιρεία του κ. Θεόδωρου Κουντούρη και σύμφωνα με πληροφορίες δεν είχε ασφάλιση κύτους και μηχανών αλλά μόνο κάλυψη για περιβαλλοντική αστική ευθύνη μέχρι 5 εκατ. ευρώ, ποσό που δεν πρόκειται να καλύψει τη ζημιά για την αποκατάσταση του θαλάσσιου περιβάλλοντος αλλά και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να καλύψει τις αστικές ευθύνες που θα διεκδικήσουν δήμοι και ιδιώτες σε Σαλαμίνα, Πειραϊκή, Π. Φάληρο, Ελληνικό, Άλιμο, Γλυφάδα, Βούλα, Βουλιαγμένη κ.α. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως το συμβόλαιο του πλοίου είχε γίνει στη Lodestar στο Λονδίνο μέσω του γραφείου Fender Brokers στον Πειραιά.

Λευκές και μαύρες διαδρομές καυσίμων

Τα ερωτήματα που εγείρονται στην υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ είναι πολλά και αφορούν το χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο βυθίστηκε το πλοίο, τον αριθμό των μελών του πληρώματος που βρέθηκαν την ώρα που εξέπεμψε SOS, το πώς δίνονται οι άδειες, τι έλεγχοι διεξάγονται από τις αρμόδιες αρχές, τυχόν αφανείς επιχειρηματίες που βρίσκονται πίσω από μικρού μεγέθους εταιρείες και ύποπτες διαδρομές πετρελαίου.

Όλα αυτά βέβαια μένει να απαντηθούν μέσα από τα στοιχεία που θα δώσουν οι αρμόδιες αρχές και οι εμπειρογνώμονες για το τι πραγματικά έγινε με το δεξαμενόπλοιο. Ή τουλάχιστον αυτό είναι το ευκταίο. Πάντως από την πλευρά της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού σε ανακοίνωσή της μιλά για λαθρεμπόριο καυσίμων και πρακτικές κόζα νόστρα, που οδηγούν σε φοροδιαφυγή δισ. ετησίως στην Ελλάδα. «Δυστυχώς» επισημαίνει «καμιά κυβέρνηση έως σήμερα δεν άγγιξε ούτε έθιξε αυτές τις πρακτικές, ενώ το πάρτυ συνεχίζεται και όπως αποδείχτηκε με το πλοίο “LASSEA” που απαντλούσε καύσιμα από το βυθισμένο “Αγία Ζώνη ΙΙ” έφερε στις δεξαμενές του αδήλωτα καύσιμα». Η Ένωση κάνει επίσης λόγο για «επιχειρηματίες και εφοπλιστές που χρησιμοποιούν παρένθετα πρόσωπα ενώ οι ίδιοι βρίσκονται στο παρασκήνιο και στο σκοτάδι αυτής της παράνομης και τριτοκοσμικής επιχειρηματικής δραστηριότητας» και επισημαίνει πως «αποκαλύφθηκε ότι ο πλοιοκτήτης του πλοίου που βυθίστηκε δεν ήταν αυτός που είχε πληρώσει το φορτίο που παρέλαβε το πλοίο από τα ΕΛ.ΠΕ. Απαιτούμε από την κυβέρνηση και το ΥΕΝ να δώσουν στη δημοσιότητα την εταιρεία και τον επιχειρηματία που πλήρωσε το φορτίο».

Συλλήψεις για λαθραία στο LASSEA

Και ενώ η απάντληση καυσίμων ξεκινάει, έρχεται μία είδηση που δίνει τροφή σε εικασίες και προβληματισμούς… Στο πλοίο Λυσσαία που πραγματοποιεί την απάντληση καυσίμων από το ναυάγιο συλλαμβάνεται ο πλοίαρχος και ο α’ Μηχανικός, καθώς σε έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του Τελωνείου Πειραιά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μειγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Κονδύλια 900 εκατ. από τον IOPC

Στα 900 εκατ. ανέρχονται τα διαθέσιμα κονδύλια του IOPC για αποζημιώσεις από πετρελαϊκή ρύπανση στην Ελλάδα. Oι αποζημιώσεις σύμφωνα με τον IOPC δίνονται απευθείας σε όσους επλήγησαν οικονομικά και ο χρόνος αποζημίωσης εξαρτάται από το πόσο γρήγορα θα κατατεθούν όλα τα απαραίτητα στοιχεία, κατά τον Τόμας Λίμπερτ, εκπρόσωπο του International Oil Pollution Compensation Fund.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι