Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Η τεχνολογία θα αλλάξει τις ασφαλίσεις

Tην ασφάλιση οχημάτων θα επηρεάσει η εξέλιξη της τεχνολογίας επιφέροντας μείωση του κόστους ασφαλίστρων αλλά και της συχνότητας στις ζημιές. Όπως αναφέρει ο κ. Παπαντωνόπουλος μέσα στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να υπάρξει και προσαρμογή του νομοθετικού πλαισίου για την αστική ευθύνη ιδιοκτήτη και οδηγού.

Ο κλάδος Αυτοκινήτου καταλαμβάνει μεγάλο μέρος του κλάδου ζημιών. Στην Εταιρεία σας σε τι ποσοστό του χαρτοφυλακίου σας αντιστοιχεί;

Ο κλάδος αυτοκινήτων αποτελεί σε πολλές ασφαλιστικές εταιρείες την πρώτη επαφή με τον πολίτη λόγω του υποχρεωτικού χαρακτήρα ασφάλισης του οχήματός του. Στην Εθνική Ασφαλιστική, η ασφάλιση του αυτοκινήτου προσφέρει πέραν της υποχρεωτικής κάλυψης της αστικής ευθύνης έναντι τρίτων και πλήρη πακέτα καλύψεων προαιρετικών κινδύνων για όλες τις κατηγορίες των κυκλοφορούντων οχημάτων. H Εθνική Ασφαλιστική είναι πρωτοπόρος στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, καλύπτοντας τόσο τις ασφαλιστικές ανάγκες των πολιτών, όσο της εμπορικής και της βιομηχανικής δραστηριότητας. Στο συνολικό χαρτοφυλάκιο της Εταιρείας μας, το αυτοκίνητο καταλαμβάνει το 13% των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων, ενώ στις γενικές ασφαλίσεις το μερίδιο του αυτοκινήτου προσδιορίζεται στο 43% των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων. Ωστόσο το χαρτοφυλάκιο του κλάδου αυτοκινήτων έχει πολύ θετική συμβολή στο αποτέλεσμα και στη λειτουργική κερδοφορία της Εταιρείας.

Πώς λειτούργησαν τελικά τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα;

Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον και παρόλο που η ασφάλιση του αυτοκινήτου έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα, η ύπαρξη των ανασφάλιστων οχημάτων εξακολουθεί να επιφέρει δυσλειτουργίες στην καθημερινότητα των σύννομων πολιτών αλλά και των ασφαλιστικών εταιρειών. Το Επικουρικό Κεφάλαιο έχει επιφορτισθεί τόσο με τις προγενέστερες υποχρεώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών των οποίων ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας, όσο και από τις ζημιές των υφιστάμενων ανασφάλιστων οχημάτων. Το διογκωμένο οικονομικό άνοιγμα του Επικουρικού Κεφαλαίου δημιουργεί αβεβαιότητα για την εύρυθμη λειτουργία του και για την κάλυψη των υποχρεώσεών του, ειδικότερα δε, μετά την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου που έκρινε αντισυνταγματικό τον Ν.4092/2012. Το διαχρονικό πρόβλημα χρηματοδότησης δεν θα λυθεί άμεσα με την ασφάλιση των ανασφάλιστων οχημάτων, αλλά σίγουρα η ασφάλιση των ανασφάλιστων οχημάτων θα περιορίσει την υφιστάμενη οικονομική κατάσταση του Επικουρικού Κεφαλαίου καθώς θα μειωθούν οι αναγγελίες ζημιών. Ωστόσο, τα προβλήματα κατά την άποψή μου δεν λύνονται μόνο με οικονομικές κυρώσεις, οι οποίες δημιουργούν μια πρόσθετη επιβάρυνση για τη διαχείρισή τους, τόσο στις Ασφαλιστικές Εταιρείες όσο και στους διαμεσολαβούντες. Η διαπαιδαγώγηση και η ενημέρωση των πολιτών θα επιφέρει μεσοπρόθεσμα την αύξηση της ασφαλιστικής συνείδησης και της σωστής κυκλοφοριακής αγωγής. Εν τούτοις, αν και η επιβολή των προστίμων δεν εφαρμόσθηκε, όπως είχε αρχικά αναγγελθεί, η εξαγγελία των μέτρων αποτέλεσε ένα μοχλό πίεσης που οδήγησε ένα μέρος των ανασφάλιστων πολιτών να ασφαλίσουν τα οχήματά τους. Έτσι συγκρίνοντας τα στοιχεία του Μαΐου σε σχέση με τον Ιούλιο, παρουσιάζεται μια αύξηση περίπου 300.000 οχημάτων που ασφαλίσθηκαν σε ασφαλιστικές εταιρείες, ενώ εξακολουθεί να παραμένει ένα μεγάλο μέρος οχημάτων ανασφάλιστο που κυρίως είναι μοτοσικλέτες και οχήματα λοιπών χρήσεων πλην επιβατικών. Επομένως το άκουσμα του μέτρου των προστίμων συνέβαλε εν μέρει στην ασφάλιση των ανασφάλιστων οχημάτων, όμως δεν έλυσε ριζικά το πρόβλημα.

Το αυτοκίνητο είναι το 13% των εγγεγραμμένων ασφαλίστρων στην Εθνική

Ασφαλίζει η Εταιρεία σας απευθείας μέσω του διαδικτύου; Αν ναι, τι μερίδιο καλύπτουν οι online ασφαλίσεις στη συνολική παραγωγή του κλάδου;

Η Εθνική Ασφαλιστική διοχετεύει τα προϊόντα της μέσω όλων των δικτύων πωλήσεων που έχει αναπτύξει. Αποτελεί βασικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων ασφαλιστικών εταιρειών, η αποκλειστική συνεργασία της με την Εθνική Τράπεζα. Επιπροσθέτως, η Εθνική Ασφαλιστική, δίνοντας έμφαση στην προσωπική επαφή με τους πελάτες, έχει αναπτύξει ένα ισχυρό και δυναμικό δίκτυο agency, ενώ ταυτόχρονα συνεργάζεται και με ένα ευρύτατο δίκτυο ανεξάρτητων διαμεσολαβούντων. Ταυτόχρονα, δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να ασφαλίσουν το όχημά τους μέσω του διαδικτύου από την ηλεκτρονική πλατφόρμα Εθνική Protect. H Εθνική Ασφαλιστική είναι μια εταιρεία που αντιμετωπίζει τα δίκτυά της ισότιμα και με σεβασμό.

Ποια είναι η άποψή σας για τις ΕΠΥ στην ελληνική ασφαλιστική αγορά;

Οι εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας καταλαμβάνουν ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, ασφαλίζοντας κατά προσέγγιση 750.000 οχήματα. Αυτές λόγω των συχνά ευνοϊκότερων συνθηκών λειτουργίας τους σε σχέση με τις εγκατεστημένες ασφαλιστικές εταιρείες, δημιουργούν μια δυσλειτουργία του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια. Θα ήταν όμως απόλυτα λογικό οι ασφαλισμένοι σε ΕΠΥ να έχουν τις ίδιες παροχές με όσους έχουν επιλέξει για την ασφάλιση των οχημάτων τους τις εγκατεστημένες ασφαλιστικές εταιρείες. Επομένως, είναι σκόπιμο κάτω από τις προϋποθέσεις της Συμφωνίας Άμεσης Πληρωμής Ζημιών να ενταχθούν και οι εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών, προκειμένου να εξυπηρετούνται με τον ίδιο τρόπο τόσο οι ασφαλισμένοι των ασφαλιστικών εταιρειών, όσο και οι ασφαλισμένοι των ΕΠΥ. Στην περίπτωση ωστόσο που θα αποφασιστεί η συμμετοχή των ΕΠΥ στο ΣΑΠ, θα πρέπει οι εποπτικές αρχές να εξασφαλίσουν τις προϋποθέσεις ούτως ώστε να μη διασαλευθεί η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος.

Υπολογίζεται ότι μετά από μία δεκαετία θα αρχίσουν σταδιακά να επικρατούν στην αγορά τα αυτόνομα οχήματα. Πώς θα επηρεάσει η εξέλιξη αυτή τις ασφαλιστικές;

Οι τεχνολογικές εξελίξεις των αυτοκινήτων μοιραία θα οδηγήσουν και σε διαφοροποίηση των προϊόντων που προσφέρουμε σήμερα στις ασφαλιστικές καλύψεις των αυτοκινήτων. Ήδη αρκετά μοντέλα αυτοκινήτων διαθέτουν ηλεκτρονικά βοηθήματα που ανιχνεύουν το χώρο στάθμευσης και αυτοδύναμα μπορούν να σταθμεύσουν. Επιπροσθέτως η τηλεματική εξελίσσεται και θα διατίθεται στο βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων από το 2020. Αυτές οι αλλαγές θα επιβάλλουν και στην πολιτεία να προχωρήσει σε υποστήριξη και δημιουργία ηλεκτρονικών βοηθημάτων, δίνοντας έτσι χώρο και στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων. Στη χώρα μας σε πειραματικό στάδιο, μετά από σχετικό διαγωνισμό, ανατέθηκε στο δήμο Τρικάλων και για ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα η κυκλοφορία αυτόνομων αυτοκινήτων εντός συγκεκριμένης περιοχής.

Επειδή οι εξελίξεις και η τεχνολογία συνεχώς αναπτύσσονται, θα πρέπει και στη χώρα μας να προετοιμάσουμε την επόμενη μέρα, εφόσον για την προσμέτρηση της δεκαετίας έχει ήδη ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση. Προσεγγίζοντας το θέμα από την ασφαλιστική θέση, θεωρώ ότι πρέπει να προετοιμάσουμε το έδαφος για τροποποιήσεις της υφιστάμενης νομοθεσίας που διέπει την αστική ευθύνη οδηγού – ιδιοκτήτη έναντι τρίτων από την κυκλοφορία του οχήματος, μια που τότε ο ανθρώπινος παράγοντας δεν θα συντελεί στην πρόκληση ζημίας, αλλά αυτό καθαυτό από τη λειτουργία του το όχημα ή το συντονιστικό κέντρο θα συμβάλλει στην πρόκληση ή μη ζημιάς. Για τις ασφαλιστικές εταιρείες που θέλουν να οδηγούν τις εξελίξεις θα δοθούν οι ευκαιρίες για την προώθηση άλλων προϊόντων μέσα από τη γενική αστική ευθύνη, την αστική ευθύνη προϊόντος, αλλά και την αστική ευθύνη του αυτοκινήτου, όμως μέσα από ένα διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο. Οι νέες τεχνολογίες θα συμβάλλουν σε περαιτέρω μείωση του κόστους καθώς θα μειωθεί η συχνότητα των ζημιών, αλλά και ο ηθικός κίνδυνος, εφόσον θα είναι πλέον ανιχνεύσιμο το ηλεκτρονικό στίγμα του κάθε οχήματος.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι