Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

fourteen − two =

11 − 7 =

Παραδοσιακά ο ελληνικός εφοπλισμός εμπιστευόταν τις ασφάλειές του στο εξωτερικό και κυρίως στην ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου και της Αμερικής.

Ο λόγος ήταν πολύ απλός. Σχεδόν όλες οι μεγάλες εφοπλιστικές εταιρείες είχαν τα κεντρικά τους γραφεία, είτε στο Λονδίνο είτε στην Αμερική για φορολογικούς και πρακτικούς λόγους. Όλες οι υπηρεσίες ήταν εκεί. Ασφάλειες, τράπεζες, αγοροπωλησίες, δικηγόροι, κ.λπ.

Στην Ελλάδα δεν υπήρχε προσωπικό γνώστης αυτών των τομέων της ναυτιλίας. Από την Ελλάδα χειριζόντουσαν μόνο πληρώματα ή έφερναν τα πλοία για επισκευές διότι τότε τα εργατικά ήταν φθηνότερα και υπήρχαν πολύ καλά μηχανουργεία για να εμπιστευθούν τις επισκευές των πλοίων τους. Από τα τέλη του 1960 που άλλαξε η φορολογία των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα, πολλοί εφοπλιστές μετέφεραν την έδρα τους στον Πειραιά μετατρέποντάς τον σε ένα νέο φιλόδοξο ναυτιλιακό κέντρο.

Αυτό όμως δημιούργησε ανάγκες υποδομής. Τότε άρχισαν σιγά σιγά να ανοίγουν περισσότερα γραφεία ναυλώσεων, αγοροπωλησιών, ναυτασφαλίσεων και οι τράπεζες άρχισαν να δανειοδοτούν πλοία. Σιγά σιγά δημιουργήθηκε μια επάξια ασφαλιστική αγορά που μπορεί και εφοδιάζει τους εφοπλιστές που απευθύνονται στην ντόπια αγορά με εξίσου ανταγωνιστικά ασφαλιστήρια συμβόλαια με τους ίδιους ασφαλιστές που χρησιμοποιούν οι ξένοι μεσίτες και χρησιμοποιώντας εν μέρει τις εταιρείες του εσωτερικού οι οποίες είναι ανταγωνιστικές, πετυχαίνουν καλύτερα συνολικά ασφάλιστρα. Θα ήταν δε σκόπιμο, οι Έλληνες εφοπλιστές να εμπιστευθούν περισσότερο τους Έλληνες μεσίτες διότι με τον τρόπο αυτό θα τους δώσουν μεγαλύτερη δύναμη να πιέζουν τους ασφαλιστές για καλύτερες και πιο ανταγωνιστικές ασφαλιστικές συμβάσεις.

vourlidis

Μιχάλης Βουρλίδης, Managing Director στη Minimar Shipping Co. Ltd.

Στην αγορά του Hull & Machinery επειδή συμμετέχουν πολλοί ασφαλιστές συνηθίζεται να συνάπτονται ασφαλιστήρια συμβόλαια μέσω μεσιτών. Στις ασφαλίσεις όμως των P&I συμβολαίων, οι ασφάλειες παλαιότερα γίνονταν κατευθείαν με τα clubs. Σήμερα όμως που τα ασφάλιστρα των clubs έχουν αυξηθεί και σε πολλές περιπτώσεις είναι πάνω και από τα ασφάλιστρα του Hull & Machinery όλο και περισσότεροι πλοιοκτήτες εμπιστεύονται τις ανανεώσεις των συμβολαίων τους σε μεσιτικές εταιρείες. Συχνά τίθεται το ερώτημα. Ένας εφοπλιστής είναι καλύτερα να εμπιστευθεί τις ασφάλειες των πλοίων του σε ένα από τα γραφεία του εξωτερικού ή σε ένα γραφείο στην Ελλάδα; Θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι η ελληνική ναυτιλία έγινε μία από τις μεγαλύτερες του κόσμου βασιζόμενη στην εργατικότητα και οξυδέρκεια των Ελλήνων ναυτικών και διαχειριστών, τη ναυτοσύνη τους, την ευλυγισία και ταχύτητα λήψεως απόφασης, τη διορατικότητα, την καπατσοσύνη, κ.λπ. Είναι λοιπόν προφανές ότι οι πλοιοκτήτες απευθυνόμενοι σε Έλληνες μεσίτες θα έχουν την τύχη να λάβουν υπηρεσίες αντίστοιχες με αυτές που έχουν οι ίδιοι.

* Το κράτος θα πρέπει να επιτρέψει στον κλάδο πλοίων και αεροσκαφών να διακινεί τα ποσά ασφαλίστρων και ζημιών χωρίς capital controls και ο κλάδος να είναι αφορολόγητος*

Ο Έλληνας μεσίτης για να αποδείξει ότι είναι εξίσου ικανός και ανταγωνιστικός θα εργασθεί σκληρότερα και πιο αποδοτικά για να πάρει αυτός τη δουλειά, με αποτέλεσμα να υπάρχει όφελος του ασφαλισμένου, είτε σε χρήματα είτε σε όρους είτε σε συνδυασμό και των δύο. Υπενθυμίζουμε δε ότι όλοι οι μεσίτες χρησιμοποιούμε τους ίδιους βασικούς όρους και τους ίδιους ασφαλιστές της διεθνούς αγοράς. Οι Έλληνες όμως μεσίτες έχουμε στη διάθεσή μας και μερικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά και προσφέρουν ανταγωνιστικά ασφάλιστρα με αποτέλεσμα να μπορούμε να καλύψουμε ένα περίπου 30%-40% στην τοπική αγορά και να έχει ο ασφαλισμένος μία σοβαρή μείωση στο κόστος των ασφαλίστρων του. Παρόλο ότι ο κλάδος έχει αρχίσει να ισχυροποιείται τα τελευταία χρόνια, είμαστε ακόμα πολύ μακριά από το να πούμε ότι έχουμε μία ναυτασφαλιστική αγορά όπως η Αγγλία, η Αμερική, η Νορβηγία, η Γαλλία, η Ιταλία, κ.λπ. Θα πρέπει ακόμα περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα να αναπτύξουν ναυτασφαλιστικούς κλάδους και οι Έλληνες εφοπλιστές και πλοιοκτήτες να εμπιστευθούν περισσότερο τους Έλληνες μεσίτες και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Υπάρχουν σήμερα στον τόπο μας ελληνικά γραφεία πλήρως επανδρωμένα με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό που μπορούν να τους προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες και μερικές φορές καλύτερες από αυτές που λαμβάνουν από τους μεσίτες του εξωτερικού. Όσο περισσότερες ασφάλειες γίνονται μέσω ελληνικών μεσιτικών και ασφαλιστικών εταιρειών τόσο περισσότερο θα ισχυροποιείται η ελληνική αγορά και οι προσφερόμενες υπηρεσίες θα καλυτερεύουν προς όφελος των ασφαλισμένων. Θα πρέπει όμως και η ελληνική ασφαλιστική νομοθεσία να απελευθερωθεί και να γίνει πιο σύγχρονη, όπως οι νομοθεσίες των άλλων κρατών που επέτρεψαν την εξάπλωση και εξειδίκευση των εταιρειών στις Ναυτασφαλίσεις συμπεριλαμβανομένων και τη δημιουργία αλληλασφαλιστικών εταιρειών – club που απαγορεύεται σήμερα.

Επίσης, το κράτος θα πρέπει να επιτρέψει στον κλάδο πλοίων και αεροσκαφών να διακινεί τα ποσά ασφαλίστρων και ζημιών χωρίς capital controls και ο κλάδος να είναι αφορολόγητος. Όσο διευρύνεται ο κλάδος, τόσο περισσότερα άτομα θα εργάζονται σε αυτόν, τόσο περισσότερες κρατήσεις και φόροι μισθωτών υπηρεσιών θα πληρώ- νονται με αποτέλεσμα το κράτος να εισπράττει περισσότερους φόρους και κρατήσεις. Λίγη ευρύτητα στη σκέψη ποτέ δεν έβλαψε.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ 'ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 1 Ψήφος