Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Marketing Υπηρεσιών Υγείας: Oh, Mon Dieu! Mais Est Diabolique!

Όταν το 2001 παρουσίασα στο πλαίσιο του 3ου Συνεδρίου Management Υπηρεσιών Υγείας μια ενότητα με θέμα το Marketing Υπηρεσιών Υγείας, η υποδοχή από το κοινό ήταν ψυχρή, σχεδόν εχθρική. Ο βασικός λόγος ήταν η άποψη πως το Marketing δεν έχει χώρο ούτε λόγο ύπαρξης στην παροχή υπηρεσιών Υγείας, η οποία είναι ένα δημόσιο αγαθό και ότι είναι ένα διαβολικό «εργαλείο» του ιδιωτικού τομέα, που θα διαβρώσει το δημόσιο χαρακτήρα που πρέπει να έχει η παροχή υπηρεσιών Υγείας. Ωστόσο, εδώ και κάποια χρόνια διδάσκω στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας το μάθημα Marketing Management Υπηρεσιών Υγείας, ενώ έχουν προηγηθεί και άλλοι συνάδελφοι ακριβώς με το ίδιο αντικείμενο. Αυτό δείχνει τη σημαντική πρόοδο, την αποδοχή και τις εφαρμογές της επιστήμης του Marketing Υπηρεσιών στο χώρο της Υγείας.

Ποια είναι όμως κάποια θεμελιώδη προβλήματα στο χώρο της παροχής υπηρεσιών Υγείας και ποια μπορεί να είναι η συμβολή του Marketing στην επίλυσή τους;

Σωτήρης Κλήμης

Ο Δρ. Σωτήρης Κλήμης, διδάσκει το μάθημα Marketing Management Υπηρεσιών Υγείας στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας και είναι o συγγραφέας του βιβλίου «Marketing Υπηρεσιών Υγείας»

• Δυσανάλογη συγκέντρωση πόρων στις μεγάλες πόλεις, με ιδιαίτερα υψηλές δαπάνες για προμήθειες υγειονομικού και φαρμακευτικού υλικού.

• Περιορισμένη έως ανύπαρκτη αυτονομία αποφάσεων.

• Διαδικασίες προσανατολισμένες στην απομείωση της ευθύνης και του ουσιαστικού ελέγχου.

• Υπηρεσίες και διαδικασίες που σχεδιάζονται με επίκεντρο την εξυπηρέτηση του Οργανισμού και όχι του ασθενούς, του συνοδού και του προσωπικού.

• Χαμηλής ποιότητας και καταθλιπτικής αισθητικής εργασιακοί χώροι.

• Έλλειψη παρακίνησης, σαφούς αξιολόγησης και δέσμευσης του προσωπικού.

Φυσικά τα προβλήματα δεν είναι μόνον αυτά και φυσικά θα μπορούσαμε να αναφέρουμε μόνο ένα και να ήταν αρκετό: έλλειψη πόρων. Το ερώτημα λοιπόν είναι «Τι μπορεί να προσφέρει το Marketing Υπηρεσιών Υγείας για να βελτιωθεί η κατάσταση;» Σταχυολογώντας ελάχιστα από τα «όπλα» με τα οποία το Marketing εφοδιάζει έναν Manager, θα μπορούσαμε επιγραμματικά να αναφέρουμε:

• Το σχεδιασμό και ανασχεδιασμό των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Οργανισμοί στις πρωτοβάθμιες και τις δευτεροβάθμιες υπηρεσίες Υγείας, όπως επίσης και στη μακροχρόνια φροντίδα και αποκατάσταση.

• Την έρευνα και την τμηματοποίηση των διαφορετικών κοινών που έρχονται σε επαφή με έναν φορέα Υγείας.

• Το Positioning, την τοποθέτηση δηλαδή στο χάρτη της αγοράς του φορέα ή της υπηρεσίας Υγείας.

• Τα «εργαλεία» και τις μεθόδους επικοινωνίας με το ευρύτερο κοινό με στόχο κυρίως την πρόληψη.

• Τα Service capes, δηλαδή τη διαμόρφωση των χώρων με αισθητική και λειτουργικότητα.

• Internal Marketing για βελτίωση της εσωτερικής επικοινωνίας, αναβάθμισης των εσωτερικών διαδικασιών και σχέσεων και ουσιαστική βελτίωση του κλίματος, για να είναι περισσότερο ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι και αυτό να αντανακλάται συνολικά στην υπηρεσία Υγείας.

• Marketing Audit με πολλαπλά σημεία ελέγχου και –γιατί όχι– ακόμα και benchmarking από τις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, που έχουν τεχνογνωσία και εμπειρία για καλύτερο έλεγχο του κόστους.

Με βάση τα παραπάνω, το Marketing Υπηρεσιών Υγείας, εφόσον εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να εγγυηθεί ότι θα συμβάλλει αποφασιστικά στη διασφάλιση της ποιότητας, θα αυξήσει την επαγγελματική απόδοση, θα συμβάλλει στην ορθή χρησιμοποίηση πόρων, θα ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο της κατάρρευσης του συστήματος των παρεχόμενων υπηρεσιών και θα κάνει εφικτό το μεγάλο στόχο στην παροχή υπηρεσιών Υγείας: την ικανοποίηση των ασθενών!

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι