Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Έξι tips για να βελτιώσεις την… ακουστική σου δεξιότητα.

Ας το παραδεχτούμε: οι ισχυροί ηγέτες συνήθως χαρακτηρίζονται από την ισχυρογνωμοσύνη τους, την αποφασιστικότητά τους και την εξαιρετικά αδίστακτη συμπεριφορά τους. Αυτά είναι σημαντικά χαρακτηριστικά, όμως είναι το ίδιο σημαντικό για τους διευθυντές να υποχωρούν και να ακούν. Ωστόσο, πολλοί ηγέτες δυσκολεύονται να το κάνουν αυτό, εν μέρει γιατί έχουν συνηθίσει να μιλάνε παρά να ακούνε.

«Ως ηγέτης, πρέπει να έχεις δυνατή φωνή και πρέπει να ξέρεις πότε είναι ώρα να ακούσεις», υποστηρίζει η Amy Jen Su, συνιδιοκτήτης της Paravis Partners, μίας εταιρείας εκπαίδευσης στελεχών. «Η πραγματική συνομιλία είναι στην ουσία ένας αμφίδρομος διάλογος. Απαιτεί να συμμετέχουν και τα δύο μέρη.»

Η Christine Riordan, εκπαιδεύτρια ηγετών και πρόεδρος του Adelphi University, συμφωνεί: «Για να μπορείς να παρακινήσεις και να εμπνεύσεις άλλους, πρέπει να μάθεις να ακούς τόσο σε ατομικές συναντήσεις όσο και σε ομαδικές».

* «Ως ηγέτης, πρέπει να έχεις δυνατή φωνή και πρέπει να ξέρεις πότε είναι ώρα να ακούσεις». *

Ευτυχώς, υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι για να βελτιώσεις αυτήν τη σημαντική δεξιότητα:

Θέσε το ως προτεραιότητα. Για να υπερνικήσεις την ανάγκη να μιλήσεις ή να παρέμβεις, προσάρμοσε μία νοοτροπία που θα σου επιτρέψει να ακούσεις αυτό που λέγεται. Αν πιστεύεις ότι έχεις όλες τις απαντήσεις, απλά δεν έχεις λόγο να ακούσεις τους άλλους.

Γνώθι σ’ αυτόν. Είναι σημαντικό να καταλαβαίνεις τι σε κάνει να μη θέλεις να ακούς. Είσαι από τη φύση σου καλός ακροατής ή έχεις μία πιο δυναμική προσωπικότητα; «Υπάρχουν χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που προσφέρονται για πιο ενεργητική ακρόαση», εξηγεί η Riordan. «Αν είσαι εξωστρεφής και ομιλητικός, είσαι συνήθως αυτός που μιλάει περισσότερο.»

Προσοχή στους περισπασμούς. Όταν η προσοχή σου βρίσκεται αλλού κατά τη διάρκεια μίας συνομιλίας, κινδυνεύεις να δώσεις την εντύπωση ότι τόσο το άτομο που μιλάει όσο και αυτά που λέει είναι ασήμαντα. Όταν «μοιράζεις» την προσοχή σου με τέτοιον τρόπο δεν μπορείς να έχεις μία πλήρη εικόνα. Έτσι και αλλιώς, δεν μπορείς να καταλάβεις τι κρύβεται  στις εκφράσεις του προσώπου όταν η προσοχή σου είναι συνεχώς στο τηλέφωνό σου.

Δείξε ότι ακούς, βάζοντας στο αθόρυβο τα τηλέφωνα, κλείνοντας την οθόνη του υπολογιστή σου και πετώντας ό,τι μπορεί να σου αποσπάσει την προσοχή από τη συνομιλία.

[pull_quote_center]Ως ηγέτης, πρέπει να έχεις δυνατή φωνή και πρέπει να ξέρεις πότε είναι ώρα να ακούσεις.[/pull_quote_center]

Βρες μη λεκτικά σινιάλα. Η επικοινωνία είναι κάτι πολύ παραπάνω από τα λόγια. Όπως υποστηρίζει η Riordan, «Δεν είναι μόνο περιεχόμενο, είναι και το γενικότερο πλαίσιο». Οι άνθρωποι επικοινωνούν με χιλιάδες τρόπους, και πολλοί από αυτούς δεν είναι λεκτικοί. «Σε μία συνομιλία, οι άνθρωποι μπορεί να λένε ένα πράγμα, αλλά το πρόσωπό τους και το σώμα τους να λένε ακριβώς το αντίθετο.» Μην αφήσεις αυτά τα σημάδια να περάσουν έτσι. Κατανόησε τις πληροφορίες που λαμβάνεις με ερωτήσεις όπως, «φαίνεσαι ενθουσιασμένος για αυτό που λες, μπορείς να μου πεις περισσότερα;» ή «έχω την αίσθηση ότι αυτό σε αναστατώνει, υπάρχει κάτι που θέλεις να μοιραστείς;».

Έλεγξε τις αντιδράσεις σου. Υπάρχουν φορές που αυτό είναι δύσκολο, είτε γιατί διαφωνούμε εντελώς με αυτά που ακούμε είτε γιατί είναι ανησυχητικά. Άσχετα με τις πληροφορίες που λαμβάνεις, είναι το ίδιο σημαντικό να διατηρείς τον έλεγχο της γλώσσας του δικού σου σώματος όσο είναι να παρατηρείς των άλλων. Κάνε εξάσκηση μένοντας ακίνητος και σιωπηλός.

Επικύρωσε και επαλήθευσε. Οι ηγέτες που είναι αποτελεσματικοί ακροατές επικυρώνουν και κάνουν διευκρινιστικές ερωτήσεις, όπως «άκου τι νομίζω ότι εννοούσες, είναι σωστό;». Βέβαια, η Riordan τονίζει ότι δεν χρειάζεται να συμφωνείς με αυτά που λέγονται. Μπορείς να δεχτείς ή και να εκφράσεις ευγνωμοσύνη για την πληροφορία, άσχετα με το πώς νιώθεις για το συγκεκριμένο θέμα. Πάντα να ολοκληρώνεις μία συνομιλία με μία περίληψη των όσων ειπώθηκαν καθώς και με τα επόμενα βήματα.

*Η Sara Stibitz είναι ανεξάρτητος συντάκτης και συγγραφέας.