Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

eight + sixteen =

4 × five =

H διάκριση από το πλήθος των ανταγωνιστών και η δημιουργία μιας ιδιαίτερης σχέσης με τους πελάτες που θα βασίζεται στην εμπιστοσύνη αποτελούν το μεγάλο ζητούμενο για κάθε ελεύθερο επαγγελματία.

Όσο νέος κι αν είναι ένας ελεύθερος επαγγελματίας, η δημιουργία της «επωνυμίας» και η διεύρυνση του κύκλου των πελατών μπορούν να επιτευχθούν σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, αρκεί να υπάρχει φαντασία, διάθεση για πρωτοτυπία και φυσικά πολύ καλή οργάνωση του γραφείου του. Η χρήση της νέας τεχνολογίας και ιδιαίτερα της εφαρμογής του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορεί να κάνει πραγματικά «θαύματα», ακόμη και για πολύ μικρές «οικογενειακές» επιχειρήσεις που, παρά το μικρό τους μέγεθος, ξέρουν να πρωτοτυπούν και να ξαφνιάζουν ευχάριστα τους πελάτες τους.

Πόσες φορές έχω ακούσει ανθρώπους να παραπονιούνται για την ομοιομορφία που υπάρχει στον κλάδο τους και πόσο δύσκολο είναι να «διαφοροποιηθούν» απέναντι στους πελάτες τους! Πόσο λάθος κάνουν! Είναι βέβαια γεγονός πως αν σκέφτεστε για τη δουλειά σας παραδοσιακά, θα είναι αδύνατο να ξεπεράσετε το πρόβλημα της ομοιομορφίας που κατατρέχει τα περισσότερα στελέχη και οργανισμούς. Ομοιομορφία που οδηγεί τους περισσότερους καταναλωτές να σας αντιμετωπίζουν σαν μια ακόμη από τις πολλές εταιρείες παροχής χρηματοοικονομικών υπηρεσιών – μια αντιμετώπιση που θα σας οδηγήσει σε αδιέξοδο αν στοχεύετε σε σημαντική ανάπτυξη.

Το αποτελεσματικό marketing δεν υπήρξε ποτέ προϊόν παραδοσιακού τρόπου σκέψης – ούτε συμβατικού τρόπου σκέψης. Το αντίθετο, απαιτεί να σκέφτεστε αντισυμβατικά και να ανακαλύψετε έναν τρόπο να ξαφνιάσετε και να ευχαριστήσετε τον πελάτη. Δεν απαιτείται ωστόσο να δαπανήσετε τεράστια ποσά για να κερδίσετε την εύνοιά του. Το μόνο που απαιτείται, είναι να δώσετε απαντήσεις σε δύο ερωτήματα: πρώτον, πώς να παρουσιάζεστε διαφορετικοί και, δεύτερον, πώς να έρχεστε σε προσωπική επαφή με τους πελάτες σας – το σημαντικότερο συστατικό για να αναπτύξετε έναν ισχυρό συναισθηματικό δεσμό με τους υποψήφιους και τους υπάρχοντες πελάτες.

* Το αποτελεσματικό marketing δεν υπήρξε ποτέ προϊόν παραδοσιακού τρόπου σκέψης – ούτε συμβατικού τρόπου σκέψης. *

Θα σας αναφέρω το παράδειγμα ενός εστιατορίου στη Νέα Υόρκη, του «No-Name Soup Kitchen», το οποίο σερβίρει μόνο σούπες και φρεσκοψημένα ψωμάκια. Είναι ανοιχτό από Δευτέρα έως Παρασκευή, αλλά μόνο το μεσημέρι – στρατηγική που μπορεί να θεωρηθεί παρακινδυνευμένη για ένα εστιατόριο στη Νέα Υόρκη. Από τη στιγμή που ξεκίνησε, έχει εκρηκτική ανάπτυξη, η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Οι άνθρωποι αυτού του εστιατορίου έχουν συνειδητοποιήσει ότι για να εδραιώσουν την παρουσία τους στην αγορά και να κυριαρχήσουν, πρέπει να προσφέρουν στον πελάτη τους μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία.

Μην ξεχνάτε ότι δεν μπορείτε να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά αν κάνετε ό,τι κάνουν και οι άλλοι, ακόμη κι αν το κάνετε καλύτερα. Αλλά, ανεξάρτητα από το πόσο αξέχαστη είναι η εμπειρία που προσφέρουν στον πελάτη, πιστεύουν ότι πρέπει να κερδίσουν και μια θέση στο μυαλό του. Έχουν λοιπόν συνείδηση ότι πρέπει να εξασφαλίσουν μια ξεχωριστή εμπειρία στον πελάτη, αλλά και μια εμπειρία που δεν θα ξεχαστεί ποτέ.

Διαβάστε τις λεπτομέρειες και αποφασίστε! Αν σας δοθεί ποτέ η ευκαιρία να γευματίσετε σ’ αυτό το μικρό εστιατόριο, το οποίο προσφέρει κυρίως φαγητό σε πακέτο –μια και διαθέτει μόλις έξι τραπέζια–, θα σας υποδεχθούν με ένα ηχηρό και εγκάρδιο καλωσόρισμα. Όταν έρθει η σειρά σας να εξυπηρετηθείτε, θα σας ρωτήσουν τι θέλετε να πάρετε. Τα ονόματα των οκτώ πιάτων που σερβίρονται κάθε μέρα είναι περίεργα και χιουμοριστικά και σίγουρα θα φέρουν χαμόγελο στα χείλη σας. Αν όμως καταλάβουν ότι πηγαίνετε για πρώτη φορά (και μάλλον θα το καταλάβουν), θα σας ενημερώσουν αμέσως ότι αφού πηγαίνετε για πρώτη φορά το δώρο σας θα είναι ένα τεράστιο αφράτο ψωμάκι.

* Δεν μπορείτε να αποκτήσετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά αν κάνετε ό,τι κάνουν και οι άλλοι, ακόμη κι αν το κάνετε καλύτερα. *

Σε αντάλλαγμα όμως θα σας ζητήσουν να συμπληρώσετε μια κάρτα με το όνομα, την ημερομηνία των γενεθλίων και το e-mail σας, ώστε να μπορούν να έχουν μια επαφή μαζί σας στο μέλλον και να σας εύχονται για τα γενέθλιά σας. Θα σας ρωτήσουν λοιπόν με ένα τεράστιο χαμόγελο: «Θέλετε λοιπόν ένα από τα ψωμάκια μας δώρο σε αντάλλαγμα της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης ή όχι; Μην καθυστερείτε όμως, γιατί υπάρχουν και άλλοι πελάτες που περιμένουν και πρόθυμα θα σας βγάλουν από τη μέση αν καθυστερήσετε πολύ. Και να πούμε την αλήθεια, ούτε εμείς θα χαρούμε ιδιαίτερα αν σκεφτείτε πολύ για να απαντήσετε». Χαμογελάτε; Ακριβώς! Όλοι όσοι έχουν γευματίσει στο εστιατόριο αυτό, έχουν βιώσει αυτή την εμπειρία. Αποτελεί το σήμα κατατεθέν του καταστήματος – ποιο είναι το δικό σας; Αλλά δεν σταματά εδώ.

Οι άνθρωποι αυτού του εστιατορίου γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν αρκεί η δημιουργία μιας αξέχαστης εμπειρίας μόνο μια φορά. Αυτό που θέλουν είναι να αποτελούν την πρώτη σας επιλογή όποτε βρίσκεστε στην περιοχή. Έχουν πάθος με τη δουλειά τους και θέλουν να σας το μεταδώσουν. Ξέρουν ότι πρέπει να κερδίσουν την καρδιά σας και μάλιστα να την κερδίζουν συνεχώς. Ποια στρατηγική έχουν επιλέξει; Από τη στιγμή που θα γευματίσετε σ’ αυτό το εστιατόριο, κάθε μέρα θα λαμβάνετε ένα προσωπικό e-mail που θα αναφέρει τα οκτώ πιάτα της ημέρας – με τα περίεργα και χιουμοριστικά ονόματα. Ίσως υπάρχει επίσης η πρόβλεψη του καιρού ή κάποιο άλλο χιουμοριστικό σχόλιο, όπως για παράδειγμα ο βαθμός που πήρε το παιδί τους στο διαγώνισμα μαθηματικών ή η απόφαση του σχολικού συμβουλίου, η οποία προφανώς πάρθηκε ενώ το συμβούλιο βρισκόταν σε κώμα (αυτό είναι το δικό τους σχόλιο).

 * Οι περισσότεροι πελάτες αισθάνονται ότι είστε αδιάφορος – αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο σε ποσοστό 68% επιλέγουν να στραφούν αλλού. *

Η στρατηγική αυτή δημιουργεί και προβάλλει μια ευχάριστη και ανθρώπινη πλευρά της δουλειάς τους (ποια είναι η δική σας στρατηγική;). Αν εργάζεστε στην περιοχή, δύσκολα θα ξεχάσετε την εμπειρία αυτή και είναι εύκολο να καταλάβετε πού θα καταλήξετε να γευματίζετε. Συνηθίζουμε να προτιμούμε τις επιχειρήσεις ή τα καταστήματα που έρχονται συχνά στο μυαλό μας. Όμως η αντιγραφή των διαφημιστικών μεθόδων των ανταγωνιστών μας δεν αποτελεί πια λύση σε μια κορεσμένη αγορά, ούτε μπορεί να στηριχθεί κανείς στην προβολή που θα του κάνουν οι πελάτες του.

Οι τρόποι αυτοί δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικοί στην προσέλκυση πελατών σε σύγκριση με την ανάπτυξη μιας προσωπικής προσέγγισης και εγκάρδιας σχέσης. Φανταστείτε, ακόμη κι αν βρίσκεστε σε ταξίδι και δεν είστε στη Νέα Υόρκη, θα βρίσκετε κάθε μέρα στο e-mail σας το καθημερινό μενού του εστιατορίου. Στο μέλλον δεν θα επιβιώνει ο ισχυρότερος ούτε ο καλύτερα εκπαιδευμένος – θα επιβιώνει αυτός που θα αποκρίνεται ταχύτερα στις προσδοκίες του καταναλωτή. Η φύση του μηνύματος, με τον προσωπικό χαρακτήρα, τα αστεία ονόματα των πιάτων και τα χαριτωμένα νέα, απομακρύνει τον κίνδυνο να το θεωρήσετε ενοχλητικό. Στην πραγματικότητα, όλοι οι πελάτες του – είτε ζουν στη Νέα Υόρκη είτε αλλού – ξαφνιάζονται ευχάριστα και το απολαμβάνουν κάθε μέρα.

Πού πιστεύετε ότι θα γευματίσετε την επόμενη φορά που θα επιστρέψετε στη Νέα Υόρκη και βρεθείτε στην περιοχή; Μήπως μπορείτε να προσαρμόσετε την ιδέα αυτή στην προσφορά χρηματοοικονομικών υπηρεσιών; Πόσο κοστίζει άραγε να αποκτήσετε μια ηλεκτρονική διεύθυνση και στη συνέχεια να αναπτύξετε στρατηγικές ώστε να έχετε μια τακτική, ουσιαστική και συχνή επαφή με τους πελάτες σας; Πόσο συχνή; Αν θέλετε να αποκτήσετε μια θέση στο μυαλό των πελατών σας και να αναπτύξετε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά σας, τουλάχιστον οκτώ φορές το χρόνο. Μην ξεχνάτε ότι το e-mail δεν έχει κόστος αποστολής. Επιπλέον, οι παροχές διαδικτυακών υπηρεσιών σας βοηθούν στην προσέγγιση των πελατών των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών.