Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Μόνο το 0,3% των Ασφάλιστρων της Ελληνικής Ναυτιλίας «Μένει» στην Ελλάδα

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,pinterest,google,print,mail" counters=1 style="icon" template="jumbo-retina" fixedwidth="yes" fixedwidth_px="115" point_type="simple"]

Για την έλλειψη εδραιωμένης ασφαλιστικής αγοράς στους θαλάσσιους κινδύνους στη χώρα μας μιλά στο ΑΜ ο κ. Κούνουπας, Marine Underwriting Manager στην Blue Aigaion Insurance Solutions. Όπως επισημαίνει η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών καταφεύγει σε αγορές του εξωτερικού και κυρίως στο Λονδίνο, στη Σκανδιναβία, την Ιταλία και την Άπω Ανατολή.

Ποια είναι η σχέση της Blue Aigaion Insurance Solutions με τη Velos Insurance και ποια τα οφέλη που απορρέουν από αυτήν τη συνεργασία;

H Blue Aigaion Insurance Solutions αποτελεί την «ασφαλιστική συνέχεια» της Αιγαίον Ασφαλιστικής μίας εταιρείας η οποία κατόρθωσε στην εικοσαετή πορεία της να εδραιώσει τη θαλάσσια ασφάλιση στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά, να τιμήσει και να τιμηθεί από εκατοντάδες πλοιοκτήτες και μεσίτες ασφαλειών της Ελλάδας, της Δυτικής Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής και να εμπνεύσει και άλλες ασφαλιστικές επιχειρήσεις να ασχοληθούν με τον κλάδο των ναυτασφαλίσεων. Από το 2015, η Βlue Aigaion αναβαθμίζοντας συνεχώς την παρουσία της, εκπροσωπεί κορυφαίους Βρετανικούς Ασφαλιστικούς Οργανισμούς και Συνδικάτα των Lloyd’s του Λονδίνου με Εξουσιοδοτήσεις Δέσμευσης (Binding Authorities) και με Συμφωνητικά Αναδοχής Κινδύνων (Bulking Lineslips), μέσω των γραφείων της Velos Insurance Services (Lloyd’s Coverholder) που βρίσκονται στην καρδιά της παγκόσμιας ασφαλιστικής αγοράς του City of London. Όλες οι συνεργαζόμενες ασφαλιστικές επιχειρήσεις διαθέτουν τη μεγαλύτερη πιστοληπτική ικανότητα βάσει των κορυφαίων διεθνών οίκων αξιολόγησης (Standard & Poors, Fitch και A.M Best). Η δραστηριότητά της κινείται στα πλαίσια των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων ενός ασφαλιστικού οργανισμού εφόσον προβαίνει σε εκτιμήσεις ασφαλιστικών κινδύνων, εκδίδει Πιστοποιητικά Ασφάλισης και διακανονίζει τις απαιτήσεις ζημιών και αποπληρωμής των αποζημιώσεων, χωρίς χρονοβόρες καθυστερήσεις.

Τι μέγεθος έχει το χαρτοφυλάκιό σας και ποιους θαλάσσιους κλάδους καλύπτετε;

Το εξυπηρετούμενο χαρτοφυλάκιο του Ομίλου μας ξεπερνάει σήμερα τα 5.500 πλοία και σκάφη αναψυχής. Το 65% αυτών αφορά ελληνικές επιχειρήσεις και ιδιώτες ενώ το υπόλοιπο πελατειακές μας επιχειρήσεις στην Κύπρο, Ιρλανδία, Μέση Ανατολή, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία.

Οι εξυπηρετούμενοι «θαλάσσιοι» κλάδοι ασφάλισης, αφορούν: Όλες τις κατηγορίες πλοίων της επιβατηγούς, εμπορικής και βοηθητικής ναυτιλίας, σκάφη αναψυχής ιδιωτικά και επαγγελματικά, τουριστικά ημερόπλοια, αλιευτικά σκάφη, ναυταθλητικοί σύλλογοι καθώς και σκάφη ανοικτής θαλάσσης, μεταφορές και καλύψεις ευθύνης εθνικών και διεθνών μεταφορέων/διαμεταφορέων, πληρώματα και καλύψεις προσωπικών ατυχημάτων ναυτιλιακών στελεχών, τουριστικοί & Εμπορικοί Λιμένες καθώς και Ναυπηγοεπισκευαστικές Μονάδες, ασφάλιση Ευθύνης Ναυτιλιακών & Τεχνικών Επαγγελμάτων, Θαλάσσια Έργα (κατασκευές και συντηρήσεις), Αεροσκάφη (ιδιωτικά και εκπαιδευτικά), Airport & Ground Handlers Insurances.

Μπορείτε να αναφερθείτε στην αναλογία που έχουν οι ασφαλίσεις αυτές στην Blue Aigaion;

Το 85% των ασφαλιζόμενων κινδύνων μας αφορά πλοία και σκάφη αναψυχής ενώ το υπόλοιπο 15% παρααυτιλιακούς κινδύνους, για τους οποίους το υποχρεωτικό νομικό πλαίσιο το οποίο έχει θεσπιστεί τα τελευταία έτη, υποχρεώνει την ασφαλιστική τους κάλυψη και συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα για εμάς και τους συνεργάτες, η προετοιμασία που τελούμε σε τεχνικό επίπεδο προ της εφαρμογής της κανονιστικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας στην Ελλάδα, προκειμένου να είμαστε σε θέση να προσφέρουμε πλήρη εναρμόνιση των πελατών στις νέες ασφαλιστικές απαιτήσεις σε ανταγωνιστικά ασφάλιστρα.

Τον Αύγουστο του 2016 τέθηκε σε ισχύ νέο νομικό πλαίσιο στην ασφάλιση σκαφών. Ποιες είναι οι αλλαγές που έφερε στην πράξη;

Προφανώς, είναι πολύ σημαντική εξέλιξη το γεγονός ότι μετά από 120 χρόνια αναθεωρείται ο Νόμος περί Ναυτικής Ασφαλίσεως (Marine Insurance Act 2016) της Αγγλίας και δημιουργούνται νέα δεδομένα στις σχέσεις Ασφαλιζόμενου – Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή – Ασφαλιστή καθώς επίσης στοιχειοθετείται νομικά και η ευθύνη των Ασφαλιστών για περιπτώσεις αποζημίωσης όπου ο Ασφαλιζόμενος έχει παραβεί εξ αμελείας έναν αναγραφόμενο εγγυητικό όρο του συμβολαίου (express warranty), αλλά αυτός δεν σχετίζεται με την απώλεια ή ζημία την οποία έχει υποστεί ή έχει προκαλέσει σε τρίτους. Επιπλέον, το νέο νομοθετικό πλαίσιο έχει σαν στόχο να παρέχει μεγαλύτερη προστασία στον Ασφαλισμένο και πιο διευρυμένη πληροφόρηση στον Ασφαλιστή πριν τη σύναψη ή κατά την ανανέωση του ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Σε περιπτώσεις αποδεδειγμένου δόλου από τον Ασφαλιζόμενο, ο Ασφαλιστής έχει πιο διευρυμένα δικαιώματα μέχρι και να αποχωρήσει από την ασφαλιστική σύμβαση αναδρομικά από την έναρξή της, χωρίς να φέρει την υποχρέωση επιστροφής των καταβληθέντων ασφαλίστρων. Απαιτείται πλήρη γνώση από όλους μας πάνω στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, είτε οι ενδιαφερόμενοι ασκούν ασφαλιστική διαμεσολάβηση είτε αναδοχή ναυτιλιακών κινδύνων είτε ασχολούνται με τη διαχείριση ναυτασφαλιστικών αποζημιώσεων.

Ασφαλίζουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες τα πλοία της επιβατηγούς, εμπορικής και βοηθητικής ναυτιλίας στη χώρα μας ή αναζητούν αλλού λύσεις;

Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν υφίσταται εδραιωμένη ασφαλιστική αγορά θαλάσσιων κινδύνων στη χώρα μας. Αυτό φυσικά είναι ιδιαίτερα οξύμωρο εάν αναλογιστούμε ότι ο ελληνόκτητος στόλος αποτελείται από περίπου 6.500 πλοία όλων των κατηγοριών και φέρει τη μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα παγκοσμίως. Στην Ελλάδα σήμερα υπάρχει μια πολύ μικρή παρουσία κάποιων συγκεκριμένων ασφαλιστικών επιχειρήσεων που καλύπτουν ναυτιλιακούς κινδύνους με περιορισμένα ασφαλιστικά όρια αλλά και χωρίς αυτές να φέρουν την απαιτούμενη πιστοληπτική ικανότητα από τους αναγνωρισμένους χρηματο-οικονομικούς οίκους του εξωτερικού, προκειμένου να χαίρουν την αποδοχή των τραπεζικών ιδρυμάτων τα οποία δανειοδοτούν παραδοσιακά την ελληνική ναυτιλία.

Επομένως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες καταφεύγουν κυρίως στις αγορές του Λονδίνου, Σκανδιναβίας, Ιταλίας και Άπω Ανατολής προκειμένου να ικανοποιήσουν τις ασφαλιστικές τους ανάγκες.

Τα ασφάλιστρα της ελληνικής ναυτιλίας ανέρχονται ετησίως στο ποσό των 6 δισ. δολαρίων (περίπου το διπλάσιο των παραγόμενων ετησίων ασφαλίστρων στην Ελλάδα από όλους τους κλάδους ασφάλισης) και από το ποσό αυτό, λιγότερο από το 0,3% διοχετεύεται στην εγχώρια ασφαλιστική αγορά!

Η εξέλιξη της τεχνολογίας πώς επηρεάζει τις ναυτασφαλίσεις;

Η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και στη ναυτιλία, όπου σταδιακά μέσα στην επόμενη δεκαετία θα δούμε ριζικές αλλαγές τόσο στον τρόπο με τον οποίο θα μεταφέρονται τα φορτία όσο και στα ασφαλιστήρια που θα συνάπτονται. Η χρήση μη επανδρωμένων πλοίων μέσα από την αυτοματοποιημένη τεχνολογία ήδη βρίσκεται σε ώριμο κατασκευαστικό στάδιο τόσο από τη Rolls Royce όσο και από την κολοσσιαία εταιρεία εξόρυξης ορυκτών BHP Billiton καθώς και τη νορβηγική βιομηχανία χημικών προϊόντων Υara. Είναι πραγματικά ακόμα ασύλληπτο για την κοινή μας λογική να αποδεχτούμε τη νέα αυτή τάξη πραγμάτων, τα επίπεδα ασφαλείας που θα παρέχονται για την τέλεση ταξιδιών χωρίς καπετάνιο και πλήρωμα, καθώς και την αναθεώρηση όλων των ασφαλιστικών παραμέτρων που θα πρέπει να αξιολογήσουμε.

 

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι