Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

[ninja-inline id=786]

Μπορούν 10 λεπτά διαλογισμού να σε κάνουν πιο δημιουργικό;

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,pinterest,google,print,mail" counters=1 style="icon" template="jumbo-retina" fixedwidth="yes" fixedwidth_px="115" point_type="simple"]

Η δημιουργικότητα είναι στις περισσότερες θέσεις εργασίας ικανότητα ή ιδιότητα που σας ζητούν να έχετε

Είτε προσπαθείτε να συνδυάσετε τις αντικρουόμενες προτεραιότητες των μετόχων μίας επιχείρησης, είτε προσπαθείτε να βρείτε λύση στο ζήτημα ενός πελάτη ή να λανσάρετε νέα προϊόντα, η λύση σας πιθανότατα δεν θα βγει από ένα βιβλίο. Ακόμα και εάν είστε από αυτούς που κατεβάζετε καλές ιδέες, είναι σίγουρα δύσκολο να το κάνετε σε καθημερινή βάση. Τι κάνετε λοιπόν όταν στερεύετε από δημιουργικές σκέψεις; Πώς μπορείτε να ανακτήσετε την έμπνευσή σας; Μία δημοφιλής λύση που ακολουθείται από εταιρείες κάθε μεγέθους είναι ο διαλογισμός. Η Google, η Goldman Sachs και η Medtronic είναι κορυφαίες στο είδος τους εταιρείες που έχουν εισαγάγει στην καθημερινότητα των υπαλλήλων τους το διαλογισμό και άλλες πρακτικές ευαισθητοποίησης. Στελέχη σε αυτές και άλλες εταιρείες υποστηρίζουν ότι ο διαλογισμός δεν είναι μόνο χρήσιμος ως εργαλείο μείωσης του άγχους, αλλά μπορεί επίσης να ενισχύσει τη δημιουργικότητα, ανοίγοντας πόρτες όπου κάποτε φαινόταν να υπάρχει μόνο ένας τοίχος. Για να αποκτήσουμε καλύτερη εικόνα για την αποτελεσματικότητα του διαλογισμού στην ενίσχυση της δημιουργικότητας πειραματιστήκαμε και να τι βρήκαμε.

Ενίσχυση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας

Πολλά στελέχη εταιρειών κάνουν διαλογισμό, επειδή τους βοηθά να ελέγξουν το άγχος. Έρευνες επίσης που έχουν γίνει κατά καιρούς δείχνουν ότι ο διαλογισμός μπορεί να έχει θετικές επιπτώσεις στο χώρο εργασίας. Η τακτική προσπάθεια έχει σαν αποτέλεσμα να μετριάσετε το άγχος, να διαχειριστείτε τα συναισθήματά σας και να έχετε θετική προοπτική, ώστε να μπορέσετε να ξεπεράσετε ενδεχόμενες αποτυχίες. Ο διαλογισμός σάς βοηθά να αναπτύξετε τη δυνατότητα να απενεργοποιήσετε τις αντιδράσεις άμυνας και να παίρνετε πιο ισορροπημένες αποφάσεις. Στο βιβλίο του «Νοημοσύνη για τη δημιουργικότητα», ο Danny Penman υποστηρίζει ότι ο διαλογισμός και άλλες πρακτικές ευαισθητοποίησης ενισχύουν τρεις βασικές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την επίλυση δημιουργικών προβλημάτων. Πρώτον ανοίγει το μυαλό σας σε νέες ιδέες. Δεύτερον βελτιώνει την προσοχή και διευκολύνει την καινοτόμο δράση και τρίτον ενισχύει το θάρρος και την ανθεκτικότητα ενάντια στο σκεπτικισμό και τα εμπόδια, κάτι που είναι σημαντικό επειδή οι αποτυχίες και τα εμπόδια είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με οποιαδήποτε διαδικασία καινοτομίας.

10-12 λεπτά είναι αρκετά για να σας κάνουν καινοτόμους

Για να τεστάρουμε ότι η δημιουργικότητα είναι ένα από τα οφέλη του διαλογισμού και για να ελέγξουμε πώς εφαρμόζεται όλο το εγχείρημα στην πράξη δημιουργήσαμε ένα πείραμα στο Πανεπιστήμιο Erasmus στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Σε αντίθεση με τους στόχους προηγούμενων ερευνών, μας ενδιέφερε το αν λίγα λεπτά διαλογισμού θα ήταν επαρκή για να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα. Εκατόν είκοσι εννέα συμμετέχοντες (όλοι αυτοί οι σπουδαστές) χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και ανέλαβαν ένα δημιουργικό έργο: Να κατεβάσουν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρηματικές ιδέες για τη χρήση drones.

Οι ομάδες χωρίστηκαν λοιπόν με την εξής λογική: μία ομάδα που έκανε 10 λεπτά διαλογισμό, μία ομάδα που έκανε ψεύτικο διαλογισμό και μία ομάδα που κατέβασε κατευθείαν ιδέες για τα drones. Κάθε μία από τις τρεις ομάδες παρήγαγε περίπου τον ίδιο αριθμό ιδεών και η διάρκεια των περιγραφών των ιδεών ήταν παρόμοια. Η κύρια διαφορά ήταν ότι αυτοί που έκαναν διαλογισμό ήρθαν με ένα πολύ ευρύτερο φάσμα ιδεών. Οι ιδέες του κάθε συμμετέχοντος στις δύο ομάδες μη-διαλογισμού ήταν σε τουλάχιστον δύο κατηγορίες, έναντι τεσσάρων κατηγοριών για την ομάδα διαλογισμού. Οι ιδέες του κάθε ατόμου στο μεγαλύτερο τμήμα του μη-διαλογισμού (20% των δύο ομάδων) έπεσαν σε πέντε κατηγορίες (όπως η παράδοση και η μαγνητοσκόπηση). Συγκριτικά, οι ιδέες του κάθε ατόμου στο μεγαλύτερο τμήμα της ομάδας του διαλογισμού (21% του ομίλου) αναφέρθηκε σε εννέα κατηγορίες, οι οποίες περιλάμβαναν την κηπουρική (κοπή δένδρων, πότισμα λουλουδιών), την ασφάλεια (πυρόσβεση πυρκαγιών) και σε πιο ασύλληπτες ιδέες όπως τη διανομή ζωοτροφών σε καμηλοπαρδάλεις. Ψάξαμε άλλους λόγους πέρα από το διαλογισμό που θα μπορούσαν να εξηγήσουν τις διαφορές. Στις αναλύσεις ελέγχαμε αρκετές μεταβλητές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ιδεατή ευελιξία, όπως για παράδειγμα αν οι συμμετέχοντες απολάμβαναν το έργο του brainstorming. Ακόμη και με την έκπτωση των αποτελεσμάτων αυτών των άλλων παραγόντων, η ομάδα του διαλογισμού παρουσίασε ένα 22% μεγαλύτερο εύρος ιδεών από τις άλλες δύο.

Διαπιστώσαμε επίσης ότι ένας σύντομος διαλογισμός, παρόμοιος με τη σωματική άσκηση, συχνά θέτει τους ανθρώπους σε ένα πιο θετικό και χαλαρό πνεύμα. Στην ομάδα που είχε διαλογιστεί, οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονταν λιγότερο αρνητικοί. Συγκεκριμένα, μειώθηκε η αίσθηση ανησυχίας των συμμετεχόντων (κατά 23%), η νευρικότητα (κατά 17%) και η ευερεθιστότητα (κατά 24%).

Για να επιβεβαιώσουμε περαιτέρω τα συμπεράσματά μας, πραγματοποιήσαμε ένα δεύτερο πείραμα με μια ομάδα 24 ανώτερων στελεχών καινοτομίας σε έναν μεγάλο ολλανδικό ερευνητικό οργανισμό. Παρόμοια με την άσκηση με τους μαθητές, αυτά τα στελέχη διαλογίστηκαν για 12 λεπτά και στη συνέχεια δημιούργησαν ιδέες μεμονωμένα για το πώς να δημιουργήσουν μια πιο δομημένη κουλτούρα σε έναν οργανισμό. Στη συνέχεια εργάστηκαν σε ομάδες για να αναπτύξουν περαιτέρω τις ιδέες τους.

Οι περισσότεροι συμμετέχοντες ανέφεραν ότι ο διαλογισμός τους βοήθησε να ξεκαθαρίσουν το μυαλό τους, να επικεντρωθούν περισσότερο στο συγκεκριμένο έργο και να βρουν πρωτότυπες λύσεις. Μια ιδέα ήταν ότι οι διευθυντές ή οι εργαζόμενοι θα ανταλλάσσουν τμήματα για μια εβδομάδα (και στη συνέχεια θα συζητούν τι έχουν παρατηρήσει) και η πρόταση αυτή θύμισε ένα ολλανδικό reality όπου οι έφηβοι ανταλλάσσουν οικογένειες. Μια άλλη ιδέα ήταν να δημιουργηθούν TED Walks βίντεο έμπειρων και με τεχνογνωσία ανθρώπων για να οδηγήσουν και άλλους σε νέες ιδέες.

Καλύτερες ιδέες, καλύτερη λήψη αποφάσεων και καλύτερη διάθεση – και όλα αυτά στο χρόνο που χρειάζεται για να πιεις ένα φλιτζάνι καφέ. Το πείραμα και η έρευνα μας επιβεβαιώνουν ότι είναι όλα αλήθεια. Όπως ο Mirabai Bush, σύμβουλος της Google για το «Search Inside Yourself», το εταιρικό πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της Εταιρείας, το θέτει: «Η συγκέντρωση του μυαλού θα κάνει και την προσωπική και την επαγγελματική σας ζωή καλύτερη». Εν κατακλείδι, ο μόνος τρόπος για να δείτε πραγματικά αν σας αρέσει ο διαλογισμός στο μυαλό είναι να το δοκιμάσετε μόνοι σας. Κατεβάστε ένα από τα πολλά μαθήματα διαλογισμού βραδείας προσοχής που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο (συμπεριλαμβανομένων των εφαρμογών διαλογισμού, όπως Headspace, Calm ή buddhify) ή απλώς ακολουθήστε τα 10 βήματα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 1 Ψήφος