Πρόσφατα Τεύχη

Δείτε με μία ματιά τα πιο πρόσφατα τεύχη από το Ασφαλιστικό Marketing

Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Σεπτεμβρίου  2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουλίου - Αυγούστου 2016Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιουνίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαΐου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Απριλίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Μαρτίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Φεβρουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Ιανουαρίου 2016 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Δεκεμβρίου 2015 Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Εξώφυλλο Τεύχος Οκτωβρίου 2016

Newsletter

Κάντε εγγραφή στο Newsletter του Ασφαλιστικού Μάρκετινγκ για να λαμβάνετε sneak peaks από τα νέα μας τεύχη αλλά και να μαθαίνετε πρώτοι  για τις προνομιακές μας εκπτώσεις.

four × 3 =

14 + nine =

Νομός Κυκλάδων: Απαραίτητη η ασφάλιση υγείας των κατοίκων

Συνεχίζουμε το αφιέρωμά μας στην περιφέρεια αυτήν τη φορά με την Ασφαλιστική Αγορά στο νομό Κυκλάδων.

Συνεχίζοντας το ρεπορτάζ μας στην περιφέρεια, στο πλαίσιο της νέας μας στήλης «Επαρχία Αγάπη μου», επιλέξαμε για το μήνα Ιούνιο να σκιαγραφήσουμε την Ασφαλιστική Αγορά του νομού Κυκλάδων. Ένας ιδιαίτερος νομός με πλούσια ιστορία και τεράστιο τουριστικό ενδιαφέρον. Ένας νομός που ενώ κάθε καλοκαίρι προσελκύει χιλιάδες, ίσως και εκατομμύρια τουρίστες, το χειμώνα με ελάχιστες εξαιρέσεις, αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα σε βασικές υπηρεσίες κυρίως στο ευαίσθητο θέμα της υγείας των κατοίκων.

Επόμενος σταθμός ο νομός Κυκλάδων

Οι Κυκλάδες αποτελούνται από 20 δήμους και ανήκουν στην περιφέρεια νοτίου Αιγαίου. Πήραν το όνομά τους από τους αρχαίους γεωγράφους εξαιτίας της κυκλικής διάταξης των νησιών γύρω από την ιερή νήσο Δήλο ενώ σύμφωνα με τη μυθολογία είναι γενέτειρα των θεών Άρτεμις και Απόλλωνα. Αποτελούνται από 33 νησιά και πολυάριθμα μικρότερα καθώς και συστάδες νησιών. Η πρωτεύουσα του νησιού είναι η Ερμούπολη της Σύρου ενώ σύμφωνα με την καταγραφή του 2011 στο Νομό ζουν 112.615 κάτοικοι.

Τα νησιά του Νομού με τον περισσότερο πληθυσμό είναι η Σύρος, η Νάξος και η Πάρος ενώ σε μέγεθος πρώτη είναι η Νάξος ακολουθούμενη από την Άνδρο και την Πάρο. Στο ρεπορτάζ μας σχετικά με την ασφαλιστική αγορά του Νομού συμμετείχαν οι Ασφαλιστικές εταιρείες Εθνική, Interamerican, Ιντερσαλόνικα, Υδρόγειος και ΑΤΕ Ασφαλιστική με τους συνεργάτες τους από τα ασφαλιστικά γραφεία σε Πάρο, Τήνο, Σαντορίνη, Νάξο, Σύρο και Μύκονο. Από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων διαπιστώσαμε ότι στο Νομό δεν υπάρχει Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών παρά την άποψη των ιδίων ότι θα ήταν χρήσιμη η συνεισφορά της. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Κυκλάδων με 17.000 μέλη –σύμφωνα με τα λεγόμενά τους– αδυνατεί να τους υποστηρίξει και να τους εξυπηρετήσει κυρίως λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του Νομού. Σε επικοινωνία που είχαμε με το Επιμελητήριο μάς ενημέρωσαν ότι οι ενεργοί κωδικοί στο Νομό είναι περίπου 300, ενώ από τις πληροφορίες που συλλέξαμε υπολογίζουμε ότι κατά μέσο όρο αντιστοιχούν 8 με 10 ασφαλιστές στο κάθε νησί.

* Αυτό που έχει ανάγκη ο  Νομός είναι μια Ένωση  Διαμεσολαβητών για να τους  συσπειρώσει. *

μύλοι στη μύκονο

Το μεγάλο ενδιαφέρον όλων εστιάστηκε στο θέμα της υγείας και του σοβαρού προβλήματος που αντιμετωπίζουν με τις τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές αλλά και σε οργάνωση μεταφοράς των ασθενών σε Αθήνα, Ερμούπολη και Χανιά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Interamerican που σε συνεργασία με το δήμο Τήνου είχε συμφωνήσει να παρέχει επείγουσα αερομεταφορά για όλους τους κατοίκους του νησιού. Μια πρωτοβουλία που λειτούργησε αλλά κόπηκε ξαφνικά λόγω γραφειοκρατίας με τους αρμόδιους να προσπαθούν να την επαναφέρουν. Μια ιδιωτική πρωτοβουλία που στην ουσία κάλυπτε το κενό που έχει δημιουργήσει η αδυναμία του ΕΚΑΒ να εξυπηρετήσει τους κατοίκους των νησιών. Ένα ΕΚΑΒ, που σύμφωνα πάντα με τους ίδιους, αργεί να ανταποκριθεί στα επείγοντα περιστατικά για αερομεταφορά ενώ πολλά από τα ελικόπτερά του δεν είναι σε λειτουργία.

Το αποτέλεσμα; Να έχουν χαθεί ανθρώπινες ζωές με τους μόνιμους κατοίκους των νησιών να στρέφονται στις υπηρεσίες της ιδιωτικής ασφάλιση για να εξασφαλίσουν τα βασικά.

Κλάδος Αυτοκινήτων

Η κατάσταση στον κλάδο αυτοκινήτων στα νησιά είναι ιδιαίτερη λόγω των ενοικιαζόμενων οχημάτων. Κάθε νησί έχει εκατοντάδες ίσως και χιλιάδες ενοικιαζόμενα οχήματα τα οποία πρέπει να ασφαλιστούν ομαδικά. Λόγω του όγκου τους, οι ιδιοκτήτες των εταιρειών ενοικίασης γνωρίζοντας τη διαπραγματευτική δύναμη που έχουν πιέζουν τις ασφαλιστικές εταιρείες για χαμηλότερα ασφάλιστρα ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που ακόμα και για 10 ευρώ ανά όχημα έχουν μεταφέρει τα συμβόλαιά τους σε άλλες εταιρείες. Αυτό έχει συντελέσει σε έναν ιδιαίτερα υψηλό ανταγωνισμό στον κλάδο ακόμα και σε νησιά που ο αριθμός των εγγεγραμμένων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών δεν ξεπερνάει τους δέκα (κατά μέσο όρο υπάρχουν οκτώ με δέκα ενεργοί κωδικοί σε κάθε νησί).
Σε ερώτησή μας σχετικά με τις περιπτώσεις ατυχημάτων τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω μέθης από ξένους τουρίστες ή Έλληνες οι απαντήσεις ποίκιλαν. Υπήρχαν οι τυπικές απαντήσεις ότι ο νόμος είναι νόμος και κανείς δεν εξαιρείται από την εφαρμογή του – και οι απαντήσεις για υποστελέχωση στα αστυνομικά τμήματα νησιών με την τροχαία να κάνει τα στραβά μάτια για τους ξένους τουρίστες – με εξαίρεση τα πολύ σοβαρά περιστατικά. Μια κατάσταση που δεν ξέρουμε πόσο μπορεί να στοιχίζει στην Ασφαλιστική Αγορά με τα μόνα στοιχεία που έχουμε να είναι μια μέση συχνότητα ζημιών που φτάνει το 4,46% (καλό ποσοστό σε σχέση με το μέσο όρο των άλλων νομών) και ένα μέσο κόστος ζημιάς που φτάνει τα 1.726 ευρώ ιδιαίτερα υψηλό ειδικά αν το συγκρίνουμε με τη χαμηλή συχνότητα ζημιών. Όσον αφορά τα ανασφάλιστα οχήματα οι ασφαλιστές μάς δήλωσαν πως υπάρχουν σε ένα ποσοστό 8% με 10% ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες. Οι ντόπιοι τα ασφαλίζουν τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω κίνησης στα νησιά ενώ όσοι ασχολούνται με τη γεωργία, όπως στο νησί της Νάξου, οι ασφαλιστές μας είπαν ότι αδιαφορούν παντελώς για την ασφάλιση των γεωργικών οχημάτων τους καθώς «κινούνται εκτός οδικού άξονα».

Γενικοί Κλάδοι
Οι κάτοικοι των νησιών στις Κυκλάδες έχουν ασφαλιστική συνείδηση. Ίσως γιατί έχουν συνειδητοποιήσει ότι στο θέμα της υγείας τους είναι απαραίτητη η ιδιωτική ασφάλιση. Αυτή τους όμως η παραδοχή τους έχει κάνει ασφαλιστικά συνειδητοποιημένους και για άλλους κλάδους ασφάλισης, όπως είναι ο κλάδος αστικής ευθύνης και οι ασφαλίσεις κατοικιών. Από τις απαντήσεις των ασφαλιστών στο συγκεκριμένο κλάδο καταλήξαμε ότι οι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων και εκοικιαζόμενων δωματίων στα νησιά ασφαλίζουν τουλάχιστον για αστική ευθύνη προς τρίτους τις επιχειρήσεις τους. Κάποιοι διότι τους το επιβάλουν τα τουριστικά γραφεία, κάποιοι διότι τους το επιβάλουν οι τράπεζες μέσω των δανείων που έχουν πάρει και κάποιοι γιατί γνωρίζουν την πραγματική υπεραξία που προσφέρει ένα συμβόλαιο. Μάλιστα η τελευταία κατηγορία επαγγελματιών δεν περιορίζεται μόνο στις βασικές καλύψεις αλλά επεκτείνει το συμβόλαιο κυρίως στα νησιά της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Πάρου. Οι εξοχικές κατοικίες παρουσιάζουν σε μεγάλο βαθμό ασφαλισιμότητα κυρίως στα νησιά που προτιμούν οι ξένοι και έχουν αγοράσει σπίτι. Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή του Συντονιστή Γραφείου Πωλήσεων στη Νάξο, Εμμανουήλ Μαράκη, από την Επιθεώρηση Φουφόπουλου της Εθνικής Ασφαλιστικής, ο οποίος μίλησε για 100% ασφάλιση κατοικίας των ξένων τουριστών που διατηρούν εξοχικό στο νησί σε αντίθεση με τους Έλληνες οι οποίοι στην πλειονότητά τους απλά δεν ενδιαφέρονται. Τέλος, ασφάλεια αστικής ευθύνης προς τρίτους ζητάνε και οι ιδιοκτήτες water sport καθώς για το ταχύπλοο είναι απαραίτητη αλλά συνήθως την επεκτείνουν και για τις δραστηριότητες που προσφέρουν καθώς δεν κοστίζει.

kyklades_3

Κλάδος Υγείας
Ίσως ο σημαντικότερος λόγος ύπαρξης ασφαλιστών στα νησιά των Κυκλάδων. Οι Κυκλάδες είναι ένα σύμπλεγμα 33 νησιών και πολλών άλλων μικρότερων νησιών που στην καλύτερη των περιπτώσεων έχουν από ένα ιατρικό κέντρο. Αυτά τα ιατρικά κέντρα τις περισσότερες φορές έχουν ελλείψεις σε αναλώσιμα και προσωπικό ενώ δεν μπορούν να αναλάβουν περιπτώσεις ούτε απλών επεμβάσεων. Οι θεράποντες ιατροί τις περισσότερες φορές δίνουν παραπεμπτικό στον ασθενή για το μοναδικό νοσοκομείο του Νομού, στο νησί της Σύρου, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που η επίσκεψη σε μεγάλο νοσοκομείο της πρωτεύουσας είναι μονόδρομος.Διαγνωστικά κέντρα και ιδιωτικά πολυϊατρεία υπάρχουν στα μεγάλα και πολυσύχναστα νησιά, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Πάρου, της Σύρου και της Νάξου, τα οποία όμως κοστίζουν αν ο επισκέπτης δεν έχει ένα ιδιωτικό συμβόλαιο υγείας. Το πρόβλημα περιπλέκεται ακόμα πιο πολύ όταν ο ασθενής πρέπει επειγόντως να μεταφερθεί σε Αθήνα ή Ερμούπολη.

Ο ιατρός του ΕΚΑΒ είναι πολύ αυστηρός όσον αφορά τη μετακίνηση ενός ασθενούς, θεωρώντας μη απαραίτητη πολλές φορές τη μεταφορά τους βάσει συμπτωματολογίας. Όταν η μεταφορά εγκρίνεται, η αερομεταφορά σπάνια έρχεται άμεσα βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές των ασθενών ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις όπου εκτελούν άλλη αεροδιακομιδή και αδυνατούν να εξυπηρετήσουν. Δεν είναι λίγες οι φορές, μας λένε οι ασφαλιστές, όπου οι κάτοικοι νησιών χρησιμοποιούν τις γνωριμίες τους με στρατιωτικούς και πολιτικούς προκειμένου να χρησιμοποιήσουν σκάφη του λιμενικού ή super puma του στρατού προκειμένου ο άνθρωπός τους να «σωθεί». Δεδομένου αυτών των συνθηκών οι Ασφαλιστές αναφέρουν ότι ο κόσμος έχει καταλάβει ότι η ασφάλιση της υγείας τους μέσω εκείνων δεν είναι πολυτέλεια αλλά απαραίτητη.

Ο κόσμος, μας λένε, δίνει λεφτά από το υστέρημά του μόνο και μόνο για να εξασφαλίσει την αεροδιακομιδή σε περίπτωση που πάθει κάτι. Και ενώ η κατάσταση βρίσκεται σε τόσο απογοητευτικά επίπεδα, πρωτοβουλίες σαν της Interamerican στην Τήνο αλλά και σε άλλα νησιά για επείγουσα αερομεταφορά όλων των κατοίκων σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού κολλάει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας αντί να υποστηριχθεί. Μια εξέλιξη που δείχνει την πολυπλοκότητα που υπάρχει σε ένα απόλυτα απλό θέμα που είναι η εγγύηση του κράτους για την υγεία των κατοίκων εν έτη 2016.

Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές που συμμετείχαν στο ρεπορτάζ:
– Εμμανουήλ Μαράκης, Συντονιστής Γραφείου Πωλήσεων ΕΘΝΙΚΉ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΉ, Νάξος
– Χριστίνα Στέλλα, Αναπληρωτής Συντονιστής Γραφείου Πωλήσεων ΕΘΝΙΚΉ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΉ, Πάρος
– Δημήτρης Χριστόφορος, Πάρος, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΜΕΣΙΤΕΣ ΕΠΕ
– Πέτρος Καπέλλας, Σύρος, INTERAMERICAN
– Αλέκος Μέγκουλας, Τήνος, MEGOULAS INSURANCE
– Γεώργιος Καφιέρης, Σαντορίνη, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛ. ΚΑΦΙΕΡΗΣ

ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Βαθμολογία Αναγνωστών 0 Ψήφοι